Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landde Tom Waes zelf of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Landde Tom Waes zelf of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Het zal de RoD (rate of descend) zijn die niet goed was. "Flare" is het afronden, maw een lichte beweging van de neus naar omhoog (afhouden), juist voor het raken van de achterwielen met de piste. Zo bekom je een zachte landing.
    Een harde landing heeft dus niks te maken met horizontale snelheid, maar wel vertikale snelheid. Dat is wel een verschil. Had hij wat meer horizontale snelheid gehad, dan was de landing zachter geweest. Maar je moet natuurlijk rekening houden met de lengte van de piste. Oostende is nu ook niet zo lang dat je met zo'n te hoge grondsnelheid kan binnenkomen.
    Ik weet wat "flare" is

Met 500 feet/minute kom je goed binnen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Heb je gezien hoe ontspannen die piloot naast hem zat. Ik ben 100% zeker dat wanneer Tom iets zou verkeerd doen hij zeeeer zeker op tijd zou kunnen ingrijpen.
      I love my D500

Comment

Kwestie van de prijs van het leren vliegen.... je kan ook in het leger gaan en daar leren vliegen. Je moet er dan wel enkele jaren bij doen in het leger , doe je dit niet dan moet je alle kosten van al de jaren + een boete betalen, hoe vroeger je stopt hoe meer je moet betalen. Mijn zoon die in de KMS was heeft de lijst gezien en het was iets van een 120.000 euro wanneer je het eerste jaar na je studies afzwaait.
        I love my D500

Comment

Je moet dan wel door de strengere medische keuring van de Luchtcomponent geraken...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
            De instructeur was volgens mij ook niet "de eerste de beste"

Zeer zacht uitgedrukt
            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Nee, André Berger zal wel met recht en reden Director of Flight Operations zijn bij JAF . De goede vriend waar ik het eerder over had kent hem ook .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Je moet dan wel door de strengere medische keuring van de Luchtcomponent geraken...
                Inderdaad maar Tom moest gisteren ook een medisch onderzoek afleggen. Voor de echte piloten zal dit ook wel niet van de poes zijn.
                I love my D500

Comment

Als je met echte piloten de lijnpiloten bedoelt, dan is het antwoord ja en nee. Ja, je moet er door geraken, maar bij de Luchtcomponent is het veel strenger - je ogen bijvoorbeeld moeten nagenoeg perfect zijn. Dat is niet het geval bij de lijnpiloten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ik weet wat "flare" is

Met 500 feet/minute kom je goed binnen.
                    Maar dit heeft niks met flare te maken. Nogmaals,"flare" = de finishing touch van de landing, het mooie (smooth) afronden van je landing, waardoor die zachtjes verloopt.
                    Hierbij zijn zowel horizontale als vertikale snelheid van belang.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nee, André Berger zal wel met recht en reden Director of Flight Operations zijn bij JAF . De goede vriend waar ik het eerder over had kent hem ook .
                      Iedereen die iets of wat met viegerij te maken heeft of gehad heeft kent deze eminentie.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                        Inderdaad maar Tom moest gisteren ook een medisch onderzoek afleggen. Voor de echte piloten zal dit ook wel niet van de poes zijn.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ik vraag mij af hoeveel showgehalte daar bij was.
                          Niet te onderschatten, mijn gedacht...
                          Voor mijn part heeft hij zelf niet te veel inbreng gehad in dat hele landingsgedoe.
                          Die uren flight simulator ben ik ook nog niet zeker van, als je weet wat dat kost....
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Als je met echte piloten de lijnpiloten bedoelt, dan is het antwoord ja en nee. Ja, je moet er door geraken, maar bij de Luchtcomponent is het veel strenger - je ogen bijvoorbeeld moeten nagenoeg perfect zijn. Dat is niet het geval bij de lijnpiloten.
                            Ah voor lijnpiloten wist ik het niet. Voor in het leger wel. Daar is laserbehandeling zelfs niet toegestaan
                            I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Iedereen die iets of wat met viegerij te maken heeft of gehad heeft kent deze eminentie.
                              Nu niet overdrijven, hij zal de tweede Wilbur Wright wel niet zijn, maar toch hé . De luchtvaart is een klein wereldje.

Zelf kende ik hem niet tot hij eens ter sprake kwam in een gesprek, maar mijn passie zijn dan ook de airlines niet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                                Ik vraag mij af hoeveel showgehalte daar bij was.
                                Niet te onderschatten, mijn gedacht...
                                Voor mijn part heeft hij zelf niet te veel inbreng gehad in dat hele landingsgedoe.
                                Die uren flight simulator ben ik ook nog niet zeker van, als je weet wat dat kost....
                                Ben ook die mening toegedaan. Als je ziet dat hij voor zijn solovlucht met een éénmotorige toestel al 20 uur nodig heeft, heb ik zo ook mijn twijfels. Maar goed we zullen het misschien nooit helemaal weten voor zoverre dit belangrijk is. Feit is dat het toch weeral een hele heisa heeft teweeg gebracht. Maar de mensen van rondom het Oostendse vliegveld zullen wel meer gewoon zijn dan dat zeker.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X