Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat bezielt programmeurs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat bezielt programmeurs

Om het soms zo hopeloos ingewikkeld te maken ? Een paar voorbeelden:

Je vernieuwt je computer met Win XP en je hebt altijd Outlook Express gebruikt. Je wil op je nieuwe Win7 PC Outlook gaan gebruiken. Stel dat op je oude PC je HD gecrasht is maar dat je wel een backup hebt van je dbx bestanden.
    Je moet dan een werkende PC gaan zoeken met WinXP waar Outlook Express geïnstalleerd staat. Dan in Outlook Express je gegevens exporteren naar Outlook formaat. Dan dat pst bestand openen in je nieuwe Outlook op je nieuwe PC.
    Gewoon de mogelijkheid voorzien in Outlook om dbx bestanden in te lezen was natuurlijk te gemakkelijk. Je kan ze wel inlezen indien OE geïnstalleerd staat, maar daar heeft MS in Win7 dus een stokje voor gestoken.

In Google Agenda daarnet zelf meegemaakt: Er bestaat sinds kort een site www.afvalkalenders.be. Daar kan je je ophaalronde kiezen en die invoegen in je Google kalender. Dat invoegen betekent wel dat Google een nieuwe kalender "Afval ophaling" bijmaakt.
    Gevolg: op de PC kan je beide kalenders aanvinken en laten tonen, op mijn smartphone lukt dat niet, die toont enkel mijn basiskalender. Blijkbaar gaat het dus niet om een google kalender te importeren in een andere (geen oplossing gevonden via zoeken in google).
    Uiteindelijk de tweede afvalkalender geëxporteerd naar Outlook kalender formaat en dan geïmporteerd in mijn basis Google agenda. Dat werkt dus wel.

Of hoe je van Gent naar Brussel kan via Rome....
    Last edited by nete; 23 januari 2012, 12:58.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Wat bezielt programmeurs

Omdat programmeurs meestal programmeren wat ze van de analysten moeten programmeren.

Dus wat bezielt die analysten?

Analysten analyseren de noden die hun klanten/opdrachtgevers hebben;

Dus wat bezielt die klanten/opdracht gevers?

wel, geld.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

hier een nieuwe PC met Win XP.
      Outlook Ex verdwenen.......wat een weelde.
      maar je hebt gelijk, tis wel vreemd.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Omdat programmeurs meestal programmeren wat ze van de analysten moeten programmeren.

Dus wat bezielt die analysten?

Analysten analyseren de noden die hun klanten/opdrachtgevers hebben;

Dus wat bezielt die klanten/opdracht gevers?

wel, geld.
        neenee, zo werkt het niet he, dat is het systeem paraplu. Als een programmeur een opdracht krijgt van een analyst mag die daarvoor een slanke en soepele implementatie maken. Het is niet zo dat geld zoveel rol speelt. Meer betalen betekent niet automatisch dat je een beter systeem krijgt.

Als een analyst een opdracht krijgt van een klant mag die daar een scherpe en grondige analyse van maken. Scherpe en grondige analyses leiden tot een zo eenvoudig mogelijk systeem.

Klanten hebben vaak geen benul van wat er onder de motorkap gebeurt dus mag de analyst hun vraag wat bijsturen.

Ik ben geen programmeur maar maak en geef opleidingen op vraag van. Meer dan de helft van het werk bestaat uit de vraag scherp krijgen aangezien de opdrachtgevers zelden thuis zijn in didactiek of methodische aanpak. Iedereen in het proces heeft zijn verantwoordelijkheden om er een duidelijk systeem van te maken en kan het niet zomaar afschuiven op de opdrachtgever.

