Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Led Lampjes
Collapse
X
-
-
Re: Led Lampjes
Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk berichtPol, je moet eens kijken naar je "oude" halogeen lampjes welke spreidingshoek dat die hebben
dat staat er ergens op
bijvoorbeeld 30° of 45°
alles onder de 30° is een echte straalbundel dus niet echt bruikbaar voor uw doeleinden
jij moet zien dat je zo'n groot mogelijke spreidingshoek hebt maar dan moet je ook wel zien dat je led lampjes nog genoeg vermogen hebben om de omgeving toch nog genoeg verlicht te krijgenLeeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht3watt led lampje?
dat is goed als nachtlampje en dan nog
Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk berichtDat is al altijd mijn probleem geweest, die spreidingshoek. Op mijn halogeens is dit bvb voor een 35W 52°. Dat heb ik voor Led's nog niet gevonden. En ik vermoed trouwens dat het moeilijk is deze hoek te verwezenlijken met de LED technologie. Ik zie in de meeste led's een soort vergrootglas steken juist vóór de led.
meestal bij led spots is dat rond de 35° max 40° bij de krachtigere spots (meer dan 6watt)
die 10watt osrams die ik overlaatst bij iemand geplaatst heb zijn 36° spreidingshoek
ik vrees dat je nog een tijdje met je halogeenlampjes moet verder doen als je dezelfde spreidingshoek wilt behouden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk berichtdat ben ik tot nu toe ook nog niet tegen gekomen zo'n spreidingshoek
meestal bij led spots is dat rond de 35° max 40° bij de krachtigere spots (meer dan 6watt)
die 10watt osrams die ik overlaatst bij iemand geplaatst heb zijn 36° spreidingshoek
ik vrees dat je nog een tijdje met je halogeenlampjes moet verder doen als je dezelfde spreidingshoek wilt behouden
Zou dat iets zijn?Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Pol is die led lamp mss iets voor u?
7Watt led lamp
60°spreidingshoek
warm wit
12V
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk berichtVolgens de beschrijving zou deze dus met 50W moeten overeenkomen en heeft toch al 45°.http://www.powerled-verlichting.nl/m...89355caa4ab6e7
Zou dat iets zijn?
we gaan er nog geraken :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk berichtPol is die led lamp mss iets voor u?
7Watt led lamp
60°spreidingshoek
warm wit
12VLeeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Onlangs waren er LED-spotjes in reklame bij Brico en Hubo en die hadden 110° ... was enkel in 3 of 5 Watt beschikbaar.
Ik heb er zo eentje in test gekocht en die hoek is inderdaad wel heel groot, zoals een vroeger spotje in gloeilamp.
Had het nog iets warmer licht gegeven had ik er meerdere gekocht.
Maar het is altijd iets met die LED-verlichting ... tot nu toe nog niets vergelijkend met halogeen gevonden.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Om een brede spreidingshoek te bekomen heb je SMD-leds nodig...
De Edison en CREE leds hebben steeds een nauwere lichtbundel omdat deze meestal met een lens voor de chip werken...
Bekijk ook eens de "LEDARE" reeks in de IKEA...
Ik heb reeds 4 stuks van de kaars-versie en die geven een mooi warm-geel licht, bijna niet te onderscheiden van halogeen !
Vandaag ga ik een paar stuks van de GU10-versie meebrengen (2700°K, 5Watt LED, 7 euro !).
Ben heel benieuwd naar de kleur en lichtsterkte...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk berichtVandaag ga ik een paar stuks van de GU10-versie meebrengen (2700°K, 5Watt LED, 7 euro !).
Ben heel benieuwd naar de kleur en lichtsterkte...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk berichtOm een brede spreidingshoek te bekomen heb je SMD-leds nodig...
De Edison en CREE leds hebben steeds een nauwere lichtbundel omdat deze meestal met een lens voor de chip werken...
Bekijk ook eens de "LEDARE" reeks in de IKEA...
Ik heb reeds 4 stuks van de kaars-versie en die geven een mooi warm-geel licht, bijna niet te onderscheiden van halogeen !
Vandaag ga ik een paar stuks van de GU10-versie meebrengen (2700°K, 5Watt LED, 7 euro !).
Ben heel benieuwd naar de kleur en lichtsterkte...Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Inderdaad, die met 60 SMD komen niet overeen met 50W, maar voor mij wel met 35W.
Op een oppervlakte van 4x4 heb ik er 8 in het plafond zitten (met telkens 48 LEDs), en iedereen vind dat de verlichting OK is.
Het is ruimschoots voldoende om een krant te lezen, en het licht is dermate gespreid dat er geen donkere plekken zijn.
In plaats van vroeger 250W verlicht ik het nu met amper 30W. Dat compenseert aardig!
Comment
-
Zou er iemand al deze getest hebben : Sylvania Hi-spot RefLED ES 50 7.5W 2700K 40° .
Volgens de beschrijving zou dat ongeveer moeten zijn wat ik zoek (40°, echt 50W lichtopbrengst...). Maar ik heb ze nog niet kunnen testen (wegens ook nog niet gevonden...). Ze zouden ook niet goedkoop zijn...
Maar eerlijk gezegd geloof ik er nog niet in dat je voor ongeveer de prijs van een halogeenversies je een LED versie zou kunnen kopen.Groeten,
Polleke
Comment
Comment