Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ipod

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
    veel plezier ermee.

Hoe er rekening mee dat apple enkel zijn eigen lossless formaat ondersteunt geloof ik.
    FLAC en andere populaire formaten zal je niet kunnen afspelen.
    Dat weet ik. Dit was 'n +punt bij de logitech dat hij alle formaten aankon....ook apple.
    Maar ik heb zoveel Cd's die het niet waard zijn om lossless te rippen. Of maw 192 kbit VBR volstaat ruimschoots. Vooral de jaren 70 en 80 (met hier en daar wat uitzonderingen), dus geremasterd naar CD.
    Ik heb vinyl dat beter klink als de CD's. (bv: Brothers in Arms/dire straits , rumors/fleetwood mac, Jackson Browne etc.)
    De Cd's die ik echt in mijn high end / demo collectie zet zullen zowieso naar wav gaan.

Comment

Veel plezier met de aankoop

De iPod doet ook gewoon wav hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
        Let op, de squeezebox software werkt niet met elke nas. Standaard ondersteunen ze de Readynas van D-link. Via een kleine aanpassing is 90% van de "nas'sen" compatible. Via wat Googlen moet dat makkelijk te vinden zijn.

Dit werkt niet via DLNA, wat polleke_cgc bedoeld denk ik, Logitech gebruikt eigen software die ook de media catalogeert, je kan er playlists in maken, het toestel bedienen, enz...
        Was inderdaad DLNA. Vreemd dat de audio wereld het nog altijd niet geleerd krijgt om eens met standaarden te werken (dat moet daarom geen DLNA) zijn.
        Ooit zullen ze het wel eens door hebben zeker...

Vreemd dat Brothers in arms beter klinkt op vinyl : dat was net de CD waarmee Philips de CD heeft trachten te promoten : dus opgenomen in DDD, puur digitaal... en in die tijd (was 1985 zeker) uiteraard ook analoog uitgebracht . Is trouwens lang de meest verkochte CD geweest.
        Last edited by polleke_cgc; 2 februari 2012, 18:16.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Vreemd dat Brothers in arms beter klinkt op vinyl : dat was net de CD waarmee Philips de CD heeft trachten te promoten : dus opgenomen in DDD, puur digitaal... en in die tijd (was 1985 zeker) uiteraard ook analoog uitgebracht . Is trouwens lang de meest verkochte CD geweest.
          Tja het draaide vroeger allemaal om die 3 letterkes omwille van verkoop.
          AAD-ADD-DDD
          En hoe meer het digitaal was hoe beter (het moest zijn). Toen begonnen ze dubbel of meerdere malen te oversamplen. Iedereen vond dit belachelijk. Het kan toch niet beter als 16bit 44khz.

En nu je moet duizenden € neertellen voor 'n CD player die Analoog klinkt.
          Buizen versterkers schieten terug als paddestoelen uit de grond.
          Mensen gaan terug naar muziek luisteren ipv zich blind te staren op de specificaties op 'n folder.

Brothers in arms heb ik nog steeds op vinyl (eerst gekocht) en daarna op CD.

Comment

Dat oversampelen is altijd al een noodzaak geweest. Die 44.1 kHz is maar heel nipt om effectief 20 kHz te kunnen weergeven. Ook de eerste CD-spelers hadden al 2x oversampling (en de betere toen al 4x). En om die oversampling goed zijn ding te laten doen, waren sommigen ook bv. 18 of 20 bit.
            In het begin waren de eerste DA convertoren zo duur omdat ze een reeks precisie weerstanden bevatten (allemaal dezelfde overigens), die behoorlijk duur waren.
            De huidige DA convertor werkt volledig anders, via een "bitstroom" die een condensator oplaadt (om het eenvoudig uit te leggen).
            De huidige top CD-spelers hebben gewoonlijk ook de mogelijkheid om SA-CD's weer te geven, en daar is de resolutie veel hoger en is de DA convertor dus een pak duurder, want veel precieser. Waar een gewone CD speler stopt bij 20 kHz en 96 dB S/R verhouding, haalt die SA-CD theoretisch 100 kHz en 120 dB. Of je versterker of luidspreker dat nog aankan, is weer iets anders...
            Ik denk dat dat meer een reden zal zijn voor de prijs van dergelijke spelers.

Analoge weergave geeft uiteraard een andere klank, of die beter is, is weer een andere vraag... En een versterker is nog altijd analoog, daar heb je geen buizen voor nodig ... Maar tussen die buizenversterkers zitten wel pareltjes : dat zie je ook aan hun prijs.
            Die letterkes waren niet bedoeld voor de verkoop, maar om aan te geven hoe de opname, mixing en mastering gebeurd waren (dat laatste was (is) bij een CD dus altijd digitaal). Maar je kan uiteraard perfect een DDD hebben die slecht klinkt... Het aantal klassieke opnames die DDD zijn, maar op niets trekken is niet te tellen. Het omgekeerd kan uiteraard ook.
            Het is een beetje vreemd dat de huidige dansmuziek die allemaal digitaal wordt opgenomen, nu analoog aangeboden wordt. T'zal wel zijn reden hebben, maar bij mij komt dit wat gemaakt over.
            Last edited by polleke_cgc; 2 februari 2012, 20:27.
            Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb enkele DLNA toestellen, gelukkig heeft Logitech zelf software, want die werkt veel beter.
              Ik ben audioliefhebber, audiofiel zelfs, maar niet vies van nieuwe techniek. Ik was bvb de eerste (of een van de eersten) met een minidisc (toen speciaal uit de VS laten komen wegens in Europa nog niet te koop).
              Dat Vinyl beter klinkt... wel het hangt af van je toestel, platenspeler in dit geval. Dat het beter klinkt dan een goeie CD speler met een goeie DAC, betwijfel ik... dat het beter klinkt dan een goedkope cd speler: zeker van!

