Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslopende honden in natuurgebieden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Loslopende honden in natuurgebieden

fantasie slaat op hol bij sommigen, of anders teveel amerikaanse filmkes gekeken kan ook...
    een dazer werkt idd in de meeste gevallen niet, en al zeker niet voor een hond die echt afkomt om te bijten, werkt alleen soms bij honden die met de beste bedoelingen afkomen, effe komen snuffelen, of vriendelijk even een kijkje nemen wat je aan het doen bent, ....

ik raad degene aan die geregeld in contact komen met "gevaarlijke" honden toch eens een GOEDE hondenschool te bezoeken en daar eens hun licht gaan opsteken wat te doen in geval van.....
    hier word wel een massa onzin neergeschreven amai mijn oor....als ik lees van , statief gebruiken om je te verweren, met sprays spuiten, dazers, tasers......
    en verschieten er sommige van dat ze gebeten worden tja......
    Last edited by jvs; 21 februari 2012, 10:26.
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Onlangs kwam ik voor onderhoud van mijn wagen in een garage waar ik tevreden van ben, maar niet van hun hond.
      Ik deed hun deur nog maar open en dat grote beest kwam met zijn poten tegen me opgesprongen. Niet agressief, maar bedelend voor knuffels.
      De garagist was aan het telefoneren en liet die hond maar doen.
      Ik heb hem dan min of meer tegen mijn zin, want ben geen liefhebber van grote honden, een paar aaitjes gegeven en dan was het beest blijkbaar content.
      Kijk daar hou ik niet van. Zeker niet als kattenmens zijnde.
      Maar later reageer ik uitgebreider in dit topic (want ik heb erger meegemaakt), ben nu aan 't werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        De hond (Canis lupus familiaris) is een gedomesticeerde ondersoort van de wolf en leeft al duizenden jaren niet meer in het wild. Er zijn wel hondachtige zoals de wilde hond of hyenahond maar die zijn niet verwant aan de Canis lupus familiaris. De hond wordt al duizenden jaren gefokt en getraind zodat ze dingen doen of toelaten waar de mensen nut aan hebben. Daar behoort aaien of knuffelen ook bij, een hond heeft daar niets aan maar die pikt dat omdat hij leert dat hij door voor beloont wordt met voedsel en hem een plaats geeft binnen de roedel. Een hond zijn plaats binnen de roedel van mensen wordt voornamelijk bepaalt door beloning en niet door vechten. Maar een hond blijft hij met zijn oer eigenschappen zoals een (circus) tijger een tijger blijft. Hondenbezitters die niet in staat zijn hun honden te trainen tot een wenselijk roedelgedrag binnen hun gezin kunnen terecht voor cursussen bij hondenclubs.
        Van een hond kun je geen mens maken, maar een mens kun je wel een beetje hond maken.
        Je haalt hier dus zelf aan dat de 'roedel' bij de hond niet bestaat... hoe zou je dan de roedelleider kunnen zijn? En zeg mij eens vanaf hoeveel honden je over een roedel kunt spreken? Waarom er van een echte roedel geen sprake is kan eenvoudig uitgelegd worden: in een roedel zijn honden vrij om deze te verlaten in geval van blijvende problemen... komt daarbij dat het territorium vaak groot genoeg is om eventuele verhitte standjes te laten bekoelen door uit elkaars vaarwater te blijven. In een echte roedel worden de pups 'geboren' en niet aangekocht en in de roedel geplaatst.

Er zijn goede hondenscholen... maar er zijn er meer slechte hoor. De manier hoe ze daar soms met honden omgaan is allesbehalve opvoedkundig
        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          fantasie slaat op hol bij sommigen, of anders teveel amerikaanse filmkes gekeken kan ook...
          een dazer werkt idd in de meeste gevallen niet, en al zeker niet voor een hond die echt afkomt om te bijten, werkt alleen soms bij honden die met de beste bedoelingen afkomen, effe komen snuffelen, of vriendelijk even een kijkje nemen wat je aan het doen bent, ....

ik raad degene aan die geregeld in contact komen met "gevaarlijke" honden toch eens een GOEDE hondenschool te bezoeken en daar eens hun licht gaan opsteken wat te doen in geval van.....
          hier word wel een massa onzin neergeschreven amai mijn oor....als ik lees van , statief gebruiken om je te verweren, met sprays spuiten, dazers, tasers......
          en verschieten er sommige van dat ze gebeten worden tja......
          De beste reactie is nog altijd een heel passief gedrag gebruiken... dus absoluut niets doen. Alleen 'gestoorde' honden zullen je dan aanvallen... en zoveel van die soort lopen er niet rond.
          Jean Pierre.

