Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de goedkoopste winkel maar denk niet te vertrouwen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de goedkoopste winkel maar denk niet te vertrouwen

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Het kon alleen duidelijker als op die site in rode grote letters SCAM had gestaan. Op 2 minuten zoeken op het net ben je gewoon zeker dat het om oplichters gaat.
    Inderdaad een paar minuten google & streetview en op het adres "Juan Ignacio Luca De Tena 19-25
    Madrid" is 3M gevestigd.......

3M España S.A.
    C/ Juan Ignacio Luca de Tena 19-25 28027 Madrid
    Tel: 91 321 60 00 · Fax: 91 321 60 02

Comment

Dit draadje wat gevolgd en 'k had het voelen komen
      Een beetje bescheidenheid zou velen hier sieren.
      Er worden dagelijks VELE DUIZENDEN mensen via Tinternet opgelicht.
      Wie zichzelf veel slimmer inschat dan de slachtoffers moet dringend een hand op eigen hoofd leggen en kijken wie er onder staat .
      Superioriteitsgevoel is degoutant. Wie het schoentje past trekke het aan.

Ze denken wellicht dat TS daar een goed gevoel zal aan overhouden .
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        Wie zichzelf veel slimmer inschat dan de slachtoffers moet dringend een hand op eigen hoofd leggen en kijken wie er onder staat .
        Ik voel mij aangesproken...
        Het probleem is dat vele mensen die opgelicht worden op internet niet zouden opgelicht zijn mochten ze dezelfde voorzichtigheid aan de dag leggen dan wanneer ze in een echte winkel iets willen gaan kopen. Blijkbaar reageren mensen anders op irreële prijzen op internet dan IRL. De threads op dit forum over "is *** betrouwbaar" zijn niet te tellen terwijl 2 minuten opzoekwerk zekerheid geven dat *** niet betrouwbaar is.

Misschien moet er maar eens een "sticky" aangemaakt worden met info hoe je sites kan checken op geloofwaardigheid.

1. Zoek de naam van de winkel op.
        2. Zie 1 maar voeg "fraud" en/of "scam" toe aan je zoektermen
        3. Zoek de registratiegegevens op (whois.org of dns.be voor be domeinen) Let vooral op de registratiedatum
        4. Zoek op de website naar de algemene voorwaarden, selecteer een stuk er van en zoek op die zin (tussen " " zetten om de hele zin te zoeken)
        5. Zoek een afbeelding van hun "winkel" en gebruik "who stole my pictures" om dezelfde foto te vinden.
        6. Zoek het adres op met streetview
        7. Zoek het adres op. Er zitten misschien andere bedrijven.
        8. Betalingsvoorwaarden. Wiretransfer, Western Union... geen twijfel mogelijk

Mensen zullen blijven opgelicht worden, er worden nog steeds peperdure stofzuigers en serviezen aan huis verkocht ook.
        De gezonde achterdocht die je hebt als iemand aan de deur iets wil verkopen heb je best ook op internet.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Als het geen bekende winkel is aka in eigenland of rondom mag je de volgende regel toepassen. als het te goed lijkt om waar te zijn is het meestal ook niet waar. spullen van 2000euro aan 800. dan is er gewoon iets mis, of oplichting of van de boot gevallen
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

@on4bam
            Niemand MOET zich aangesproken voelen natuurlijk .
            Je somt daar wel een reeks zeer nuttige aandachtspunten op. Waarvoor dank.
            Maar 't blijft opletten: met je actiepuntje 2 bots je soms op kwaadaardige concurrenten van reguliere handelaars. 't Is soms door het bos de bomen niet meer zien.
            Daarom mijn opmerking om (potentiële) slachtoffers niet als DOM te behandelen. (Niet dat jij dat deed!)
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              ......... of van de boot gevallen
              en dan maar hopen dat het blijft drijven hè..
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Maar 't blijft opletten: met je actiepuntje 2 bots je soms op kwaadaardige concurrenten van reguliere handelaars.
                OK, misschien had ik er moeten bijschrijven, "de resultaten ook lezen"
                De bedoeling van 2. is om te zien of er veel resultaten zijn op fora waar het over scams gaat. Een "bedrijf" dat veel op opgelichtopinternet.nl vermeld wordt zal echt niet betrouwbaar zijn...

9.Nog een extra punt: Contacteer het bedrijf en check de headers van de mail die je terug krijgt. Een Spaanse winkel zal geen Roemeens IP hebben.

10:"Bedrijven" met een eigen website mailen niet via hotmail, gmail of andere gratis maildiensten.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                  van de boot gevallen
                  Je gaat er van uit dat ze dingen verkopen die ze hebben? Het enige wat ze hebben is een domeinnaam en hosting.
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Ze denken wellicht dat TS daar een goed gevoel zal aan overhouden .
                    Ik voel mij ook niet aangesproken. Ik leef niet eens op heel grote voet maar dat schoentje past mij desondanks niet.

Ik zou denken dat als je hier al sinds 2002 rondloopt, je ondertussen wel het een en ander opgestoken zou moeten hebben.

Op 11. zou ik de opmerking van unalom (#19) willen zetten.
                    12. Als de prijzen inderdaad 'too good to be true' zijn maar de winkel desondanks betrouwbaar (Corné hier vroeger, B&H in NYC) dan zal dat nieuws zich toch wel redelijk snel verspreiden. Heb je nog nooit van een winkel gehoord en kom je ook geen positieve verhalen tegen, blijf er dan weg.
                    Last edited by Leonidas; 19 februari 2012, 12:17.

Comment

Daar kopen alleen mensen die ook nog in sinterklaas en de kerstman geloven.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Daar kopen alleen mensen die ook nog in sinterklaas en de kerstman geloven.
                        En die zijn er nog meer dan hier aangenomen wordt door sommigen.
                        (en dan heb ik het niet op u, Sus.)
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Working...
                        X