Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landde Tom Waes zelf of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Landde Tom Waes zelf of niet?

Tegenwoordig kost het bij Sabena Flight Academy (ook bekend als 'SFA') +/- 85.000 euro, bij BAFA iets minder. Daar ga je een lening voor aan, maar dan heb je nog geen type rating - wat ook handen vol geld kost. En de interesten, die betaal je er ook nog bij.

Verre van goedkoop, en een ideaal leven is het ook niet noodzakelijk...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Het zal ongetwijfeld mooie TV geweest zijn (niet gezien) maar het is ... TV. Niks is wat het lijkt. Hoeveel keer zie je een spontaan bezoek waarbij de camera reeds het beeld vastlegd van IN het huis van waar aangebeld wordt? En dit om maar 1 voorbeeld te geven.
      Een programma krijgt een goeie rating, er volgen positieve en negatieve reacties (negatieve publiciteit is publiciteit), de kranten schrijven erover voor een weekje en zie, binnen een maand is het een fait divers. Gedenk zijn ultra-marathon die hij liep in de woestijn. Interviews en alles erop en eraan maar vandaag een stunt zoals een ander.

O ja, een (Vlaamse) vriendin van mij is piloot bij SN, voorheen kort bij Sabena tot het failliet ging, en met haar 34 jaar toch ook voorheen in de US gaan studeren om met Boeing toestellen te mogen vliegen. Ze was co-piloot en nu captain-Avro. Het zijn heus niet enkel de LH piloten die naar de US mogen/moeten en voor alle duidelijkheid: het waren thuis ook geen lotto-winnaars of top-industriëlen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Tegenwoordig kost het bij Sabena Flight Academy (ook bekend als 'SFA') +/- 85.000 euro, bij BAFA iets minder. Daar ga je een lening voor aan, maar dan heb je nog geen type rating - wat ook handen vol geld kost. En de interesten, die betaal je er ook nog bij.

Verre van goedkoop, en een ideaal leven is het ook niet noodzakelijk...
        Perfect Joris

De glans en glorie is ook een beetje weg he
        We zijn het ook gewoon geworden.
        Hetzelfde geldt voor astronauten.
        Het ZOU ook kunnen dat beroepseer van minder belang is geworden?

* Ik heb het altijd fantastisch mooi gevonden als zoon of dochter van minder gegoede
        ouders het tot "iets" hebben gebracht...
        Piloot worden is zo iets
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Het zijn heus niet enkel de LH piloten die naar de US mogen/moeten en voor alle duidelijkheid: het waren thuis ook geen lotto-winnaars of top-industriëlen.
          Klopt, de SFA-piloten-in-opleiding gaan na het afwerken van de theorie in België ook naar Arizona in de VS omwille van (onder andere) het goede weer. Dat gezegd zijnde, een bijzonder goede vriend van me heeft daar zo eens bijna een week aan de grond gestaan door het weer. Ik citeer...

"...Is al zes dagen niet meer van de grond geweest ."

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Klopt, de SFA-piloten-in-opleiding gaan na het afwerken van de theorie in België ook naar Arizona in de VS omwille van (onder andere) het goede weer.
            .. en omwille van de kostprijs per uur vliegen die daar stukken goedkoper is.
            Last edited by enero; 20 februari 2012, 15:08.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En de complexiteit van het luchtruim daar, een aantal dingen die je daar tegenkomt (bepaalde approaches heb ik me laten vertellen) en hier (bijna) niet, enz...

Daarom staat er ook "(onder andere)".

Een leuke blog van een voormalig SFA-leerlingpiloot...Vincent vliegt nu bij Ryanair op de 738.
              Vincent blogt over zijn opleiding tot lijnpiloot aan de Sabena Flight Academy

Comment

Daarom staat er ook "(onder andere)".