Comment

Een zeer terechte opmerking een paar pagina's eerder : sommige mensen kennen hun hond niet.

En hoe zou dat komen ?

Beide partners werken allebei buitenshuis. Hond zit alleen van 7 - 18 u. s Avonds moet er boodschappen gedaan worden, koken, afwas, afruimen. Kinderen helpen met het huiswerk of naar de muziekschool of voetbaltraining doen ... En dan natuurlijk niet te vergeten, de eigen hobby's, zelfontplooiing, vergadering van t een of t ander, fitness ...

In t weekend gaat men dan van de hond genieten (als t goed weer is), maar men heeft geen echte band met de hond, die daarom ook niet luistert.

Ik vraag me soms af waarom sommige mensen een hond hebben.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
              . En zeg mij eens vanaf hoeveel honden je over een roedel kunt spreken?
              denk vanaf 1 hond.
              de rest van uw familie hoort tot de roedel/pak.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Onlangs kwam ik voor onderhoud van mijn wagen in een garage waar ik tevreden van ben, maar niet van hun hond.
                Ik deed hun deur nog maar open en dat grote beest kwam met zijn poten tegen me opgesprongen. Niet agressief, maar bedelend voor knuffels.
                De garagist was aan het telefoneren en liet die hond maar doen.
                Ik heb hem dan min of meer tegen mijn zin, want ben geen liefhebber van grote honden, een paar aaitjes gegeven en dan was het beest blijkbaar content.
                Kijk daar hou ik niet van. Zeker niet als kattenmens zijnde.
                Maar later reageer ik uitgebreider in dit topic (want ik heb erger meegemaakt), ben nu aan 't werk.
                Jouw garagist is hier duidelijk in de fout daar hij aanneemt dat iedereen van honden houdt en ze wenst te laten opspringen. Om hem dat te laten begrijpen kan je de volgende keer hem de factuur van de nieuwkuis overhandigen Als je zelf wenst te voorkomen dat de hond de volgende keer opspringt kan je gewoon even hurken (maar dat zou niet nodig moeten zijn als de garagist zijn hond deftig had opgevoed).
                Jean Pierre.

Comment

Ik maak, als eigenaar van twee labradors, geregeld het omgekeerde mee: mensen die mijn honden per sé willen aaien, of hun hond met de mijne willen laten spelen - zelfs als ik duidelijk maak dat ik daar niet van gediend ben!

Ik heb al ouders meegemaakt die tegen hun peuter zeiden: "ga maar aaien, labradors doen niks". En dan ruzie maken met mij als ik hun kinderen niet toelaat om mijn honden te aaien. Natuurlijk doen ze niks, maar dat kunnen die mensen toch niet weten? Overigens ben ik met in totaal 70 kilo hond onderweg, dat loopt een peuter gewoon omver zonder het te merken.

Ivm loslopen: mijn honden lopen geregeld los, en blijven bij mij. Daar heb ik natuurlijk wel veel tijd en moeite in moeten steken, toch iets meer dan het op tv lijkt

Als ik iemand zie aankomen gaan ze aan de lijn. Als er een andere hond aankomt, niet aangelijnd, gaan ze ook los: veiligste oplossing voor iedereen.

Heb wel al last gehad van joggers: honden lopen los naast mij, waar het geen kwaad kan. Jogger komt stilletjes aangelopen achter mij, zegt niks, waarschuwt niet. Als hij naast mij komt begint hij mij de huid vol te schelden omdat de honden los lopen (ze negeerden hem, overigens...).

