Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

    Kijk.. Ik vind een auto kopen.. Dat is gewoon omdat het moét, we hébben een tweede nodig.. Maar dat is weggesmeten geld , een auto... Die dingen kosten 1. belachelijk veel geld. 2. Ze blìjven belachelijk veel geld kosten ... 3. En al die **** die erbij komt van verzekeringen , taxen, keuring, ik walg daarvan... Maar het moét, geen andere optie..

    Occasies ? Ik ken geeneen die nog niet gekl**t geweest is.. Ik kan niet aan auto's werken, dus geen optie..

    Prijs ? We hebben al een Golf van 2 jaar oud, en een Polootje van 21 jaar oud .. Die laatste is nu aan vervanging toe... Ik wil daar max 10,000 voor geven, ik word al onozel van het gedacht alleen al, weggesmeten geld is het...

    Gebruik ? Zeker niet meer dan 15,000 km per jaar... En soms zullen er eens 4 mensen in moeten..

    Wat ? Tja, daar sta ik dan hé... Koop ik zo een debiele kleine C1 of een Twingo ? Koop ik zo een Dacia Logan MCV ? ( Veel plaats , maar... "Dacia" ( Trekt dat zowiezo op iets ? )

    Dus... Koop ik de kleinste auto van een "gevestigde" waarde zoals bv Citroên, of Renault, of Suzuki, of Fiat... Of koop een groter model van een Oostblokker ... ( Ik moet natuurlijk niet zitten zagen dat ik er marginaal ga uitzien in een Dacia als ik maar zoveel geld wil uitgeven hé )

    Input jongens.. Give some input... Er zullen er hier nog wel zitten die met goedkope auto's rijden, wat vinden jullie ? Welke merken zie ik over het hoofd.. etc ...

    ( Een paar collega's op mijn werk ( zelfde verdienste ) rijden met A3's , ene met een A4, BMW 3, ene met een dikke Laguna... deze week discussie want ik snapte niet hoe die dat deden ...aja... Daar zitten leningen bij van 400 tot 450 euro per maand, en ene ' A4 break ' is zo maar eventjes 623 euro in de maand kwijt... WTF .... Dan staan zij te zagen dat ik mij een Pro lens wil kopen )

    Ps. Vandaag een Citroên garage binnengeweest, met hun autosalon folder, daar stond een Citroen C3 Picasso in voor onder de 10,000 dacht ik... Er staat daar in de showroom eenzelfde model ( dacht ik )... Prijs... 21300 ( ?? ) ,blijkt... Tja meneer, daar gaat nog wel wat korting vanaf, maar dit is wel een model met "broodnodige" opties... De opties kostten meer dan de auto...tssss
    Last edited by tommmm; 14 januari 2012, 21:59.

  • #2
    Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

    Iedereen geeft zijn geld uit aan wat hij wil, zeker?

    Ach, er is keuze genoeg. Je gaat natuurlijk niet met een ferm groot masjien rondrijden, maar onder de €10000 vind je toch wel wat, zeker als tweede auto, waar je met 4 comfortabel in kan rijden.

    Zeker nu met de "saloncondities".

    Ik denk dan bvb aan een Ford Fiesta, Skoda Fabia, Peugeot 206/207/208...

    Of ga eens kijken bij Cardoen? Daar heb je'r een hele hoop betaalbare bijeen.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

      Een van mijn broers rijdt nu al een paar jaar met een Dacia, en hij is er heel tevreden over.
      Het is naar het schijnt het meest betrouwbare automerk.

      Een van de collega's op het werk rijdt ook met een Dacia, en die heb ik tot nu toe ook nog nooit horen klagen over zijn auto.

      Ik rij zelf met een Clio 1,2 RN van 12 jaar oud, en die heeft op 75.000km al wel de nodige stukken gehad (koppakking, waterpomp, achterremmen geblokkeerd, sensor van de ontsteking, dashboard...).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

        het verschil tussen 10.000 en 25000 zit wel groot verschil in toebehoren, moter en opties
        als je niet beter weet dan mis je ook niks.
        maar je hoeft je eigenlijk enkel af te vragen heb ik die opties allemaal nodig ?
        als het moet dienen om rond de kerktoren te rijden is hoeft er al geen gps in te zitten want die weg ken je vanbuiten (om maar een voorbeeld te nemen).
        en of die oost-blokker of koreanen slechter zijn dan europese, rij er zelf al 20 jaar mee en zeer tevreden van.
        dat er bij een goedkope auto na een paar jaar hier en daar wat rammelt of plastiek dat loskomt zal ik zeker niet betwisten dat zoiets kan voorvallen.
        of met een 1100cc moter wekelijks met 4 mensen in naar zee of ardennen tegen 130 bolt mss met nog een aanhanger eraan met de pattaten in en een halve huisraad erin dat is gewoon vragen om problemen.
        en dan achteraf gaan klagen dat het geen goede auto was, bedoel maar dat zoiets enorm de levensduur beïnvloed.
        volgens mij zijn er geen slechte merken of wagens enkel slechte gebruikers.

