Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...
Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
En hoeveel verlies je dan op een wagen van 30.000 euro als je die na twee jaar verkoopt?
Mijn moeder verkocht een Fiat na 7 jaar en kreeg er nog 1500€ voor niettegenstaande de wagen in perfecte staat was.
Wij hebben op hetzelfde moment een BMW verkocht na 9 jaar en 10 maand.
Op die Fiat had zij op die 7 jaar een verlies van 13500€, wij op bijna 10 jaar een verlies van 13700€.
Ja de meerprijs is er ook natuurlijk maar ondertussen heb je ook met iets anders gereden en de periode was ook nog veel langer, uiteindelijk zijn we niet meer kwijt dan zij.
Als je een wagen van 30.000 euro in de prak rijdt, de dag nadat je de omniumverzekering hebt afgezegd, dan ben je altijd meer kwijt dan 10.000 euro (als je in fout bent natuurlijk, anders betaalt de verzekering van de tegenpartij).
Maar als ze na twee jaar in uw zijkant rijden (jij in recht) en er zijn twee deuren en een stijl naar de zak, dan zal die van 30.000€ nog gemaakt worden op kosten van de andere en zal die van 10.000€ 9/10 al financieel totaalverlies verklaard worden.
Stukken zijn bij de ene wat duurder dan bij de andere maar het is vooral het werk dat oploopt en een carrosserie vraagt evenveel per uur voor een wagen van 10.000€ als een van 30.000€ hoor!
Een KIA is misschien ook een oplossing , 7 jaar volledige waarborg .
Als je de kleine letterkes leest, dan zie je dat je geen 7 jaar volledige waarborg hebt!
Bepaalde stukken krijgen 3 jaar, andere 5 jaar en de minderheid maar 7 jaar.
En doe zeker niet te veel km of het vermindert nog sneller.
Meevallen? Niet echt vind ik ;-)
Mijn Focus clipper econetic (1.6 diesel - 109pk - 30.000 km/jaar) doet het gemiddeld met 4.6 l/100 km.
In deze tijd van dure brandstoffen toch niet onbelangrijk.
Jaja
Een mooi gemiddelde, maar hangt grotendeels af van je rijstijl.
Ik huur een Ford Focus Break 1.6 benzine, nu 7500km op de teller. Gemiddeld verbruik bij 4 tankbeurten : steeds tussen 5.2 tot 5.6l/100km
Ik reset na elke tankbeurt het gemiddelde verbruik.
Mijn kinderen kwamen op bezoek en gebruikten deze auto 1 week : gemiddeld verbruik 8,7 l/100km
Een mooi gemiddelde, maar hangt grotendeels af van je rijstijl.
dat klopt zeer zeker.
zoals iedereen weet: rustig optrekken
en niet boven de 120 km per uur gaan op de autostrade, want dan gaat door de rijwind het verbruik fel omhoog.
ik ben een van die rustige chauffeurs, maar daarmee maak ik vele anderen blijkbaar zenuwachtig.
Het is (voor mij althans) niet te begrijpen wat vele mensen bezielt om als een razende op te trekken als het licht op groen springt.
zotgedraaid door de snelheid van de samenleving?
Als je de kleine letterkes leest, dan zie je dat je geen 7 jaar volledige waarborg hebt!
Bepaalde stukken krijgen 3 jaar, andere 5 jaar en de minderheid maar 7 jaar.
En doe zeker niet te veel km of het vermindert nog sneller.
Mijn schoonbroer heeft een Nissan met extra garantieplan voor 6 jaar. Na 4 jaar defecte cilinderkoppakking. Herstellingsfaktuur 1150€. Na verwijzing op de extra garantieverzekering werd de faktuur met 42€ verlaagd. Extra garantieverzekering is enkel op de onderdelen. Werkuren met je gewoon betalen. Dat stond klaar en duidelijk in de kleine letterjes.
Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...
Vergelijkingen maken tussen auto's van 10.000 en 30.000 lopen altijd mank.
Iemand die een budget heeft van 10.000 zal nooit tot 30.000 gaan.
Feit is dat de kostprijs van een auto voor een héél groot stuk bepaald wordt bij de aankoop. De prijs alleen is niet doorslaggevend, maar zeker ook de keuze van motor en vermogen.
@verseg: koop eens een BMW 320d en een 335i. Ik ben benieuwd of je van die 335i nog af geraakt na een jaar of 3..... In elk geval zal de waardevermindering op die auto GIGANTISCH zijn. Was die Fiat soms een benzine.
En als hierboven geklaagd wordt dat er op een Toyota een uitlaat en een koppeling moet vervangen worden, laat dan ook eens weten bij welke km stand? Beide stukken zijn doodnormale slijtagedelen die bij iedere auto vroeg of laat moeten vervangen worden. Bovendien hangt het bij een koppeling zéér sterk af van de chauffeur, en bij een uitlaat van de lengte van de ritjes.
Mijn schoonbroer heeft een Nissan met extra garantieplan voor 6 jaar. Na 4 jaar defecte cilinderkoppakking. Herstellingsfaktuur 1150€. Na verwijzing op de extra garantieverzekering werd de faktuur met 42€ verlaagd. Extra garantieverzekering is enkel op de onderdelen. Werkuren met je gewoon betalen. Dat stond klaar en duidelijk in de kleine letterjes.
