Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ipod

Wie bezit er 'n Ipod en zou me die om welke redenen kunnen aanbevelen. De touch lijkt me duur voor 32GB, maar zal betrouwbaarder zijn.
    De classic heeft 160GB met HD.....Ik twijfel 'n beetje. Het gaat me alleen om de muziek en niet om de gadgets. vermits ik mijn Cd collectie op schijf wil zetten heb ik bang dat ik met 32GB niet ga toekomen.
    Ik heb MP3 players, maar 'n Ipod is zelf zijn stempel in de high end wereld aan 't zetten.
    Uiteraard zou ik dat voor lossless geripte cd's gebruiken om die via 'n dedicated DAC aan te sluiten.
    Er zijn Ipod doc's van Wadia en onkyo die dit toelaten.

This is the brand new Wadia 171 iTransport. It is iPod, IPad, and iPhone compatible. It retails for $399.00 and is available in black or silver.The song is...

Ik zou voor de onkyo kiezen.

Laatste heeft USB en video uit.

Zelfs de nieuwe Stingray van Manley heeft 'n Ipod dock.

Het is Ipod wat de klok slaat .... binnekort gaan we nog op Ipod winterbanden rijden

Re: Ipod

Is het om mee te nemen of om thuis te beluisteren?

Ik ben audioliefhebber en heb me vorige maand een Logitech Squeezebox Touch aangeschaft. Die hangt aan de interne DAC van mijn Marantz versterker (via SPDIF). (er zit ook een kwalitatieve dac in de squeezebox, maar dan koop je best een andere (lineaire) voeding erbij.)

Ik moet zeggen de klank is super! Ik gebruik geen mp3 want dat is een kwalitatief niet afdoende. Alles is hier naar lossless audio geript, ook enkele SACD's op 96/24.

Ik heb een oude desktop hergebruikt met freenas en gebruik deze als Logitech Media Server. Je kan ook een usb stick/HD aankoppelen aan de squeezebox, maar het scannen bij het toevoegen/verwijderen van muziek te duurt lang dan. Voordeel tov ipod: je bent niet afhankelijk van de opslag in het toestel.

MP3 is voor mij enkel afdoende als je mobiel naar muziek wil luisteren. Dan zou ik voor de ipod touch gaan.
    Last edited by grootmogol; 1 februari 2012, 13:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
      Is het om mee te nemen of om thuis te beluisteren?

Ik ben audioliefhebber en heb me vorige maand een Logitech Squeezebox Touch aangeschaft. Die hangt aan de interne DAC van mijn Marantz versterker (via SPDIF). (er zit ook een kwalitatieve dac in de squeezebox, maar dan koop je best een andere (lineaire) voeding erbij.)

Ik moet zeggen de klank is super! Ik gebruik geen mp3 want dat is een kwalitatief niet afdoende. Alles is hier naar lossless audio geript, ook enkele SACD's op 96/24.

Ik heb een oude desktop hergebruikt met freenas en gebruik deze als Logitech Media Server. Je kan ook een usb stick/HD aankoppelen aan de squeezebox, maar het scannen bij het toevoegen/verwijderen van muziek te duurt lang dan.

MP3 is voor mij enkel afdoende als je mobiel naar muziek wil luisteren. Dan zou ik voor de ipod touch gaan.
      Ik ga het eens bekijken, alvast bedankt voor de reactie.
      Het is idd niet voor mobiel te gebruiken, want dan zou iedere mp3 speler voldoen.
      Op dit ogenblik gebruik ik mijn Macbook pro via de Edirol ua25 interface die mij digitale uitgangen geeft en die gaan naar 'n vrij dure DAC/ bekabeling naar mijn Stinray amp.

Maar ook al is het voor achtergrond muziek. Kan je met 'n Ipod overlappend faden?

Comment

Interessant onderwerp De iPod is gewoon een deftig produkt. Er zijn er ook anderen natuurlijk, die waarschijnlijk kwalitatief in de buurt komen, maar ik be de iPod interface ondertussen gewoon.

Een andere reden is dat de auto die besteld een interface heeft voor de iPod. Je kan hem dus bedienen vanaf de interface van de wagen en gebruik maken van de playlists. De meeste wagens hebben vaak specifiek een iPod interface tegenwoordig. De touch is voor wagengebruik iets geschikter lijkt me.

