Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

    Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
    Nu denk ik persoonlijk toch dat er een verschil is tussen een kerktoren en een mesthoop Vanzelfsprekend kan je hierover tot in het oneindige discussiëren wie al dan niet gelijk heeft, maar een mesthoop kan je verplaatsen, 50meter naar achteren of op een ander veld weg van de huizen. En een mesthoop maakt ook geen onderdeel uit van het dorpsbeeld, tenzij je in bokrijk woont!
    De mesthoop word door de boer geplaatst daar waar het voor hem meestal het nuttigst is,
    dichter bij de stallen enzo...

    naar een ander veld lijkt mij wat lastig voor de boer?
    misschien moeten mensen zich ook eens in de botten van den boer plaatsen...
    hij die het al jaar en dag zo doet,
    en omdat hij nieuwe buren krijgt...

    moet hij plots naar een ander veld/locatie verhuizen...

    precies of die mannen hebben niks beters te doen...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #17
      Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

      Oh my God ik weet ineens waarom ik niet vaak meer op BD kwam...
      Ik stel een eenvoudige vraag en meteen ben ik iemand die niet nadenkt voor hij ergens gaat wonen en klaagt over iets dat hij op voorhand wel wist...

      Wat maakt dat in hemelsnaam uit? Natuurlijk wist ik op voorhand dat we daar last van zouden hebben... Ben ik ineens zo'n typische stadsmens die het leven op den buiten niet aankan
      Jullie kunnen toch niet weten wat ik gewoon ben? En wees nu eens eerlijk, een geur als een beerput met tientallen vliegen rond je hoofd zoemende, je gaat me niet zeggen dat niemand daarvan last heeft

      pff laat het al maar

      MOD een slotje AUB!
      Last edited by Matthias; 23 december 2011, 13:35.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias
        En wees nu eens eerlijk, een geur als een beerput met tientallen vliegen rond je hoofd zoemende, je gaat me niet zeggen dat niemand daarvan last heeft
        Ik heb daar geen last van hoor, ben als kind opgegroeid op den boeren buiten, mijn grootouders waren bij de laatste generatie "echte boeren" (messink op den hof) en heb daar als klein kind nog op gespeeld...

        Mensen zijn niks meer gewend tegenwoordig en zeer onverdraagzaam; een te drukke straat, vliegtuigen die 's nachts overvliegen, teveel industrie in de omgeving, spelende kinderen in een speeltuin of nabijgelegen schooltje en noem maar op...

        awel, allemaal hun eigen schuld want ze zijn zelf slachtoffer van hun luxe en consumptie probleem geworden.

        Nu, zo'n messink kan ferm stinken ja dat geef ik toe en de overlast aan vliegen moet je er maar bijnemen.
        Maar je kan eens met de boer gaan praten en samen naar een alternatief zoeken?
        Hij/zij zal zich misschien niet meteen bewust zijn van de overlast en met een beetje goede wil van de boer zal het probleem snel verholpen zijn...

        Succes!!
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #19
          Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          [FONT="Georgia"]Ik heb daar geen last van hoor, ben als kind opgegroeid op den boeren buiten, mijn grootouders waren bij de laatste generatie "echte boeren" (messink op den hof) en heb daar als klein kind nog op gespeeld...
          niks zo plezant als op de messink een fort te bouwen...
          tot er iemand met zijn been int natte putteke zat en uren in de wind stonk...
          man man man, tvoelt weer gelijk 15 jaar geleden :-)
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #20
            Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

            Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
            Kort samengevat, los van wetgeving, maar wel gebaseerd op logica :
            "Wie eerst komt, eerst maalt"

            Idem voor de Zaventemse inwijkelingen.
            neenee, boer en luchthaven moeten milieuwet respecteren. Als alles binnen de normen blijft en er is toch nog last, dan heb je natuurlijk geen been meer om op te staan en zal je de geur en de vliegen bij de rust moeten nemen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

              Ik ben aan een ringweg gaan wonen en heb last van, de vele auto's, toch ook begrijpelijk niet ?
              Ook de vliegtuigen komen hier soms nogal laag naar mijn zin overgevlogen, geeft wat geluidsoverlast...
              Als mijn buurman enkele huizen verder soms een BBQ geeft in de zomer is er nog wat laat lawaai, toemme toch...
              De eerste keer dat mijn buren wat verderop in de winter hun kachel aansteken stinkt dat geweldig, als dan het raam van de slaapkamer open staat stinkt deze helemaal naar brandlucht...

              En ja, ook die geur van een mesthoop zal wel eens vervelend zijn
              Last edited by Wimpy; 23 december 2011, 17:13.

