Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 voor consumenten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 8 voor consumenten

Dan bekijk ik het wel eenmaal dat het uit is, bedankt voor het antwoord.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Een nieuwe Windows zie ik liever als
      - performanter
      - minder resources nodig
      - sneller
      - duidelijk, overzichtelijker structuur.
      - beter bestandssysteem
      - beter kleurbeheer.

Toeters en bellen heb ik niet nodig omdat ik steeds in Windows Klassiek bezig ben.
      Al de rest brengt de display-kleuren in de war na kalibratie.

Kan niet in de toekomst kijken maar ik vermoed dat voorlopig die tablets een randverschijnsel blijven.
      Hetzelfde voor de aanraakschermen.

En Windows 8 is dus ook bedoeld voor o.a. die tablets.
      Ik bedoel ook dat de rol van desktops nog lang niet is uitgespeeld.
      Theo, tablets en aanraakschermen zijn nu reeds het "randverschijnsel" stadium al dik voorbij hoor (natuurlijk niet in de bedrijfswereld).
      Wat je aangehaalde punten betreft:
      De eerste drie en het laatste: lijkt me OK
      Maar het lijkt me wel een echte doolhof in vergelijking met de gestroomlijnde 7. Een kat vindt er veel moeilijker zijn jongen, kan natuurlijk te maken hebben met gebrek aan gewenning. Maar ze hebben ongeveer niks heel gelaten van wat we al zo'n 20 jaar gewend zijn.
      Dus vraag ik me af of de consument wild gaat worden over Windows 8, of dat we een tweede Vista gaan krijgen.
      Ik ben benieuwd.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Theo, tablets en aanraakschermen zijn nu reeds het "randverschijnsel" stadium al dik voorbij hoor (natuurlijk niet in de bedrijfswereld).
        Wat je aangehaalde punten betreft:
        De eerste drie en het laatste: lijkt me OK
        Maar het lijkt me wel een echte doolhof in vergelijking met de gestroomlijnde 7. Een kat vindt er veel moeilijker zijn jongen, kan natuurlijk te maken hebben met gebrek aan gewenning. Maar ze hebben ongeveer niks heel gelaten van wat we al zo'n 20 jaar gewend zijn.
        Dus vraag ik me af of de consument wild gaat worden over Windows 8, of dat we een tweede Vista gaan krijgen.
        Ik ben benieuwd.
        Ok Nete.
        't Zal mij ook benieuwen.
        Vista had wel zijn intussen gekende probleempjes.
        In Windows 8 merk ik daar niets van: snelle installatie bij de vorige preview en
        mijn programma's installeerden ook vlot.
        (deze consumer-versie heb ik nog niet geïnstalleerd)

Ik wilde wel direct terug naar de gekende interface

Voor gebruikers van een tablet, die nooit een andere computer hadden, zal dit wel
        anders liggen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Na een dag of twee "consument" spelen op mijn netbook van 2 jaar oud:

Ubuntu 11 herkende een paar weken terug probleemloos de grafische chipset op dezelfde netbook....
          Webcam wil niet starten.
          Vooraleer hier de opmerking verschijnt "gebruik dan Ubuntu": de webcam was daarmee evenmin aan de praat te krijgen, en vermits de netbook nogal frekwent op reis gebruikt wordt met Skype is dat wel een gemis. En in Ubuntu werkte ook de microfoon niet, een gekende Ubuntu bug.
          Bij blijvend gebrek hieraan zal het uiteindelijk Windows XP moeten worden vrees ik. Voor Vista heeft Acer wijselijk geen drivers geschreven, maar ook Win7 is me iets te sloom op deze netbook (wel 2GB RAM geplaatst).
          Spijtig, want de 8 draait heel vlot op dit ding, een heel stuk vlotter dan de Win7 starter.
          Hopelijk krijg ik die webcam ooit aan de praat (goeie raad is welkom).

Totaal onbegrijpelijk vind ik de resoluties die MS hanteert in 2012: als de grafische chip niet herkend wordt heb je de keuze tussen de voorhistorische 640x400 en 800x600.
          Na installatie van de video driver heb ik automatisch de vaste schermresolutie van 1024x600. Maar MS eist dan weer minimum het ook al voorhistorische 1024x768 voor alle mediatoepassingen. In welk jaar leven ze daar in Redmond ? Of is dat te wijten aan het "beta" gebeuren ?

Het gevolg is dat ik niks heb aan dat "kleurboek" en na het booten eerst een welkomscherm moet wegslepen, dan een paswoord moet invullen en dan op de "tegel" Desktop moet klikken.

Ik denk dat er nog véél werk aan de winkel is als men van Win8 een kaskraker wil maken, zeker als men de belofte wil waarmaken dat deze Windows zowat op "alles" ging draaien.

Wat zijn jullie bevindingen ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
          X