Ik ben er zeker van dat de opdrachtgever in casu Outlook Express niet gevraagd heeft om een systeem zoals Nete omschrijft. Alhoewel, bij Microsuck hebben ze er wel een handje van weg om niet compatibel met zichzelf te blijven.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          neenee, zo werkt het niet he, dat is het systeem paraplu. Als een programmeur een opdracht krijgt van een analyst mag die daarvoor een slanke en soepele implementatie maken. Het is niet zo dat geld zoveel rol speelt. Meer betalen betekent niet automatisch dat je een beter systeem krijgt.

Als een analyst een opdracht krijgt van een klant mag die daar een scherpe en grondige analyse van maken. Scherpe en grondige analyses leiden tot een zo eenvoudig mogelijk systeem.

Klanten hebben vaak geen benul van wat er onder de motorkap gebeurt dus mag de analyst hun vraag wat bijsturen.

Ik ben geen programmeur maar maak en geef opleidingen op vraag van. Meer dan de helft van het werk bestaat uit de vraag scherp krijgen aangezien de opdrachtgevers zelden thuis zijn in didactiek of methodische aanpak. Iedereen in het proces heeft zijn verantwoordelijkheden om er een duidelijk systeem van te maken en kan het niet zomaar afschuiven op de opdrachtgever.

Ik ben er zeker van dat de opdrachtgever in casu Outlook Express niet gevraagd heeft om een systeem zoals Nete omschrijft. Alhoewel, bij Microsuck hebben ze er wel een handje van weg om niet compatibel met zichzelf te blijven.
          Grappig, ik ben wel programmeur... en deel van jouw uitleg volgt compleet de mijne.
          Alleen dat je bij microsoft wat grootser moet denken...

Namelijk die gaan in hun request wel rekening houden met lts voor bepaalde componenten,
          en op die wijze natuurlijk mensen pushen om diensten extra te gebruiken...

Over windows bedoel ik opdrachtgever a la de bedenkers van nieuwe dingen, maar daarvoor niet de programmeur zijnde
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Je vernieuwt je computer met Win XP en je hebt altijd Outlook Express gebruikt. Je wil op je nieuwe Win7 PC Outlook gaan gebruiken. Stel dat op je oude PC je HD gecrasht is maar dat je wel een backup hebt van je dbx bestanden.
            Je moet dan een werkende PC gaan zoeken met WinXP waar Outlook Express geïnstalleerd staat. Dan in Outlook Express je gegevens exporteren naar Outlook formaat. Dan dat pst bestand openen in je nieuwe Outlook op je nieuwe PC.
            Gewoon de mogelijkheid voorzien in Outlook om dbx bestanden in te lezen was natuurlijk te gemakkelijk. Je kan ze wel inlezen indien OE geïnstalleerd staat, maar daar heeft MS in Win7 dus een stokje voor gestoken.
            Dat kan veel eenvoudiger.

Migrating from Outlook Express, Windows Mail or Windows Live Mail to Microsoft Office Outlook used to be a relatively easy process but nowadays there are quite a few things you should be aware of to make it work. In addition to mail, this guide will also discuss how you can migrate your contacts and calendar.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              Dat kan veel eenvoudiger.

Migrating from Outlook Express, Windows Mail or Windows Live Mail to Microsoft Office Outlook used to be a relatively easy process but nowadays there are quite a few things you should be aware of to make it work. In addition to mail, this guide will also discuss how you can migrate your contacts and calendar.

Jan
              Ik was al blij... met een dooie mus. Want wat staat er als je enkel de dbx bestanden hebt:

Start OE op je nieuwe PC en importeer alles.

Laat dat nu net onmogelijk zijn in Win7. Men heeft niet alleen OE (of Windows Mail) overboord gegooid, het kan ook niet meer geïnstalleerd worden in Win7. En een filter stoppen in Outlook om "blote" dbx en wab bestanden te importeren uit een map met die files was natuurlijk te veel gevraagd.

Zo staat het er:

1)Copy the contents of your backup to a folder on your new computer.
              This can be a folder location on your Desktop for easy access. You can remove the folder once everything has been imported into Outlook.
              2)Right click the folder containing the message store and choose Properties. Here make sure the “Read Only” attribute is not selected.
              3)Open OE, WM or WLM on the new machine.

