Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rav4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rav4

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
    Ik ben toe aan een nieuwe wagen en denk aan de RAV4 van Toyota.
    Heeft iemand ervaring met deze wagen en wat zijn je bevindingen ?
    Mijn tante heeft onlangs een 2ehandse gekocht.
    En zij is lyrisch over het rijgedrag en comfort.
    Ze vind het gedrag in putten en bulten de max,
    alhoewel ze nu toch al eerlijk zegt: dat echt 4x4 werk volgens haar niet de "dada" is van die rav4.

Maar qua zit comfort is zij echt super tevreden...

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Koop eens een gewone wagen ipv een suv. Bij een ongeval met een zwakke weggebruiker zal hij/zij het er beter vanaf brengen.

Ik krijg het van mensen die deze wagens aanschaffen omdat ze zich dan veiliger voelen

Maar ja je doet maar hoor kon me effe niet houden. Misschien is het omdat mijn vader door een suv op een parking omver gereden is en hij nooit meer de pa zal zijn van vroeger.

mir
    Ik ben 10jaar geleden aangereden door een vw golf,
    als ik teveel mijn knie belast, dan mag ik een week mank lopen.
    Ondanks dat gebrekje kan ik gelukkig mijn sport blijven beoefenen.

Maar ik ga daarom niet alle golfjes of consoorten verbieden/afraden.

Aangereden worden is nooit "fijn" (understatement), maar met elk type wagen kan dat fout lopen... 'k Heb onlangs het verhaal gehoord van een goeie vriend die geplet werd door een megane tussen auto en huis... knie verbrijzeld... zijn marathons kon hij plots vergeten... ondertussen rijdt hij zelf ook met een megane rond

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Als we het dan toch over voetgangers hebben zou je eerder moeten klagen over mensen die een sportwagen kopen dan mensen die een SUV kopen. De kans is daar veel groter dat je aan hoge snelheid omver geknald wordt.
    Elke auto die een beetje vermogen heeft is gevaarlijk,
    moet daarom nog geen sportwagen pur sang zijn...

'k snap gewoon niet wat het hier in deze discussie komt doen?
    TS vraagt ervaringen, en plots krijg hij over zijn hoofd dat hij moet denken aan de veiligheid van zijn medemens?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      'k snap gewoon niet wat het hier in deze discussie komt doen?
      TS vraagt ervaringen, en plots krijg hij over zijn hoofd dat hij moet denken aan de veiligheid van zijn medemens?
      Ik ook niet. Sommige mensen vinden het gewoon leuk om off-topic te gaan.

By the way. Wat is je budget WillyB?

Comment

[QUOTE=Koeno;
        Elke auto die een beetje vermogen heeft is gevaarlijk,
        moet daarom nog geen sportwagen pur sang zijn...
        [/QUOTE]

Het gevaar heeft niets te maken met het vermogen van de auto.

het gevaar wordt gecreëerd door diegene die aan het stuur zit.

ik vind die AIXAM brommobieltjes (waarvoor je geen rijbewijs nodig hebt) met een dieselmotor van 4KW gevaarlijker dan een sportwagen met een motor van 200KW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Het gevaar heeft niets te maken met het vermogen van de auto.

het gevaar wordt gecreëerd door diegene die aan het stuur zit.

ik vind die AIXAM brommobieltjes (waarvoor je geen rijbewijs nodig hebt) met een dieselmotor van 4KW gevaarlijker dan een sportwagen met een motor van 200KW.
          Je moet mijn quote wel in perspectief plaatsen natuurlijk,
          ik reageerd op het feit dat ccc een sportwagen gevaarlijk vond,
          waar ik gewoon op reageer, dat een gemiddelde wagen met wat vermogen even gevaarlijk is...

Tuurlijk is het de bestuurder (of soms de situatie) die het gevaar maakt...

