Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gevechts- of verdedigingssporten.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gevechts- of verdedigingssporten.

Als ik het goed begrijp zou Krav maga veruit het effectiefste zijn ivm TS zijn vraag.
    Voor mijn part is Grieks-Romeins de mooiste onder de vechtsporten. Niks slagen, stampen, enz. Techniek en armen niets anders... spijtig van die mannen hun oren...
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      En ik -arme sukkelaar- had een uitgebreide reactie klaar die ik helaas heb moeten kwijtspelen door een ongelukkige druk op de verkeerde knop. In het kort dan maar weer.
      Boksen gaat idd om punten maar ik heb nog nooit gehoord dat een KO overwinning wordt geannuleerd op basis van punten. If I'm wrong correct me.
      Als je iemand in karate het ziekenhuis in slaat heb je NIET gewonnen.
      Zwaar integendeel.

Ik heb in de kennissenkring ook nogal wat neurologen en die hebben over boksen toch een bepaalde professionele mening. Zie ook :
      De landen Zweden, Noorwegen, IJsland, Noord-Korea en Cuba verbieden sinds tientallen jaren het betaalde, professionele boksen. In ander landen hebben medici gepleit voor een boksverband. Want boksen leidt tot onnodig letsel en gezondheidsschade. Dat kan acuut letsel zijn zoals een knock-out of een gebroken neus. Dat kan ook een chronische aandoening zijn: een waggelende gang, […]

Maar wat me definitief heeft doen afhaken, als ik nu ook even mag veralgemenen/specifiëren, was de eenrichtingsdiscussie tussen mijn dochter die op haar 18 (17e ?) haar 1e KYU had en de zoon van vrienden (zelfde leeftijd) die toen pas ingeschreven was in Thai boks. Wijzelf hebben toen als volwassenen aan die "discussie" een eind moeten maken teneinde niet in ruzie te komen. De visie van de trainers liep compleet 180° uiteen.

Maar nogmaals : ik vind deze discussie compleet zinloos
      Dat zeg ik toch ook niet?
      ge zijt gij gene sukkelaar, en of ge arm zijt, da weet ik ni

maar jij insinueerde precies dat boxer puur voor ko gaan.
      ok dat kan gebeuren door technisch harde slagen.
      Maar in de meeste amateurs en lichtere klasses zijn ko's niet zo voorkomend hoor;
      daar worden meestal de rondes uitgevochten en op punten beslecht.

natuurlijk bij de top van boksers is dit een ander verhaal,
      en dat daar hersenbeschadiging bij komt, geloof ik vrij,
      heb zelf al 2 keer een ko meegemaakt, en weet welk gevoel het brengt dus...

verder geef ik je gelijk dat vechtsporten vergelijken geen makkelijk ding is,
      zeker omdat de meeste mensen hun eigen sport verdedigen,
      (en sorry: dat doe ik niet).

dus vanwaar je reactie plots komt snap ik niet goed...

Verder komen bij elke sport blessures,
      opt werk zit een karateka zwarte gordel x aantalste dan, en dieje mens... is compleet kapot.. (vooral de rug om één of andere reden).

Bij judo heeft mijn pa zijn elleboog lelijk gebroken en zijn voorste tanden verloren..

das nu het nadeel aan contact sport...

maar nogmaals,
      ik wil u nergens beledigen, en mocht het zo overkomen:
      je m'excuse...

grtn
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Als ik het goed begrijp zou Krav maga veruit het effectiefste zijn ivm TS zijn vraag.
        Voor mijn part is Grieks-Romeins de mooiste onder de vechtsporten. Niks slagen, stampen, enz. Techniek en armen niets anders... spijtig van die mannen hun oren...
        Als ik t goed begrijp kom je met krav maga nog altijd in problemen als je tegenstander een pak groter, sterker en zwaarder is.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          Als ik t goed begrijp kom je met krav maga nog altijd in problemen als je tegenstander een pak groter, sterker en zwaarder is.
          Is dat niet bij alle vechtsporten of verdedigingstecnieken zo?
          Het is wereldwijd verspreid. Oa FBI, politie Holland, USmarines, enz...
          Moest er iets afdoender zijn zou men dat toch wel gebruiken dacht ik? Maar ik geef toe ik weet er niet zo veel van
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

dubbel
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Ik ga deels akkoord,
              maar een zwarte gordel 5e dan vergelijken met een doorsnee kickboxer,
              jah, dan heb je gelijk.

Maar iemand met 1 jaar ervaring thai box (iets anders als kick) tov 1 jaar karate...
              ik weet op wie ik wedden ga.

en 20jaar ervaring karate tov 20 jaar ervaring thai,
              dan kan het volgens mij spannend worden.

je moet natuurlijk niveau vergelijkingen maken...

als je enorm getraind ben in karate, dan zal dat zijn vruchten afwerpen,
              maar de 1e jaren in karate zie ik niet als nuttig op straat...
              dit in tegenstelling tot thai.

nu ik ga geen sport afbreken,
              maar sommige sporten hebben op straat geen nut, andere iets meer...

en als je uiteindelijk het vuurwapen erbij haalt,
              dan heeft volgens mij enkel hardlopen nog zin
              helemaal mee eens! trouwens het valt me verder op dat jij iemand bent die met de nodige kennis van zaken praat

Comment

vind aikido ook wel een "mooie" sport om te zien , en lijkt me heel doeltreffend als je wat ouder word.
                het is alleen kwestie van een goede club te vinden want das ni zo evident vrees ik...