Aanpassing: reactie op Johan De Man: mijn echtgenote en ikzelf werken allebei voltijds. En toch zijn onze honden goed getraind... Heeft niets te maken met thuis zijn of niet, heeft te maken met inzet van de eigenaars!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    denk vanaf 1 hond.
                    de rest van uw familie hoort tot de roedel/pak.
                    grt,bouk.
                    Ach zo, en dan moet de hond met zijn instinct zich aanpassen aan de mensen met hun gewoontes? Sorry, maar in een mensenfamilie is niemand consequent genoeg om een strikte rangorde van een roedel te volgen. Als mens in een roedel leven gaat enkel op deze manier : http://www.nationalgeographic.nl/jun...ssen-de-wolven
                    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                      .... En geloof mij, als een hond komt om te bijten zal niets hem stoppen.
                      en bijt de hond in het eerste wat ie te pakken kan krijgen.
                      juist... je statief of een stok of een kledingstuk.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Ivm loslopen: mijn honden lopen geregeld los, en blijven bij mij. Daar heb ik natuurlijk wel veel tijd en moeite in moeten steken, toch iets meer dan het op tv lijkt

Aanpassing: reactie op Johan De Man: mijn echtgenote en ikzelf werken allebei voltijds. En toch zijn onze honden goed getraind... Heeft niets te maken met thuis zijn of niet, heeft te maken met inzet van de eigenaars!
                        Kan ik je enkel volkomen gelijk in geven
                        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          en bijt de hond in het eerste wat ie te pakken kan krijgen.
                          juist... je statief of een stok of een kledingstuk.
                          grt,bouk.
                          Dat had je gedacht... een grote hond gaat je eerst bespringen om je op de grond te krijgen en als hij 'getraind' is dan gaat hij voor de arm of het been. En je kan hem misschien raken met je statief en dan maak je hem juist nog vechtlustiger. Vergeet ook niet dat als je een statief bij hebt er ook nog een camera op het statief of rond je nek bengelt... niet echt een ideale positie om je te verdedigen. Nee, de passieve aanpak is veruit de best.
                          Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            Ik bedoelde dat natuurlijk niet op u persoonlijk, maar in t algemeen.

Ik vraag me gewoon af waarom mensen per se een hond willen. Omdat de kinderen dat willen ? Je moet niet altijd toegeven aan de kinderen.

En ik vind dat sommige mensen beter geen hond hadden.

Zelf zou ik graag een hond hebben maar ik heb er de tijd niet voor, daarom ga ik dus regelmatig naar t asiel.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Ik vraag me gewoon af waarom mensen per se een hond willen. Omdat de kinderen dat willen ? Je moet niet altijd toegeven aan de kinderen.
                              Helaas is dat vaak de reden... met alle gevolgen vandien

En ik vind dat sommige mensen beter geen hond hadden.
                              Inderdaad, maar dat geldt niet alleen voor honden maar ook voor kinderen.

Zelf zou ik graag een hond hebben maar ik heb er de tijd niet voor, daarom ga ik dus regelmatig naar t asiel.
                              Lovenswaardig, maar je kan met relatief weinig tijd een hond toch een heel gelukkig leven geven.
                              Jean Pierre.

Comment

Zelf ook 3 honden gehad in mijn jeugdjaren..
                                (Border collie, Springer Spaniel en Ierse setter)

Een hond hoort buitenshuis ALTIJD aan de leiband. Niemand kan het gedrag van zijn hond garanderen. Beboeten, strenge controles en na herhaling hond ophalen en spuitje.

En blijkbaar zijn het steeds dezelfden die de regels aan hun laars lappen, toevallig zijn het dan ook nog meestal de Flodders van de maatschappij die hun Stafford of verwanten beschouwen als hun statussymbool. In plaats van een lijstje met gevaarlijke honden te maken zou men beter al deze honden gewoonweg verbieden en laten inslapen.
                                Wat er niet is kan je niet missen!
                                Precies of de mensen doen het erom...

Straffe taal van een dierenvriend he!

Groeten,
                                Bart

Comment

Working...
                                X