http://once-you-have-tasted-flight.blogspot.com/
                Maar dat is wel een belangrijk gegeven.
                Persoonlijk denk ik dat het luchtruim in België veel complexer is omwille van zijn kleinschaligheid. Mijn cursus "regelmentering van het luchtruim", zeg maar de wegcode in autotermen, was één van de moeilijkste vakken. Vooral dan als je op zicht vliegt.
                België is een klein land en de approach van Brussel National is bijna tot aan de grensen uitgebreid. Saarom is het beter door België gecontroleerd te kruisen. Je krijgt een hoogte toebedeeld en daar blijf je dan ook op zolang je geen toestemming krijgt om die te verlaten. Gemakkelijker kan niet, maar je moet wel radio kennen en kunnen navigeren.
                In de VS is het luchtruim en de ruimte om nog te oefenen immens, maar er zullen wel ingewikkelder toestanden zijn in de omgeving van grote luchthavens.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een maat van mij volgt opleiding op een Cessna. Het vliegtuig kost hem 2 euro per minuut dat de motor draait.
                  De opleiding van 85.000 euro zonder garantie op slagen zal ook velen ervan weerhouden om te denken dat het eenvoudig is.
                  Die piloten van 911 hebben trouwens ook niet alle modules in hun opleiding afgelegd. We weten nu waarom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Een maat van mij volgt opleiding op een Cessna. Het vliegtuig kost hem 2 euro per minuut dat de motor draait.
                    Valt nog mee ccc.
                    2 x 60 x 2 euro = 240 euro voor 2 uren vliegen. Kan je al ver geraken
                    Neen, ik bedoel kan je al veel opsteken.

De opleiding van 85.000 euro zonder garantie op slagen zal ook velen ervan weerhouden om te denken dat het eenvoudig is.
                    Mensen die (het vereiste) talent hebben zullen minder moeite hebben.
                    Het liefste heb ik bij wijze van spreke dan, mensen met talent en "werkers".

Die piloten van 911 hebben trouwens ook niet alle modules in hun opleiding afgelegd. We weten nu waarom
                    [/quote]
                    En dat hebben we geweten

En de enige die met zekerheid weet of het Tom was die landde is André Berger.
                    Ik vermoed dat Tom het niet weet
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      En de enige die met zekerheid weet of het Tom was die landde is André Berger.
                      Ik vermoed dat Tom het niet weet
                      Vergeet niet dat er aan een vliegtuig naast een stick ook nog pedalen zijn. Deze zijn ook zeer belangrijk bij het landen(bewegingen rond vertikale as)vooral als er zijwind is.
                      Heeft Waes ze bediend of was het de instructeur?
                      In elk geval was de eerste landing in Oostende alles behalve zacht. De passagiers zullen het ook geweten hebben.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

USA TODAY delivers current national and local news, sports, entertainment, finance, technology, and more through award-winning journalism, photos, and videos.

Michael Moore's pointing out something no one in the media seems to want to discuss: How little money the people who are flying commercial planes ar

You know, maybe it's just me, but the two occupations whose workers shouldn't be humpin' a second job are brain surgeons and airline pilots. Call me crazy.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Vergeet niet dat er aan een vliegtuig naast een stick ook nog pedalen zijn. Deze zijn ook zeer belangrijk bij het landen(bewegingen rond vertikale as)vooral als er zijwind is.
                          Heeft Waes ze bediend of was het de instructeur?
                          In elk geval was de eerste landing in Oostende alles behalve zacht. De passagiers zullen het ook geweten hebben.
                          Zie mijn post #9
                          Die landing was zeker hard.
                          Ik vermoed dat Tom niet weet wat "flare" is.
                          (snelheid vond ik ook aan de hoge kant)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Zie mijn post #9
                            Die landing was zeker hard.
                            Ik vermoed dat Tom niet weet wat "flare" is.
                            (snelheid vond ik ook aan de hoge kant)
                            Het zal de RoD (rate of descend) zijn die niet goed was. "Flare" is het afronden, maw een lichte beweging van de neus naar omhoog (afhouden), juist voor het raken van de achterwielen met de piste. Zo bekom je een zachte landing.
                            Een harde landing heeft dus niks te maken met horizontale snelheid, maar wel vertikale snelheid. Dat is wel een verschil. Had hij wat meer horizontale snelheid gehad, dan was de landing zachter geweest. Maar je moet natuurlijk rekening houden met de lengte van de piste. Oostende is nu ook niet zo lang dat je met zo'n te hoge grondsnelheid kan binnenkomen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik vind dat het gebeuren in de media erg overroepen is...

Het risico was niet groter dan bij een gewoon "leerling-piloot".
                              De instructeur was volgens mij ook niet "de eerste de beste" en er waren nog 2 andere piloten in de cockpit aanwezig.

Tom Waes doet het in ieder geval beter dan Prins Filip, die zette zich bij zijn solovlucht op jet, toen nog in Brustem, zijn Alphajet in het gras naast de piste neer.
                              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                                Tom Waes doet het in ieder geval beter dan Prins Filip, die zette zich bij zijn solovlucht op jet, toen nog in Brustem, zijn Alphajet in het gras naast de piste neer.
                                Reden waarom de prins nu met een helicopter vliegt. Probleem blijft echter wel het navigeren. Als de prins met zijn helivopter enkel rondjes doet rond het atomium heeft dit wel zijn redenen.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X