Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 voor consumenten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows 8 voor consumenten

Preview kan je nu donwloaden
    Zowel de 32 als de 64 bit.

Klik hier en srcoll naar beneden.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Windows 8 voor consumenten

Of hier als je toch wat taalkeuze wil (Nederlands uiteraard nog niet...).
    Groeten,

Polleke

Comment

Hoe zit dat eigenlijk met de mappenstructuur in Win8 ?

Daar hebben ze in de 7 echt wel een ongelooflijk kluwen van gemaakt.
      Op het scherm ziet er alles afgelikt uit, maar een niveau dieper zie je dan "users", een andere keer "gebruikers", "documents", links naar "mijn documenten" en ga zo maar door. "Mijn afbeeldingen" is dan onderliggend weer "pictures" geworden en is een niveau opgeschoven. Om tuureluurs van te worden.
      De nieuwe structuur is in feite logischer opgebouwd, maar Engels-Nederlands kriskras door mekaar maakt het er niet gemakkelijker op als je vb. een backup wil maken.

Wat ik me ook afvraag: hoe gaat de bedrijfswereld reageren op het "kleurboek" uitzicht van Win 8 ?
      Last edited by nete; 1 maart 2012, 16:40.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Op het scherm ziet er alles afgelikt uit, maar een niveau dieper zie je dan "users", een andere keer "gebruikers", "documents", links naar "mijn documenten" en ga zo maar door. "Mijn afbeeldingen" is dan onderliggend weer "pictures" geworden en is een niveau opgeschoven. Om tuureluurs van te worden.
        De nieuwe structuur is in feite logischer opgebouwd, maar Engels-Nederlands kriskras door mekaar maakt het er niet gemakkelijker op als je vb. een backup wil maken.
        Standaard staat dat uit, hoor. Jij hebt blijkbaar zelf aangegeven dat je dat allemaal wil zien en nou ga je erover klagen? Schakel het dan maar weer uit. Da's eenvoudig, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Standaard staat dat uit, hoor. Jij hebt blijkbaar zelf aangegeven dat je dat allemaal wil zien en nou ga je erover klagen? Schakel het dan maar weer uit. Da's eenvoudig, niet?
          Als je een aantal jaren zelf PC's geassembleerd en geleverd hebt kijk je al eens iets verder dan de voorfacade. Maar, bedankt, je geeft me eigenlijk gelijk...
          Wat ik bedoel: in het vroegere XP stond alles mooi onder één benaming, ook als je "dieper" ging kijken.
          En mijn vraag was: zou het in Win8 misschien terug wat gestroomlijnder zijn, ook op het onderliggende niveau ?

Comment

Als je een aantal jaren zelf PC's geassembleerd en geleverd hebt kijk je al eens iets verder dan de voorfacade. Maar, bedankt, je geeft me eigenlijk gelijk...
            Ik wist het niet meer zeker maar ik meende me al te herinneren dat jij je veel met pc's hebt beziggehouden. Des te meer verbaast het me dat je vaak komt met opmerkingen die naar mijn mening volledig in tegenspraak zijn met bovenstaande. Wellicht is je een beetje op de hoogte houden over het waarom een optie? En anders gewoon weer uitzetten.

Comment

Windows 7 doet het hier goed, nog nooit problemen gehad ook niet met updates en volgens Clickx krijgt 7 nog onderstuining tot 2020 zie artikel,KLIK, ik hoef niet zo onmiddelijk altijd de laatste niewe versie, ook omdat er altijd wel ergens iets mankeert en de stuurprogramma's niet voor alles en nog wat aanwezig zijn.En proefversies van software en andere gratis stuff al helemaal niet, zelfs niet van CD's bijgevoegd in pc magazine zoals register cleaners ea was en kuis progr., Dll verlies enz, was there, en laat al die sh°t voor wat het is.
              https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Ik wist het niet meer zeker maar ik meende me al te herinneren dat jij je veel met pc's hebt beziggehouden. Des te meer verbaast het me dat je vaak komt met opmerkingen die naar mijn mening volledig in tegenspraak zijn met bovenstaande. Wellicht is je een beetje op de hoogte houden over het waarom een optie? En anders gewoon weer uitzetten.
                Kunnen we even bij de les blijven. Ik beweer toch niet dat Win7 slecht is, het is het beste wat MS tot nu toe gemaakt heeft en werkt zeer goed. Maar mag een opmerking over iets wat ik persoonlijk nogal storend vind ook al niet meer ? Mocht ik niet "een beetje" op de hoogte blijven dan zou ik die opmerking zelfs niet maken want dan zag ik enkel "gebruikers" en geen "users".
                Blijft mijn vraag: zou die wirwar in Win8 wat opgekuist worden ?