Anderzijds ben ik ook aan het kijken om lossless muziek te rippen en heb ik voorlopig slechts 1 cd als test genomen. Voorlopig gebruik ik Exact Audio Copy. Er liep alleen iets mis met het downloaden van de albumnamen. Ik moet nog een account aanmaken denk ik. Is er iets wat jullie aanraden?

Comment

Geen idee, ik heb een iphone en gebruik die enkel nog om te bellen, mails te lezen en op het vliegtuig naar mp3's te luisteren.

Ik heb meer dan een jaar gezocht, beluisterd en vanalles gelezen om mijn behoefte aan lossless audio in de woonkamer te bevredigen. Na lang beraad en beluisteren de Logitech gekocht. Mijn marantz dac kan ook de iphone/ipod aansturen, het grote nadeel is het kleine scherm ofwel moet je de tv aanzetten om track-info te krijgen en dat wou ik niet.

Eerst was ik argwanend om een server op te zetten om die audio te streamen, maar algauw confronteer je jezelf met de limieten van opslag (1SACD geript is 1GB)...
          Dus een energiezuinig pc'tje met genoeg opslag.
          Om te rippen is idd Xact de beste software.

De interne dac van de squeezebox is zeer goed (naar audiofiele normen zelfs, lees de tests er op na), maar dan moet je een lineaire voeding kopen. Ik wilde dat niet, want die vervuilen dan weer en mijn netfilter haalt niet alles er uit. Dus via de DAC van Marantz: top.

Bij jou kan je de DAC die je hebt normaal gezien gebruiken, als die SPDIF (optisch of coax) heeft. Er bestaan ook hacks die de squeezebox via USB op een DAC kunnen aansluiten.

Comment

Ziet er voor mijn niet slecht uit. Nog even verder info zoeken.

Coolblue heeft 'm op voorraad aan 239 €.
            Voor 22h00 besteld, morgen geleverd.
            Is dit 'n gangbare/goede prijs ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Interessant onderwerp De iPod is gewoon een deftig produkt. Er zijn er ook anderen natuurlijk, die waarschijnlijk kwalitatief in de buurt komen, maar ik be de iPod interface ondertussen gewoon.

Een andere reden is dat de auto die besteld een interface heeft voor de iPod. Je kan hem dus bedienen vanaf de interface van de wagen en gebruik maken van de playlists. De meeste wagens hebben vaak specifiek een iPod interface tegenwoordig. De touch is voor wagengebruik iets geschikter lijkt me.

Anderzijds ben ik ook aan het kijken om lossless muziek te rippen en heb ik voorlopig slechts 1 cd als test genomen. Voorlopig gebruik ik Exact Audio Copy. Er liep alleen iets mis met het downloaden van de albumnamen. Ik moet nog een account aanmaken denk ik. Is er iets wat jullie aanraden?
              Je hoeft geen account aan te maken, maar je moet wel zorgen dat je een e-mail adres ingeeft (dat mag een fictief zijn, speelt helemaal geen rol). Dus onder "metadata instellingen", ik gebruik "freedb", en onder freedb geef je dan een eigen email-adres op.
              Daarmee zou het binnenhalen van die namen toch moeten lukken.
              Groeten,

Polleke

Comment

Ziet er voor mijn niet slecht uit. Nog even verder info zoeken.

Coolblue heeft 'm op voorraad aan 239 €.
                Voor 22h00 besteld, morgen geleverd.
                Is dit 'n gangbare/goede prijs ?

Denk er wel aan, het is aan te raden een Logitech Media Server op te zetten, dat kan ook gewoon op je PC. De muziekbestanden lokaal benaderen via USB zou ik niet doen.

Good Luck!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                  Das een normale prijs. Ik heb bij Logitech zelf 195€ betaald door een kortingsvoucher die ik nog had.
                  Coolblue is ook te vertrouwen, al goeie ervaringen mee.

Denk er wel aan, het is aan te raden een Logitech Media Server op te zetten, dat kan ook gewoon op je PC. De muziekbestanden lokaal benaderen via USB zou ik niet doen.

