Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou prins Friso het gewild hebben?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zou prins Friso het gewild hebben?

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Ik ben beslist geen fan van de monarchie, maar het leed voor zijn familie is er niet minder om. Het verwijt eigen schuld dikke bult daar heb je op ook niets aan: iedereen in zijn leven maakt wel eens een fout die fataal had kunnen aflopen, afkloppen zeg ik altijd maar.
    Dagelijks krijgen tientallen mensen met hetzelfde leed te maken als de prins en zijn familie, maar dat het nu een bekend iemand overkomt kan veel mensen weer eens tot nadenken zetten. Bij voorbeeld: moeten we direct na een noodlottig ongeluk altijd maar reanimeren als de kans op overleven bijna uitgesloten is, of de rest van zijn leven aan een machine moet liggen? Maar ook de gevolgen (en daar maakt Mil1 een punt) voor minder draagkrachtige mensen. Kostwinner weg; hypotheek niet meer kunnen betalen; kinderen geen universitaire studie kunnen volgen.
    Dat kan je niet maken Binnenuit.
    Dat moet gebeuren en dat moet blijven.
    Vind het zelfs een ietwat gevaarlijk denken.

Toch is het hier duidelijk imho: houd jij eens 25 minuten jouw adem in.
    Het zou vreselijk zijn als Friso bij volle bewustzijn naar adem heeft moeten happen.
    Het gebeuren en de afkoeling zal ook wel voor shock gezorgd hebben.

Weer imho was het beter geweest en met de gegevens die we nu kennen dat het meteen
    afgelopen was.
    Zonder zijn redding en die reanimatie wist niemand niets, ook niet zijn kansen voor
    de toekomst.
    Dus het blijft beter om er alles aan te doen en te reanimeren.
    De uitkomsten zullen ook nooit dezelfde zijn.

Iemand kunstmatig in leven houden of niet is een andere zaak.
    Sharon van Israël wordt ook nog zo in leven gehouden.
    Een neuroloog zei net op tv dat men zo max. voor 8 jaren iemand in leven kan houden.
    Maar ja, dat hangt ook weer af van geval tot geval.

En ten slotte, die beslissing om alle apparatuur uit te schakelen.
    Dan moet ik jou gelijk geven: wie kan 8 jaar lang die centen opbrengen?
    En welke moeder kan haar kind zomaar opgeven?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Erg wat er gebeurd is, je wenst het niemand toe, ook niet de achterblijvers, maar je kunt natuurlijk ook een steentje bijdragen aan je eigen veiligheid, vooral als je buiten de piste gaat met allerlei waarschuwingen.

Bijvoorbeeld een snow-pulse ski-airbag, te koop in de gerenomeerde ski winkels overal te wereld. De Nederlandse ski vereniging adviseert off-piste skiers en snowboarders om zo'n ding te dragen.

Alle kleine beetjes helpen.

Maar ken ook je eigen verantwoordelijkheden, je brengt ook anderen in gevaar.