        grts.
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

          Een Dacia rijdt op Renault (Nissan) technologie, maar dan wel de "verouderde" versies (waar trouwens niets mis mee is).
          Het zijn wagens die behoorlijk comfortabel rijden, behoorlijk betrouwbaar zijn (veel zit er niet op dat kan breken) en ze bieden voor hun geld dus behoorlijk veel auto.
          Over het uiterlijk kan je uiteraard discuteren...
          Je mag het vergelijken met wat volkswagen heeft gedaan met Skoda : die wagens gebruiken ook de VW-technologie (een octavia rijdt bv. op een Golf V chassis...), en waren vroeger (voor de overname door VW) echte rampauto's. Nu moeten ze echt niet veel meer onderdoen voor VW (maar helaas zijn ze ook niet gratis meer).

          Voor een 10.0000 € zijn er wel wat auto's te vinden. Maar je zal helaas wel voornamelijk uitkomen bij de kleine stadsauto's.
          Voor een groter model is Dacia waarschijnlijk de beste optie, maar iets als een Skoda Fabia combi moet ook nog lukken (denk ik). Of uiteraard de "bestelwagen"-modellen als een Renault Kangoo ofzo...

          PS Voor dat aantal km. moet je niet twijfelen en uiteraard een benzine-uitvoering kiezen...

          Ik rij zelf met een VW golf V die binnenkort 6 jaar wordt (nieuw gekocht). Het is de eerste auto waar ik nog altijd geen € kosten aan heb gehad, behalve het normaal onderhoud (is ook nog maar mijn 3e, na een Toyota Corolla 1.3 en een VW polo 1.4). Je hekel aan 2e-hands wagens deel ik volledig : mijn 1e was een 2e-handse, en was een behoorlijke ramp (My Toyota is fantastic, ging toch niet 100% op)...
          Oh ja : ik heb nog NOOIT een auto op afbetaling gekocht : is de beste manier om geld weg te smijten. Een garage die een 0% tarief financiering kan geven, is een garage die je niet de laagste korting heeft gegeven...
          Last edited by polleke_cgc; 14 januari 2012, 22:59.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

            Voor ongeveer € 9000,- (all in) koop je een nieuwe peugeot 206+ in de basisuitvoering.
            Niet zoveel luxe als airco etc. aanwezig en ook geen sterke motor.
            Wanneer je veel in bergachtig gebied rijdt zou ik deze niet nemen, anders een aanrader.
            Nette en fijne auto.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Een Dacia rijdt op Renault (Nissan) technologie, maar dan wel de "verouderde" versies (waar trouwens niets mis mee is).
              Het zijn wagens die behoorlijk comfortabel rijden, behoorlijk betrouwbaar zijn (veel zit er niet op dat kan breken) en ze bieden voor hun geld dus behoorlijk veel auto.
              Over het uiterlijk kan je uiteraard discuteren...
              Je mag het vergelijken met wat volkswagen heeft gedaan met Skoda : die wagens gebruiken ook de VW-technologie (een octavia rijdt bv. op een Golf V chassis...), en waren vroeger (voor de overname door VW) echte rampauto's. Nu moeten ze echt niet veel meer onderdoen voor VW (maar helaas zijn ze ook niet gratis meer).

              Voor een 10.0000 € zijn er wel wat auto's te vinden. Maar je zal helaas wel voornamelijk uitkomen bij de kleine stadsauto's.
              Voor een groter model is Dacia waarschijnlijk de beste optie, maar iets als een Skoda Fabia combi moet ook nog lukken (denk ik). Of uiteraard de "bestelwagen"-modellen als een Renault Kangoo ofzo...

              PS Voor dat aantal km. moet je niet twijfelen en uiteraard een benzine-uitvoering kiezen...

              Ik rij zelf met een VW golf V die binnenkort 6 jaar wordt (nieuw gekocht). Het is de eerste auto waar ik nog altijd geen € kosten aan heb gehad, behalve het normaal onderhoud (is ook nog maar mijn 3e, na een Toyota Corolla 1.3 en een VW polo 1.4). Je hekel aan 2e-hands wagens deel ik volledig : mijn 1e was een 2e-handse, en was een behoorlijke ramp (My Toyota is fantastic, ging toch niet 100% op)...
              Oh ja : ik heb nog NOOIT een auto op afbetaling gekocht : is de beste manier om geld weg te smijten. Een garage die een 0% tarief financiering kan geven, is een garage die je niet de laagste korting heeft gegeven...
              Klopt. Wij hebben wel net de radiator van onze golf V moeten vervangen. Het verbruikt ook redelijk wat olie vind ik. We moeten twee keer per jaar bijvullen.

