Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regelneverij ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Regelneverij ...

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Ga jij hun (zeer dure) bankcontact-kosten betalen ?
    Betalen zij onze zeer dure verplaatsingskosten om geld te halen aan de bancontact?
    De bankkaart heb ik bij, geld moed ik afhalen.

    Een handelaar is één persoon die een kost heeft zonder geloop, elke klant dat geld moet hebben is ook op verplaatsing geweest om het te halen en heeft ook kosten gehad om zijn geld te bemachtigen.

    En de kost van een bancontact is voor de handelaar nul comma nul!
    Geen risico op diefstal, simpelere administratie wegens maandelijks overzicht, prijs is toch inbegrepen in producten of diensten en klant betaalt zijn bancontact.
    Maar ja, er kan niets in het zwart! Valt het dan niet op dat het vooral handelaars zijn waar niet enkel producten verkocht worden maar ook diensten dat er net geen bancontact is ... omdat diensten in het zwart kunnen en producten niet zo snel.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Regelneverij ...

      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Nee, je komt dan 3000 euro tekort.


      Toch ene slimmerik hier
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Regelneverij ...

        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Zijn er dan nog werkgevers die het salaris cash betalen?

        Je moet dit issue toch echt tot principekwestie 'verheffen' om er een probleem mee te hebben.
        Of veel zwart geld hebben misschien.
        Maar het gáát hem juist om het principe.
        We zijn stilaan van een democratie naar een totalitair regime aan 't afglijden...
        D90 - D70 - F80 + glas

        Comment


        • #19
          Re: Regelneverij ...

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Maar het gáát hem juist om het principe.
          We zijn stilaan van een democratie naar een totalitair regime aan 't afglijden...
          Dat ben ik volledig met je eens.
          Heel lang geleden heb ik het boek "1984" van George Orwell gelezen.
          En zoals we nu leven komt angstaanjagend dicht bij de samenleving zoals hij beschreef.
          Je mag (hier) gelukkig nog denken wat je wilt, je gedachten uitspreken wordt soms al lastiger.
          Maar ik heb me erbij neergelegd dat ik een wandelende rontgenfoto ben.
          Men (de overheid) weet bijna alles van me door allerlei middelen.
          Voornamelijk middelen die gebruikt worden om de algemene veiligheid te dienen.
          Ik zie geen mogelijkheid om eraan te ontkomen.

          Ik weet bijna niet beter maar treurig is het wel als je er goed over nadenkt.

          Comment


          • #20
            Re: Regelneverij ...

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            probeer maar eens in de Supermarkt met een briefje van 500 Euro af te rekenen.
            toch een wettig betaalmiddel.
            grt,bouk.
            Dat heb ik gedaan
            Blijven staan aan kassa= geblokkeerd...
            Gerant er bij , beetje dreigementen...
            Uiteindelijk belden ze de politie
            Politie kon niets doen, want ik deed niets onwettelijk.
            Dat werd aan de gerant met zo veel woorden uitgelegd, maar hij wou niet plooien
            Hij heeft de 500€ niet aanvaard, en ik ben het dan maar opgestapt...de inhoud van de volle kar lag nog op de band en de diepvriesproducten waren stilaan beginnen ontdooien.
            De hele gebeurtenis heeft toch een anderhalf uur geduurd
            En volk dat er rond stond...en commentaren...
            Het was een leuke voormiddag...
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #21
              Re: Regelneverij ...

              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Het was een leuke voormiddag...
              Was gisteren in de Spar en bij Blokker.
              Daar hing een papier waarop stond dat ze geen biljetten van 500 euro aannemen.
              Een reden was > namaak of valse biljetten.
              Zelf loop ik nooit rond met zo veel cash op zak
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Regelneverij ...

