Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regelneverij ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Regelneverij ...

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat ze cash geld maar snel volledig afschaffen!
    Dat zou toch een brug te ver zijn.En wat ga je doen met ouderen die nog zelfstandig proberen te wonen en zich moeilijk kunnen verplaatsen of niet kunnen omgaan met een computer of internet. Je kan die mensen toch niet zonder geld zetten. Dat is immers de reden waarom nog pensioenen cash uitbetaald worden. En de maatschappij is nog niet electronisch genoeg zeker?
    Je gaat nog meer macht aan de banken geven. Zijn zij nog niet genoeg oorzaak van al die ellende ...
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #77
      Re: Regelneverij ...

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Nochtans zijn ze van plan om Proton (de electronische portemonnee) af te schaffen. Ik heb ooit nog een "kastje" gehad waarmee ik via mijn PC Proton thuis kon opladen. Na een paar jaar was het liedje uit, vooruitgang noemen ze dat...

      En voor de minste aankoop van een serieus bedrag mag je eerst braaf naar je bank een bankcheque gaan halen, want de limieten op die kaarten zijn lichtjes belachelijk.
      Oh, maar nu mag je betalen om te betalen, via sms en zo
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #78
        Re: Regelneverij ...

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Oh, maar nu mag je betalen om te betalen, via sms en zo
        Inderdaad, nog zo'n kwalijke klucht:

        Ik koop nu en dan een lijnrittenkaart (die ik betaal met Proton ) van 9 euro = 10 busritten naar Gent of terug. Als ik diezelfde 10 ritten via SMS betaal zit ik aan 14,50 euro, 1,45 euro per rit.
        En dan moet ik in de kou aan de bushalte nog gauwgauw een SMS-ke zitten tikken als de bus eraan komt.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #79
          Re: Regelneverij ...

          In België is men momenteel bezig met ervoor te zorgen dat de hele economie op zijn g*t gaat. Ik ken in mijn vriendenkring een aantal bedrijfsleiders die meer en meer hun zaken in het buitenland aan het organiseren zijn. Ik kan hen geen ongelijk geven..
          En ik ben eens benieuwd hoeveel er hier zouden zijn die, indien de restauranthouder hen zou vragen cash te betalen met een korting of via bankkaart zonder korting, voor het tweede zouden kiezen.
          Kijk bvb.ook eens naar de nieuwe bedragen "voordeel alle aard bedrijfswagens" of beter genaamd de jaloezietaks.
          Je mag ervan uitgaan dat diegenen die erop gehoopt hebben hierdoor het vooropgestelde bedrag op te halen, er serieus gaan naast pakken. De dure wagens aangeschaft door bedrijfsleiders om zich eens te verwennen omwille van de extra uren die ze dagelijks in hun zaak steken, worden nu al galant vervangen door kleinere wagens om zodoende die schandalige meerbelasting aan de regering niet te gunnen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #80
            Re: Regelneverij ...

            Comment


            • #81
              Re: Regelneverij ...

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Inderdaad, nog zo'n kwalijke klucht:

              Ik koop nu en dan een lijnrittenkaart (die ik betaal met Proton ) van 9 euro = 10 busritten naar Gent of terug. Als ik diezelfde 10 ritten via SMS betaal zit ik aan 14,50 euro, 1,45 euro per rit.
              En dan moet ik in de kou aan de bushalte nog gauwgauw een SMS-ke zitten tikken als de bus eraan komt.
              Zelf ben ik ook een fan van proton, vnl om niet te moeten zeulen met al dat kleingeld.

              In vegelijking met een sms betaal je niks, maar de persoon aan wie je betaalt geeft wel 2-3% af per transactie en moet ook voor het toestel betalen. Uiteindelijk betaalt de klant gewoon meer. Gratis bestaat gewoon niet en persoonlijk heb ik nooit ergens 3.000 euro cash geld op tafel mogen leggen.

              Comment


              • #82
                Re: Regelneverij ...

                even opgezocht, dat voorstel om cash te verbieden komt van John Crombez, een sos
                Waarom verbaast me dit niet?