              Die dingen zijn dus wel duur geworden, zeker de opties. Misschien eens naar Kia kijken omwille van de garantie?

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                Zou het openbaar vervoer niets zijn ? Carpooling ? taxi ?

                neem per jaar € 10.000/15 jaar afschrijving = €666 / jaar
                verzekering (ba)= € 500 / jaar
                Diesel= 15.000km = +- € 1400 / jaar
                Gemiste intresten: +- € 100 /jaar (gemiddeld)
                Verkeersbelasting: +- € 100 / jaar

                Totaal: € 2.766 per jaar / € 230 per maand..../ 20 werkdagen = € 11,52 per dag / afgerond € 15

                Zijn er voor dat bedrag geen alternatieven ?

                Nb: De restwaarde neem ik voor de onderhoud van de auto. (mogelijk niet voeldoende)

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                  je hebt al 21 jaar een polo, dan moet je er toch kontent van zijn nee?
                  wat kost een polo in basis zonder opties nu?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                    valt te zien waar die wagen voor moet dienen,
                    als ik denk aan tweede wagen zoals ts schrijft denk ik dat deze toch redelijk zal gebruikt worden, om naart werk,boodschappen te doen, kids weg te doen enz...
                    iedereen woont niet naast een warenhuis of stad waar je op loop/fiets afstand vandaan bent.

                    grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                      Zou het openbaar vervoer niets zijn ? Carpooling ? taxi ?

                      neem per jaar € 10.000/15 jaar afschrijving = €666 / jaar
                      verzekering (ba)= € 500 / jaar
                      Diesel= 15.000km = +- € 1400 / jaar
                      Gemiste intresten: +- € 100 /jaar (gemiddeld)
                      Verkeersbelasting: +- € 100 / jaar

                      Totaal: € 2.766 per jaar / € 230 per maand..../ 20 werkdagen = € 11,52 per dag / afgerond € 15

                      Zijn er voor dat bedrag geen alternatieven ?

                      Nb: De restwaarde neem ik voor de onderhoud van de auto. (mogelijk niet voeldoende)
                      valt te zien waar die wagen voor moet dienen,
                      als ik denk aan tweede wagen zoals ts schrijft denk ik dat deze toch redelijk zal gebruikt worden, om naart werk,boodschappen te doen, kids weg te doen enz...
                      iedereen woont niet naast een warenhuis of stad waar je op loop/fiets afstand vandaan bent.

                      grts
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Klopt. Wij hebben wel net de radiator van onze golf V moeten vervangen. Het verbruikt ook redelijk wat olie vind ik. We moeten twee keer per jaar bijvullen.

                        Die dingen zijn dus wel duur geworden, zeker de opties. Misschien eens naar Kia kijken omwille van de garantie?
                        Welke olie gebruik je ? Niet dat je met die pumpdüse dieselversies veel keuze hebt (en als ooit de keuze gemaakt is, mag je ze normaal ook niet meer wijzigen...).
                        Ik weet dat er longlife olie bestaat (voornamelijk gebruikt bij leasingwagens), die voor zover ik weet 50.000 km. meegaat, dunner is en dat je dus meer moet bijvullen.
                        Bij die olie is het trouwens ook de bedoeling dat ze nu en dan wordt bijgevuld !!! (er 50.000 km. niet naar omkijken is niet de bedoeling).

                        Ik doe niet bijster veel km., en heb de "gewone" olie. Die wordt om de 15000 km. vervangen, (is iets dikker) en ik heb nog nooit moeten bijvullen...
                        Maar met je tip moet ik dat misschien wel vaker doen (doe dat nu zo om de 5000 km. ofzo).

                        Ik dacht dat het voor de huidige VW diesels anders is, en dat de "afstanden" tussen oliewissels nu 30.000 km. zijn (i.p.v. die 15000) en dat die longlife olie nu niet meer bestaat (maar ik kan me vergissen...).
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                          Kijk.. Ik vind een auto kopen.. Dat is gewoon omdat het moét, we hébben een tweede nodig.. Maar dat is weggesmeten geld , een auto... Die dingen kosten 1. belachelijk veel geld. 2. Ze blìjven belachelijk veel geld kosten ... 3. En al die **** die erbij komt van verzekeringen , taxen, keuring, ik walg daarvan... Maar het moét, geen andere optie..
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                          Zou het openbaar vervoer niets zijn ? Carpooling ? taxi ?
                          Geen andere optie zei ie

                          Bij ons is het zo dat diegene die onze dochter naar school brengt of gaat halen de auto neemt. Wij hebben dan nog het geluk dat de school in de buurt is waar we beiden werken. De andere neemt het openbare vervoer.

