Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NAS Synoligy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: NAS Synoligy

    Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
    Werkt perfect hier via dommel.
    Kon enkel niet inloggen, gaf een 'account or pwd invalid', maar dat zal een user error zijn.
    bedankt

    Als je het inlogscherm ziet, is het gewoon 'n kwestie van 'n naam en 'n paswoord.
    Er staat mijn volledige iTunes collectie op en daarom kan ik niemand laten inloggen. Dat zou dus illigaal zijn. Kan die folder read/write uitzetten.

    Ik heb zojuist nog via mijn smartphone enkele nummers gedownload en dat werkt perfect.

    Er is nog 1 probleem dat is die dynDNS
    op de site no-ip.com staat die juist op domein : nas-w00ha.zapto.org
    Maar hij stuurt 'n oud adres door ?

    Ik ben al blij dat ik dat eindelijk heb draaiende gekregen. Die dyn DNS service's zijn er genoeg.

    Ik heb er dagen achter zitten te zoeken in combinatie met 'n Belkin N600
    Deze morgen kwam de zwaarste Netgear 4500 binnen. Ik heb nog nooit zo rap op internet gezeten.
    Zeer makkelijk te configureren en ik had giga Lan poorten nodig voor de nas ( en ik had al 'n vermoeden dat het met 'n andere modem misschien wel zou lukken)

    Comment


    • #17
      Re: NAS Synoligy

      Werkt ook via Telenet

      Comment


      • #18
        Re: NAS Synoligy

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        wie helpt me even testen...
        Perfect via Dommel en een vpn tunnel.

        Comment


        • #19
          Re: NAS Synoligy

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          wie helpt me even testen...
          we zijn er bijna dat ik mijn poorten heb kunnen forwarden.
          Alleen merk ik dat mijn dyndns dienst niet rap genoeg mijn nieuw ip adres doorgeeft.

          Daarom geef ik het adres :



          normaal moet je op 'n login scherm komen met mijn naam "nas_w00ha"

          diegene die het proberen en het lukt, gelieve mij ook te zeggen welke isp je hebt...telenet, skynet...etc.

          dank bij voorbaat.
          Werkt hier ook prima met Telenet.

          Heb hier ook een Synology NAS , DS111, in gebruik.
          Werkt zeer goed, beter dan men vorige Iomega storecenter.
          Ook die DSM werkt zeer fijn.
          Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

          Comment


          • #20
            Re: NAS Synoligy

            Allemaal van harte bedankt

            Ik ben nu ook aan de interne keuken bezig. Ttz, wie wat mag en niet.
            Die DynDNS heb ik veranderd.

            Om in te loggen zou het nu ook moeten lukken met:

            nas-w00ha.hopto.org

            Als je 'n inlogscherm krijgt vul je de volgende gegevens in:

            user : bdleden
            password : w00ha

            Eenmaal ingelogd, druk op de pijl en kan je in het file station selecteren en heb je toegang tot 10mb.
            bdleden staat onder homes.
            Post iets, ne foto of zoiets
            Ik zal er zelf ook ne foto op posten die normaal te downloaden is.

            nogmaals bedankt voor de feedback

            Comment


            • #21
              Re: NAS Synoligy

              Heb er net een Jpeg opgeplaatst (naam 'Restart.jpg' : staat wel geen copyright op, maar als je het zou verkopen aan de hoogste bieder, wil ik wel een deel van de opbrengsten), ook geen probleem om je foto te downloaden. Provider : Telenet, maar zit nu op een VPN verbinding via het werk te werken, dus de Amerikaanse login komt van mij

              Groetjes,
              Dany_

              P.S. Ook even geprobeerd of ik aan de andere folders kon geraken , je security werkt dus ook
              Last edited by Dany_; 22 februari 2012, 13:36.

              Comment


              • #22
                Re: NAS Synoligy

                Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                Heb er net een Jpeg opgeplaatst (naam 'Restart.jpg' : staat wel geen copyright op, maar als je het zou verkopen aan de hoogste bieder, wil ik wel een deel van de opbrengsten), ook geen probleem om je foto te downloaden. Provider : Telenet, maar zit nu op een VPN verbinding via het werk te werken, dus de Amerikaanse login komt van mij

                Groetjes,
                Dany_

                P.S. Ook even geprobeerd of ik aan de andere folders kon geraken , je security werkt dus ook
                thnx

                Comment


                • #23
                  Re: NAS Synoligy

                  Ziet er allemaal goed uit. Staat een bliksempje op nu, hopelijk ver weg van je nas

                  Comment


                  • #24
                    Re: NAS Synoligy

                    Mmm wacht eens, ik kan het paswoord van die folder aanpassen.

                    paswoord is nu 'test' Dus daar nog iets aan aanpassen als je kan.