En laat mij niet beginnen over die AIXAM dingen en consoorten....
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik ben toe aan een nieuwe wagen en denk aan de RAV4 van Toyota.
            Heeft iemand ervaring met deze wagen en wat zijn je bevindingen ?
            Wel ik heb er 4 jaar mee gereden.
            Mijn vrouw het meeste, vooral naar 't werk tijdens de winterperiodes. Ze heeft letterlijk nooit slippertjes mee gehad bij sneeuw ed.
            Het was voor mij echt 'n zeer goede auto. Mooie hoogte bij instap, zeker voor ruglijders. Ontzettend baanvast en zeer goede remmen. Je hebt nooit het gevoel dat je bij 'n noodstop tegen de venster vliegt. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik denk door de grotere remschijven.
            Vroeger gebeurde het wel eens dat ik door het oranje licht reed omdat ik dacht, dit wordt 'n noodstop ( met evt gevolgen van wat achter je rijdt). Met de Rav4 was dat gewoon stop en dat voelde nooit hard aan.

Toch was er voor mij 'n luxe nadeel. TTZ "geen automaat in dieselversie" en ik had ervoor ook al 'n automaat. (dat is afkicken )
            Achter 4 jaar heb ik geruild voor de Auris Hybride met CVT transmissie en achteruitrij camera. Dit waren enkele opties die ik graag had willen hebben op de RAV, maar niet te krijgen waren.
            Persoonlijk, maar dat is smaak, vind ik dat de Rav4 iets meer uitstraling had dan de concurrentie in dat segment.
            Daarbij, het is ook de moeder van de SUV's.

Comment

grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Er is ook een verschil in wagen tussen een Fiat 500 en Mercedes 500, dus waarom een RAV4 gaan vergelijken met een Q7?
                Ik wou alleen maar aantonen dat niet elke SUV slechter is dan een kleine wagen en dat een wagen per definitie veroordelen omdat het onder SUV valt verkeerd is.

Dus een dikke bak wil niet altijd iets zeggen over gevaar voor voetgangers.
                Er zijn een hele serie andere zaken die wel verkeerd zijn aan een SUV...
                Die Q7 was me voornamelijk opgevallen door die 4 sterren : veel mensen associëren een SUV met veiligheid door de 4x4 en het beter zicht. Jammer dat de meeste allang geen 4x4 meer hebben, en 4 sterren voor een wagen als de Q7 is gewoon zwak...
                Ik begrijp niet waarom mensen dergelijke auto's kopen, maar uiteraard mogen ze doen wat ze willen... Aan mij ga je in elk geval geen RAV4 verkopen.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Er zijn een hele serie andere zaken die wel verkeerd zijn aan een SUV...
                  Die Q7 was me voornamelijk opgevallen door die 4 sterren : veel mensen associëren een SUV met veiligheid door de 4x4 en het beter zicht. Jammer dat de meeste allang geen 4x4 meer hebben, en 4 sterren voor een wagen als de Q7 is gewoon zwak...
                  Ik begrijp niet waarom mensen dergelijke auto's kopen, maar uiteraard mogen ze doen wat ze willen... Aan mij ga je in elk geval geen RAV4 verkopen.
                  Mag ik vragen welke auto dan wel?

Comment

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
                    Ik heb ondertussen mijn RAV4 gekocht.
                    Toeval of niet : gisteren een lek aan de radiator van mijn huidige Toyota Avensis vastgesteld. Gebarsten bovenaan en niet meer te herstellen. Dus een nieuwe radiator (radiator+werkuren+btw=al gauw 500 Eurokes).
                    Mijn garagist stelt mij een prima deal voor bij aankoop van mijn nieuwe wagen: ze plaatsen een nieuwe radiator op hun kosten en tijdelijk mag ik met een prima vervangwagen rijden. Ik moet tot juni wachten op mijn nieuwe wagen en als er ondertussen nog defecten zich voordoen aan mijn Avensis nemen ze die ook voor hun rekening.
                    Ik was al van plan om bij deze garage te blijven en ben nu nog meer overtuigd dat ik de juiste keuze maak.
                    Als er iemand moest aan twijfelen : er zijn nog goei mensen op deze wereld. En we zijn helemaal niet naiëf te denken dat ze er niet genoeg zullen aan verdienen. Maar ondertussen ben ik toch een zeer tevreden klant.

