Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led Lampjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Led Lampjes

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Ik heb er 16 gekocht maar 3 daarvan zijn veel geler dan de andere exemplaren. Gelukkig kon ik ze zo plaatsen dat je het niet ziet.
    Blijkbaar zijn de nieuwe GU10 Ledare spots (5W,2700°K) nog niet te koop, de oude versies (4W, 3000°K) moeten eerst verkocht zijn voor ze de nieuwe mogen etaleren...
    Maar wel de nieuwe reeds afficheren op hun website en als voorradig aanduiden, grrr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Zou er iemand al deze getest hebben : Sylvania Hi-spot RefLED ES 50 7.5W 2700K 40° .

Volgens de beschrijving zou dat ongeveer moeten zijn wat ik zoek (40°, echt 50W lichtopbrengst...). Maar ik heb ze nog niet kunnen testen (wegens ook nog niet gevonden...). Ze zouden ook niet goedkoop zijn...
      Maar eerlijk gezegd geloof ik er nog niet in dat je voor ongeveer de prijs van een halogeenversies je een LED versie zou kunnen kopen.
      Een ding ervan staat me al niet aan als je de brochure ervan leest
      niet dimbaar

dat is toch iets waar je wat mee moet uitkijken als je in de woonkamer gebruik maakt van een dimmer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        Een ding ervan staat me al niet aan als je de brochure ervan leest
        niet dimbaar

dat is toch iets waar je wat mee moet uitkijken als je in de woonkamer gebruik maakt van een dimmer
        Klopt. Maar ik heb geen dimmer. Ook Philips heeft dergelijke LED's die niet dimbaar zijn (en uiteraard ook wel dimbare). Moet je inderdaad mee uitkijken.

Heb wel een internetshop gevonden waar ze te krijgen zijn, voor een 33 €/st. Dus zoals ik gevreesd had, niet goedkoop. Maar als ze effectief 25000 u meegaan, compenseert dat wel wat. De gewone halogeenlampjes geraken met moeite aan 2 jaar (en blijkbaar nemen ze +/-1000 branduren per jaar).
        Last edited by polleke_cgc; 10 februari 2012, 16:15.
        Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb er 16 gekocht maar 3 daarvan zijn veel geler dan de andere exemplaren. Gelukkig kon ik ze zo plaatsen dat je het niet ziet.
          Hier een deel van onze badkamer. De 4 spotjes die je ziet zijn Ledare van Ikea maar hoewel de foto anders doet vermoeden geven ze veel te weinig licht als vervanging van de hoofdverlichting (3x 50 W halogeen, die tijdens de opname uit was). Als bijverlichting en voor verlichting in de nisjes zoals hier zijn ze echter prima. Zoals gezegd wel opletten voor kleurverschillen tussen de exemplaren.

Comment

Hier een deel van onze badkamer. De 4 spotjes die je ziet zijn Ledare van Ikea maar hoewel de foto anders doet vermoeden geven ze veel te weinig licht als vervanging van de hoofdverlichting (3x 50 W halogeen, die tijdens de opname uit was). Als bijverlichting en voor verlichting in de nisjes zoals hier zijn ze echter prima. Zoals gezegd wel opletten voor kleurverschillen tussen de exemplaren.
            Zal dan vergelijkbaar met 35W zijn?
            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
            debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
              Zal dan vergelijkbaar met 35W zijn?
              Ik kan het niet meten dus ik moet het schatten: ik denk eigenlijk nog minder. 't Zijn trouwens wel de 4 W Ledares en niet die van 5 W. Volstrekt onvoldoende als hoofdverlichting voor de badkamer en keuken, in elk geval. 't Zal ooit wel eens goedkomen.

Comment

Ik kan het niet meten dus ik moet het schatten: ik denk eigenlijk nog minder. 't Zijn trouwens wel de 4 W Ledares en niet die van 5 W. Volstrekt onvoldoende als hoofdverlichting voor de badkamer en keuken, in elk geval. 't Zal ooit wel eens goedkomen.
                Dat de consument dat allemaal maar moet testen!
                Een echte ramp is het,
                ze zouden de producenten moeten verplichten van een vergelijk tussen Led en Halogeen te plaatsen.
                EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                debruri.be

Comment

Dat hoeft niet, je kunt ook gewoon wachten tot je op internet leest dat het goed is. LED-lampen staan nog maar in de kinderschoenen. Het leven als early adopter is vaak zwaar en soms is het beter om geduld te hebben. Maar dat lukt mij ook maar zelden.

