Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Hahaha, nog niets van gemerkt...
    kom op mensen, nu niet met str... gaan gooien hè)(.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #77
      Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

      Er is een gat in de markt, een fotografieforum zonder freaks en gepensioneerden die denken dat ze alles weten.

      Comment


      • #78
        Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Caleido: jij wilt heel graag discussieren,
        je vindt jezelf best slim en geweldig...

        maar je hebt geen poot om op te staan...
        100meter is de minimale afstand die een mesthoop hebben moet van een vreemd huis,
        en 10 meter van de perceelsgrens.
        om de 3 maand moet de hoop leeggemaakt worden.

        dat zijn de feiten.
        Dat IS de wet, daar kan jij NIET rondheen dansen.

        nu komt het op het feit, wat is de realiteit, wat is de werkelijke situatie.

        dus idd, je kan niet verder bomen op je stokpaardje,
        want het is niet relevant.

        adieu
        Laat het niet zover komen, wet is wet. ???
        Er zijn al zoveel zaken voorgekomen, en dan is het goede, betere en beste advocaat...
        En meestal worden de 2 partijen in het gelijk gesteld met voorwaarden.

        De maatschappelijk discutie hierrond is goed, maar kan je beter voeren in de je eigen buurt/buren/kennisen/vrienden.

        Zij kennen de situatie. En zij kennen de landbouwer. Wat voor iemand hij is, zijn vrienden...
        Zij KUNNEN raad geven.
        Doe zelf een voorstel naar de landbouwer, geef hem zelf minimum 2 alternatieve oplossingen.
        voor mij zou dit zijn:
        1ste * indien het perceel groot genoeg is. Verder laten storten op het perceel.
        2de * zelf een deel in pacht nemen/huren.

        En niet afkomen met de wet... dit is het allerlaatste.

        Comment


        • #79
          Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
          Laat het niet zover komen, wet is wet. ???
          Er zijn al zoveel zaken voorgekomen, en dan is het goede, betere en beste advocaat...
          En meestal worden de 2 partijen in het gelijk gesteld met voorwaarden.

          De maatschappelijk discutie hierrond is goed, maar kan je beter voeren in de je eigen buurt/buren/kennisen/vrienden.

          Zij kennen de situatie. En zij kennen de landbouwer. Wat voor iemand hij is, zijn vrienden...
          Zij KUNNEN raad geven.
          Doe zelf een voorstel naar de landbouwer, geef hem zelf minimum 2 alternatieve oplossingen.
          voor mij zou dit zijn:
          1ste * indien het perceel groot genoeg is. Verder laten storten op het perceel.
          2de * zelf een deel in pacht nemen/huren.

          En niet afkomen met de wet... dit is het allerlaatste.
          Een raad die ik Matthias kan geven is dat hij vooraf maar goed bekijkt hoe de wet
          in elkaar steekt
          Voorbereiding is alles en zo sta je sterk in jouw schoenen.
          Maar eerst gaan praten met die boer natuurlijk. (En dan pas met de wet afkomen).
          En daarvan zal veel afhangen.

          Staan er nog huizen in die omgeving?

          Als collega Koeno gelijk heeft en de werkelijke toestand bij die boer daar aan voldoet,
          dan is alles wettelijk in orde en gaat er niets meer....

          Wat dan nog gaat is dat het gezond verstand wint en een oplossing komt die
          beide partijen tevreden stelt en tevreden houdt.
          Dus eerst gaan praten met elkaar. Zo eerst beginnen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #80
            Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Als collega Koeno gelijk heeft en de werkelijke toestand bij die boer daar aan voldoet,
            dan is alles wettelijk in orde en gaat er niets meer....
            ow ow,
            Ik zeg niet dat de boer in zijn recht is,
            ik heb aangegeven wat wettelijk mag.

            ik weet niet wat de werkelijke situatie daar is.
            (en of er wettelijke precedenten zijn die de situatie daar , indien niet ok, toch goedkeuren)...

            ik zeg niet dat Matthias of den boer gelijk hebben :-)
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #81
              Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              kom op mensen, nu niet met str... gaan gooien hè)(.
              grt,bouk.
              met str0nt gooien? volgens mij gooien ze met bloempotten waar de serre nog rond hangt...

              maar zoveel discussie voor nen hoop uitwerpselen?
              en bovendien mekaar zaken gaan verwijten?

              tja... onze Belgische samenleving gaat heel snel achteruit en het negativisme scheert helaas hoge toppen, om nog maar te zwijgen over de bende azijnpissers die drastisch toeneemt...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #82
                Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                met str0nt gooien? volgens mij gooien ze met bloempotten waar de serre nog rond hangt...

                maar zoveel discussie voor nen hoop uitwerpselen?
                en bovendien mekaar zaken gaan verwijten?

                tja... onze Belgische samenleving gaat heel snel achteruit en het negativisme scheert helaas hoge toppen, om nog maar te zwijgen over de bende azijnpissers die drastisch toeneemt...
                Hier sluit ik mij bij aan. Het is hier inderdaad niet meer zoals het was. Een goedbedoelde vraag wordt al vlug een oeverloze discussie die sommigen wel eens durven te gebruiken om er anderen ondertussen eens goed van langs te geven. Het ongenoegen is inderdaad groot in onze huidige maatschappij.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #83
                  Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  met str0nt gooien? volgens mij gooien ze met bloempotten waar de serre nog rond hangt...

