Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Illegaal in Frankrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Illegaal in Frankrijk

Wat ik mij afvraag, ben je geacht om alle wetten ook van andere landen te kennen/kunnen en te begrijpen? Ik woon nu letterlijk maar een scheet van de franse grens verwijderd, toch weet ik van veel zaken daar niets af terwijl we vaker in frankrijk boodscchappen gaan doen dan in hier in B. Tegelijk is het toch ook geen plicht de franse taal te kennen, staat er geen douane meer bij de grens die je kan informeren en weet ik niet van een informatiekanaal af betreft de franse (of welk ander land dan ook) wetgeving. Eerlijk gezegd, het is het eerste wat ik ervan hoor, en ook ik heb een navigatiesysteempje op mijn smartfoon draaien, ik ga die er echt niet afgooien om dat die daar bedenken dat ze meer geld in kassa behoeven. Navigatie werd geinstalleerd pas twee weken terug van legal bron met de franse flitsmachines erop ... wie is dan strafbaar????
    Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
      Wat ik mij afvraag, ben je geacht om alle wetten ook van andere landen te kennen/kunnen en te begrijpen?
      Wat denk je nou zelf? Ja, het is lastig c.q. bijna onmogelijk maar als alle buitenlanders dat als excuus zouden gebruiken zou het gauw een zootje worden, niet?

Comment

Wat ik mij afvraag, ben je geacht om alle wetten ook van andere landen te kennen/kunnen en te begrijpen? Ik woon nu letterlijk maar een scheet van de franse grens verwijderd, toch weet ik van veel zaken daar niets af terwijl we vaker in frankrijk boodscchappen gaan doen dan in hier in B. Tegelijk is het toch ook geen plicht de franse taal te kennen, staat er geen douane meer bij de grens die je kan informeren en weet ik niet van een informatiekanaal af betreft de franse (of welk ander land dan ook) wetgeving. Eerlijk gezegd, het is het eerste wat ik ervan hoor, en ook ik heb een navigatiesysteempje op mijn smartfoon draaien, ik ga die er echt niet afgooien om dat die daar bedenken dat ze meer geld in kassa behoeven. Navigatie werd geinstalleerd pas twee weken terug van legal bron met de franse flitsmachines erop ... wie is dan strafbaar????
        Jij, want je wordt geacht de wetten van het land waar je vertoeft te kennen.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

als alle buitenlanders dat als excuus zouden gebruiken zou het gauw een zootje worden, niet?
          en net daarom is het in den Belgique een enorme zooi geworden.
          maar daar zullen we het maar niet over hebben anders wordt het een maatschappelijke discussie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            en net daarom is het in den Belgique een enorme zooi geworden.
            Ik denk dat je er hier een beetje naast zit.

Comment

Dus iemand die op wereldreis trekt moet maar van alle landen waar die doorkruist meteen alle wetboeken al dan niet in de plaatselijke taal je eigen maken (of laten vertalen voor dit doel). Realistisch is het niet ... Ik ben VOOR europese wetgeving wat wegen en verkeer betreft (en nogal wat andere zaken)! Overal de zelfde haring uit de ton, dus dan kan niemand zich vergissen, duidelijk en uniform ...
              Webstek in opbouw

Comment

Dus iemand die op wereldreis trekt moet maar van alle landen waar die doorkruist meteen alle wetboeken al dan niet in de plaatselijke taal je eigen maken (of laten vertalen voor dit doel). Realistisch is het niet ... Ik ben VOOR europese wetgeving wat wegen en verkeer betreft (en nogal wat andere zaken)! Overal de zelfde haring uit de ton, dus dan kan niemand zich vergissen, duidelijk en uniform ...
                Inderdaad. Als je bv naar de VS, Australië gaat, moet je weten dat je geen (of bepaalde, juist weet ik het niet) voedingsproducten mag invoeren.
                Voor Europa ga ik wel mee in je redenering, maar we zijn nog ver af van een EU met overal dezelfde wetten en regels. Dat zal nog wel een tijdje duren.
                Mvg.
                Robert

Comment

Dus iemand die op wereldreis trekt moet maar van alle landen waar die doorkruist meteen alle wetboeken al dan niet in de plaatselijke taal je eigen maken (of laten vertalen voor dit doel). Realistisch is het niet ...
                  Nee, maar ik wed dat je niet eens alle Belgische wetboeken kent, dus dit is een non-argument.

