Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    je hebt al 21 jaar een polo, dan moet je er toch kontent van zijn nee?
    wat kost een polo in basis zonder opties nu?
    Ik heb net even de berekening gemaakt voor een benzine 5 deurs, 13.121 euro basisprijs of 15.500 met was opties zoals airco, zijdelingse airbags, esp ...
    Je kan blijkbaar 650 euro korting krijgen als je hem inschrijft voor 30 juni, geen idee wat de salonvoorwaarden zijn.

61,50 euro BIV en 168,56 euro verkeersbelasting.

Comment

James May was in de wolken over de Dacia Sandero

http://www.youtube.com/watch?v=QXi_aFK2r9Y
      http://www.youtube.com/watch?v=Dx6vk...eature=related

Full option zit je net boven de 10.000 euro
      http://www.autogids.be/prijs-nieuwe-...nce-65033.html

Comment

1 goeie raad kijk nooit naar een citroën uit K*Tauto's zijn het! Een vriend had een C4 overgenomen van zen oma en opa nog net geen 4jaar oud en reed er zelf 2jaar mee hij heeft hem van miserie weg moeten doen, als je hem starte hij stonk naar de benzine zeker 10min lang, in de garage vonden ze niks...
        De vering was ook in 2stukken gebroken heel tof gevoel was het blijkbaar. Elektrisch was het een merde aan het worden. Alles viel gwn uit toen hij aan het rijden was op de autosnelweg!!! Dus eerlijk gezegd citroën komt er nooit jamais in bij mij

En dat van die vering moet blijkbaar geen apart geval zijn een collega had het zelfde voor met zen C5!!!

Franse klodden zeg ik ertegen jong...
        http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

Comment

Dacia is al 13 jaar in handen van Renault, en de fabrieken (ook de oorspronkelijke Dacia fabriek) bouwen zowel Renault als Dacia. Veel onderdelen zijn klak hetzelfde ook (transmissies, motoren, ...) Productie wordt momenteel zelfs uitgebreid naar Rusland geloof ik.

Niet bepaald een leuk merk vind ik persoonlijk, maar onbetrouwbaar zouden ze niet zijn
          Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
            Akkoord, haar wagen is zéker goedkoper dan de mijne (Volvo).. Maar ik zit haar al jaren te zeggen dat je op veiligheid (en zeker op de baan) niet bespaart.
            Ik vind het belangrijk dat je voor genoeg motorvermogen kiest, je kan besparen op volume en uiterlijk van de wagen, maar niet op de motor. Dat is van levensbelang als je op de autostrade eventjes snel moet voorsteken om uit een gevaarlijke situatie weg te geraken. Ik spreek van ondervinding in het verschil tussen een Renault R4 en een 1600 Opel Kadett bijvoorbeeld.

Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
            1 goeie raad kijk nooit naar een citroën uit K*Tauto's zijn het!
            Ik rij nu met een 14 jaar oude Citroën Xanthia en ben er tevreden van.
            batterij bijvoorbeeld, nog altijd de oorspronkelijke, auto staat buiten en start zomer en winter van de eerste keer. Ook niet onbelangrijk.
            Last edited by Control-Z; 15 januari 2012, 03:50.

Comment

ik rijd nu al 6jaar met 'zo'n k*tauto' en citroen berlingo.
              nog maar 1keer kosten aangehad de antenne kapot.
              voor de rest is hij enkel nog binnen geweest.

mijn broer heeft een dacia duster, voor dat geld krijg je toch heel wat auto denk ik.

toen hij ernaar aan het uitkijken was, heb ik een vriend gevraagd wat hij ervan vind (is mechanicien). en die zij toen.
              Dacia is zo slecht niet, omdat ze niet de laatste nieuwe technologie niet gebruiken. dus gaat het meestal om technologie die zich al bewezen heeft. enkel het uitzicht daar valt over te discussieren. (die vriend werkt niet voor Dacia )
              voor mij moet een auto vooral praktisch zijn, mijn volgende word ook een dacia denk ik.
              11-300mm
              jeff heylen

Comment

heb hier paar x dacia gelezen ... kan zijn dat ze goed zijn, goedkoop voor de grootte etc ... maar ... oude technologie staat hier ook gelijk aan meerverbruk ... dus zal je even moeten rekenen om te zien of ze echt zo goedkoop zijn op langere termijn ...
                als je persé nieuw wil voor dat geld zou ik in de fiesta klasse zoeken ...