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat ze cash geld maar snel volledig afschaffen!
                Dan zouden er tenminste wat meer mensen bijdragen aan belastingen en niet vooral de bedienden de zware rekening krijgen.
                En een rekening kost gemiddeld tussen de 10 en 20 Euro per jaar ... een heel pak minder dan met je dikke SUV naar je klant of leverancier te rijden om zwart geld te overhandigen!
                Nu moet je toch ook al een rekening hebben? Of gaan jullie je online-aankopen eerst cash ter plaatse betalen?
                En waarom zou er een verschil moeten zijn tussen bedienden en zelfstandigen?
                Bedienden krijgen al jaren hun loon op een rekening betaald en daar heb je ook niet veel keuze in ... maar ja, dat is dan ook niet in het zwart.
                Bedienden zijn de bij de eersten die vragen om 'zonder muziek' te mogen betalen....
                En als je het niet aanvaard, zoeken ze wel iemand anders die het toch doet.....
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #23
                  Re: Regelneverij ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Binnenkort mag er maar maximum 3000€ met cash geld betaald worden
                  Dit houdt in dat de regering ons verplicht een bankrekening te openen.
                  Gaat ze er dan ook de kosten van dragen?
                  Ik vraag me af of ze dit juridisch kan hard maken?
                  Waar klaag jij over? Sommige wetgevingen worden toch ook soepelder? Zo mag jij nu naar hartelust vosjes gaan afslachten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Dat heb ik gedaan
                  Blijven staan aan kassa= geblokkeerd...
                  Gerant er bij , beetje dreigementen...
                  Uiteindelijk belden ze de politie
                  Politie kon niets doen, want ik deed niets onwettelijk.
                  Dat werd aan de gerant met zo veel woorden uitgelegd, maar hij wou niet plooien
                  Hij heeft de 500€ niet aanvaard, en ik ben het dan maar opgestapt...de inhoud van de volle kar lag nog op de band en de diepvriesproducten waren stilaan beginnen ontdooien.
                  De hele gebeurtenis heeft toch een anderhalf uur geduurd
                  En volk dat er rond stond...en commentaren...
                  Het was een leuke voormiddag...
                  Toffe peer ben jij toch hee?

                  J.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Regelneverij ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Bedienden zijn de bij de eersten die vragen om 'zonder muziek' te mogen betalen....
                    En als je het niet aanvaard, zoeken ze wel iemand anders die het toch doet.....
                    En als het cash geld nu verdwijnt en alles enkel officieel kan ... dan kunnen ze niet meer naar die andere dat het wel doet.
                    Dus uiteindelijk ook een eerlijkere strijd tussen handelaars.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Regelneverij ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Was gisteren in de Spar en bij Blokker.
                      Daar hing een papier waarop stond dat ze geen biljetten van 500 euro aannemen.
                      Een reden was > namaak of valse biljetten.
                      Zelf loop ik nooit rond met zo veel cash op zak
                      Als klanten je betalen met briefjes van 500 kan je ze moeilijk in 5 snijden hé Theo
                      Ik kom nooit in de Spar of Blokker, maar hebben ze daar geen toestel om vals geld te detecteren?
                      Maar je hebt gelijk, de enige plaatsen waar ze biljetten van 500 aannemen zijn, voor zover ik weet, Makro, Metro en ISPC.
                      D90 - D70 - F80 + glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Regelneverij ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Was gisteren in de Spar en bij Blokker.
                        Daar hing een papier waarop stond dat ze geen biljetten van 500 euro aannemen.
                        Dan zou je er eens voor 500 Euro moeten kopen en 500 stukjes van één Euro op tafel gooien om te zien wat ze dan gaan zeggen!
                        Maar ik denk dat 500 € met bancontact betalen nooit een probleem zal zijn.
                        Last edited by VerSeg; 15 januari 2012, 13:55.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Regelneverij ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          En als het cash geld nu verdwijnt
                          De banken zouden nogal in hun vuistje lachen....dan hebben ze helemaal vrij spel...
                          D90 - D70 - F80 + glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: Regelneverij ...

                            Je hebt mensen die mee willen en je hebt mensen die tegendraads zijn . . . meer zeg ik er niet over.... zucht.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Regelneverij ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              De banken zouden nogal in hun vuistje lachen....dan hebben ze helemaal vrij spel...
                              Banken leven van elektronische betalingen ... dat brengt hun veel op en niet die cash betalingen dat hun veel geld kosten!
                              Vroeger hadden ze een bankbediende om u die 50€ te geven dat je ging afhalen, dat hebben ze nu vervangen door een automaat dat eveneens miljoenen kost!
                              Loon of apparaat ... cash geld aan de klant overhandigen kost hun altijd veel geld.
                              En al het cash geld dat een bediende in handen krijgt is altijd eerst eens elektronisch verhandeld geweest ... wat is het verschil?
                              Zwart geld is het enige geld dat niet altijd elektronisch verhaldeld wordt, maar zoals reeds aangehaald heeft het voor een bediende niet veel invloed meer.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Regelneverij ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                                Waar klaag jij over? Sommige wetgevingen worden toch ook soepelder? Zo mag jij nu naar hartelust vosjes gaan afslachten.



                                Toffe peer ben jij toch hee?

                                J.
                                Mijne vriend is er weer zie, zoals gewoonlijk of topic
                                Maar toch een antwoord, ook off topic

                                Die vosjes doen meer schade aan het wildbestand dan jij ooit zal willen of kunnen inzien...
                                D90 - D70 - F80 + glas

                                Comment

                                Working...
                                X