                    Edit : heb het nu terug aangepast naar 'w00ha' kwestie van je geen attack te laten krijgen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: NAS Synoligy

                      Ik heb een 411j, met 4 2TB schijven erin. En dat laat me nooit in de steek. maar zoals hierboven eerder aangehaald: echte safe backup sla je apart op (bij mij is dat sinds kort op een 2TB USB3 schijf). Foto's gaan nog eens afzonderlijk op externe USB schijven.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: NAS Synoligy

                        Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                        Ziet er allemaal goed uit. Staat een bliksempje op nu, hopelijk ver weg van je nas
                        verdomme...mijn instellingen om zeep

                        btw,voor diegene die de moeite hebben gedaan en achteraf hun posting niet meer zien staan.

                        Ben 't een en ander aan reorganiseren.
                        Ik zie mijn homes map met de users niet meer onder admin staan,maar wel bij de users ?

                        Comment


                        • #27
                          Re: NAS Synoligy

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          verdomme...mijn instellingen om zeep

                          btw,voor diegene die de moeite hebben gedaan en achteraf hun posting niet meer zien staan.

                          Ben 't een en ander aan reorganiseren.
                          Ik zie mijn homes map met de users niet meer onder admin staan,maar wel bij de users ?

                          idd sterk opletten met rechten geven. Je hebt groups en users. Als opperadmin zou je aan alles moeten aankunnen en users aan zo weinig mogelijk.

                          Comment


                          • #28
                            Re: NAS Synoligy

                            Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een NAS. Tot voor kort was ik gefocust op een dure QNAP 4-bay NAS, maar ben me op den duur gaan afvragen waarom ik deze capaciteit nodig zou hebben. Immers zoals aangegeven door anderen vind ik een NAS vooral geschikt om bestanden beschikbaar te houden voor alle PC's hier in huis en minder als backup. Daar heb ik immers een Zalman ZM-MH200 U3 voor icm een aantal losse HDD's. Recent ben ik dan in het 2-bay NAS assortiment beginnen neuzen en zo vind ik de Synology 212+ ook een uitermate interessant product Alleen ben ik er nog niet uit welke disks ik ga gebruiken. Green? Prestatiegericht?

                            Comment


                            • #29
                              Re: NAS Synoligy

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een NAS. Tot voor kort was ik gefocust op een dure QNAP 4-bay NAS, maar ben me op den duur gaan afvragen waarom ik deze capaciteit nodig zou hebben. Immers zoals aangegeven door anderen vind ik een NAS vooral geschikt om bestanden beschikbaar te houden voor alle PC's hier in huis en minder als backup. Daar heb ik immers een Zalman ZM-MH200 U3 voor icm een aantal losse HDD's. Recent ben ik dan in het 2-bay NAS assortiment beginnen neuzen en zo vind ik de Synology 212+ ook een uitermate interessant product Alleen ben ik er nog niet uit welke disks ik ga gebruiken. Green? Prestatiegericht?
                              Zeker geen prestatiegerichte schijven gebruiken in een nas. Ok, deze dingen halen max snelheden die dikwijls gelijk zijn aan de max praktische snelheid van de disk maar er zijn andere factoren.
                              De snelle hd's focussen zich meestal op access-tijd, cache etc. Voor een nas is access tijd niet zo super super belangrijk vermits de laatste 'trage' schijven tegenwoordig snel genoeg zijn. Een belangrijke factor is warmte en daar zijn natuurlijk die green dingen goed in, in de positieve zin dan.
                              Persoonlijk heb ik hier in mijn nas en een paar andere toestellen een Western Digital insteken. Voor je schijven koopt zou ik eens op de site van Synology zien welke officieel worden aangeraden.

                              Comment


                              • #30
                                Re: NAS Synoligy

                                Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                                Zeker geen prestatiegerichte schijven gebruiken in een nas. Ok, deze dingen halen max snelheden die dikwijls gelijk zijn aan de max praktische snelheid van de disk maar er zijn andere factoren.
                                De snelle hd's focussen zich meestal op access-tijd, cache etc. Voor een nas is access tijd niet zo super super belangrijk vermits de laatste 'trage' schijven tegenwoordig snel genoeg zijn. Een belangrijke factor is warmte en daar zijn natuurlijk die green dingen goed in, in de positieve zin dan.
                                Persoonlijk heb ik hier in mijn nas en een paar andere toestellen een Western Digital insteken. Voor je schijven koopt zou ik eens op de site van Synology zien welke officieel worden aangeraden.
                                Merci voor de raad

                                Bij Qnap worden bepaalde WD Caviar Green reeksen stellig afgeraden omwille van hibernate problemen. [QUOTENote5 (WD Caviar Green & Seagate Green)
                                These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products.][/QUOTE]

                                Ik was dus aan de WD Caviar Black aan het denken die ik tot volle tevredenheid in mijn PC gebruik, maar ga dan ook eens bij Seagate kijken.

                                Comment

                                Working...
                                X