Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou prins Friso het gewild hebben?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zou prins Friso het gewild hebben?

Zou prins Friso het gewild hebben na een hartstilstand van 30 minuten reanimeren? Ik vrees dat tot zijn hele lichaam het begeeft het een leven wordt van een kastplant.
    Ik wens zijn vrouw en kinderen veel sterkte.
    Een vriend van mij waarbij zijn vrouw hetzelfde overkwam ging er totaal onderdoor.
    Twee weken geleden overleed na vijf jaar zijn vrouw die hij dagelijks tweemaal bezocht in het verpleeghuis.

Re: Zou prins Friso het gewild hebben?

Wel een eigenaardige titel. Wie wilt nu zoiets ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik snap niet wat je hier wilt bereiken,
      als de dokters te snel opgeven, dan hebben ze niet genoeg moeite gedaan...
      Nu doen ze alles wat ze kunnen, en nu hebben ze te veel moeite gedaan?

als het gaat over vechten voor een leven... denk ik dat iedereen het wel wilt...
      wat als prins Friso nu toch hersteld? en mss nog beter eruit komt als verwacht?
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Met een korreltje zout nemen helpt hoor.
        Ik denk dat Binnenuit 'gewoon' bedoelt wat Friso zou kiezen.
        Al denk ik dat het niet erg op zijn plaats is om hier over te oordelen.

-Hem laten sterven of
        -Reanimeren en (hoogstwaarschijnlijk) als een plant leven.

In het tweede geval is het voor de familie nog geen zekerheid dat de patiënt overleefd.
        (Gevoelige kwestie en niemand wil natuurlijk zoiets meemaken)

Sterkte alleszins voor de familie.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Heb ik dan wel verkeerd begrepen.
          In dit geval, mocht het over mezelf gaan, maar in die toestand kan je daar zelf niets meer over willen, zou ik er liever niet meer zijn. "Vermoedelijk" hersendood.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Er zijn veel (oudere) mensen die in dergelijke gevallen (in coma raken na een hartstilstand) niet gereanimeerd willen worden en dat aan familie en huisarts kenbaar hebben gemaakt.
            Na 50 minuten hartstilstand zijn de hersenen dusdanig beschadigt dat niets van je lichaam nog normaal kan functioneren.

Persbericht van zijn arts:
            Prins Friso zou nooit meer wakker kunnen worden na zijn ski-ongeval van vorige week vrijdag. De beschadigingen aan zijn hersenen zijn 'massief', aldus zijn behandelend arts in het ziekenhuis in Innsbruck. De prins werd bedolven onder een lawine in het Oostenrijkse Lech en had een hartstilstand van 50 minuten.

Comment

Heb ik dan wel verkeerd begrepen.
              In dit geval, mocht het over mezelf gaan, maar in die toestand kan je daar zelf niets meer over willen, zou ik er liever niet meer zijn. "Vermoedelijk" hersendood.
              Voor mijzelf is de beslissing makkelijk, maar om voor een ander te beslissen de behandeling stop te zetten dat is bijna niet te doen te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Voor mijzelf is de beslissing makkelijk, maar om voor een ander te beslissen de behandeling stop te zetten dat is bijna niet te doen te doen.
                Daarom is het misschien een goed idee eens rekening te houden met de mogelijkheden van euthanasie. Maar dat is weer een ander verhaal en meestal telaat als de feiten zich stellen.
                Persoonlijk zou ik niet willen dat mijn familie met een plant moet verder leven. Je hypothekeerd hiermee toch een aantal mensen die ook nog een leven voor zich hebben.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wat ik hierboven heb vermeld moet ik ook wat milderen. Ik sprak van hersendood, maar nu hoor ik dat men dit nog niet in de mond wil nemen. Er is niettemin belangrijke hersenschade en zijn de kansen voor herstel zeer gering. Of hij nog ooit zal ontwaken is ook weinig waarschijnlijk.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Deze week bij Pauw & Witteman een ander verhaal gehoord.
                    Er was een neuroloog aanwezig en die zijn vrouw werkt bij een krant (NRC?).

Die neuroloog stond héél dicht bij de behandelende artsen van Friso.
                    En hij had info gezien waarbij niets te zien was van mogelijke letsels bij Friso.