                Ik ben tegenstander, omdat het moreel terecht is dat de modale Belg onder de torenhoge taksen en BTW wil uitkomen via het zwatrcircuit.
                De staat wil haar burgers financieel wurgen.
                Maar daar gaan we het verder niet over hebben, want maatschappelijke discussie.
                Last edited by Control-Z; 15 januari 2012, 23:10. Reden: ben kwaad

                Comment


                • #83
                  Re: Regelneverij ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  En wat ga je doen met ouderen die nog zelfstandig proberen te wonen en zich moeilijk kunnen verplaatsen of niet kunnen omgaan met een computer of internet.
                  Je kan die mensen toch niet zonder geld zetten.
                  Als ze zich niet zelfstandig kunnen verplaatsen, hoe gaan ze dan ergens naartoe om het op te doen?
                  Maar waarom zou je internet moeten hebben? Dat ze proton wat beter zouden benutten, dan hoeven ze niet eens een code te kennen om te betalen.
                  Worden ze bedrogen, dan is er nog steeds een bewijs van hoeveel betaald hebt in de winkel ... hetgeen je met cash geld niet eens kan bewijzen!
                  En buiten proton zijn er nog vele andere diensten hoor!
                  Maar het gaat hem niet om deze oudern waar ze zich druk om maken want zoveel hulpbehoevende ouderen die meer dan 3000€ ineens uitgeven zijn er nu ook niet.

                  Dat is immers de reden waarom nog pensioenen cash uitbetaald worden. En de maatschappij is nog niet electronisch genoeg zeker?
                  De reden waarom ze pensioenen niet cash uitbetaald willen zien is omdat ze zo vaak bedrogen en bestolen worden ... ze kunnen toch niet uit de voeten om zich te verdedigen.
                  En niet voor het een of het ander maar de laatste 15 jaar heb ik geen enkele gepensioneerde gekend waar het pensioen niet op de rekening kwam ... zo vaak zal het dus ook weer niet voorkomen.

                  Je gaat nog meer macht aan de banken geven. Zijn zij nog niet genoeg oorzaak van al die ellende ...
                  Nu gaat de macht naar de zwartwerkers, vooral zelfstandigen. Doe je niet mee aan hun handeltje, dan maken ze het u zo duur dat je niet anders kan dan meedoen.
                  De ellende van de belastingen is dat alle bedienden dik moeten bijleggen in belastingen voor al de zwartwerkers! Het zijn diegenen waarvan ze weten wat ze hebben dat het afgepakt wordt.
                  Mocht iedereen zijn deel betalen, dan zou er veel meer in kas komen en dat weet jij evengoed als ik!
                  Waar de economie van kapot gaat zijn niet de hoge belastingen alleen maar de overdreven prijzen.
                  Als ik een zelfstandige laat komen, dan vraagt die per dag zoveel als ik op een halve maand kan verdienen en dan wil die dat het liefst in het zwart.
                  Veralgemenen naar alle zelfstandigen wil ik zeker niet doen want er zijn er natuurlijk ook die geen zwartwerk doen of er zelfs de kans niet toe hebben (afhankelijk van de sector).
                  Er zijn natuurlijk ook bedienden die na hun uren wat bijklussen maar niet zo vaak in die mate.
                  Het is net als de verzekeringen, die zijn duur omdat de verzekeringen dieven zijn maar vooral ook door al de fraudeurs die het verknallen voor de anderen!
                  En dat is geen verwijt naar iemand dat ik hiermee wil doen maar het is wel de realiteit!

                  En ik ben eens benieuwd hoeveel er hier zouden zijn die, indien de restauranthouder hen zou vragen cash te betalen met een korting of via bankkaart zonder korting, voor het tweede zouden kiezen.
                  Ik zou zo al voor de tweede keuze moeten gaan ... ben bijna altijd zonder cash geld op zak en kan niet anders dan met de kaart betalen.
                  Maar als een restaurant-uitbater mij meer doet betalen met mijn Visa-kaart ... dan vraag ik gegarandeerd het supplement terug via de uitgever van de kaart en is die daarna zijn extra toch terug kwijt alsook een klant.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Ik ben tegenstander, omdat het moreel terecht is dat de modale Belg onder de torenhoge taksen en BTW wil uitkomen via het zwatrcircuit.
                  Zie hierboven ... hoe meer zwartwerk er is, hoe meer ze de hardwerkende bediende plunderen om te recupereren wat ze missen!
                  Last edited by VerSeg; 15 januari 2012, 23:42.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Regelneverij ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Als ze zich niet zelfstandig kunnen verplaatsen, hoe gaan ze dan ergens naartoe om het op te doen?
                    Maar waarom zou je internet moeten hebben? Dat ze proton wat beter zouden benutten, dan hoeven ze niet eens een code te kennen om te betalen.
                    Worden ze bedrogen, dan is er nog steeds een bewijs van hoeveel betaald hebt in de winkel ... hetgeen je met cash geld niet eens kan bewijzen!
                    En buiten proton zijn er nog vele andere diensten hoor!
                    Maar het gaat hem niet om deze oudern waar ze zich druk om maken want zoveel hulpbehoevende ouderen die meer dan 3000€ ineens uitgeven zijn er nu ook niet.