Comment

Op t nieuws zeiden ze dat als je als hulpverlener niet binnen het kwartier ter plaatse bent (wat mij wel heel snel lijkt), dat er dan niet veel hoop meer is ...
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          moeten we direct na een noodlottig ongeluk altijd maar reanimeren als de kans op overleven bijna uitgesloten is, of de rest van zijn leven aan een machine moet liggen?
          14 jaar geleden kreeg mijn zoon op 15-jarige leeftijd een plotse hartstilstand, gelukkig kenden mijn vrouw en mijn dochter de reanimatietechnieken zodat zij onmiddellijk de reanimatie konden starten in afwachting van de hulpdiensten. Uiteindelijk heeft mijn zoon een hartstilstand van meer dan 1.5 uur overleefd omdat in de ganse keten niemand wilde opgeven en bleef vechten om dit jonge leven te redden. Men is zelfs overgegaan tot open hartmassage hier ter plekke. Nu 14 jaar later heb ik mijn zoon nog altijd naast mij, hij heeft nu zelf kinderen en geen enkel letsel aan zijn hartstilstand overgehouden.
          Mijn besluit is : zorg in de eerste plaats dat je zelf de reanimatietechnieken goed onder de knie hebt, wacht niet tot de hulpdiensten ter plaatse zijn, bij een hartstilstand kunnen die mensen NOOIT op tijd zijn. En ten tweede geeft het nooit te snel op.
          Geloof mij het is de moeite.
          www.photo-rudi.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door travelphoto Bekijk bericht
            14 jaar geleden kreeg mijn zoon op 15-jarige leeftijd een plotse hartstilstand, gelukkig kenden mijn vrouw en mijn dochter de reanimatietechnieken zodat zij onmiddellijk de reanimatie konden starten in afwachting van de hulpdiensten. Uiteindelijk heeft mijn zoon een hartstilstand van meer dan 1.5 uur overleefd omdat in de ganse keten niemand wilde opgeven en bleef vechten om dit jonge leven te redden. Men is zelfs overgegaan tot open hartmassage hier ter plekke. Nu 14 jaar later heb ik mijn zoon nog altijd naast mij, hij heeft nu zelf kinderen en geen enkel letsel aan zijn hartstilstand overgehouden.
            Mijn besluit is : zorg in de eerste plaats dat je zelf de reanimatietechnieken goed onder de knie hebt, wacht niet tot de hulpdiensten ter plaatse zijn, bij een hartstilstand kunnen die mensen NOOIT op tijd zijn. En ten tweede geeft het nooit te snel op.
            Sjiek om te lezen en dat je inderdaad na al die jaren nog mag genieten van je zoon en zijn gezin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door travelphoto Bekijk bericht
              U bent dan ook meteen begonnen met de reanimatie en dat maakt de kans zeker voor jonge mensen voor een goed resultaat vele malen groter. Mits men meteen tot aktie komt hebben ook ouderen een heel grote kans te overleven. Een jaar geleden heb ik en mijn broer een man van 79 reanimeerd die tijdens een buurtvergadering een hartstilstand kreeg, in de zaal hing een koffer met AED–apparatuur die zelfs door een kind te bedienen is, na een maand in het ziekenhuis was deze man opgeknapt en kan hij de vergaderingen weer bezoeken. De Gemeente samen met het wijkoverleg heeft toen besloten dat elke vrijwilliger een reanimatie cursus mocht volgen.
              Maar ik houd wel mijn bedenkingen wanneer men bij een ouder iemand na langer dan 30 minuten hartstilstand over gaat tot reanimatie of die zo blij moet zijn gereanimeerd te worden, om dan verder te leven in een coma. Maar het blijven heel moeilijke afwegingen.
              Last edited by Binnenuit; 25 februari 2012, 11:07.

Comment

In ons gezin en familie weet iedereen dat absoluut mijn reanimatie gestopt moet worden na een 20 tal minuten. Ook in het ziekenhuis waar ik wel eens vertoef, is dat bekend en ondertekend.
                Een niet reanimatie verklaring is niet altijd effectief als er op straat of een andere omgeving iets gebeurd en je afhankelijk bent van anderen....maar dat is dan maar zo.

Je tijd van vertrek komt toch een keer ........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                  In ons gezin en familie weet iedereen dat absoluut mijn reanimatie gestopt moet worden na een 20 tal minuten.
                  Het weten is heel goed, maar men moet het op het cruciale moment ook nog durven beslissen en geloof mij dat is een heel moeilijke beslissing! Velen houden vast aan dat sprankeltje hoop...
                  Jean Pierre.

