Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Illegaal in Frankrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Illegaal in Frankrijk

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
    Richting Parijs zijn er een 2tal die niet aangegeven zijn.
    Daar geloof ik niks van. Waar dan?

'Richting Parijs' vind ik nogal vaag. Vanaf bijv. Utrecht kan ik ook al richting Parijs.
    Last edited by Leonidas; 3 februari 2012, 09:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      ........

Je moet je aan de verkeersregels houden en als je dat niet doet moet je er rekening mee houden dat je gepakt kan worden. Die afweging kan iedereen maken.
      mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Is het wel een struikroof als ze van tevoren zeggen achter welke struik de rover ligt?

Je moet je aan de verkeersregels houden en als je dat niet doet moet je er rekening mee houden dat je gepakt kan worden. Die afweging kan iedereen maken.
        100% mee eens. Je weet (als je een rijbewijs hebt en niet suft achter het stuur) hoe snel je mag rijden. Rij je sneller, dan doe je dat bewust, en dan weet je ook dat je het risico neemt daar de rekening voor gepresenteerd te krijgen. En iets te snel door even onoplettend te zijn wordt niet bestraft door de foutenmarge die de wetgever in zijn goedheid heeft ingebouwd in het penale systeem.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Daar geloof ik niks van. Waar dan?

'Richting Parijs' vind ik nogal vaag. Vanaf bijv. Utrecht kan ik ook al richting Parijs.
          Op de A1, een 10 tal kilometer nadat de A2 erbij gekomen is staan er op een paar kilometer afstand 2 in de middenberm (1 richting chauffeur, een andere tussen de 'paaltjes' die flitst van achter). Deze staan niet aangegeven met een bord.

Comment

Op de A1, een 10 tal kilometer nadat de A2 erbij gekomen is staan er op een paar kilometer afstand 2 in de middenberm (1 richting chauffeur, een andere tussen de 'paaltjes' die flitst van achter). Deze staan niet aangegeven met een bord.
            En dat zijn vaste flitspalen? Ik ga dinsdag naar Parijs en ik zal eens extra opletten...

Ook al staan ze er, daarmee is mijn stelling nog niet onwaar.

Comment

En dat zijn vaste flitspalen? Ik ga dinsdag naar Parijs en ik zal eens extra opletten...
              wel hard rijden, ander gaat die flits niet af en rij je er zonder erg voorbij.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Je weet (als je een rijbewijs hebt en niet suft achter het stuur) hoe snel je mag rijden. Rij je sneller, dan doe je dat bewust, en dan weet je ook dat je het risico neemt daar de rekening voor gepresenteerd te krijgen.
                Ik kan je anders een doodsimpele baan uitkiezen die mooi recht loopt, goed breed en er overal ongeveer hetzelfde uitziet (simpel dus) maar waar ook jij op bepaalde plaatsen niet meer zal weten hoe hard je er eigenlijk mag rijden.
                De snelheidslimieten veranderen er zo dikwijls op verschillende manieren dat je het na een tijdje niet meer weet, hoe goed je ook oplet.
                Ik heb het al met verschillende mensen uitgeprobeerd die anders zeer voorzichtig rijden en dus bewust zijn van de test ... niemand heeft zich tot nu toe aan al de correcte limieten gehouden.
                Ge moet natuurlijk niet gedurende 10 km tegen 30 gaan rijden om zeker te zijn ... gewoon vlot rijden en 50 waar 50 toegelaten is, 70 waar 70 toegelaten is en 90 waar 90 toegelaten is.

Op zo'n baan is een hulpmiddeltje dat de toegelaten snelheid aangeeft geen overbodige luxe ... ook al is het om u dan te verwittigen dat je te snel aan het rijden bent.
                Een Coyote kunt ge ook laten verwittigen wanneer je sneller rijdt dan toegelaten, ook al staat er geen flitspaal of mobiele radar.
                Last edited by VerSeg; 3 februari 2012, 10:45.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Utrecht
                  "Utrecht" verdikke wat is dat voor iets
                  Mevrouw, hoe kom ik in U terecht ? Daar komen vodden van.

Serieus nu, hoe kan de Franse politie weten of de flitspalen in je GPS zitten opgeslagen, van mijn ingebouwde GPS blijven ze mooi met hun fikken af, dat recht hebben ze niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    wel hard rijden, ander gaat die flits niet af en rij je er zonder erg voorbij.
                    Ik ga met het vliegtuig...

Ahum. Volgens mij heb je niet goed opgelet of je reed links en een vrachtwagen blokkeerde je zicht.

De eerste flitspalen na de samenkomst van de A1 en A2 richting Parijs staan in de buurt van Ressons-sur-Matz (wel iets verder dan de 10 km die je noemde). Ik ben eens een kijkje gaan nemen met Google en wat zie ik?

Comment

De eerste flitspalen na de samenkomst van de A1 en A2 richting Parijs staan in de buurt van Ressons-sur-Matz (wel iets verder dan de 10 km die je noemde). Ik ben eens een kijkje gaan nemen met Google en wat zie ik?
                      Als je zoekt op deze site, zie je ook een camera in FEUILLERES en in HEM-MONACU, die ietske dichter bij de A2 zijn... zal volgende keer mijn lintmeter meenemen om de afstand te meten.

Comment

Als je zoekt op deze site, zie je ook een camera in FEUILLERES en in HEM-MONACU, die ietske dichter bij de A2 zijn... zal volgende keer mijn lintmeter meenemen om de afstand te meten.
                        Ah, bedoel je deze bij FEUILLERES soms?

Je hebt wel gelijk dat deze dichter bij het knooppunt A1/A2 is maar die van HEM-MONACU is volgens diezelfde site alleen richting Lille.

Comment

Ah, bedoel je deze bij FEUILLERES soms?
                          Tja, als een bord in 2 gezaagd is en dan slecht terug aan elkaar gelast werd is het moeilijk om het bord deftig te zien hé

Ik zal waarschijnlijk te geconcentreerd naar de middenberm kijken ipv naar het landschap en de borden zeker?

Comment

Tja, als een bord in 2 gezaagd is en dan slecht terug aan elkaar gelast werd is het moeilijk om het bord deftig te zien hé

Ik zal waarschijnlijk te geconcentreerd naar de middenberm kijken ipv naar het landschap en de borden zeker?
                            Dat kun je beter niet doen, die flitspalen staan ook vaak rechts. Makkelijker is dan om die waarschuwingsborden in de gaten te houden maar bij veel vrachtverkeer moet je wel oppassen dat je er geen mist. Of net als ik heel vaak dezelfde route rijden en ze uit je hoofd leren.

Comment

En vooral onthouden waar ze staan met hun verrekijker... heb ik ook al een paar keer geluk mee gehad... meestal staan ze een paar kilometer voor de payages.

Laatste keer dat we naar Parijs reden had ik net het flitstoestel gezien aan het einde van een parking en een auto op de 1e rijstrook die geflitst werd, heb nog eventjes kunnen bijremmen om niet ook geflitst te worden.

Comment

Als die Fransen slim waren maakten ze van de peage trajectcontrole. Ze zouden kunnen weten hoe laat je door het beginpoortje komt en ook hoe laat je de tolweg door het eindpoortje weer verlaat. Dan is de gemiddelde snelheid eenvoudig berekenen. Goed, je pakt geen mensen die te hard rijden en vervolgens onderweg gaan tanken of koffiedrinken maar ik denk wel dat je op die manier vele miljoenen kunt binnenhalen.

Comment

Working...
                                X