Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Illegaal in Frankrijk
Collapse
X
-
-
-
Re: Illegaal in Frankrijk
TomTom is al bezig met een alternatief:
We are working on a new service for France that warns you about danger zones instead of speed cameras. To keep up-to-date with the latest news about this new service, subscribe to this page by clicking the Notify me link at the end of the page. We'll send you a mail when more information is available.
Bron
Danger zones
Wel vervelend dat als je een abonnement hebt, de Franse flitslocaties automatisch verwijderd worden bij de eerstvolgende synchronisatie, zeker gezien bovenstaand artikel in De Standaard. Ik zal eens kijken of dat niet te omzeilen valt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk berichtVoor degene die het nog niet wisten.....
Flitspaalgegevens illegaal in FrankrijkDeze patch is terug te vinden op de site van Mio.
Vanaf 5 januari 2012, is het illegaal om in Frankrijk een apparaat te gebruiken wat u waarschuwt, op de hoogte brengt of informeert over locaties van flitspalen. Mio/Navman heeft derhalve een patch ontworpen wat ervoor zorgt dat de Franse flistpalen van uw toestel verwijderd worden, conform de nieuwe Franse wetgeving.
Als hierover al een draadje loopt ....sorry dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk berichtEINDELIJK, hoop dat ze hier in Belgie snel volgen !!!
Ik weet nogal veel flitspalen staan, moet ik mijn geheugen laten wissen? Ik hoop dat ze niet volgen en doen ze het wel dan ga ik zeker geen waypoints verwijderen.
Flitspalen staan, als we de overheid mogen geloven, op gevaarlijke plaatsen. Met GPS waarschuwingen wordt er trager gereden op die "zwarte punten". Doel bereikt.
Waarschuwingen verboden wil dan zeggen dat er niet opgelet wordt op die "zwarte punten" maar dat er wel inkomsten zijn van het flitsen. Doel bereikt (het echte doel)
Welke van de twee is het beste voor de verkeersveiligheid als je weet dat op andere plaatsten ook geflitst kan worden.
Nadenkertje: In onze politiezone is er maar 1 "zwart punt" meer en laat dat net een kruispunt met flitspalen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht???Nadenkertje: In onze politiezone is er maar 1 "zwart punt" meer en laat dat net een kruispunt met flitspalen zijn.Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtWaarschuwingen verboden wil dan zeggen dat er niet opgelet wordt op die "zwarte punten" maar dat er wel inkomsten zijn van het flitsen. Doel bereikt (het echte doel).
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk berichtEINDELIJK, hoop dat ze hier in Belgie snel volgen !!!
Comment
-
lichtjes off-topic, sorry.
ik lees net in de krant dat het aantal ongevallen met niet-verzekerde voertuigen weer flink gestegen is.
dat de overheid daar eens wat aan doet, in plaats van te pas en te onpas te controleren of we niet een kilometer te snel rijden (of een sigaretje roken op het terras).
Maar ja al dat geflits brengt meer geld in het laatje.
als je wordt aangereden door een onverzekerd voertuig, is de miserie voor de brave burger en de verzekeringsmaatschappijen.
Het fonds voor ongevallen door niet-verzekerde voertuigen wordt immers door de burger gespijsd, niet door de overheid.
Daarom laten ze maar begaan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht???
Flitspalen staan, als we de overheid mogen geloven, op gevaarlijke plaatsen. Met GPS waarschuwingen wordt er trager gereden op die "zwarte punten". Doel bereikt.
Waarschuwingen verboden wil dan zeggen dat er niet opgelet wordt op die "zwarte punten" maar dat er wel inkomsten zijn van het flitsen. Doel bereikt (het echte doel)
flitspaalwaarschuwingen doen ons trager rijden op die gevaarlijke punten.
maar dat is dus niet het doel van de overheid.
heb het ook altijd verdacht gevonden dat verkeerslichten geel-zwart geschilderd zijn om goed op te vallen, en flitspalen vuilgrijs zodat ze het minst opvallen.
waarom ook niet geel-zwart.
akkoord, dat is lelijk maar maakt ze goed zichtbaar en verhoogt dus de verkeersveiligheid.
Maar dat is niet het echte doel van de overheid, zoals on4bam zegt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk berichtAlleen de criminelen letten dan niet op. De anderen letten altijd op.Trouwens, niemand let ALTIJD op.
Voor de rest gaan we hier al OT EN de weg van een maatschappelijk discussie op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtlichtjes off-topic, sorry.
ik lees net in de krant dat het aantal ongevallen met niet-verzekerde voertuigen weer flink gestegen is.
dat de overheid daar eens wat aan doet, in plaats van te pas en te onpas te controleren of we niet een kilometer te snel rijden (of een sigaretje roken op het terras).
Maar ja al dat geflits brengt meer geld in het laatje.
als je wordt aangereden door een onverzekerd voertuig, is de miserie voor de brave burger en de verzekeringsmaatschappijen.
Het fonds voor ongevallen door niet-verzekerde voertuigen wordt immers door de burger gespijsd, niet door de overheid.
Daarom laten ze maar begaan!Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk berichtFlitsen is inderdaad veel gemakkelijker dan mensen te controleren op het hebben van de verplichte verzekering. Het huidige klimaat heeft niks meer te maken met mensen te wijzen op hun plichten. Pure kassa kassa, mijn gedacht.
Wil je echt overdreven snelheid bannen? Dan is een eerste overtreding goed voor 1 maand rijverbod... de 2 keer 2 maand... enz... binnen de kortste keren is het gedaan met te snel te rijden. Maar nee, men rekent op de centen!Jean Pierre.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk berichtEen overheid die de nadruk op veiligheid legt houdt geen rekening met de inkomsten van boetes bij de opmaak van de begroting...
Wil je echt overdreven snelheid bannen? Dan is een eerste overtreding goed voor 1 maand rijverbod... de 2 keer 2 maand... enz... binnen de kortste keren is het gedaan met te snel te rijden. Maar nee, men rekent op de centen!
Voor een diefstal of een aanranding wordt je zelfs niet meer gestraft of hoe rekbaar de wet soms wel is..Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk berichtToch ook niet overdrijven hé.
Voor een diefstal of een aanranding wordt je zelfs niet meer gestraft of hoe rekbaar de wet soms wel is..
Er is een systeem uitgeprobeerd in Zweden waarbij de voertuigen hun maximum snelheid bepaald wordt door 'zendmasten' langs de weg, regelbaar naar gelang de noodzaak, tijdstip en plaats. De wagens kunnen gewoon niet sneller rijden dan toegelaten. Werkt prima maar er zijn natuurlijk ook geen boetes meer te innen. Heb er nooit meer iets van gehoord...Jean Pierre.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtDie woordkeuze zegt meer over jou dan over iemand die al eens een kilometer te snel rijdt.
Hou me maar eens tegen.
De meeste Belgische doodrijders reden op dat moment te snel, of zitten wel eens een kilometer zat achter het stuur. In onze buurlanden hebben ze volgens een studie van de Universiteit Hasselt heel wat meer respect voor het leven.
Ik herhaal dus: Belgen hebben een crimineel rijgedrag.Last edited by Poza; 5 februari 2012, 21:23.
Comment
Comment