Comment

Geloof mij, wanneer het je kind is dat daar ligt met een hartstilstand, dan kijk je niet op je klok, heb je geen enkel begrip van tijd.
                    Het enige wat je doet is vechten en eisen dat al de andere mensen om je heen meevechten want die strijd die wil je niet verliezen.
                    www.photo-rudi.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                      Het weten is heel goed, maar men moet het op het cruciale moment ook nog durven beslissen en geloof mij dat is een heel moeilijke beslissing! Velen houden vast aan dat sprankeltje hoop...
                      bij mij kunnen ze daar niet meer over beslissen. Dat ligt vast: in die en die omstandigheden gaat de pries uit en mijn organen naar wie ze kan gebruiken.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        bij mij kunnen ze daar niet meer over beslissen. Dat ligt vast: in die en die omstandigheden gaat de pries uit en mijn organen naar wie ze kan gebruiken.
                        Dus als jij ergens op straat een hartstilstand krijgt gaan de mensen van de MUG of gewone mensen je niet reanimeren?
                        Last edited by JPV; 25 februari 2012, 19:18.
                        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Friso was beter op de skipiste gebleven en niet buiten de zone...
                          Daar kon ik ook nog een hartig woordje over kwijt maar ik ga dat niet doen.

Maar Friso was beter op de skipiste gebleven en niet buiten de zone...

en zelfs wanneer je in de veilige zone blijft is het geen garantie dat jou niks kan overkomen; in Ischgl is een skiër onder een lawine bedolven op de geprepareerde skipiste, onlangs nog is er een Belgisch koppel hetzelfde overkomen...

Ik heb vorige ook wezen skiën en heb toen we op de lift zaten een lawine zien afgaan vlak onder ons waarbij twee skiërs betrokken waren op een stuk piste waar wij 5 minuten voordien ook hebben geskied (en wij gaan nooit buiten de zone skiën).

Ik vind het al het een hele eer dat de Nederlandse koninklijke familie geen klacht neerlegt tegen de skipiste en liftuitbaters van Lech.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

en zelfs wanneer je in de veilige zone blijft is het geen garantie dat jou niks kan overkomen; in Ischgl is een skiër onder een lawine bedolven op de geprepareerde skipiste, onlangs nog is er een Belgisch koppel hetzelfde overkomen...

Ik heb vorige ook wezen skiën en heb toen we op de lift zaten een lawine zien afgaan vlak onder ons waarbij twee skiërs betrokken waren op een stuk piste waar wij 5 minuten voordien ook hebben geskied (en wij gaan nooit buiten de zone skiën).

Ik vind het al het een hele eer dat de Nederlandse koninklijke familie geen klacht neerlegt tegen de skipiste en liftuitbaters van Lech.
                            Een hele eer voor wie?
                            Friso moest niet naast de baan skiën, hij heeft daar zelf voor gekozen.
                            Op dat punt valt er geen eer te halen.

Lawinegevaar? En binnen de toegelaten zone?
                            Tja dan is dat niet in orde he. Die piste is dus niet veilig.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Een hele eer voor wie?
                              Friso moest niet naast de baan skiën, hij heeft daar zelf voor gekozen.
                              Op dat punt valt er geen eer te halen.

Lawinegevaar? En binnen de toegelaten zone?
                              Tja dan is dat niet in orde he. Die piste is dus niet veilig.
                              Een hele eer voor het skigebied Lech en hun skipiste en skiliften personeel...

Friso heeft er zelf voor gekozen om off-piste te gaan dat is zeker dus eigen schuld dikke bult.

Nee, absoluut geen meldingen over lawinegevaar binnen de toegelaten zone maar
                              er bestaat ook nog zoiets als onvoorziene omstandigheden en Moeder Natuur is onvoorspelbaar.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Een hele eer voor het skigebied Lech en hun skipiste en skiliften personeel...

Friso heeft er zelf voor gekozen om off-piste te gaan dat is zeker dus eigen schuld dikke bult.

Nee, absoluut geen meldingen over lawinegevaar binnen de toegelaten zone maar
                                er bestaat ook nog zoiets als onvoorziene omstandigheden en Moeder Natuur is onvoorspelbaar.
                                Indeed
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X