Zijn vrouw publiceert dit in de krant en dat bracht natuurlijk heibel met zich mee.
                    Die neuroloog heeft ook nauwe banden met het Koninklijk Huis van Bea.
                    Normaal is het de taak van de Staatsveiligheid die berichten vrij te geven.
                    Witteman was op dreef en stelde behoorlijke confronterende vragen
                    Mijn samenvatting: meneer de neuroloog waar haalt u de pretentie vandaan om zo te handelen. Wie denkt u dat u bent.
                    (nogmaals: mijn interpretatie maar daar kwam het op neer)

Vandaag, een paar dagen later zijn de berichten tegengesteld....

Alles zal wel te verklaren zijn of iedereen zal wel weer een uitleg hebben waarbij
                    weer iedereen gelijk heeft...
                    Oranje staat hoog aangeschreven bij veel Nederlanders net "iets" anders dan hier
                    Dus ik begrijp wel al die commotie.
                    Maar meneer de neuroloog had beter zijn mond gehouden en zijn vrouw beter niet
                    een "scoop" bezorgd.

Een hartstilstand van 50 minuten....daar gaat het dus nu om.
                    Het zijn flinke jongens die Nederlandse prinsen maar hier is toch een wonder nodig
                    voor een volledig herstel gezien ook het ernstig hersenletsel.

Friso was beter op de skipiste gebleven en niet buiten de zone...
                    Daar kon ik ook nog een hartig woordje over kwijt maar ik ga dat niet doen.
                    Men was wel zeer snel om de vriend van Friso aan de schandpaal te nagelen wegens
                    vermoedelijke nalatigheid. Zonder die vriend had het langer geduurd dan die 25 minuten van nu.
                    Maar ja, wat baat het? Niks.
                    Moeder Bea zit met de zorgen en met waarschijnlijk een wreed dilemma die haar
                    te wachten staat.

Dus: zou prins Friso het gewild hebben?
                    Neen dus.
                    Maar Friso was beter op de skipiste gebleven en niet buiten de zone...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Dus: zou prins Friso het gewild hebben?
                      Neen dus.
                      Maar Friso was beter op de skipiste gebleven en niet buiten de zone...
                      Overmoed. Gebeurt veel. Men wil in die kleine tijdspanne maximaal genieten. Het is niet goed te spreken, maar wel een menselijke trek.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Overmoed. Gebeurt veel. Men wil in die kleine tijdspanne maximaal genieten. Het is niet goed te spreken, maar wel een menselijke trek.
                        Yep, of een trekje van hen die denken dat ze iets meer mogen dan een ander.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Hoeveel families zitten er niet met hetzelfde probleem?
                          Én die veel minder kapitaalkrachtig zijn...
                          En dus financieel voor een kleine ramp staan, omdat er in België geen sprake is van opvang na een bepaalde tijd. Ik heb het hier over personen die een herseninfarct gedaan hebben, en die niet goed genoeg zijn om naar huis te mogen. Die kunnen hier enkel in een rusthuis geplaatst worden. Zie je het financiële plaatje, als je weet wat dat tegenwoordig kost en tel er dan nog maar de medische kosten bij.

Op de keper beschouwt is het zijn eigen fout want heeft hij risico's genomen, en dan zijn de gevolgen ook voor hem.
                          Ik vind het zelfs egoïstisch omdat hij op dat ogenblik geen rekening hield met zijn kinderen en echtgenote.
                          Het is niet omdat hij prins is dat de compassie er moet afdruipen.
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Hoeveel families zitten er niet met hetzelfde probleem?
                            Én die veel minder kapitaalkrachtig zijn...
                            En dus financieel voor een kleine ramp staan, omdat er in België geen sprake is van opvang na een bepaalde tijd. Ik heb het hier over personen die een herseninfarct gedaan hebben, en die niet goed genoeg zijn om naar huis te mogen. Die kunnen hier enkel in een rusthuis geplaatst worden. Zie je het financiële plaatje, als je weet wat dat tegenwoordig kost en tel er dan nog maar de medische kosten bij.

Op de keper beschouwt is het zijn eigen fout want heeft hij risico's genomen, en dan zijn de gevolgen ook voor hem.
                            Ik vind het zelfs egoïstisch omdat hij op dat ogenblik geen rekening hield met zijn kinderen en echtgenote.
                            Het is niet omdat hij prins is dat de compassie er moet afdruipen.
                            Ik druip niet, verre van mil.
                            Wil gewoon dat het topic niet "ver-wilderd"
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ik druip niet, verre van mil.
                              Wil gewoon dat het topic niet "ver-wilderd"
                              Ik vind het geen topic, ze mogen daar een slot op zetten voor mijn part....
                              Is dit niet maatschappelijk?
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                              X