Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Niet als je een maand of 3 geleden al eens 1100 euro hebt mogen ophoesten voor een nieuwe batterij, nieuwe alternator en een nieuwe radiator...
Pfff. M'n ouders en ikzelf zijn al bijna 30 jaar Opel klant bij dezelfde garage. Dit is de eerste auto waar zoveel kosten aan geweest zijn. Kan met elk merk gebeuren, maar m'n vertrouwen in het merk heeft toch wel een deuk gekregen...
Niet als je een maand of 3 geleden al eens 1100 euro hebt mogen ophoesten voor een nieuwe batterij, nieuwe alternator en een nieuwe radiator...
Daar kan ik mij natuurlijk niet over uitspreken.
Je auto is 6 jaar oud. Hoeveel kilometer heb je ?
Zelf ben ik geen veelrijder, maar na 6 jaar moest er toch ook een nieuwe batterij in hoor.
Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
Daar kan ik mij natuurlijk niet over uitspreken.
Je auto is 6 jaar oud. Hoeveel kilometer heb je ?
Zelf ben ik geen veelrijder, maar na 6 jaar moest er toch ook een nieuwe batterij in hoor.
Astra heeft 125000 km.
M'n vrouw heeft een Corsa 1.7 DTI van 2002. Heeft ondertussen ook al bijna 130000 km en rijdt als een zonnetje. Nog nooit kosten aan gehad, behalve dan slijtage zoals banden en remmen en gewoon onderhoud. Nieuwe batterij trouwens ook nog niet...
Re: Kosten op komst ? - vraagje voor autotechneuten
Auto's : daar moet je wat geluk mee hebben. En of het merk nu zoveel rol speelt : Opel zelf maakt quasi geen dieselmotoren (Fiat en Isuzu des te meer).
Heb er ooit ene gekend die geen Fiat meer moest hebben wegens motorproblemen, en die dan een Opel kocht met Fiat-motor...
Nu : een batterij moeten vervangen na 6 jaar is behoorlijk snel. Mijn Polo'ke deed daar toch vlotjes 2 jaar bij (maar dan wat ze wel versleten). Mijn huidig golfje zit nu aan 6 jaar, en doet naarstig voort ...
Auto's : daar moet je wat geluk mee hebben. En of het merk nu zoveel rol speelt : Opel zelf maakt quasi geen dieselmotoren (Fiat en Isuzu des te meer).
Heb er ooit ene gekend die geen Fiat meer moest hebben wegens motorproblemen, en die dan een Opel kocht met Fiat-motor...
Die 1.7 diesels van Isuzu zijn onverslijtbaar (allee min of meer toch). Ben nooit echt voor Italiaanse merken geweest, maar heb deze Astra gekocht zonder vooroordelen. Toevallig of niet, de eerste Opel met een Fiat motor en de eerste met zoveel kosten...
Maar geluk moet je inderdaad hebben.
Ik wil echt niet moeilijk doen maar als ik de geschiedenis van uw auto lees gaat eigenlijk alles kapot 'behalve' de Fiat motor, want dat is dan ongeveer het enige dat Opel daar gaan lenen is... de rest is van Opel zelf.
Ik stond enkele weken geleden bij een kennis van mij in zijn onafhankelijke garage waar een Vectra op de brug stond met 'losgelopen' distributie...aan de hand van de nieuwe stukken en de wijze van montage trokken we beiden toch wel fronsende wenkbrouwen over hoe dit in elkaar steekt tegenwoordig, je zou bijna zeggen dat ze het erom doen om
Het was natuurlijk misschien ook maar toevallig een Opel.
Nu : een batterij moeten vervangen na 6 jaar is behoorlijk snel. Mijn Polo'ke deed daar toch vlotjes 2 jaar bij (maar dan wat ze wel versleten). Mijn huidig golfje zit nu aan 6 jaar, en doet naarstig voort ...
Daar ben ik helemaal niet mee akkoord. Iemand die voortdurend korte afstanden doet zal uiteraard veel vlugger problemen hebben met een batterij en vooral tijdens de korte winterdagen. En zeker met de hedendaagse wagens die vol elektronica steken. Zelfs al haal je de sleutel van het contact (als dat dan nog wel nodig is), je hoort tot seconden nadien nog allerlei geluidjes afkomstig van die systemen.
Daar ben ik helemaal niet mee akkoord. Iemand die voortdurend korte afstanden doet zal uiteraard veel vlugger problemen hebben met een batterij en vooral tijdens de korte winterdagen. En zeker met de hedendaagse wagens die vol elektronica steken. Zelfs al haal je de sleutel van het contact (als dat dan nog wel nodig is), je hoort tot seconden nadien nog allerlei geluidjes afkomstig van die systemen.
Ik doe voornamelijk korte afstanden, en na 6 jaar doet hij het nog voortreffelijk. In een golf V zit ook behoorlijk wat elektronica... Toch een pak meer dan wat vroeger in mijn polo'tje zat (dat het dus ook 8 jaar heeft volgehouden op 1 batterij en voornamelijk korte ritten)...
Voor mij is 6 jaar dus veel te snel.
Ik wil echt niet moeilijk doen maar als ik de geschiedenis van uw auto lees gaat eigenlijk alles kapot 'behalve' de Fiat motor, want dat is dan ongeveer het enige dat Opel daar gaan lenen is... de rest is van Opel zelf.
Astra van TS heeft onlangs ook een defecte alternator, batterij en radiator gehad.
De alternator en de batterij zijn NIET door Opel gemaakt.
Het enige dat met zekerheid door Opel zelf wordt gemaakt is het koetswerk.
Het dashboard en de electronica komen van VDO, Bosch, Siemens, Veglia.