Comment

Is dat niet bij alle vechtsporten of verdedigingstecnieken zo?
                  Het is wereldwijd verspreid. Oa FBI, politie Holland, USmarines, enz...
                  Moest er iets afdoender zijn zou men dat toch wel gebruiken dacht ik? Maar ik geef toe ik weet er niet zo veel van
                  Krav maga is fantastisch voor sterke kerels die tot op den draad getraind zijn. Als je tijd hebt om zoveel uur in de week op kracht en zoveel uur in de week op snelheid te trainen, ga daar dan voor. Je zal zeker je mannetje kunnen staan.

Rara? welke krijgskunst is verplicht bij de agenten in Tokyo?

Comment

Oei, dan heb ik een verkeerd beeld van Krav Maga,
                    Ik dacht dat bij Krav Maga juist de bedoeling was dat je een sterkere tegenstander onschadelijk kon maken.

Nu met de vriendin al besproken.
                    Als ons bouwplannen voorbij zijn, en we zijn verhuisd, ga ik bij een club in de buurt gaan kijken voor Aikido.

Komt perfect uit om te combineren met de training van thai boks

misschien dat mijn curieusiteit het niet uithoudt en dat ik al vroeger wat ga kijken
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

.........

Nu met de vriendin al besproken.
                      Als ons bouwplannen voorbij zijn, en we zijn verhuisd, ga ik bij een club in de buurt gaan kijken voor Aikido.

Komt perfect uit om te combineren met de training van thai boks
                      denk nou maar om je nek!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Thx voor de bezorgdheid, maar de stijve nek is weer in orde.
                        Heel goed warm gehouden, lichte massage en regelmatig stretchen

Comment

Thx voor de bezorgdheid, maar de stijve nek is weer in orde.
                          Heel goed warm gehouden, lichte massage en regelmatig stretchen
                          ah...gelukkig.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            Krav maga is fantastisch voor sterke kerels die tot op den draad getraind zijn. Als je tijd hebt om zoveel uur in de week op kracht en zoveel uur in de week op snelheid te trainen, ga daar dan voor. Je zal zeker je mannetje kunnen staan.

Rara? welke krijgskunst is verplicht bij de agenten in Tokyo?
                            Richt de tegenaanval op de kwetsbare delen van het lichaam. Een levensvatbaar zelfverdedigingssysteem mag nooit gebaseerd zijn op de fysieke gesteldheid van de verdediger. Daarom benadrukt Krav Maga tegenaanvallen naar de kwetsbare plekken van het lichaam, zoals ogen, kaak, keel, lever, nieren, kruis, vingers, knieën en wreef. Aanvallen naar deze lichaamsdelen veroorzaken maximale schade met minimale inspanning en kracht. 

Ik wil hier geen polemiek gaan starten, daarom weet ik er té weinig van. Maar je zal toch moeten toegeven dat Krav Maga wereldwijd verspreid is bij special forces, leger, politie.
                            Daaruit concludeer ik dat dit de meest effectieve verdedigingstechniek is. Correct me if I am wrong
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Richt de tegenaanval op de kwetsbare delen van het lichaam. Een levensvatbaar zelfverdedigingssysteem mag nooit gebaseerd zijn op de fysieke gesteldheid van de verdediger. Daarom benadrukt Krav Maga tegenaanvallen naar de kwetsbare plekken van het lichaam, zoals ogen, kaak, keel, lever, nieren, kruis, vingers, knieën en wreef. Aanvallen naar deze lichaamsdelen veroorzaken maximale schade met minimale inspanning en kracht. 

Ik wil hier geen polemiek gaan starten, daarom weet ik er té weinig van. Maar je zal toch moeten toegeven dat Krav Maga wereldwijd verspreid is bij special forces, leger, politie.
                              Daaruit concludeer ik dat dit de meest effectieve verdedigingstechniek is. Correct me if I am wrong

verdedigingstechnieken moeten bij de beoefenaar passen. Er is niet zomaar een 'dit is het beste'.
                              Een krijgskunst die maximale schade veroorzaakt is per definitie niet geschikt voor agenten. Die moeten met minimale schade mensen kunnen controleren.
                              Ik richt mij al heel mijn leven in de krijgskunsten op maximale controle met minimale schade. Dat is een totaal andere manier van denken. Krav maga is op iets totaal anders gericht dan wat ik doe. Dat maakt het niet minder doeltreffend, maar ik geloof niet dat je een gevecht snel kunt stoppen door geweld toe te voegen.

Comment

Maar je zal toch moeten toegeven dat Krav Maga wereldwijd verspreid is bij special forces, leger, politie.
                                Daaruit concludeer ik dat dit de meest effectieve verdedigingstechniek is.
                                Klinkt aantrekkelijk naar mijn oorspronkelijke vraagstelling toe. maar ik vrees alleen dat de sfeer mogelijk wat macho-achtig is in zo'n club, of vergis ik me? (Tegenover Oosterse toestanden). En ik vraag me ook af of het geschikt is om te beginnen als vijftigjarige met een doorsnee conditie.
                                zoals putor zegt:
                                verdedigingstechnieken moeten bij de beoefenaar passen. Er is niet zomaar een 'dit is het beste'.
                                natuurlijk wil ik me goed kunnen verdedigen als ik bijvoorbeeld door een carjacker uit de auto wordt gezet.

Comment

Working...
                                X