Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regelneverij ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Regelneverij ...

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    De eerste (en later gevolg door eentje van Leonidas) de beste bijdrage tot dit draadje .
    Je hebt torenp**pers, maar ontwaar ik hier nu geen m*dp**pers?
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #47
      Re: Regelneverij ...

      Hey juppekes

      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Binnenkort mag er maar maximum 3000€ met cash geld betaald worden
      Dit houdt in dat de regering ons verplicht een bankrekening te openen.
      Gaat ze er dan ook de kosten van dragen?
      Ik vraag me af of ze dit juridisch kan hard maken?
      Ik zie daar nu geen enkel probleem in.

      De enige plaats waar ik nog cash betaal is bij de bakker, en heel zeldzaam eens in de boekenwinkel.

      Kosten voor een bankrekening

      Ik ben bij de bank van de post, en dit is volledig gratis

      Betalingen doe ik thuis met homebanking

      Wie heeft nu de dag van vandaag geen bankrekening
      Bootjes

      Comment


      • #48
        Re: Regelneverij ...

        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Jochen toch...
        Ik verbitterd totaal niet... ik heb het je al eerder uitgelegd, ik ben zelfs zeer gelukkig.
        Wie zou het niet zijn met een zoon die succesvol geneeskunde studeert, ik hoef niet meer te werken, heb zelfs mijn pensioen niet nodig, ik heb een toffe vriendin, mooi huis, toffe vriendenkring... ik beschouw mezelf als gelukkig ja...
        Meer is niet nodig om een beeld van iemand te krijgen

        Comment


        • #49
          Re: Regelneverij ...

          Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
          Meer is niet nodig om een beeld van iemand te krijgen
          Als ik zou willen dat jij een beeld van mij vormt, laat ik je dat wel weten tuttebelleke
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #50
            Re: Regelneverij ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Hey juppekes



            Ik zie daar nu geen enkel probleem in.

            De enige plaats waar ik nog cash betaal is bij de bakker, en heel zeldzaam eens in de boekenwinkel.

            Kosten voor een bankrekening

            Ik ben bij de bank van de post, en dit is volledig gratis

            Betalingen doe ik thuis met homebanking

            Wie heeft nu de dag van vandaag geen bankrekening
            Het gaat niet om een bankrekening, het gaat over weeral een beperking opgelegd door de regering.
            Als jij niet wenst te betalen met cash, moet iemand anders dat dan ook maar doen?
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #51
              Re: Regelneverij ...

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

              En de kost van een bancontact is voor de handelaar nul comma nul!

              Jij bent duidelijk op de hoogte


              Op zo'n zever reageer ik nog niet meer...

              Comment


              • #52
                Re: Regelneverij ...

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Dat heb ik gedaan
                Blijven staan aan kassa= geblokkeerd...
                Gerant er bij , beetje dreigementen...
                Uiteindelijk belden ze de politie
                Politie kon niets doen, want ik deed niets onwettelijk.
                Dat werd aan de gerant met zo veel woorden uitgelegd, maar hij wou niet plooien
                Hij heeft de 500€ niet aanvaard, en ik ben het dan maar opgestapt...de inhoud van de volle kar lag nog op de band en de diepvriesproducten waren stilaan beginnen ontdooien.
                De hele gebeurtenis heeft toch een anderhalf uur geduurd
                En volk dat er rond stond...en commentaren...
                Het was een leuke voormiddag...
                De manier van betalen moet in verhouding staan met het te betalen bedrag. Wat die verhouding weer juist is weet ik niet meer. Het voorbeeld dat ik mij van toen (studententijd) herinner is dat je niet moet proberen om een ritje met de tram te betalen met een briefje van 1,000 BEF...
                Wat was het bedrag dat wou betalen met die 500 eur?
                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                Comment


                • #53
                  Re: Regelneverij ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                  De manier van betalen moet in verhouding staan met het te betalen bedrag. Wat die verhouding weer juist is weet ik niet meer. Het voorbeeld dat ik mij van toen (studententijd) herinner is dat je niet moet proberen om een ritje met de tram te betalen met een briefje van 1,000 BEF...
                  Wat was het bedrag dat wou betalen met die 500 eur?
                  Dat weet ik niet meer, was een volle kar
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #54
                    Re: Regelneverij ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Dat weet ik niet meer, was een volle kar
                    Tja, tegenwoordig kan dat inderdaad bijna 500 eur kosten
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                    Comment


                    • #55
                      Re: Regelneverij ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Binnenkort mag er maar maximum 3000€ met cash geld betaald worden
                      Dit houdt in dat de regering ons verplicht een bankrekening te openen.
                      Gaat ze er dan ook de kosten van dragen?
                      Ik vraag me af of ze dit juridisch kan hard maken?
                      Het wordt binnenkort (dit jaar) 5000, nu nog 15000, en mogelijks 3000 vanaf 2014. Er zullen niet veel BD leden zijn die dat geld in hun geldbeugel meedragen

                      Doel: zwarte economie aan banden leggen, maar het is ook een maatregel tegen misdaadgeld witwassen. Bijkomend voordeel: straatcriminaliteit en struikroverij zullen minder opbrengen

                      Het gebruik van giraal geld juridisch hard maken is geen enkel probleem. Trouwens staat al heeeel lang in de Wet dat zelfstandigen en vennootschappen houder moeten zijn van een bankrekening (waarvan ze de kosten aftrekken in de belastingaangifte).