Nu, bezig met de testversie te downloaden, ben benieuwd.
                Last edited by nete; 1 maart 2012, 21:05.

Comment

Kunnen we even bij de les blijven. Ik beweer toch niet dat Win7 slecht is, het is het beste wat MS tot nu toe gemaakt heeft en werkt zeer goed. Maar mag een opmerking over iets wat ik persoonlijk nogal storend vind ook al niet meer ? Mocht ik niet "een beetje" op de hoogte blijven dan zou ik die opmerking zelfs niet maken want dan zag ik enkel "gebruikers" en geen "users".
                  Blijft mijn vraag: zou die wirwar in Win8 wat opgekuist worden ?
                  Dream on...

Comment

Wat ik me ook afvraag: hoe gaat de bedrijfswereld reageren op het "kleurboek" uitzicht van Win 8 ?
                    Dat is nu eenmaal hoe Windows 7 en zijn bibliotheken werkt : je koppelt verschillende mappen in 1 bibliotheek. De onderliggende map zie je dan eigenlijk niet meer, en kan gerust een engelstalige naam hebben, de overkoepelende is dan bv. nederlands.

En dat de systeemmappen engelstalig zijn, terwijl wat de gebruiker ziet dat niet is, is gewoon de manier waarop de vertaling werkt. In essentie zijn alle windows 7 versies engelstalig. Als je een nederlandstalige windows koopt, dan wordt daar een nederlandstalige "schil" rond gelegd. Als je bv. de ultimate koopt, dan kan je taalpakketten downloaden, waarmee je dezelfde windows bv. in meerdere talen kan zetten (was trouwens ook al zo bij vista). Het zou dan echt niet praktisch zijn om de "users"-mappen fysiek van taal te veranderen. De gebruiker krijgt die map dus wel in zijn taal.

Zo'n zootje is het allemaal niet : maar je moet er wel het nut van willen inzien.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Ik ben ondertussen bezig met Windows Server 8 beta.

Ik word er helemaal vrolijk van!!
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Eerste indrukken na een paar uur proberen:

Werkt zeer vlot op een netbook, vlotter dan Win7.

Ik heb de indruk dat de installatie zelf nog langer duurt dan Win7 en voorgaanden, maar vrijwel alles wordt automatisch herkend.

Is in de huidige versie niet geschikt voor netbooks: al de media "tegels" geven de boodschap dat de schermresolutie (1024x600) onvoldoende is. Ik zie trouwens op een niet-touchscreen geen wezenlijk voordeel van die "kleurboek" layout.

Die "tegelvloer" horizontaal scrollen gaat enkel via een schuifbalk onderaan, ik had verwacht dat ik ergens zou kunnen op het scherm klikken en de zaak zo zou kunnen verslepen.

Dat op een Acer netbook van 2 jaar oud de grafische kaart niet herkend wordt vind ik wel minnetjes. En Win8 hanteert nog altijd basisresoluties van 640x400 en 800x600, dit terwijl je toch stilaan met een vergrootglas moet gaan zoeken naar beeldbuismonitoren. LCD's met die resolutie vind je al helemaal niet. Beetje bizar.

De webcam wordt wel herkend als ik de Win7 drivers installeer, maar wil niet starten omdat zogezegd "hij in gebruik is door andere toepassingen" die ik eerst zou moeten sluiten.

Ik zou zeggen een positieve 8 op 10 voor gewoon thuisgebruik.

Ik vraag me wel af, of alle versies in één grote pot te gieten wel een goed idee is. Tenzij bij de release er een afzonderlijke smartphone, tablet, desktop,laptop en netbookversie gaat komen.

Comment

Een nieuwe Windows zie ik liever als
                          - performanter
                          - minder resources nodig
                          - sneller
                          - duidelijk, overzichtelijker structuur.
                          - beter bestandssysteem
                          - beter kleurbeheer.

Toeters en bellen heb ik niet nodig omdat ik steeds in Windows Klassiek bezig ben.
                          Al de rest brengt de display-kleuren in de war na kalibratie.

Kan niet in de toekomst kijken maar ik vermoed dat voorlopig die tablets een randverschijnsel blijven.
                          Hetzelfde voor de aanraakschermen.

En Windows 8 is dus ook bedoeld voor o.a. die tablets.
                          Ik bedoel ook dat de rol van desktops nog lang niet is uitgespeeld.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Kan je win 8 gratis binnen halen en kan je die dan blijvend gebruiken of is dat een beperkte tijd en moet je hem dan kopen.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Kan je win 8 gratis binnen halen en kan je die dan blijvend gebruiken of is dat een beperkte tijd en moet je hem dan kopen.
                              Gratis binnenhalen kan maar die dan gratis en blijvend gebruiken kan niet.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X