                    De reden waarom ze pensioenen niet cash uitbetaald willen zien is omdat ze zo vaak bedrogen en bestolen worden ... ze kunnen toch niet uit de voeten om zich te verdedigen.
                    En niet voor het een of het ander maar de laatste 15 jaar heb ik geen enkele gepensioneerde gekend waar het pensioen niet op de rekening kwam ... zo vaak zal het dus ook weer niet voorkomen.
                    Ik denk niet dat je veel voeling hebt met deze laag van de bevolking. Beroepshalve kom ik dagelijks bij deze mensen. Hopelijk kom je niet in een situatie waarbij je afhankelijk bent van derden die je in je oude dag nog wat komen helpen om toch niet naar een rusthuis te moeten gaan. Als je die mensen zonder cash zet kunnen ze hun kleine boodschappen zelfs niet meer laten doen door hun hulp. Of ga je aan je thuishulp je bankkaart meegeven misschien. In sommige landelijke gebieden kan je ook nog altijd een brood en een wat zuivelproducten aan huis laten brengen. Dan moet je eens vragen aan je leverancier om dit met een protonkaart of bankkaart te mogen betalen.
                    En je moet dan maar eens bezoek krijgen van je kleinkinderen die iets in de handen wil stoppen. Zielig..., met dergelijke mentaliteit gaan we regelrecht naar maatschappij van robotten ipv mensen.
                    En zelf bij mij betalen de meeste patiënten nog cash. Ik verwittig de mensen op voorhand wat ze moeten voorzien en als ik onheil ruik in ik zelfs mijn ereloon per keer. Je hebt immers meer en meer charlatans die je anders niet meer betalen. Ze kennen beter de achterpoortjes dan je denkt, want voor dergelijke bedragen worden ze toch niet vervolgd. Bovendien dekken de kosten die je moet maken om aan je geld te geraken meestal de lading niet.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #85
                      Re: Regelneverij ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      En ik ben eens benieuwd hoeveel er hier zouden zijn die, indien de restauranthouder hen zou vragen cash te betalen met een korting of via bankkaart zonder korting, voor het tweede zouden kiezen.
                      Waarom zou die restauranthouder dat doen, denk je? Van elektronische betalingen is er een spoor, van cash geld ....



                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Kijk bvb.ook eens naar de nieuwe bedragen "voordeel alle aard bedrijfswagens" of beter genaamd de jaloezietaks.
                      Je mag ervan uitgaan dat diegenen die erop gehoopt hebben hierdoor het vooropgestelde bedrag op te halen, er serieus gaan naast pakken. De dure wagens aangeschaft door bedrijfsleiders om zich eens te verwennen omwille van de extra uren die ze dagelijks in hun zaak steken, worden nu al galant vervangen door kleinere wagens om zodoende die schandalige meerbelasting aan de regering niet te gunnen.
                      Toch ergens een rare redenering.

                      Alles wat je krijgt omdat je werkt is een beloning voor je werk. Cadeaus inbegrepen.
                      Dus als dikke bedrijfsleiders zich laten verwennen in dikke auto's met dure zetels is dat een beloning voor hun werk. Je zegt het toch zelf.
                      Die beloning is in principe belastbaar, maar die belasting op bedrijfswagens was tot dusver niet zo hoog. 5.000 km of 7.500 km naargelang het geval maal een forfaitair bedrag maakte een belastbare beloning waarvoor een gewone werknemer nauwelijks zijn autotje kan verzekeren. Daar de belasting op ... en neem maar aan dat er alles aan gedaan wordt om het tarief zo laag mogelijk te houden.
                      Nu dat er een formule is uitgedokterd om die belasting op te trekken - en ik laat in het midden of dat bedrag nu normaal hoog of veel te hoog is - nu gaat die bedrijfsleider ineens akkoord om die grote beloning te vervangen door een kleintje? Is hun werk, inspanning en de vele extra uren er ineens minder waard om geworden dan?
                      Last edited by nabi; 16 januari 2012, 07:30.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Regelneverij ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Waarom zou die restauranthouder dat doen, denk je? Van elektronische betalingen is er een spoor, van cash geld ....





                        Toch ergens een rare redenering.