Good Luck!
                  Kan ik dat met 'n NAS ?
                  Sorry, maar ik heb daar nooit mee gewerkt.

ik wou meebestellen

en 'n 2TB harde schijf:

Is allemaal op voorraad kan ik nog voor 22h00 bestellen.
                  Dus graag opmerkingen als er zijn.

Ook ivm de Nas synology-ds110j heb ik al veel goed gelezen.
                  Er is ook 'n goedkopere WD Book met nas maar die heeft geen USB poorten en nog andere opties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Je hoeft geen account aan te maken, maar je moet wel zorgen dat je een e-mail adres ingeeft (dat mag een fictief zijn, speelt helemaal geen rol). Dus onder "metadata instellingen", ik gebruik "freedb", en onder freedb geef je dan een eigen email-adres op.
                    Daarmee zou het binnenhalen van die namen toch moeten lukken.
                    Thanks, zal het morgen eens testen als ik wat tijd kan vinden.

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Kan ik dat met 'n NAS ?
                    Sorry, maar ik heb daar nooit mee gewerkt.

ik wou meebestellen

en 'n 2TB harde schijf:

Is allemaal op voorraad kan ik nog voor 22h00 bestellen.
                    Dus graag opmerkingen als er zijn.

Ook ivm de Nas synology-ds110j heb ik al veel goed gelezen.
                    Er is ook 'n goedkopere WD Book met nas maar die heeft geen USB poorten en nog andere opties.
                    Wat die NAS betreft. Hij is niet bijzonder snel, maar moet wel volstaan om muziek te streamen. Ik weet niet of je nog andere plannen hebt ermee.

Niet vergeten ergens anders in huis een backup te houden van je NAS!

-edit: je gaat waarschijnlijk niet kunnen spelen vanaf die NAS, maar je zal nog een ander toestel nodig hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Thanks, zal het morgen eens testen als ik wat tijd kan vinden.

Wat die NAS betreft. Hij is niet bijzonder snel, maar moet wel volstaan om muziek te streamen. Ik weet niet of je nog andere plannen hebt ermee.

Niet vergeten ergens anders in huis een backup te houden van je NAS!

-edit: je gaat waarschijnlijk niet kunnen spelen vanaf die NAS, maar je zal nog een ander toestel nodig hebben.
                      welk toestel?

Comment

De meeste NAS toestellen bevatten de software om media te streamen (dus vergelijkbaar met wat mediaplayer in windows doet als je "media delen" gebruikt).
                        Dan heb je dus enkel een speler nodig die je kan verbinden met die NAS (zoals die squeezebox, maar gelijk welke netwerkspeler is uiteraard geschikt).

Hier kan ik bv. via mijn blue ray speler de media op mijn PC langs het netwerk afspelen... Maar zo'n echte netwerkspeler doet het wel beter (die bluray speler is nogal traag).
                        Groeten,

Polleke

Comment

Let op, de squeezebox software werkt niet met elke nas. Standaard ondersteunen ze de Readynas van D-link. Via een kleine aanpassing is 90% van de "nas'sen" compatible. Via wat Googlen moet dat makkelijk te vinden zijn.

Dit werkt niet via DLNA, wat polleke_cgc bedoeld denk ik, Logitech gebruikt eigen software die ook de media catalogeert, je kan er playlists in maken, het toestel bedienen, enz...

Comment

Aan allen die hier de moeite gedaan hebben om te reageren....dank u wel.

Maar ik ben na heel wat reviews en vergelijkingen toch voor mijn 1ste goesting gegaan.
                            Daarbij heb ik nog enkele PM's gehad van iemand die deze opstelling ook gebruikt.
                            Dit gaf mij toch ook het gevoel dat dit meer mijn ding was.

In de vroege uurtjes heb ik dan de bestellingen geplaats:
                            De Onkyo ND-S1 aan 149€ (weekje wachten voor het zilver model)
                            De Ipod Classic 160GB 219€ (via coolbleu, morgen thuis)

Comment

veel plezier ermee.

Hoe er rekening mee dat apple enkel zijn eigen lossless formaat ondersteunt geloof ik.
                              FLAC en andere populaire formaten zal je niet kunnen afspelen.

Comment

Working...
                              X