Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Koop eens een gewone wagen ipv een suv. Bij een ongeval met een zwakke weggebruiker zal hij/zij het er beter vanaf brengen.
Ik krijg het van mensen die deze wagens aanschaffen omdat ze zich dan veiliger voelen
Maar ja je doet maar hoor kon me effe niet houden. Misschien is het omdat mijn vader door een suv op een parking omver gereden is en hij nooit meer de pa zal zijn van vroeger.
Mijn buurman heeft er zo eentje, en is er content over. Maar eigenlijk bestaan er geen echt slechte wagens meer, dus dat is geen verrassing.
Voor de rest geef ik Mir eigenlijk gelijk : koop een 4x4 als je die nodig hebt, een 2x4 met het uitzicht van een 4x4 vind ik persoonlijk belachelijk, maar dat is mijn persoonlijke mening... Vroeger trokken de jeeps de mercedessen vooruit als het sneeuwde, nu mogen ze dat ook doen met hun "gelijken" (toch qua uiterlijk).
Nu : gelukkig zijn er geen winters meer, en is er nog altijd geen topic over winterbanden .
Voor de rest : koop wat je graag wil. Mirs vader zou als hij aangereden was door een gewone personenwagen, er waarschijnlijk even erg aan toe zijn geweest. Er zijn echt niet veel auto's op de markt waar voetgangersveiligheid een echt issue is (bij SUV's zeker niet, maar ook "normalere" wagens liggen er meestel (helaas) niet wakker van).
Mijn buurman heeft er een gehad als tweede wagen. Hij ging er mee off-road rijden op circuit in de Ardennen en was er zeer tevreden over.
Op een keer is het misgelopen. Op de Antwerpse kleine ring moest hij bruusk zijn stuur omgooien (zoals bij de elandtest maar dan aan lagere snelheid). Alhoewel hij slechts 65kmh reed is hij overkop gegaan. ESP heeft niet geholpen.
Ik ga niet beweren dat elke RAV4 omvalt als je aan het stuur een ruk geeft, maar het hoge zwaartepunt doet er geen goed aan.
Nu rijdt hij met een BMW Z4. Hij heeft me eens gezegd dat hij eigenlijk content was om geen RAV4 meer te hebben. In de off-road club werd hij er altijd mee uitgelachen.
Iedere keer moest hij aanhoren : "Een RAV4 is voor vrouwen en jeannetten".
Koop eens een gewone wagen ipv een suv. Bij een ongeval met een zwakke weggebruiker zal hij/zij het er beter vanaf brengen.
Ik krijg het van mensen die deze wagens aanschaffen omdat ze zich dan veiliger voelen
Maar ja je doet maar hoor kon me effe niet houden. Misschien is het omdat mijn vader door een suv op een parking omver gereden is en hij nooit meer de pa zal zijn van vroeger.
mir
Erg voor je vader, maar als voetganger omver gereden worden door een auto loopt zelden goed af, zelfs met een smart. Ik heb er ook net een suv gekocht, gewoon omdat ik het een mooie auto vond en niet omwille van de veiligheid. Ze hadden een 2WD maar ik wou een automaat en een 4x4 is ook wat veiliger bij slecht weer.
Auto's veroorzaken geen ongevallen, maar wel de chauffeurs. Ik krijg het schijt van mensen die pinten gaan drinken en dan achter het stuur kruipen.
Vandaag de RAV4 gezien op het autosalon. Prijs/kwaliteit geen slechte wagen, maar ik heb er geen ervaring mee.
mir
Het spijt mij oprecht van uw vader zijn ongeluk.
Maar ik koop evenwel deze wagen omdat ik hem mooi vind. Tevens omdat de zetels zich hoger bevinden dan in een gewone berline en ik alzo makkelijker kan instappen door mijn beperkte heupmankement. Ik ben ook tevreden van Toyota en vind de RAV4 momenteel het mooiste model.
Ik betwijfel dat een zwakke weggebruiker zwaardere kwetsuren zal oplopen door een suv dan door een andere wagen.
Ik betwijfel dat een zwakke weggebruiker zwaardere kwetsuren zal oplopen door een suv dan door een andere wagen.
Als je met zulke ideeën rondloopt, is het dan wel verstandig om een met een SUV te rijden ?
Ge moet geen prof in de geneeskunde zijn om dat te snappen.
Een personenwagen schept je bij de benen en slingert je weg vanop de motorkap of de voorruit.
een SUV raakt je ter hoogte van je romp. Je valt achterover en als toemaatje rijdt de SUV nog eens over je ganse lijf.
Idem als een SUV in de zijkant van een personenwagen beukt. Moet ik er een tekeningetje van maken ?
