Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D5 en D900 en de D007

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D5 en D900 en de D007

Euh, zijn daar al verwachtingen gekend over deze nieuwe toestellen ?
    Zit er eigenlijk op te wachten. Zou graag eens schoon foto's nemen.
    Met de D5 zou je geen ontwikkelingen meer moeten doen terwijl je met de D007 echt spectaculaire macro's, micro's en superieure tele's zou kunnen doen.
    De gebruikte techniek zou alles transparant maken. Misschien wel een meerwaarde voor leonidas die een speciale lens zocht.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Re: [Nikon] D5 en D900 en de D007

Het zal wel aan mij liggen maar volgens mij ben je met het verkeerde been uit bed gestapt. De d4 en d800 moeten nog op de markt komen en jij hebt het al over hun opvolgers. Ik ga in ieder geval met mijn goede been het bed instappen...
    Groeten Remco.

Comment

Re: D5 en D900 en de D007

Het laatste wat ik over de D007 heb gehoord is dat Q deze aan het finetunen is om nog beter te zijn in Her Majesty's Secret Service. Het betreft hier enkel geruchten uiteraard, dit jaar volgt er bevestiging.

De D5 zou inderdaad een soort geavanceerde Polaroid worden met geïntegreerde CS5 zodat na het bewerken vanje foto je direct kan printen. Ook hier betreft het onbevestigde geruchten.

De D900 zou zowel een mirror als mirror-less zijn met 2 viewfinders, zie het als 2 aparte camera's maar wel een soort Siamese tweeling. Men is nu nog bezig deze zo compact mogelijk te houden.

Wat nu wel geweten is dat we eindelijk mooie foto's gaan zien, dat het afgelopen is met ruis, onscherpte bij sluitertijden van 1". Resoluties zullen uiteenlopen maar met het oog op de toekomst zou elke sensor via een softwareupdate een jaarlijkse verdubbeling van pixels krijgen. Andermaal, allemaal geruchten.
      Last edited by Sultana; 28 februari 2012, 08:06. Reden: Enkele kleine veranderingen voor de leesbaarheid te verbeteren :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        Misschien wel een meerwaarde voor leonidas die een speciale lens zocht.
        Huh? Of bedoel je die telefish?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Huh? Of bedoel je die telefish?
          Zou die telefish enkel voor croptoestellen zijn wegens grotere DOF? En kan je er macro mee doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Zou die telefish enkel voor croptoestellen zijn wegens grotere DOF?
            Eerlijk gezegd geen idee. Ik zie dit nu ook pas maar 5 meter DOF is voor mijn toepassing voldoende.

Comment

Is dit de lens met de recent ontwikkelde Transformer bajonet, eentje die zich automatisch aanpast zodat het op zowel Nikon, Canon of ... klikt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Is dit de lens met de recent ontwikkelde Transformer bajonet, eentje die zich automatisch aanpast zodat het op zowel Nikon, Canon of ... klikt?
                Ik hoop het, het moet wel op Canon passen anders heb ik er niets aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Ik hoop het, het moet wel op Canon passen anders heb ik er niets aan.
                  Wel die D007 heeft een speciale vatting. Daar krijg je alle lenzen op, ook omgekeerd.
                  EN inderdaad die telefish is daarvoor bestempt. Er is wel een verkleining van het terrapixelbeeld. Voor iets hoort iets. Een crop 1.2 alvolgens de eerstz geruchten.

Ben wel curieus welke fototassen we nu zullen zien voor dergelijk materiaal.
                  Over de D900 wordt wel nog heel geheimzinnig gedaan waar ik dat eerder voor de D007 verwachtte

Comment

Purlut, ik zal je moeten teleurstellen. Ik weet van goede kennissen dat de D900 niet zal op de markt gebracht worden. Dit toestel zal nog voor de releasedatum vervangen worden door de D900LS. Hier staat LS voor Light Sensor. Immers, de D900LS zal (althans volgens mijn bronnen) een 48 megapixel sensor hebben, die - wanneer er niet mee gefotografeerd wordt - als zonnecel zal fungeren. Dit zal er voor zorgen dat dit toestel met een hele kleine batterij kan werken, wat toch wel verbazingwekkend is, gezien het feit dat er twee interne flitsers zullen inzitten. Tot zover (de niet bevestigde) geruchten....

