Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led Lampjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Led Lampjes

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Aangezien ik een MR16 vatting nodig heb lijkt mij deze dan de sterkste qua lichtopbrengst (vergelijkbaar met 50w halogeen): http://www.powerled-verlichting.nl/m...wit-p-122.html
    Voor mij is de lichthoek van groot belang aangezien onze wpots opbouw zijn op het plafond en niet enkel moeten dienen om gericht te stralen. Ze moeten ook op de zijkanten licht versprieiden zoals de conventionele halogeens.
    Ik zal er opnieuw maar nog eentje bestellen. Ben benieuwd..

Mischien HIER Pol?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Mischien HIER Pol?
      3watt led lampje?
      dat is goed als nachtlampje en dan nog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        Pol, je moet eens kijken naar je "oude" halogeen lampjes welke spreidingshoek dat die hebben
        dat staat er ergens op
        bijvoorbeeld 30° of 45°
        alles onder de 30° is een echte straalbundel dus niet echt bruikbaar voor uw doeleinden
        jij moet zien dat je zo'n groot mogelijke spreidingshoek hebt maar dan moet je ook wel zien dat je led lampjes nog genoeg vermogen hebben om de omgeving toch nog genoeg verlicht te krijgen
        Dat is al altijd mijn probleem geweest, die spreidingshoek. Op mijn halogeens is dit bvb voor een 35W 52°. Dat heb ik voor Led's nog niet gevonden. En ik vermoed trouwens dat het moeilijk is deze hoek te verwezenlijken met de LED technologie. Ik zie in de meeste led's een soort vergrootglas steken juist vóór de led.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

3watt led lampje?
          dat is goed als nachtlampje en dan nog
          Ja Geert, met 42° zou dat al beginnen te gaan. Alleen deze van 3W lijkt mij een beetje te mager qua opbrengst.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat is al altijd mijn probleem geweest, die spreidingshoek. Op mijn halogeens is dit bvb voor een 35W 52°. Dat heb ik voor Led's nog niet gevonden. En ik vermoed trouwens dat het moeilijk is deze hoek te verwezenlijken met de LED technologie. Ik zie in de meeste led's een soort vergrootglas steken juist vóór de led.
            dat ben ik tot nu toe ook nog niet tegen gekomen zo'n spreidingshoek
            meestal bij led spots is dat rond de 35° max 40° bij de krachtigere spots (meer dan 6watt)
            die 10watt osrams die ik overlaatst bij iemand geplaatst heb zijn 36° spreidingshoek
            ik vrees dat je nog een tijdje met je halogeenlampjes moet verder doen als je dezelfde spreidingshoek wilt behouden

Comment

dat ben ik tot nu toe ook nog niet tegen gekomen zo'n spreidingshoek
              meestal bij led spots is dat rond de 35° max 40° bij de krachtigere spots (meer dan 6watt)
              die 10watt osrams die ik overlaatst bij iemand geplaatst heb zijn 36° spreidingshoek
              ik vrees dat je nog een tijdje met je halogeenlampjes moet verder doen als je dezelfde spreidingshoek wilt behouden
              Volgens de beschrijving zou deze dus met 50W moeten overeenkomen en heeft toch al 45°.http://www.powerled-verlichting.nl/m...89355caa4ab6e7

Zou dat iets zijn?
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Pol is die led lamp mss iets voor u?

7Watt led lamp
                60°spreidingshoek
                warm wit
                12V

Comment

Volgens de beschrijving zou deze dus met 50W moeten overeenkomen en heeft toch al 45°.http://www.powerled-verlichting.nl/m...89355caa4ab6e7

Zou dat iets zijn?
                  dat kan ook al wel iets zijn
                  we gaan er nog geraken :-)

Comment

Pol is die led lamp mss iets voor u?

7Watt led lamp
                    60°spreidingshoek
                    warm wit
                    12V
                    Wel ik vermoed dat dit wel zou gaan. Probleem is, je zou dat eerst eens moeten zien branden. Voor die prijs kan je je niet teveel mispatatten riskeren. En zoals ik al zei, er zou ook wat lichtopbrengst op de zijkant moeten zijn aangezien de spots opbouw zijn op een plafond in een armatuur waarin het lampje helemaal bloot zit.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Onlangs waren er LED-spotjes in reklame bij Brico en Hubo en die hadden 110° ... was enkel in 3 of 5 Watt beschikbaar.
                      Ik heb er zo eentje in test gekocht en die hoek is inderdaad wel heel groot, zoals een vroeger spotje in gloeilamp.
                      Had het nog iets warmer licht gegeven had ik er meerdere gekocht.
                      Maar het is altijd iets met die LED-verlichting ... tot nu toe nog niets vergelijkend met halogeen gevonden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Om een brede spreidingshoek te bekomen heb je SMD-leds nodig...
                        De Edison en CREE leds hebben steeds een nauwere lichtbundel omdat deze meestal met een lens voor de chip werken...

Bekijk ook eens de "LEDARE" reeks in de IKEA...
                        Ik heb reeds 4 stuks van de kaars-versie en die geven een mooi warm-geel licht, bijna niet te onderscheiden van halogeen !

Vandaag ga ik een paar stuks van de GU10-versie meebrengen (2700°K, 5Watt LED, 7 euro !).
                        Ben heel benieuwd naar de kleur en lichtsterkte...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                          Vandaag ga ik een paar stuks van de GU10-versie meebrengen (2700°K, 5Watt LED, 7 euro !).
                          Ik heb er 16 gekocht maar 3 daarvan zijn veel geler dan de andere exemplaren. Gelukkig kon ik ze zo plaatsen dat je het niet ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                            Om een brede spreidingshoek te bekomen heb je SMD-leds nodig...
                            De Edison en CREE leds hebben steeds een nauwere lichtbundel omdat deze meestal met een lens voor de chip werken...

Bekijk ook eens de "LEDARE" reeks in de IKEA...
                            Ik heb reeds 4 stuks van de kaars-versie en die geven een mooi warm-geel licht, bijna niet te onderscheiden van halogeen !

Ik heb die ook al in mijn collectie proefstuks, maar geen enkele voldoet tot nog toe qua opbrengst vergeleken met de halogeens. De max. die ik gevonden heb is 60 LED, 3.4 - 3.6 watt en 300 lumen in de Brico. Men beweert dat het overeenkomt met 40-45W halogeen, maar dat klopt dus niet.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Inderdaad, die met 60 SMD komen niet overeen met 50W, maar voor mij wel met 35W.

Op een oppervlakte van 4x4 heb ik er 8 in het plafond zitten (met telkens 48 LEDs), en iedereen vind dat de verlichting OK is.
                              Het is ruimschoots voldoende om een krant te lezen, en het licht is dermate gespreid dat er geen donkere plekken zijn.
                              In plaats van vroeger 250W verlicht ik het nu met amper 30W. Dat compenseert aardig!

Comment

Zou er iemand al deze getest hebben : Sylvania Hi-spot RefLED ES 50 7.5W 2700K 40° .

Volgens de beschrijving zou dat ongeveer moeten zijn wat ik zoek (40°, echt 50W lichtopbrengst...). Maar ik heb ze nog niet kunnen testen (wegens ook nog niet gevonden...). Ze zouden ook niet goedkoop zijn...
                                Maar eerlijk gezegd geloof ik er nog niet in dat je voor ongeveer de prijs van een halogeenversies je een LED versie zou kunnen kopen.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X