                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Bedienden zijn de bij de eersten die vragen om 'zonder muziek' te mogen betalen....
                      En als je het niet aanvaard, zoeken ze wel iemand anders die het toch doet.....
                      Echt? Tiens, het is toch ook dikwijls andersom.
                      Mijn ervaring. Ik betaal slechts 6% BTW op werken aan mijn huis - wat toch niet echt veel is als het om herstellingen gaat - maar iemand vinden die ook die BTW wil factureren, hoo maar. Dan kan het werk niet in het zwart en moet daar belasting op worden betaald, zeker? Oh, en het personeel (volledig ingeschreven of niet) moet ook zijn zwarte overuren uitbetaald krijgen, nietwaar?
                      Probeer jij maar eens een factuur zonder BTW voor te leggen aan de verzekering (herstelling stormschade).


                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En de kost van een bancontact is voor de handelaar nul comma nul!
                      Dat is NIET waar! Waar haal je dat?


                      edit
                      even gegoogled: afhankelijk van de formule, huurprijs +/- 30 euro per maand (terminal kan ook gekocht worden), eventuele installatiekosten niet meegerekend plus nog een kost per tranactie.
                      Last edited by nabi; 15 januari 2012, 18:19. Reden: kosten banksys aangevuld

                      Comment


                      • #56
                        Re: Regelneverij ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Je hebt mensen die mee willen en je hebt mensen die tegendraads zijn . . . meer zeg ik er niet over.... zucht.
                        klopt , maar je hebt ook mensen die menen dat ze alles aan anderen kunnen opleggen en die dan vinden dat zij de uitzonderingen zijn die dit niet hoeven te doen (politiekers al niet in het minst)
                        Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                        Comment


                        • #57
                          Re: Regelneverij ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Probeer maar eens een factuur zonder BTW voor te leggen aan de verzekering (herstelling stormschade).
                          Raar. Wij hebben hier laatst storm en waterschade gehad. Een offerte laten maken en aan de hand van die offerte kregen wij ons geld. Als dan later de factuur werd voorgelegd, kregen we de BTW ook terug.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #58
                            Re: Regelneverij ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                            klopt , maar je hebt ook mensen die menen dat ze alles aan anderen kunnen opleggen en die dan vinden dat zij de uitzonderingen zijn die dit niet hoeven te doen (politiekers al niet in het minst)
                            mee eens
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #59
                              Re: Regelneverij ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Raar. Wij hebben hier laatst storm en waterschade gehad. Een offerte laten maken en aan de hand van die offerte kregen wij ons geld. Als dan later de factuur werd voorgelegd, kregen we de BTW ook terug.
                              Waarom raar? Andere maatschappij? Andere regeling?
                              Een offerte (zonder BTW) betalen ze terug (als de prijs correct is en in verhouding tot de werken). Wil je de BTW terug, mag je niet BTW plichtig zijn en moet je een factuur voorleggen. Je kan ook zelf herstellen trouwens, waarbij wordt aangenomen dat de kostprijs en lonen (zonder BTW) voor jou is. Krijg je trouwens veel facturen zonder BTW?

                              Als er veel schade is in de omtrek en je offerte valt onder een bepaald bedrag krijg je zelfs geen (verzekerings)nazicht. Is het bedrag daarentegen te groot ...
                              Iemand 300 meter van hier had nauwelijks schade maar had wel een offerte die ietsje kleiner was dan de mijne. Hij kreeg zijn centen zonder problemen. Ik had dus wel schade en kreeg een expert op mijn dak (sic).
                              Last edited by nabi; 15 januari 2012, 19:05.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Regelneverij ...

                                Een bankrekening heeft iedereen toch tegenwoordig. Ik zie hier geen problemen opduiken.
                                Dat men de cash-betalingen op termijn wilt limiteren tot 3000 euro treft enkel degenen die op een eenvoudige manier zwart geld willen witwassen en dan nog alleen diegenen die de overheid (en dus ook ons) zwaar bedriegen.
                                Iemand die wat in het zwart bijverdiend met poetsen of door een klusje opknappen wordt door deze maatregel niet geraakt.

                                Comment

                                Working...
                                X