              Comment


              • #22
                Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                er werden oude huizen gesloopt en nieuwe apartmenten neergezet.
                appartement kost 4 ton (Euro).
                nu klagen al die nieuwe eigenaren om dat ze last hebben van het carillon van de Kerk.
                die Kerk staat er al bijna 100 jaar en slaat (om het half uur) en speelt (om het uur) een liedje.
                die nieuwe eigenaren hebben nu een rechtzaak aangespannen omdat ze last hebben van het carillon.
                nou vraag ik je toch......ze gaan er toch zelf wonen...?
                grt,bouk.
                Andersgelovigen of niet gelovigen zeker?
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #23
                  Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                  bij mij staan de koeien op 4 ja 4 meter van mijn voordeur , in de zomer krioelt het hier van de vliegen ....dus overal vliegenramen ....en nog zitten er geregeld veel vliegen binnen.....(deur open en toe doen is soms al voldoende om er een hoop binnen te krijgen) in de tuin zitten om te eten is zonder maatregelen niet mogelijk door de vele vliegen en andere insecten, ....
                  voor degene die het niet weten met ordinair zilverpapier hou je de vliegen en ander ongedierte weg, een trucje uit grootmoeders tijd!

                  klagen zou ik nooit doen tegen de boer, ik neem zelf de nodige maatregelen, wat de geur betrefd , die stoort me niet , liever dat dan verbrande gassen van auto's te moeten rieken....
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    er werden oude huizen gesloopt en nieuwe apartmenten neergezet.
                    appartement kost 4 ton (Euro).
                    nu klagen al die nieuwe eigenaren om dat ze last hebben van het carillon van de Kerk.
                    die Kerk staat er al bijna 100 jaar en slaat (om het half uur) en speelt (om het uur) een liedje.
                    die nieuwe eigenaren hebben nu een rechtzaak aangespannen omdat ze last hebben van het carillon.
                    nou vraag ik je toch......ze gaan er toch zelf wonen...?
                    grt,bouk.
                    Kan je niet tegen klokkenspel?
                    Kan je niet tegen het lawaai van een kinderdagverblijf?
                    Kan je niet tegen de geur van het platteland?
                    Kan je niet tegen het lawaai van overvliegende vliegtuigen?
                    Ga daar dan niet wonen!
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Kan je niet tegen klokkenspel?
                      Kan je niet tegen het lawaai van een kinderdagverblijf?
                      Kan je niet tegen de geur van het platteland?
                      Kan je niet tegen het lawaai van overvliegende vliegtuigen?
                      Ga daar dan niet wonen!
                      Zo simpel is dat en die klagers die VOORAF alles konden zien en horen en weten
                      die moesten ze...euh... vul maar zelf in.

                      't Is precies de tijd van het jaar om over mest te praten
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                        Hey juppekes

                        Misschien een macro lensje kopen en wat aan macrofotografie doen

                        Je zou nogal verschieten hoeveel verschillende vliegende en kruipende beestjes er op en rond zo'n mesthoop wonen
                        Bootjes

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                          Probleem is dat hoe minder boeren er zijn, hoe meer ze opvallen.

                          Ongeveer 30 jaar geleden had nog bijna iedereen een mesthoop en beerput in zijn tuin ... op slechts enkele stappen van de woning!
                          Nu heeft bijna niemand er nog en is het eerder een last voor die het niet gewoons is.

                          Maar voor wie denkt dat enkel een koe of mesthoop kan stinken ... heb maar eens een buur dat elke dag met oud frituurvet bezig is!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                            heu....oud frituutvet...? wat doet die daarmee dan?
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              .............

                              Ongeveer 30 jaar geleden had nog bijna iedereen een mesthoop en beerput in zijn tuin ... op slechts enkele stappen van de woning!
                              waar..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                waar..?
                                grt,bouk.
                                Midden op het erf van een boerderij.
                                Meestal stond de haan boven op die hoop

                                Thuis hadden wij een soort ingebouwde compost ruimte.
                                Was gemaakt in bakstenen, zat dus in de grond en stond dicht bij de moestuin.
                                Echt mest hadden we niet, wel tuinafval, keukenafval ed.
                                Vader gebruikte dat materiaal voor de moestuin.
                                Dus hij gebruikte dat materiaal bij het omspitten van de moestuin.

                                Het mest van tegenwoordig stinkt wel als de pest bouk.
                                Komt door de voeding en de grootschalige bedrijven.
                                EN door de chemische rommel die het vee toegediend krijgt.

                                Een boer die ik ken heeft een grote stal met kalveren.
                                Daar ruik je dus werkelijk NIETS.
                                Ik heb er foto's van
                                (van de stallen hee bouk)

                                Vroeger waren de mensen op de buiten (platte land) allemaal een beetje boer.
                                Die hadden kippen, een paar varkens, een paar koeien ed.
                                Dus? Die hadden allemaal een beetje mest
                                ================================================== ==============
                                Een andere boer die ik ken heeft een ossenstal bouk.
                                Staan twee joekels van dieren in.
                                Als ik je daar mee naartoe nam dan zou je het geen twee seconden uithouden
                                Niet te begrijpen in feite.
                                (die toestand waar die beesten moeten leven)
                                Last edited by theokus; 25 december 2011, 12:31.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X