Comment

Een echte ramp is het,
                    ze zouden de producenten moeten verplichten van een vergelijk tussen Led en Halogeen te plaatsen.
                    De degelijke fabrikanten doen dat ook (Philips, Osram en Sylvania (is zowat hetzelfde (Sylvania is overgenomen door Osram en hoort blijkbaar bij Siemens (maar dat heb ik ook maar van horen zeggen)), ...).
                    Als je bij die gasten op hun site kijkt dan krijg je alle gegevens. Of ze altijd 100% kloppen is weer iets anders. Als je uitsluitend kijkt naar de "witte produkten" dan is het uiteraard veel moeilijker...
                    Maar goeie onafhankelijke testen zijn inderdaad moeilijk te vinden...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb nu uiteindelijk de "nieuwe" 5W GU10 Ledare spots & ben best tevreden op alle gebied...

Mooie warme kleur (niet zo warm als halogeen, maar benadert het wel)
                      Vergelijkbaar met een 35W halo-lamp, maar spreidingshoek is uiteraard nauwer.
                      Ook mooi meegenomen is de lengte, ze zijn korter dan de voorgaande (bijna even kort als halo-spots)

Kortom : aanrader, zeker voor 7 euro/st

PS: bij de 8 stuks was er ook eentje bij die beduidend minder warm van kleur was...

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                      Blijkbaar zijn de nieuwe GU10 Ledare spots (5W,2700°K) nog niet te koop, de oude versies (4W, 3000°K) moeten eerst verkocht zijn voor ze de nieuwe mogen etaleren...
                      Maar wel de nieuwe reeds afficheren op hun website en als voorradig aanduiden, grrr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                        Kortom : aanrader, zeker voor 7 euro/st
                        Bedankt, ga ik ook eens proberen.

Comment

Ik heb hier in mijn veranda 10 GU10 50W halogeensports vervangen door 5 W sms leds. Kosten 5 euro per stuk verzending inbegrepen.

Het gaat over deze leds :

Ik ben zeer tevreden over de lichtsterkte en kleur. Ben begonnen met 1 led te kopen om te testen. Daarna heb ik ze per 2 gekocht om zeker geen taxen te moeten betalen

mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Dat hoeft niet, je kunt ook gewoon wachten tot je op internet leest dat het goed is. LED-lampen staan nog maar in de kinderschoenen. Het leven als early adopter is vaak zwaar en soms is het beter om geduld te hebben. Maar dat lukt mij ook maar zelden.
                            En ondertussen heb ik hier een pvc-bak van curver die bijna vol zit met spaarlampen, ledlampen etc.......

Mijn grootste ergernis waren/zijn die spaarlampen die pas minuten nadat de schakelaar bediend wordt pas branden.

Er zitten lampen tussen die een fluittoontje opwekken, niet hard maar ik hoor het.

Er zitten er tussen die een beetje blijven schijnen ook als ze uit zijn....

De kleur/warmte kan mij voorlopig ook nog niet echt bekoren.

De lichtopbrengst valt tot nu toe ook wat tegen......

Ik ben voorlopig gestopt met testen/uitproberen... is ook een hobby die geld kost hoor

Ik wacht wel tot er meer getest is door de gewone mens

Uiteindelijk zal ledverlichting wel doorbreken. Maar de prijzen voor leds die kort bij halogeen aanleunen zijn tegenwoordig X10 en meer...
                            Groetjes
                            ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                              En ondertussen heb ik hier een pvc-bak van curver die bijna vol zit met spaarlampen, ledlampen etc.......

Mijn grootste ergernis waren/zijn die spaarlampen die pas minuten nadat de schakelaar bediend wordt pas branden.

Er zitten lampen tussen die een fluittoontje opwekken, niet hard maar ik hoor het.

Er zitten er tussen die een beetje blijven schijnen ook als ze uit zijn....

De kleur/warmte kan mij voorlopig ook nog niet echt bekoren.

De lichtopbrengst valt tot nu toe ook wat tegen......

Ik ben voorlopig gestopt met testen/uitproberen... is ook een hobby die geld kost hoor

Ik wacht wel tot er meer getest is door de gewone mens

Uiteindelijk zal ledverlichting wel doorbreken. Maar de prijzen voor leds die kort bij halogeen aanleunen zijn tegenwoordig X10 en meer...
                              Ik ga ook stoppen met het testen. Nog steeds geen gevonden die aan mijn voorwaarden voldoen. Heb er intussen toch al een vijftal verschillende aangeschaft.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                Ben begonnen met 1 led te kopen om te testen. Daarna heb ik ze per 2 gekocht om zeker geen taxen te moeten betalen
                                Waarom moet je wel belasting betalen als je er 1 koopt maar per 2 niet?

Comment

Working...
                                X