Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carrefour... manman let op je gaartijden!!!! (het diepvriesmaaltijd topic)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Carrefour... manman let op je gaartijden!!!! (het diepvriesmaaltijd topic)

Over de middag heb ik maar 30min tijd en eet met mate een diepvriesmaaltijdje als het vrouwtje niet thuis is.
    Ik testte eens het Carrefour huismerk "Kip + Rode Curry" en ook "Kip + Mango en Gember". Resultaat : rechtstreeks van de microgolf in de vuilnisbak!

De kip was nog rauw, aan de zijkant iets wit, maar echt RAUW in beide gevallen.
    Op die kip met rode curry stond zelfs "Superior Taste Award 2009" die mogen ze flink herzien!

Kip in diepvriesmaaltijden is altijd voorgebraden, enkel opwarmen in de microgolf voor 7min.
    Maar deze kip was dus niet voorgebraden! Als je het ontdooit is het gewoon rauwe kipfilet zoals bij de beenhouwer.
    Ook de voorgemaakte Aziatische schotels trekken op niets qua smaak.

In de Lidl hebben ze deze week weer het Vitasia gamma, das pas lekker, vooral die Pad Thai en Satay Sauce" zijn lekkere pastaboxen rechtstreeks uit Thailand gëimporteerd met veel kruiden en smaak.
    Ook hun Linessa light diepvries "vispannetje" + "kip/groenten" zijn lekker en de kip is altijd genoeg gebakken.

Carrefour man, let op je gaartijden!!!!!!!!!!!!
    Heb er de tijd niet in gestoken om ze terug te brengen, gewoon eens gemeld op de site.
    Last edited by 2010; 24 januari 2012, 20:04.

Re: Carrefour... manman let op je gaartijden!!!! (het diepvriesmaaltijd topic)

En als je de gerechten nu eens langer in de microgolf laat? Misschien is die niet zo krachtig als aangegeven op het pakje?

Maarja, het is gemakkelijker van direct slechte reclame te maken dan uit te zoeken wat het probleem is, nietwaar?

Smakelijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
      Over de middag heb ik maar 30min tijd en eet graag een dieprvriesmaaltijdje.
      Ik testte eens het Carrefour huismerk "Kip + Rode Curry" en ook "Kip + Mango en Gember". Resultaat : rechtstreeks van de microgolf in de vuilnisbak!

De kip was nog rauw, aan de zijkant iets wit, maar echt RAUW in beide gevallen.
      Op die kip met rode curry stond zelfs "Superior Taste Award 2009" die mogen ze flink herzien!

Ook de voorgemaakte Aziatische schotels trekken op niets qua smaak.
      Vitasia is nog de beste (nu in de Lidl, vooral die Pad Thai en Satay Sauce" zijn sublieme pastaboxjes, rechtstreeks uit Thailand gëimporteerd met veel smaak.

Ook hun Linessa light diepvries "vispannetje" + "kip/groenten" zijn lekker en de kip is altijd genoeg gebakken.

Carrefour man, let op je gaartijden!!!!!!!!!!!!
      Heb er de tijd niet in gestoken om ze terug te brengen, gewoon eens gemeld op de site.
      Wat is het probleem? Als het niet gaar is, zet je of je microgolf op een hogere stand of laat je het er langer in...

Comment

Ook kijken of je er geen gaatjes moest inprikken.
        Bij sommige verpakkingen hoeft dit niet,
        bij anderen moet het (omdat anders je vlees niet lekker is )

tis altijd een gok zo'n diepvries maaltijd...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Diepvriesmaaltijden zijn per definitie dikke brol.
          Bestaat hoofdzakelijk uit zout, vetten, smaakversterkers en bewaarmiddelen.
          Als ze al geen synthetische smaakmakers bevatten....
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Diepvriesmaaltijden koop je niet omwille van hun hoge culinaire kwaliteit.
            En is het eten nog niet gaar, terug in de microgolfoven, minuutje of 2 (of langer) bijzetten en klaar.
            Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
              Diepvriesmaaltijden koop je niet omwille van hun hoge culinaire kwaliteit.
              En is het eten nog niet gaar, terug in de microgolfoven, minuutje of 2 (of langer) bijzetten en klaar.
              Sorry, maar wat is daar culinair aan.
              Of zijn onze smaakpappilen al zo afgestompt.
              Dat is mee van het ongezondste voedsel dat er bestaat...
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

@mil: nevermore zegt toch juist dat je het neit koopt vanwege culinaire redenen/kwaliteit?
                maar om een snelle maaltijd.