Comment

Een zekere M, die verder anoniem wenst te blijven, heeft me persoonlijk bevestigd dat de D007 ook het gras zal maaien, de hond uitlaten, zal dienst doen als koffiezet (geen espresso's), en Martini's zal maken, zowel shaken als stirred. Verder zal het toestel, dat limoengroen van kleur zal zijn, ook vlinderdassen kunnen knopen. Of het ook foto's zal kunnen maken, is niet meegedeeld (bedrijfsgeheim), maar wat maakt dat eigenlijk uit?
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Dat van die zonnecel was een gerucht maar niet bevestigde gegevens hebben off the record (unconfirmed sources) verklaart dat elk toestel een soort ulta mini Fukushima zou worden, geen batterijen meer, een kleine cel met kernsplijting. Omwile van het kleine verbruik zouden het em héél kleine kernen gaan, vandaar ook de groene kleur waarover je sprak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Een zekere M, die verder anoniem wenst te blijven, heeft me persoonlijk bevestigd dat de D007 ook het gras zal maaien, de hond uitlaten, zal dienst doen als koffiezet (geen espresso's), en Martini's zal maken, zowel shaken als stirred. Verder zal het toestel, dat limoengroen van kleur zal zijn, ook vlinderdassen kunnen knopen. Of het ook foto's zal kunnen maken, is niet meegedeeld (bedrijfsgeheim), maar wat maakt dat eigenlijk uit?
                          Pure nonsens. geloof nu die man toch niet. Ge blijft erin lopen.
                          De behuizing en de kleur zijn sterke bedrjfsgeheimen. Hiermee willen ze scoren naast de andere additionele trukken en ... in het toestel.
                          Ik hoop dat weldra de prijzen van de D3..., de D7... de dieperik ingaan zodat ik er me zo eentje kan aaschaffen. De prijzen van de D4 en de D8.. hollen dat dan ook het beste achterna. Zo houden we onze economie draaiende.
                          Men zou een face-herkenning in de D5 inbouwen in navolging van Sony. gelinkt met facebook zou dan kunnen worden nagegaan het zit met privacy ... Als je opgegeven staat als iemand die volstrekte privacy wil, dan zou het beeld licht gerasterd worden op het gezicht zodat dit niet echt herkenbaar wordt. Vooral een toenadering naar de journalisten toe die daar vaak mee worden geconfronteerd.
                          ISO-waarden zouden dan vrij vlot naar 256000 met een max. hi-end van 1 024 000.
                          Volledig ruisvrij. Eveneens in de geheugenbank zouden er enkele digitale filters zijn om ruis (korrel) te genereren zodat de link naar analoge fotografie toch behouden blijft.
                          De D007 zou ook een ingebouwde GSP-module hebben. EIndelijk want Nikon slaagde daar voorlopig niet in om dat kleine spul in te bouwen.
                          Wat betreft die kleine batterijen. Niet het volume zal klein zijn, wel het verbruik. Live-view zal dan probleemloos en via WiFi te volgen zijn op de laptop, pda ...
                          Enfin, ziet er heel belovend uit

Comment

De face-herkenning zal inderdaad van de partij zijn. De IQ functie zal ook ondersteund worden, met een instelbaar niveau. Beneden dat niveau zal een gezicht volledig onherkenbaar worden. Honden en katten zullen niet gemaskeerd worden. Goudvissen wel, maar slechts voor 7 seconden.
                            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ze zouden eens een digitale camera moeten uitbrengen waarmee men foto's kan maken - en geen computer die uw beeld in histogrammen en percentielen verdeeld en berekend.

Er zal geen D5 zijn .... Omdat dan je dan:

100fps hebt,
                              10000000 iso
                              GPS
                              25000 meetpunten
                              AF in de kolen kelder
                              No fun en geen zak die nog een foto bekijkt.
                              (gebeurt nu ook al niet meer whahaha)
                              YMMV
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
                              X