Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sans Comic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sans Comic

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Kan ik (wil ik) goed begrijpen
    Mijn handschrift is afschuwelijk...als ik vloeiend schrift moet schrijven.
    Dus schrijf ik alles in blokletters
    Gelukkig heb ik een pc en Word enz.

Het type Verdana vind ik een fijn lettertype.
    De kwaliteit van het handschrift gaat meer en meer achteruit. We zitten allen teveel op klavier te tokkelen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Er gebeurt meer op deze aardbol dat het ergeren waard is dan een briefje geschreven in een "verkeerde" font
      Dat dacht ik er ook van.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Ik begrijp wel wat de TS wil zeggen, maar ik kan er niet wakker van liggen
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Volledig akkoord met topicstarter.
          Onlangs zag ik een misboekje voor een begrafenismis, in sans comic.
          Genant!

( Comic Sans is een digitaal lettertype ontworpen door Vincent Connare en uitgebracht door Microsoft in 1994.
          Het werd ontworpen als een casual lettertype voor informele documenten, en is gebaseerd op de vaak handgeschreven lettering in tekstballonnen van stripverhalen. Uit Wikipedia )

Comment

Als we dan toch de purist willen beginnen uithangen, kunnen we dit er misschien ook bijnemen

Doel van het www was om de informatieuitwisseling te vergemakkelijken tussen de wetenschappers die samenwerken in de veelal internationale projecten van CERN.
            bron: Wikipedia

Misschien moeten we ook allen stoppen met het www te misbruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
              Als we dan toch de purist willen beginnen uithangen, kunnen we dit er misschien ook bijnemen

bron: Wikipedia

Misschien moeten we ook allen stoppen met het www te misbruiken
              Tik ik niet meer in de browser....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht

Als je even in Google 'Comic Sans' intypt, dan kom je meer dan genoeg voorbeelden en argumenten tegen van waarom Comic Sans zo 'gehaat' wordt door veel mensen in de grafische sector. Je hoeft daarvoor zelfs geen negatief woord toe te voegen aan de zoekopdracht.
                Dat geldt ook voor Marokkanen en moet ik daarom ook maar Marokkanen gaan haten?
                Wat een argument zeg.

Dat Google je de weg wijst naar medestanders in een bepaald standpunt over welk onderwerp dan ook accepteer ik niet als argument, vind je niet erg toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Dat geldt ook voor Marokkanen en moet ik daarom ook maar Marokkanen gaan haten?
                  Wat een argument zeg.
                  Excuseer?

Dat Google je de weg wijst naar medestanders in een bepaald standpunt over welk onderwerp dan ook accepteer ik niet als argument, vind je niet erg toch?
                  Dat is mijn argument ook niet, dat is gewoon om mensen aan te sporen even te gaan kijken naar de argumenten die je bij die zoektocht tegenkomt...

Soit, ik lig er natuurlijk ook niet van wakker, maar ik heb soms moeite mensen serieus te nemen die officiële communicatie in Comic Sans durven meegeven.
                  Zo heb ik onlangs een personeelsfiche bij IKEA mogen invullen, die in zijn geheel in Comic Sans was opgesteld. Die heb ik toch onmiddellijk in Helvetica omgezet. Zoiets past gewoon helemaal niet, het komt kinderlijk over en doet me echt vragen stellen over wie ze daar binnenlaten op de HR-dienst.

Ik ben blij dat er toch enkelen zijn hier die me bijtreden. Mensen die zich geaffronteerd voelen: mijn excuses.
                  Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Excuseer?

Je schrijft dat Comic Sans 'gehaat' is bij een groep mensen en dat je dat, inclusief argumenten, via Google kunt vinden.
                    Alsof het dan waar is en iedereen het zou moeten haten.

Ik maak de vergelijking met Marokkanen om de onzin hiervan te laten zien.
                    Via Google kun je vinden dat Marokkanen door een selecte groep mensen worden gehaat, inclusief argumenten.
                    Ik vind het onzin/waanzin om daarom ook maar Marokkanen te gaan haten.

Ik interpreteer jouw argument als:
                    wanneer je een stelling incl. argumenten van een groep mensen via Google kunt vinden dan is de stelling waar/correct/legitiem/gerechtvaardigd.

En daar ben ik het niet mee eens.

Comment

Dan druk ik me verkeerd uit. Ik zet 'haat' ook tussen aanhalingstekens, omdat dat eigenlijk niet het juiste woord is.

Ik wil helemaal niet aantonen dat het daarom waar is, ik wil gewoon aantonen dat je op die manier argumenten kunt vinden.

Wat ik wil aantonen is:
                      Wanneer je een stelling inclusief argumenten van een groep mensen via Google kunt vinden, dan bestaat die stelling. Je moet voor jezelf maar uitmaken of de argumenten zinvol zijn of niet.
                      Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Ik ben me al een tijdje bewust van de 'kinderlijke bijsmaak' die dit lettertype voor sommige mensen heeft en zal het op het werk daarom niet gebruiken.

Voor 'normaal informeel gebruik' vind ik het vaak echter wel het best beschikbare font. Het wijkt duidelijk af van de formele fonts, zonder dat het onleesbaar wordt. De toepassing op bijv. kerstkaarten is wat mij betreft daarom wel correct voor de meeste doelgroepen.
                        Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Excuseer?
                          maar ik heb soms moeite mensen serieus te nemen...........
                          Me to.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat ik wil aantonen is:
                            Wanneer je een stelling inclusief argumenten van een groep mensen via Google kunt vinden, dan bestaat die stelling. Je moet voor jezelf maar uitmaken of de argumenten zinvol zijn of niet.
                            Dan heb ik je verkeerd begrepen en zijn we het uiteindelijk wel met elkaar eens.

Voor wat betreft het gebruik van het lettertype vind ik wat ik eerder schreef:

"wanneer het niemand opvalt dat het lettertype niet bij de tekst past is het goed"

Comment

wanneer het niemand opvalt dat het lettertype niet bij de tekst past is het goed
                              Dat klopt maar net als dat het niet iedereen direct opvalt als er bij een live-concert vals gezongen wordt is fontgebruik ook vaak een kwestie van onderbewustzijn. Het is niet voor niets dat bedrijven als MAN, Liebherr en Caterpillar geen font gebruiken met tierelantijntjes dat je ook tegenkomt op een doos bonbons of een fles willekeurig damesparfum.

De meeste mensen valt het waarschijnlijk niet eens op maar je loopt kans aardig voor schut te staan bij iemand die er wel kijk op heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Het is niet voor niets dat bedrijven als MAN, Liebherr en Caterpillar geen font gebruiken met tierelantijntjes...
                                Je verwijst naar LOGO's. Dat heeft toch niets te maken met tekst!?
                                Ik vind trouwens dat ze alle 3 een VEEL TE KLEIN lettertype gebruiken op hun site .

O.T.
                                Het voordeel van Sans Comic is... dat je boodschap OPVALT. En wellicht is het sommigen juist daarom te doen. Opvallen is belangrijk. Of dat nu in positieve of negatieve zin is maakt meestal heel weinig uit. Je doelpubliek heeft het GEZIEN en dat was de bedoeling .
                                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                                Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                                X