Dus hebben ze ca 25 uur gewerkt voor een koppakking?
Ongelooflijk, dan rekenen ze mooi geld voor extra garantie, en als puntje bij paaltje komt krijg je niets. Dan heb ik liever 2 jaar garantie waar ze hun afspraken nakomen.
Ik haat te veel kleine lettertjes. En als verkoper zou ik het ook moeilijk hebben. Zo'n klant zie je toch niet meer terug hé.
Het is (voor mij althans) niet te begrijpen wat vele mensen bezielt om als een razende op te trekken als het licht op groen springt.
zotgedraaid door de snelheid van de samenleving?
Daar heeft men in Spanje een mooie remedie tegen gevonden om het af te leren.
De verkeerslichten op de grote stadswegen worden zodanig gestuurd dat je een groene golf hebt, en dan kan je blijven doorrijden. Rij je meer dan 50km/h dan springt het volgende verkeerslicht voor 1 minuut op rood. De andere chauffeurs die dan naast je moeten stoppen en wachten, geven je een duimpje naar beneden. Degenen die achter je moeten stoppen, geven je een boos toeter-of lichtsignaal. Negeer je dat rode licht, dan gaan de 4 volgende samen op rood.
Daar heeft men in Spanje een mooie remedie tegen gevonden om het af te leren.
De verkeerslichten op de grote stadswegen worden zodanig gestuurd dat je een groene golf hebt, en dan kan je blijven doorrijden. Rij je meer dan 50km/h dan springt het volgende verkeerslicht voor 1 minuut op rood. De andere chauffeurs die dan naast je moeten stoppen en wachten, geven je een duimpje naar beneden. Degenen die achter je moeten stoppen, geven je een boos toeter-of lichtsignaal. Negeer je dat rode licht, dan gaan de 4 volgende samen op rood.
Hoe werkt zo'n systeem dan?
stadswegen zonder parkeer-mogelijkheid dan?
of puur nummerplaatherkenning?
wel tof systeem, maar ook spijtig als je per ongeluk 55 rijdt ipv 50...
Valt dan ook te bezien hoe strikt het systeem afgesteld staat?
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Hoe werkt zo'n systeem dan?
stadswegen zonder parkeer-mogelijkheid dan?
of puur nummerplaatherkenning?
wel tof systeem, maar ook spijtig als je per ongeluk 55 rijdt ipv 50...
Valt dan ook te bezien hoe strikt het systeem afgesteld staat?
De grote stadswegen zijn minimum 2-baans in elke richting. Daarop mag men niet parkeren. Aan de buitenkant heb je een stoepje van 50cm breed of betonblokken. Achter de stoep of betonblokken is een zijrijbaan waar je meestal dwars kan parkeren. De snelheidsdetectoren staan op het verkeerslicht zelf en op de stoep. De controle gebeurt over de volledige lengte van de rijbaan en er zijn geen dode zones waar je even wat sneller kan rijden. Er wordt niet op snelheid of rood licht geflitst.
Aan elk kruispunt staat zo'n verkeerslicht. Systeem staat zeer strikt afgesteld. Ik dacht met 60km/h op de teller wat reserve te hebben, maar ik kreeg ook een rood licht.
Motorfietsen en scooters ontsnappen aan de controle.
De grote stadswegen zijn minimum 2-baans in elke richting. Daarop mag men niet parkeren. Aan de buitenkant heb je een stoepje van 50cm breed of betonblokken. Achter de stoep of betonblokken is een zijrijbaan waar je meestal dwars kan parkeren. De snelheidsdetectoren staan op het verkeerslicht zelf en op de stoep. De controle gebeurt over de volledige lengte van de rijbaan en er zijn geen dode zones waar je even wat sneller kan rijden. Er wordt niet op snelheid of rood licht geflitst.
Aan elk kruispunt staat zo'n verkeerslicht. Systeem staat zeer strikt afgesteld. Ik dacht met 60km/h op de teller wat reserve te hebben, maar ik kreeg ook een rood licht.
Motorfietsen en scooters ontsnappen aan de controle.
Ik ga dat systeem toch is opzoeken,
want je uitleg is vrij duidelijk,
maar laat toch nog veel vragen open
thx alleszins voor de uitleg...
qua auto...
ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht... altijd 2ehands...
mijn huidige 2ehands heeft bij mij al 50.000km extra gereden (op 3jaar tijd).
en de enige kost die ik daar bij gehad heb is door een ongeluk te hebben...
je moet natuurlijk onderscheid maken tussen soorten 2ehands.
Verder moest ik nu voor een nieuwe wagen gaan: het werd direct een dacia duster met benzine motor
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...
als ik eens rondkijk bij tweedehandswagens met garantie (myway bijvoorbeeld) zie ik toch mooie dingen staan voor minder dan 10000 €. Zekers als je een benzinemotor overweegt.
Nieuw voor minder dan 10000 zou ik zelf niet doen - je doet er teveel (veiligheids)concessies mee...
Comment