Comment

Hallo,

Je zal het maar weten:
                    - In londen is er een wet die zegt dat automobilisten zich tijdens het rijden op de voorbank moeten bevinden.
                    - Vrouwen in Gurnee (illinois) die 90 kilo of meer wegen mogen geen korte boek dragen tijdens het paard rijden.

...

En zo zijn er nog honderden lokale wetten ...

jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

In londen is er een wet die zegt dat automobilisten zich tijdens het rijden op de voorbank moeten bevinden.
                      dat is toch praktisch bekeken?
                      misschien moeten ze dat eens voor vrachtwagenchauffeurs invoeren, dat ze op hun zetel moeten zitten en niet staan dansen achter het stuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Hallo,

Je zal het maar weten:
                        - In londen is er een wet die zegt dat automobilisten zich tijdens het rijden op de voorbank moeten bevinden.
                        - Vrouwen in Gurnee (illinois) die 90 kilo of meer wegen mogen geen korte boek dragen tijdens het paard rijden.

...

En zo zijn er nog honderden lokale wetten ...

jaja
                        Zo zijn er nog wel mooie in de VS.

1. Orale seks is illegaal in achttien staten.

2. In Virginia is het verboden om seks te hebben met het licht aan.

3. Voor echtgenoten in Willowdale, Oregon, is het verboden om aan dirty talk te doen tijdens de gemeenschap.

4. Seksueel geslachtsverkeer (zoals dat zo mooi heet) is in Georgia illegaal als het is tussen ongetrouwde koppels.

5. In Washington is het verboden om andere standjes dan missionaris te doen.

6. In Connorsville, Wisconsin, ben je illegaal bezig als je als man een geweerschot afvuurt terwijl je partner een orgasme heeft.

7. In Harrisburg, Pennsylviana mag je no way seks hebben met een vrachtwagenchauffeur in een tolhuisje. Mocht je dat dus ooit van plan zijn in Harrisburg: níét doen!

8. Seks met een stekelvarken kan in Florida dus écht niet, hè. Is daar bij wet verboden.

9. In Utah is het verboden om voor je vijfenzestigste te trouwen met je neef.

10. De tiende is juist géén verbod. Want in Washington is het hartstikke legaal om seks met dieren te hebben. Máár het dier moet dan wel minder dan 18,14 kilo wegen.
                        Mvg.
                        Robert

Comment

Voor GB ook een paar mooie gevonden.

Rare wet #1: Het is illegaal te overlijden in de Houses of Parliament.
                          Rare wet #2: Het is een daad van verraad een postzegel met daarop de beeltenis van de Britse koning of koningin ondersteboven te plakken.
                          Rare wet #3: Het is in Liverpool een vrouw niet toegestaan topless in het openbaar te zijn behalve als ze werkt als bediende in een winkel voor tropische vissen.
                          Rare wet #4: Het eten van mince pies (pasteitjes) op eerste kerstdag is verboden.
                          Rare wet #5: Als iemand op uw deur in Schotland klopt en uw toilet wil gebruiken, bent u verplicht deze persoon binnen te laten.
                          Rare wet #6: In het Verenigd Koninkrijk mag een zwangere vrouw overal waar ze maar wil haar behoefte doen, ook in de helm van een politieman
                          Rare wet #7: Het hoofd van elke dode walvis dat wordt gevonden op de Britse kust wordt automatisch eigendom van de koning, de staart gaat naar de koningin.
                          Rare wet #8: Het is illegaal de belastinginspecteur hetgeen je niet wilt dat hij weet, niet te vertellen. Maar het is legaal hem informatie niet te vertellen waarvan je het niet erg vindt dat hij het weet.
                          Rare wet #9: Het is niet toegestaan de Houses of Parliament te betreden in harnas.
                          Rare wet #10: Het is legaal een Schot binnen de oude muren van de stad York te vermoorden, maar alleen als hij pijl en boog bij zich draagt.
                          Mvg.
                          Robert

Comment

In Spanje menen politiemensen een wet te kennen die het verbiedt minderjarigen op straat te fotograferen.

Maar die wet bestaat helemaal niet.

Comment

zowiezo opletten met het ongevraagd fotograferen van minderjarigen.
                              maar ja, op de duur mag je niks meer he.
                              voor je het weet smijten ze je in den bak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                Een crimineel is strikt genomen iemand die veroordeeld is voor een misdaad.
                                Tot daar heb je gelijk. Nu nog het verschil leren tussen een misdaad en een overtreding.

Voor mij "case closed" wat deze thread betreft.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X