Comment

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
                      Ik heb ondertussen mijn RAV4 gekocht.
                      Toeval of niet : gisteren een lek aan de radiator van mijn huidige Toyota Avensis vastgesteld. Gebarsten bovenaan en niet meer te herstellen. Dus een nieuwe radiator (radiator+werkuren+btw=al gauw 500 Eurokes).
                      Mijn garagist stelt mij een prima deal voor bij aankoop van mijn nieuwe wagen: ze plaatsen een nieuwe radiator op hun kosten en tijdelijk mag ik met een prima vervangwagen rijden. Ik moet tot juni wachten op mijn nieuwe wagen en als er ondertussen nog defecten zich voordoen aan mijn Avensis nemen ze die ook voor hun rekening.
                      Ik was al van plan om bij deze garage te blijven en ben nu nog meer overtuigd dat ik de juiste keuze maak.
                      Als er iemand moest aan twijfelen : er zijn nog goei mensen op deze wereld. En we zijn helemaal niet naiëf te denken dat ze er niet genoeg zullen aan verdienen. Maar ondertussen ben ik toch een zeer tevreden klant.
                      Proficiat, veel plezier...

Comment

laten we ook monovolumes en bestelwagens afschaffen, die zijn ook hoger
                        trouwens als een lijnbus (of andere bus) tegen je aan knalt sneuvelen je ledematen niet alleen, ook je hoofd zal als eerste een klap krijgen.
                        Afschaffen dus!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                          laten we ook monovolumes en bestelwagens afschaffen, die zijn ook hoger
                          trouwens als een lijnbus (of andere bus) tegen je aan knalt sneuvelen je ledematen niet alleen, ook je hoofd zal als eerste een klap krijgen.
                          Afschaffen dus!
                          En meteen ook alle bomen omhakken, dat zijn de gevaarlijkste obstakels. Scheelt jaarlijks een hoop dodelijke slachtoffers.

Comment

Laten we met zijn allen wat meer geduld hebben in het verkeer, wat rustiger rijden, eventueel wat vroeger vertrekken en u zeker niet opwinden als het wat trager gaat. Met de moderne technieken kan je altijd wel iemand verwittigen dat "je wat later zult zijn ".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Mag ik vragen welke auto dan wel?
                              Yep, maar voor het ogenblik is dat niet aan de orde : de huidige voldoet meer dan voldoende (en dat is een VW golf V TDI van 90 pk).
                              De volgende zal evengoed iets in die aard zijn (maar waarschijnlijk geen diesel meer). Wat het wordt, weet ik nadat ik de testritjes gedaan heb...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Proficiat met je wagen.
                                Ik wou gewoon eens de aandacht vestigen op het feit dat 4X4 auto’s gevaarlijker zijn voor voetgangers dan gewone auto’s. Dit blijkt uit een Britse studie. Niet omdat ze zwaarder zijn, maar omdat ze hoger zijn en de bumper ook hoger zit. Daarom zijn de effecten bij een frontale aanrijding met een voetganger groter. Bij een gewone auto wordt de voetganger meestal geraakt aan de onderbenen, waardoor het slachtoffer voorover kantelt op de motorkap en gewond wordt aan het hoofd en de schouders. Eventueel volgt een bijkomende verwonding wanneer het slachtoffer vervolgens op de grond valt. Bij een aanrijding door een 4X4 ligt de impact hoger, ter hoogte van de bovenbenen of de onderbuik. Hierdoor is het risico op schade aan gevoelige organen veel groter. Bovendien is er sprake van een grotere energietransfer door de hogere impact, waardoor de verwondingen meestal ook ernstiger zijn.

Een andere factor die verklaart waarom met 4X4 auto’s meer en ernstiger ongevallen gebeuren is het feit van een verminderde zichtbaarheid in de directe omgeving van de auto. Dit is vooral een probleem met kleine kinderen en op parkings (bv. van grootwarenhuizen, scholen) en opritten.

Moeten we daarom 4x4 of SUV wagens bannen ? Nee natuurlijk niet , zoas hier reeds geschreven kunnen we dan ineens alle vrachtwagens en bestelwagens bussen enz... uit het verkeer halen

Iedereen koop waar hij zin in heeft, zoals hierboven reeds geschreven wou ik eens een ballonetje oplaten.

Alvast veel veilige km's !

mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                                X