                        Alles wat je krijgt omdat je werkt is een beloning voor je werk. Cadeaus inbegrepen.
                        Dus als dikke bedrijfsleiders zich laten verwennen in dikke auto's met dure zetels is dat een beloning voor hun werk. Je zegt het toch zelf.
                        Die beloning is in principe belastbaar, maar die belasting op bedrijfswagens was tot dusver niet zo hoog. 5.000 km of 7.500 km naargelang het geval maal een forfaitair bedrag maakte een belastbare beloning waarvoor een gewone werknemer nauwelijks zijn autotje kan verzekeren. Daar de belasting op ... en neem maar aan dat er alles aan gedaan wordt om het tarief zo laag mogelijk te houden.
                        Nu dat er een formule is uitgedokterd om die belasting op te trekken - en ik laat in het midden of dat bedrag nu normaal hoog of veel te hoog is - nu gaat die bedrijfsleider ineens akkoord om die grote beloning te vervangen door een kleintje? Is hun werk, inspanning en de vele extra uren er ineens minder waard om geworden dan?
                        Omdat restaurateurs omstreeks de 3% op het bedrag moeten laten vallen en lang op hun geld wachten bij creditcards. Dit alles omdat de klant pas op het einde van de maand moet betalen. Al diegenen die creditcards aanvaarden spelen eigenlijk een beetje bank, en als dank wordt er nog eens 3% van hun zuur verdiende centjes ingehouden

                        Mag een bedrijfsleider, ondernemer niet in een beetje chiquere wagen rijden misschien.
                        Jullie vergeten maar al te gemakkelijk dat die mensen tientallen, honderden mensen aan het werk houden.
                        Jullie vergeten maar al te gemakkelijk wat zo iemand maatschappelijk betekent. Maar nee, die wagen is een doorn in jullie oog.
                        Jullie vergeten dat zulke mensen nog aan het werk zijn als jullie de 7,5 uurtjes gepresteerd hebben, afgedwongen door de vakbond.
                        Jullie vergeten de investeringen, het risico dat zulke mensen nemen.
                        Dat wordt gemakkelijkshalve van tafel geveegd, die auto dat steekt de ogen uit. En derhalve moet daar op belast worden dat het niet meer mooi is om aan te zien.
                        Laat die klagers maar eens uit hun luie stoel kruipen en ook zelfstandig worden...
                        Gaan onze politiekers ook belastingen betalen voor hun sleeën, geschonken van onze centjes. Zoals steeds zorgen ze dat ze mooi buiten schot blijven.
                        Zoals het hypocriete: wij gaan ook inleveren... nadat ze vorig jaar nog gauw een fameuze loonsverhoging hebben goedgekeurd. Wie is er immers beter op de hoogte van wat er te gebeuren staat in dit landje...

                        En om op uw vraag te antwoorden: de mensen zijn het beu om uitgemolken te worden.
                        En die kleinere wagens zullen wel stilaan verdwijnen, en er zullen nog grotere in de plaats komen, maar dan via een Luxemburgse plaat, leasingmaatschappij, enz...
                        En dan maar klagen dat die ondernemers het hier aftrappen en vertrekken naar landen waar het ondernemerschap nog gesteund wordt...

                        Uitzonderingen zijn er ook
                        Vooral als er politiekers in de raden van bestuur zetelen... dan hoeven er plots geen belastingen betaald te worden ondanks de miljardenwinsten...
                        D90 - D70 - F80 + glas

                        Comment


                        • #87
                          Re: Regelneverij ...

                          Een ondernemer mag gerust in een chique wagen rijden van mij, als hij de belastingen wil betalen. Maar daar wringt het schoentje.

                          Om het anders uit te drukken: een loontrekkende betaalt eerst belastingen, niet weinig bovendien. Daarna kan hij eens kijken of er geld rest voor een beetje comfort en luxe.
                          Een bedrijfsleider kiest eerst voor luxe, liefst via een fiscale regeling. Daarna gaat hij eens kijken of hij wel belastingen wil betalen.

                          Neen dus. Liever een kleinere auto.


                          En dit draait weer uit (deed het al langer) op een politieke en maatschappelijke discussie.
                          Best een slotje erop ?

                          Comment


                          • #88
                            Re: Regelneverij ...

                            [Mod-LesC]Ik dacht "dat vraagt-ie nou nooit". Maatschappelijke discussies kunnen hier echt niet, gasten. Slot erop.[/Mod]
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                            Comment

                            Working...
                            X