Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NAS Synoligy

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NAS Synoligy

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
    idd sterk opletten met rechten geven. Je hebt groups en users. Als opperadmin zou je aan alles moeten aankunnen en users aan zo weinig mogelijk.
    Alles terug gevonden...de zekeringkast was uitgebrand met uwe bliksem...
    Het is wel ff wennen met die structuren, die vaak dubbel staan (in het begin) en als je eentje delete, ben je die andere ook kwijt.

soit, het is ff opletten met toegangsrechten en het configureren.

bv: alle gebruikers staan onder homes. (die ik, als admin juist heb terug gevonden)
    Nu kan ik wel zeggen welke service's ze kunnen gebruiken, maar als de ene user de data kan lezen van de andere, omdat ze in dezelfde "homes" map staan...daar ben ik nog niet uit

@frank207be
    Wat de HD aangaat heb ik voor de samsung ecogreen gekozen.
    Die draaien zeer stil en blijven koel, 25 a 28 graden.(onder data tranfer)
    De ventilator blaast koude lucht op de stille modus. bij synoligy kan je de ventilator snelheid van stil naar koel aanpassen
    WD heb ik al 'tijdje vaarwel gezegd, worden veel te warm.
    In 'n test van de 212+ draaiden iemand zijn WD's van 55 naar 42 graden in die nas. Moet dus 'n prima koeling hebben.
    Vergeet niet, die dingen staan 24/7 op, wel met slaapstand maar toch...to be on the safe side

Comment

Re: NAS Synoligy

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Alles terug gevonden...de zekeringkast was uitgebrand met uwe bliksem...
      Het is wel ff wennen met die structuren, die vaak dubbel staan (in het begin) en als je eentje delete, ben je die andere ook kwijt.

soit, het is ff opletten met toegangsrechten en het configureren.

bv: alle gebruikers staan onder homes. (die ik, als admin juist heb terug gevonden)
      Nu kan ik wel zeggen welke service's ze kunnen gebruiken, maar als de ene user de data kan lezen van de andere, omdat ze in dezelfde "homes" map staan...daar ben ik nog niet uit

@frank207be
      Wat de HD aangaat heb ik voor de samsung ecogreen gekozen.
      Die draaien zeer stil en blijven koel, 25 a 28 graden.(onder data tranfer)
      De ventilator blaast koude lucht op de stille modus. bij synoligy kan je de ventilator snelheid van stil naar koel aanpassen
      WD heb ik al 'tijdje vaarwel gezegd, worden veel te warm.
      In 'n test van de 212+ draaiden iemand zijn WD's van 55 naar 42 graden in die nas. Moet dus 'n prima koeling hebben.
      Vergeet niet, die dingen staan 24/7 op, wel met slaapstand maar toch...to be on the safe side
      Beetje dit, beetje dat... in mijne 411j zitten dus 4 van die 2TB Caviar Greens in en die verbruiken dus echt weinig, zijn stil en koel en vallen op tijd en stond in slaap ook. Snelheden over het netwerk zijn ok, maar toch nog voor verbetering vatbaar. hangt nochthans een Gbit managed switch tussen en ik gebruik geen mobo netwerkkaartjes maar professionele Gbit Nics, en naar Wlan toe een RT-N56U. Alles jumbo framed. En dan kwamen ze met eSATA... dus heb ik zo'n externe schijf met aan/uit schakelaartje aan de pc hangen voor fotobewerking (kan ik meenemen en evt. op de laptop ook via eSata gebruiken of anders op usb). Enige dat nog ontbreekt zijn 8 of 10TB 2,5" power over eSATA schijfjes, dat zou nog eens een feest zijn. helaas zitten ze sinds de 500Gb versies daarvan nu eerder op het spoor van 1TB usb 3.0 / Firewire 800. En zijn de prijzen fors de hoogte in gegaan.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Working...
      X