Zo'n wagen is iets hoger dan een gewone wagen en mensen (voetgangers) zien die dan ook beter afkomen als die achter een andere wagen rijdt, dus minder verstopt!
Je zit er ook wat hoger in en hebt dan een beter overzicht op de baan.
Zo'n voertuig kan dus ook een voordeel betekenen en trouwens kunnen daar ook voorzichtige chauffeurs mee rijden (al blijft een ongeval een ongeval)!
Ik krijg het van mensen die altijd alles slecht vinden wat ze zelf niet hebben!
Maar wat ze zelf doen of kopen, daar mag niemand een verkeerd woord over zeggen.
Misschien is het omdat mijn vader door een suv op een parking omver gereden is en hij nooit meer de pa zal zijn van vroeger.
Wat als je vader door een Fiat 500 was aangereden? Of denk je dat een chauffeur van een kleine wagen nooit een fout kan maken? Het kan iedereen overkomen!
Langs de andere kant kunt ge u ook omver laten rijden door zonder te kijken een straat over te lopen! Dus afschaffen die voetgangers want die beschadigen wagens!
Ten opzichte van een auto heeft een voetganger bitter weinig kans. In die euroncap testen is dat nu (gelukkig) ook opgenomen, dus we kunnen maar hopen dat de constructeurs de nodige truucken vinden om het veiliger te maken. Zo heb je er steeds meer met een "langere" neus van kunststof om als een soort kreukelzone voor de voetganger te dienen.
Ik dacht dat de jaguar XF uitgerust was, met een systeem waarbij de motorkap wat werd opgelicht bij een ongeval : dan zit de motor daar niet meer direct onder, en zorgt die voor een soort "opvangmatras" als de voetganger op de motorkap wordt meegeschept.
Ik heb ooit (13 jaar geleden) een ongeval zien gebeuren tussen een citroën XM (die max. een 50 km./h deed) en een voetganger : ik kan je verzekeren, t'is geen leuk gezicht om die "lappenpop" tot tegen de voorruit te zien rollen, en dan terug op het wegdek...
Ze beginnen er dus rekening mee te houden, maar ik denk ook wel dat een lagere neus voor een voetganger toch veiliger is, dan die massieve neus van een zware SUV die je zowat bij de heup omver maait.
Willy, Ik was destijds ook zot van een RAV4, maar heb dan uiteindelijk voor een Prius gekozen.
Probeer die is. Echt waar, zalige auto om mee te rijden. Alles erop en eraan, maar ik weet het: niet goedkoop, en zeker nu niet meer. Maar soit, een testrit kost niets. Ik zou hem toch zeker eens proberen.
Ik was ook 99 procent overtuigd dat het de RAV ging worden, maar uiteindelijk koos ik voor de Prius.
howsafeisyourcar.com.au is an easy way to view and compare the safety ratings of cars, take a look and try it yourself.
Geestige site. Net eens gekeken naar de audi Q7 : slechts 4 sterren, en 2 sterrekes voor voetgangers : kan beter, hé .
of de Mercedes M klasse : 5 sterren en 1 voor voetgangers...
howsafeisyourcar.com.au is an easy way to view and compare the safety ratings of cars, take a look and try it yourself.
Is het toeval of niet, maar de C3 en de 500 wijken sterk af van het klassieke berlinemodel. Beide een zeer korte afstand van voorkant bumper tot onderkant raam.
2 auto's waarmee ikzelf nooit als inzittende een aanrijding zou willen meemaken.
Kijk bv eens naar een BMW 5-serie, dan heb je 85% groene zone.
Je komt er als voetganger beter vanaf als je door een BMW520 wordt aangereden, tegenover door een Fiat 500.
Geestige site. Net eens gekeken naar de audi Q7 : slechts 4 sterren, en 2 sterrekes voor voetgangers : kan beter, hé .
of de Mercedes M klasse : 5 sterren en 1 voor voetgangers...
Er is ook een verschil in wagen tussen een Fiat 500 en Mercedes 500, dus waarom een RAV4 gaan vergelijken met een Q7?
Ik wou alleen maar aantonen dat niet elke SUV slechter is dan een kleine wagen en dat een wagen per definitie veroordelen omdat het onder SUV valt verkeerd is.
Kijk bv eens naar een BMW 5-serie, dan heb je 85% groene zone.
Je komt er als voetganger beter vanaf als je door een BMW520 wordt aangereden, tegenover door een Fiat 500.
Dus een dikke bak wil niet altijd iets zeggen over gevaar voor voetgangers.
Als we het dan toch over voetgangers hebben zou je eerder moeten klagen over mensen die een sportwagen kopen dan mensen die een SUV kopen. De kans is daar veel groter dat je aan hoge snelheid omver geknald wordt.
Comment