Alternator en starter van Bosch of CAV. Uitlaten komen ook van toeleveranciers.
De zetels en deurbekleding zijn gemaakt door Johnson Controls.
De banden kunnen van eender welk merk zijn (de goedkoopste fabrikant die aan de eisen voldoet mag de banden leveren).
Zo kan je voor elk merk een lijst maken van wat ze niet zelf maken, maar is dit belangrijk ? Als het maar goed werkt.
Hoog aangeprezen merken als Nikon en Canon gebruiken regelmatig sensors die geproduceerd worden door "het speelgoedmerk" Sony.
Notex, ik begrijp het wel hoor...
Het is maar van zodra de mensen horen dat er een Fiat motor inzit, dat ineens de hele auto 'ne Fiat' is en daarom soms ineens minderwaardig.
Ik wilde dus zeggen dat enkel de motor, en dan zelfs nog alleen het motorblok van Fiat komt.
Wat ik ook bedoelde is dat men bij Opel de lat lager legt dan 15 jaar geleden, ongeacht wie de onderelen dan mag leveren.
Ik rij met een Astra Break 1.9CDTI (bwj. 2006). Deze morgen (en gisterenavond eigenlijk al) merkte ik op dat het mij in de lage toeren aan kracht ontbreekt (weinig koppel). Starten vanuit stilstaand in 1ste komt heel traag op gang tot ik op een bepaald toerental kom en de turbo inschakelt. Hernemen in bv. 2de bij indraaien straat, zelfde fenomeen. Ook heb ik de indruk dat bij het uitschakelen van de motor hij een 'secondje' langer draait.
Kan dit eventueel aan de diesel liggen ? Misschien wat vuil in tank ; ik tank al jaren bij DATS24 (vorige week echter volgetankt in de UK bij een BP-station, maar ondertussen al weer getankt bij DATS).
Of ligt het mogelijk aan iets anders ?
Wij hebben een ook een astra, soms komt het voor dat hij plots niet sneller kan dan 30 of 50km/h terugschakelen of plankgas geven maakt geen verschil, het enige wat werkt is de wagen stil zetten en herstarten. Lijkt mij dus een elektronica-probleem, garagist zegt dat we "slecht getankt" hebben...
Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm
Het is maar van zodra de mensen horen dat er een Fiat motor inzit, dat ineens de hele auto 'ne Fiat' is en daarom soms ineens minderwaardig.
Ik wilde dus zeggen dat enkel de motor, en dan zelfs nog alleen het motorblok van Fiat komt.
Wat ik ook bedoelde is dat men bij Opel de lat lager legt dan 15 jaar geleden, ongeacht wie de onderelen dan mag leveren.
Greetz,
Bart
Het is niet omdat het een fiat is, dat het slecht zou zijn. Fiat is zelfs 1 van de pioneers (en ontwikkelaars) van die direct ingespoten diesels (met de Chroma), en later de common rail versies.
Met mijn "verhaaltje" wilde ik enkel aanduiden dat het merk van de auto steeds minder invloed heeft. Die Fiat diesels zitten in heel wat merken, hetzelfde kan je zeggen van die van de PSA groep. BMW heeft trouwens een samenwerkingsalliantie met PSA om de kleinere diesels te ontwikkelen (die die bv. gebruikt worden in de mini bv.).
Het merk zegt eigenlijk steeds minder. Dat is in steeds meer zaken zo. Die speelgoedsony's heb ik trouwens zelf ook mogen ondervinden toen de sensor van mijn eerste canon compact stuk ging... : die sensor werd in zowat alle merken van camera's gebruikt (jammer genoeg).
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben CraninxBekijk bericht
Wij hebben een ook een astra, soms komt het voor dat hij plots niet sneller kan dan 30 of 50km/h terugschakelen of plankgas geven maakt geen verschil, het enige wat werkt is de wagen stil zetten en herstarten. Lijkt mij dus een elektronica-probleem, garagist zegt dat we "slecht getankt" hebben...
Typisch van de garaga, als het een dure reparatie wordt, of zo kunnen zo vlug zelf het probleem niet vinden, dan haal je er een derde partij bij, vb de motorolie- of brandstoffabrikant, en dan is het zijn schuld. Derde partij is niet aanwezig, kan zich dus niet verdedigen, en garage spreekt nog van 'jaja, met dat of dit merk hebben we al veel problemen gehad ...'. Klant slikt, vloekt, en betaald. Gaat 's avonds op cafe tegen de maten ook nog een vloeken en haalt de derde partij zonder enig bewijs of controle nog eens extra door het slijk. Geen fabeltje, als technisch ondersteunend medewerker van zo'n derde partij als vaak meegemaakt, dat de klant dan bij ons komt klagen. Dan vragen wij de info ivm de panne en gedane herstellingen aan de klant EN contactgegevens van die garage. Als je dan contact opneemt met die garage, dan is het ineens een gans ander verhaal en kunnen ze op geen enkele wijze ook maar enig verband leggen tussen de panne en de motorolie of brandstof van de derde partij ...
Je hoort ze zo aan de telefoon slikken en in hun schelpje kruipen.
Niemand heeft graag dure reparaties te betalen, maar eerlijkheid is voor mij nog altijd een teken van respect. Ooit 6 maand met een Renault Scenic gereden , versie 2003, mooie jonge occasie met faktuur nazicht garage en steeds mooi onderhoud gehad bij een Renault dealer. Ging steeds vanalles stuk, uitleg van de garade : ja we weten het, tussen 2002 en 2004 hebben we slechte auto's op de markt gebracht, met veel problemen aan oa electronica... Heb toen (binnensmonds) gevloekt, bediende garage bedankt voor zijn eerlijkheid, betaald, en dezelfde avond de auto te koop gezet.
Comment