                  Hahaha.
                  Bedankt voor de hartelijk lach die je me gaf
                  Dingen worden veel te moeilijk gemaakt dan ze in werkelijk (zouden kunnen) zijn Kirsten
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #84
                    Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Het ongenoegen is inderdaad groot in onze huidige maatschappij.
                    Pol, het is een kleine minderheid die hier altijd komt de eigenwijze ambetanterik uithangen, of de klikspaan (die zijn er ook hé)
                    Kijk daar voorbij, en er zijn genoeg mensen die ook nog op een toffe manier kunnen communiceren!

                    Comment


                    • #85
                      Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Kijk daar voorbij, en er zijn genoeg mensen die ook nog op een toffe manier kunnen communiceren!
                      Dit lijkt mij een goed idee voor 2012.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #86
                        Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        ow ow,
                        Ik zeg niet dat de boer in zijn recht is,
                        ik heb aangegeven wat wettelijk mag.

                        ik weet niet wat de werkelijke situatie daar is.
                        (en of er wettelijke precedenten zijn die de situatie daar , indien niet ok, toch goedkeuren)...

                        ik zeg niet dat Matthias of den boer gelijk hebben :-)
                        Kan volgen Koeno
                        't Gaat hem ook over hoe je de situatie aanpakt he.
                        Als ouwe knook heb ik een beetje ervaring
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #87
                          Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          . Het ongenoegen is inderdaad groot in onze huidige maatschappij.
                          Dat klopt. Vroeger 'diende' de boerenbuiten om groenten, kippen, varkens, kalveren en koeien te kweken. En niemand nam aanstoot aan de geur, de vliegen enz. die er nu eenmaal bijhoren. Gezonde lucht heeft nu eenmaal zijn prijs
                          Mest hoort daar ook bij, en is nog altijd beter dan die chemische rommel die er tegenwoordig gebruikt wordt. (imo)
                          Als de boer zijn land bemest dan is er een geurtje aan. Hij moet dat dan binnen de 24u omploegen, hetgeen ze ook doen. Toch blijft er nog een tijdje die geur hangen, en afhankelijk van de wind kan je de volle laag krijgen. Maar mag die daarom zijn land niet meer bemesten?
                          Ga je weg uit de steden met hun uitlaatgassen, vandalisme, lawaaihinder, enz, accepteer dan ook de 'nadelen' van het platteland. Je zal immers nooit geuren, vliegen, muggen, enz kunnen uitsluiten. Die horen er nu eenmaal bij.
                          In de stad heb je daar minder last van, daar vallen ze dood van de uitlaatgassen
                          Ik heb een vriend die al 18 jaar een restaurant uitbaat. Zijn 'uitlaat' van zijn dampkappen komt boven de nok van zijn huis uit. Hetgeen volledig conform is aan de wet! Niettegenstaande dat kan hij zich toch gaan verantwoorden op het vredegerecht, omdat er een paar nieuwe buren ' last 'hebben van geurhinder. Om maar te zeggen....
                          D90 - D70 - F80 + glas

                          Comment


                          • #88
                            Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                            Gelukkig heeft hij al een tractor met roetfilter, als hij het mest komt onderwerken ;-)

                            Comment


                            • #89
                              Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              kom op mensen, nu niet met str... gaan gooien hè)(.
                              't Scheelt niet veel...

                              Comment


                              • #90
                                Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                neenee, boer en luchthaven moeten milieuwet respecteren.
                                En de burgemeester moet er op toezien dat dit gebeurt. Doet hij dat niet, dan kan je klacht indienen bij de gouverneur.
                                Als de inboorlingen hun mest naast je huis komen deponeren, is dat trouwens meestal een rot-opboodschap. Je hebt door daar te komen wonen namelijk bijvoorbeeld de prijs van het huis omhoog gejaagd dat in hun dromen voor hun kinderen was bestemd.
                                Ik woon zelf in een streek met zodanig veel open riolen dat zelfs Afrikanen daar hun neus voor optrekken. Maar dat komt dan weer doordat naar niet-verkavelde bossen geen riolen worden gelegd.

                                Comment

                                Working...
                                X