Comment

Onderaan staat er:
                If you are using Windows 7, then you’ll need to download and install Windows Live Mail first if you want to transfer OE, WM or WLM data to Outlook.
                Heb je het op die manier al geprobeerd?
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Die link werkt bij mij niet.
                  En normaal werkt Windows Mail enkel in Vista, niet in Win7.

Comment

Hier geen problemen met de link.
                    En Windows Mail >< Windows Live Mail: klik.
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

Comment

Ben ik blij dat ik Pegasus mail gebruik. Een 12 jaar geleden geïnstalleerd en steeds directory van de ene naar de andere computer gekopieerd, install gedaan met opgave van die directory zodat de registry aangepast werd en klaar. Versie updates worden gewoon over de bestaande installatie gedaan. Nog geen enkele mail kwijtgeraakt Alle filters, folders, "identities" en mailboxen blijven werken.
                      Last edited by on4bam; 23 januari 2012, 17:00. Reden: 2 jaar moet 12 jaar zijn...
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Ben ik blij dat ik Pegasus mail gebruik. Een 2 jaar geleden geïnstalleerd ...
                        En ik gebruik al 9 (negen, NEGEN) jaar Outlook zonder problemen... Dus ben ik ook blij .
                        Maar met zulke tussenkomsten zal TS het probleem niet opgelost krijgen natuurlijk .
                        Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                          En ik gebruik al 9 (negen, NEGEN) jaar Outlook zonder problemen... Dus ben ik ook blij .
                          Maar met zulke tussenkomsten zal TS het probleem niet opgelost krijgen natuurlijk .
                          Klopt, maar verder kijken dan wat "ingebakken" (OE) of meegeleverd (Outlook) wordt en bewust kiezen voor software zorgt voor minder problemen later...

BTW, ik bedoelde 12 (TWAALF) jaar i.p.v. 2 jaar (dat zou wat weinig zijn).
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

Persoonlijk ben ik niet echt voorstander om een mailprogramma te gebruiken wat alles in 1 bestand steekt, toch niet voor persoonlijk gebruik. Thuis heb ik geen persoonlijk mailprogramma meer, maar vroeger gebruikte ik Eudora en daarna overgeschakeld op Thunderbird.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Klopt, maar verder kijken dan wat "ingebakken" (OE) of meegeleverd (Outlook) wordt en bewust kiezen voor software zorgt voor minder problemen later...
                              NIETS, RIEN, NOTHING, NICHTS garandeert je dat dat "bewust kiezen" er voor zorgt dat je software een lang leven beschoren is of voor minder problemen zal zorgen .
                              't Zou bvb alles behalve de eerste keer zijn dat een kleine vis opgeslokt wordt door een grote klepper die het product van de kleine vis binnen de kortste keren dumpt. Gewoon om van die "vervelende" speler op de markt vanaf te zijn.
                              Dus veel verder kijken dan vandaag en mijn hand in het vuur steken voor software zou ik nooit durven.
                              Ik hoor het je graag zeggen dat je met Pegasus al zo lang probleemloos kan werken en hoop dat dat nog lang zo is!
                              Ik ken er die met dergelijke "bewuste keuzes" heel andere ervaringen hebben .

Maar TS heeft natuurlijk voor een deel gelijk: spijtig dat software ontwikkelaars de oude versies niet voor eeuwig blijven ondersteunen en integreren in hun nieuwe producten.
                              Anderzijds... begin daar maar eens aan . En nog anderzijds; de kassa moet BLIJVEN rinkelen. En wees eerlijk: da's niet alleen bij Microsuck (zoals Putor ze noemt) zo.
                              Hoe dan ook: 'k veronderstel dat de weg via Windows Live Mail een uitkomst biedt voor TS.
                              We horen het wel (mag ik hopen?).
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                              X