                          Onze Golf stond vorige week in de garage met die kapotte radiator en dus had ik het geluk om met onze dochter van 3 het openbaar vervoer te mogen nemen. Dat is 15 minuten stappen, 15 minuten metro ongeveer en nog eens 15 minuten stappen, ongeveer dubbel zo lang als met de auto. Je staat daar dan als sardientjes in een blik op die metro. Mijn dochter vond het niet zo geweldig en ik nog minder. Als ik alleen reis stoort me dat minder. In principe zou ik haar ook wel elke dag met het openbaar vervoer kunnen brengen, maar ik denk dat mijn medereizigers dat niet op prijs zouden stellen. Als iedereen dit begint te doen is het helemaal naar de vaantjes. Het openbaar vervoer in ons land zit gewoon propvol op piekuren. Het was dan nog goed weer die dag, geen regen of sneeuw.
                          Wij wonen ook nog eens in de stad. Zodra je twee of drie verbindingen nodig hebt is je dag als pendelaar wel zeer kort, zeker met al die vertragingen.

                          Ik heb mezelf dus een andere auto cadeau gedaan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Welke olie gebruik je ? Niet dat je met die pumpdüse dieselversies veel keuze hebt (en als ooit de keuze gemaakt is, mag je ze normaal ook niet meer wijzigen...).
                            Ik weet dat er longlife olie bestaat (voornamelijk gebruikt bij leasingwagens), die voor zover ik weet 50.000 km. meegaat, dunner is en dat je dus meer moet bijvullen.
                            Bij die olie is het trouwens ook de bedoeling dat ze nu en dan wordt bijgevuld !!! (er 50.000 km. niet naar omkijken is niet de bedoeling).

                            Ik doe niet bijster veel km., en heb de "gewone" olie. Die wordt om de 15000 km. vervangen, (is iets dikker) en ik heb nog nooit moeten bijvullen...
                            Maar met je tip moet ik dat misschien wel vaker doen (doe dat nu zo om de 5000 km. ofzo).

                            Ik dacht dat het voor de huidige VW diesels anders is, en dat de "afstanden" tussen oliewissels nu 30.000 km. zijn (i.p.v. die 15000) en dat die longlife olie nu niet meer bestaat (maar ik kan me vergissen...).
                            Helaas ben ik een totale kluns als het op wagens aankomt. De nieuwe Golf heeft common-rail
                            http://www.autoblog.nl/archive/2005/...iens_tdi_welko
                            Misschien dat het daar minder een probleem vormt.
                            Voor de rest gieten wij eigenlijk gewone olie bij als we een waarschuwing krijgen. Als we op reis gaan met de wagen of de zeer lange afstanden, check ik even het niveau, maar anders volgt hij gewoon het normale onderhoud.
                            Buiten dat lek ik in die radiator hebben we nog niet veel stukken gehad, enkel een hele hoop lampjes vervangen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                              M'n vriendin heeft net haar Citroen C3 terug. Hij moest naar de garage, want een paar dagen geleden 's morgens, 10 min voor ze naar haar werk zou vertrekken, is de veer van de schokdemper gesprongen. Zonder belasting of enige beweging in de auto - hij stond gewoon op de oprit geparkeerd. Vervanging van beide schokdempers kostte >1100 EUR.

                              Nu voor jou de ham-vraag: wat zou er gebeurd zijn mocht die veer gesprongen zijn wanneer ze nog eens 15 min later op de Brusselse Ring aan 120km/u aan het rijden zou zijn? ... juist ja: dan zou ik nu een begrafenis aan het regelen zijn.

                              Akkoord, haar wagen is zéker goedkoper dan de mijne (Volvo).. Maar ik zit haar al jaren te zeggen dat je op veiligheid (en zeker op de baan) niet bespaart. Ze antwoordde me echter steeds dat ze geen grote 'status'-wagen nodig heeft. Ik merk/denk/hoop dat ze me nu stilaan gelijk zal beginnen geven. Ik hoop voor jou dat je ook een verstandige keuze maakt. Eén die niet enkel en alleen ingegeven is door centen.
                              equipment: camera's, lenses & some imagination

                              Comment

                              Working...
                              X