Comment

Chevrolet Kalos? Vroeger daewoo Kalos.
                  Weinig problemen, maar natuurlijk geen sterke motor zoals je in een A3 kan vinden. Verbruik is bij korte afstanden niet geweldig, maar in die trend zijn er nog wel een hoop auto's te vinden hoor...
                  Nikon D7000 - 16-85mm f/3.5 - 5.6 - 35mm f/1.8G - SB-910

Comment

Kijk maar eens naar een japanner.
                    Hier staat een 13 jaar oude mitsubishi en die is de laatste 3 jaar niet in de garage geweest. Blijft rijden, en geraakt iedere keer probleemloos door de controle.

Maar inderdaad, met de huidige kortingen denk ik niet snel aan een tweedehands of ik moest echt de vorige eigenaar kennen.

Binnen de gekende europese, japanse en koreaanse merken zitten er amper slechte auto's. Amerikaanse rommel komt hier niet meer binnen, en Citroen ook niet. Die hebben me ooit zo bedrogen dat ik niks mee te maken wil hebben.

Kijk ook naar de garage waar je koopt. Een goede garagist is heel belangrijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                      heb hier paar x dacia gelezen ... kan zijn dat ze goed zijn, goedkoop voor de grootte etc ... maar ... oude technologie staat hier ook gelijk aan meerverbruk ... dus zal je even moeten rekenen om te zien of ze echt zo goedkoop zijn op langere termijn ...
                      als je persé nieuw wil voor dat geld zou ik in de fiesta klasse zoeken ...
                      dat valt best mee,heb even gekeken op hun site van dacia voor het model duster
                      stad: 9.6
                      weg: 6
                      gemiddeld: 7.1

grts
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Kijk maar eens naar een japanner.
                        Hier staat een 13 jaar oude mitsubishi en die is de laatste 3 jaar niet in de garage geweest. Blijft rijden, en geraakt iedere keer probleemloos door de controle.

Maar inderdaad, met de huidige kortingen denk ik niet snel aan een tweedehands of ik moest echt de vorige eigenaar kennen.

Binnen de gekende europese, japanse en koreaanse merken zitten er amper slechte auto's. Amerikaanse rommel komt hier niet meer binnen, en Citroen ook niet. Die hebben me ooit zo bedrogen dat ik niks mee te maken wil hebben.

Kijk ook naar de garage waar je koopt. Een goede garagist is heel belangrijk!
                        Een auto moet ook nu en dan en lekje olie, en bv. remvloeistof gaat eigenlijk maar een 2 jaar mee (dus onafhankelijk van het aantal gereden kilometer). Ik hoop dat je je wagen toch geregeld laat onderhouden, want bv. die slechte remvloeistof kan ronduit gevaarlijk zijn...

voor de rest ben ik het 100% eens met je opmerkingen...
                        Groeten,

Polleke

Comment

@control-Z en sep: wil jullie daarom zeker niet beledigen ofzo begrijp me niet verkeerd maar als je zo'n ervaringen persoonlijk kan zien en meemaken dan wil je absoluut voor dat merk in geen 100jaar meer gaan.

grts
                          http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
                            @control-Z en sep: wil jullie daarom zeker niet beledigen ofzo begrijp me niet verkeerd maar als je zo'n ervaringen persoonlijk kan zien en meemaken dan wil je absoluut voor dat merk in geen 100jaar meer gaan.

grts
                            Maar je begrijpt toch zelf ook wel dat op basis van één persoonlijke ervaring het merk als geheel niet waardeloos hoeft te zijn.
                            Of laten het enkele slechte ervaringen zijn, dan nog niet.

Comment

Alle berekeninge worden hier gemaakt op basis van geluk ... maar er bestaat ook de pech.

Je koopt een Dacia van 10.000€ of een Peugeot van 10.000€ en na twee of drie jaar heb je pech dat ze hem totaalverlies rijden.
                              Wat is dan de marktwaarde dat je voor beiden zou trekken?

Iedem als je hem moet verkopen natuurlijk.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Alle berekeninge worden hier gemaakt op basis van geluk ... maar er bestaat ook de pech.

Je koopt een Dacia van 10.000€ of een Peugeot van 10.000€ en na twee of drie jaar heb je pech dat ze hem totaalverlies rijden.
                                Wat is dan de marktwaarde dat je voor beiden zou trekken?

Iedem als je hem moet verkopen natuurlijk.
                                En hoeveel verlies je dan op een wagen van 30.000 euro als je die na twee jaar verkoopt?
                                Volgens mij ben je dan ook meer dan 10.000 euro kwijt.

Het voordeel van een wagen van 10.000 euro is dat die nooit meer dan 10.000 euro in waarde kan verminderen.
                                Als je een wagen van 30.000 euro in de prak rijdt, de dag nadat je de omniumverzekering hebt afgezegd, dan ben je altijd meer kwijt dan 10.000 euro (als je in fout bent natuurlijk, anders betaalt de verzekering van de tegenpartij).
                                Last edited by Black B@ndit; 15 januari 2012, 15:58.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X