Ik vind het zeker niet het lekkerste eten,
                maar op dagen dat ik géén tijd heb om te koken,
                zal ik zo'n maaltijd snel binnenwerken.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Sorry, maar wat is daar culinair aan.
                  Of zijn onze smaakpappilen al zo afgestompt.
                  Dat is mee van het ongezondste voedsel dat er bestaat...
                  Ik schreef dat je ze NIET (not, pas,...) koopt voor de culinaire kwaliteit.
                  Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Zo een diepvriesmaaltijd is wel al klaargemaakt he mannen ! Die hoef je dus enkel te ontdooien/opwarmen in de micro-oven. Kip met rood vlees is dus een foute bereiding in de grootkeuken. Microgolf oven kan daar niks aan veranderen.
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                      Zo een diepvriesmaaltijd is wel al klaargemaakt he mannen ! Die hoef je dus enkel te ontdooien/opwarmen in de micro-oven. Kip met rood vlees is dus een foute bereiding in de grootkeuken. Microgolf oven kan daar niks aan veranderen.
                      Volgens mij is dat niet altijd dat dat al volledig bereid is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        @mil: nevermore zegt toch juist dat je het neit koopt vanwege culinaire redenen/kwaliteit?
                        maar om een snelle maaltijd.

Ik vind het zeker niet het lekkerste eten,
                        maar op dagen dat ik géén tijd heb om te koken,
                        zal ik zo'n maaltijd snel binnenwerken.
                        Heb je geen vrije tijd?
                        Heb je geen keuken? Moet geen keuken zijn van 50.000 euro he Koeno.
                        Schaf je een kleine diepvries aan.
                        Maak wat soep met verse groenten samen met wat brood krijg je dan toch nog
                        iets fatsoenlijks "binnen"
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Vergelijk het met een kookboek, wanneer is een kookboek nuttig ? Als je kunt koken !
                          Als je zuiver op het aantal minuten op het pakje afgaat, ja dan kan je niet veel verwachten hé. Maar als je het gerecht opwarmt, proeft, en aanpast aan je eigen smaak qua kruiding en gaartijd dan kan je der iets "eetbaar" van maken .

Een gastronomisch orgasme moet je niet verwachten hé !

MVG, Jeff C.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Heb je geen vrije tijd?
                            Heb je geen keuken? Moet geen keuken zijn van 50.000 euro he Koeno.
                            Schaf je een kleine diepvries aan.
                            Maak wat soep met verse groenten samen met wat brood krijg je dan toch nog
                            iets fatsoenlijks "binnen"
                            Neen ik heb geen keuken,
                            ik heb zelfs geen pen.

Wat voor reactie is dit nu weer?

Tuurlijk heb ik een keuken (die ik huur van mijn huisbaas).
                            en we hebben een klein diepvriesje.
                            Tuurlijk hebben we regelmatig een extra kommetje soep staan.

Maar soms, als de nood het hoogst is, en de soep is op:
                            dan neem ik mij zo'n diepvriesmaaltijd..
                            en hey ik leef nog steeds

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Volgens mij is dat niet altijd dat dat al volledig bereid is...
                              Dus een soort half-fabrikaat?
                              Ben ik eerlijk gezegd nog niet tegen gekomen.

Probeer in je vrije tijd zelf wat in elkaar te flansen

Als je dan toch kant-en-klaar koopt, kijkt dan eens bij Iglo
                              De kwaliteit is niet slecht.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X