Alleszins, mijn Marantz platenspeler van 30.000 bfr indertijd, klinkt niet beter dan mijn Musical Fidelity cd speler en zelf niet beter dan mijn Logitech touch met een goeie opname er in.

Comment

Ik moet eerlijk zeggen als alle DLNA toestellen zo traag werken als wat ik hier staan heb (dat bluray spelerke), dan mogen ze van mij ook snel van norm veranderen . Maar ik ga ervan uit dat er beter DLNA spul bestaat. Die logitech heb ik nog niet getest... Blijkbaar zou ik er beter ook eens aan beginnen.

Dat de muziek belangrijker is dan specificaties is uiteraard juist. Die specs zijn het minimum... Het is perfect mogelijk om uit toestellen met goeie specificaties toch slechte muziek te krijgen. Maar uit een toestel met slechte specificaties goeie muziek is onmogelijk...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Het is perfect mogelijk om uit toestellen met goeie specificaties toch slechte muziek te krijgen. Maar uit een toestel met slechte specificaties goeie muziek is onmogelijk...
                  Dat laatste is nochtans wel mogelijk.
                  Dat heb ik zelf kunnen vastellen.

Als ik over vinyl spreek dan heb ik het ook over 'n high end speler met MC element en arm van studiokwaliteit SEAC double edge knife, waar SME slechts single was.
                  Toen klonken de CD players te digitaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Dat laatste is nochtans wel mogelijk.
                    Dat heb ik zelf kunnen vastellen.

Als ik over vinyl spreek dan heb ik het ook over 'n high end speler met MC element en arm van studiokwaliteit SEAC double edge knife, waar SME slechts single was.
                    Toen klonken de CD players te digitaal.
                    Het hangt er wel vanaf welk deel van de specificaties. Maar als er meer ruis dan signaal uit je boxen komt, of het ding compleet overstuurt is dan weet je wel waar de klepel hangt. Specificaties zeggen niet alles, maar je kan er heel veel uit afleiden, als je weet wat er belangrijk is. Het vermogen bv. is meestal compleet onbelangrijk (of dat nu PMPO of RMS is...).
                    Rolls roys had dat vroeger ook door : daar stond "sufficient", en dan zat er een 12-cilinder in...
                    Groeten,

Polleke

Comment

jullie zijn ook met audio bezig hoor ik, dan ga ik even hijacken als ik mag... :-)

Hebben jullie weet van een budgetvriendelijke oplossing om stroompieken, ruis en overspanning op te vangen? Ik had mijn oog laten vallen op de Belkin PureAV PF30 of 40, maar die zijn niet meer te krijgen.
                      Ik ben niet op zoek naar een multipries, met zo'n zekeringske in he, maar iets in lijn met die Belkins en betaalbaar...

Comment

Hijack maar ... Maar ik heb er eigenlijk geen idee van. Heb hier nergens zo'n spanningsbeveiliger liggen en heb er dus ook geen ervaring mee.
                        Groeten,

Polleke

Comment

De Ipod had ik dus al zeer snel... verleden week vrijdag(3 feb)

Is mooi en degelijk afgewerkt.
                          Handig in gebruik, maar levert geen beter signaal dan mijn vroegere creative zen.
                          Je bent dan snel geneigd om de EQ te gebruiken.
                          Dat laatste heb ik dus niet gedaan met Ipod.
                          Gisteren heb ik de Onkyo Drive binnengekregen en onmiddelijk verbonden.
                          Toestel is simpel, mooi, heeft precies dezelfde kleur als mijn Ipod silver en zeker niet te groot.
                          Er komt 'n vrij stabiel digitaal signaal uit. Wat je daar mee doet is jouw keuze.
                          In mijn geval staat er nog voor 2.500 € aan materiaal achter ( wat ik toch nog had liggen), nml 'n extra super drive (Jitter box) en 'n Monarchy Dac met 4 hand-picked Burr-Brown Dac's. de voeding van de dac heb ik gemod. ...het analoge gedeelte.

Samengevat: Ben zeer tevreden over de keuze en de kwaliteit. Het is lang geleden dat ik nog muziek had geluisterd, bij sommige nummers kreeg ik werkelijk gelijk vroeger de kou rillingen . ( en ik zat naast de houtstoof hé )
                          Er zijn nog meer dingen te vertellen, maar de audio kwaliteit is zeer goed...punt

Last edited by w00ha; 8 februari 2012, 13:00.

Comment

[QUOTE=w00ha;3434231]Handig in gebruik,
                            w00ha, Mag ik eens vragen hoe je de Ipod bediend?

Comment

Mooi

Ander vraagje. Welke speakers heb je?

Comment

Working...
                              X