Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gevechts- of verdedigingssporten.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: gevechts- of verdedigingssporten.

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    1 ik had het mes (met verf) en mocht doen wat ik wou...
    meneer ging mij ontwapenen:
    - trap in het kruis en dan mes naar keel...

    2 Ik beoefen nu al 5 jaar Thai boks en MMA.
    heb nog maar 1 keer naast de matten dicht op vechten gestaan,
    en toch... heb ik al het mogelijke gedaan om het gevecht te ontwijken...
    thuisgekomen voelde ik mij een winnaar hoor...

    3 een niet-gevochten gevecht is een gewonnen gevecht.

    4 tegen een stok wil ik nog proberen,
    1 Dat is een klassieker, veel mensen gaan ervan uit dat iemand met een mes direct met dat mes gaat aanvallen.

    2 zo heb ik er ook een paar. Soms lukt dat heel goed met een babbeltje. Een keer kwam er een geweldenaar op mijn afgestormd maar die zag dat ik niet bewoog of onder de indruk was. Bij de laatste stappen werd hij kleiner per stap en uiteindelijk ging hij maar terug achteruit. Nooit leuk om zoiets mee te maken, maar altijd blij dat het goed afloopt.

    3 dat is zowat de essentie

    4 een stoot met een stok breekt je ribben, het is een veel gevaarlijker wapen dan het lijkt.

    Die MMA? Is dat vooral gericht op wedstrijden en hoe ze te winnen of eerder een 'martiale' aanpak.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: gevechts- of verdedigingssporten.

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      De maatschappij verhardt, de agressie neemt toe. Wie in een grootstad leeft kan dat moeilijk ontkennen.
      Ik ben vijftig en voel me 's ochtends al wat strammer.
      Bestaat er een sport waarbij je je conditie en technieken verbetert zodat je fysieke aanvallen kan afslaan?
      Hardlopen

      Comment


      • #18
        Re: gevechts- of verdedigingssporten.

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        In welke buurt Zoekt Control-Z een club? In Gent ken ik een paar heel goede.
        Gent is me iets te ver voor een sportbeoefening op regelmatige basis.
        Ik zoek in de buurt van Antwerpen.

        iedereen bedankt voor de reacties.
        Nu hebben we al als suggesties:

        Aikido
        Wing Tsun
        Jiu-Jitsu
        Thai boks
        MMA

        Het is de bedoeling dat het technieken zijn die praktisch bruikbaar zijn als je belaagd wordt.
        Ook dat een vijftigjarige ze kan aanleren en welkom is in een club.
        Dus geen macho-sfeer.
        misschien kan ik aan de hand daarvan al een soort selectie maken?

        Comment


        • #19
          Re: gevechts- of verdedigingssporten.

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          4 een stoot met een stok breekt je ribben, het is een veel gevaarlijker wapen dan het lijkt.

          Die MMA? Is dat vooral gericht op wedstrijden en hoe ze te winnen of eerder een 'martiale' aanpak.
          op punt 4: Dat durf ik wel te beweren: eer ze deftige slag recht op mijn ribben geven moet er al veel gebeuren... (Thai dekking zit op dat vlak best goed). alles hangt natuurlijk weer af van situatie... persoonlijk heb ik meer angst voor messen/flessen/vuurwapens.


          MMA houdt bij ons in: BJJ en Thai gecombineerd... en persoonlijk vind ik dat een combinatie perfect voor op straat... Tuurlijk richt je je op wedstrijden (ik dan weer niet), maar de technieken gebruikt zijn echt wel bruikbaar...

          Boksen houdt bv geen rekening met knie stoten, of trappen, Thai doet dit wel,
          knie naar been/maag/hoofd... Thai is ook geen mooie sport om te zien meestal, dit terwijl andere martial arts ook echt kunstige dingen heeft...

          Een probleem waar (volgens mij) elke vechtsport mee kampt:
          Sommigen komen om de sport te leren.
          Sommigen om competitie te vechten.
          Sommigen komen om te leren vechten/straatvechten...

          Nu het grote probleem is, welke gevechtsport je ook doet EN wilt gebruiken:
          hoe kan je weten of je tegenstander geen Zwarte band 7e dan heeft ?

          je moet daar maar staan, volleerd muay-thai-bokser... kom je dan ineens een capoeira-dude tegen... kan best spannend worden
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #20
            Re: gevechts- of verdedigingssporten.

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Gent is me iets te ver voor een sportbeoefening op regelmatige basis.
            Ik zoek in de buurt van Antwerpen.

            iedereen bedankt voor de reacties.
            Nu hebben we al als suggesties:

            Aikido
            Wing Tsun
            Jiu-Jitsu
            Thai boks
            MMA

            Het is de bedoeling dat het technieken zijn die praktisch bruikbaar zijn als je belaagd wordt.
            Ook dat een vijftigjarige ze kan aanleren en welkom is in een club.
            Dus geen macho-sfeer.
            misschien kan ik aan de hand daarvan al een soort selectie maken?
            MMA zou ik niet aanraden om op 50 mee te beginnen,
            Ik weet niet hoe lenig je bent, maar voor sommige worpen moet je toch wel flexibel uit de hoek komen...

            Hoe wing tsun en aikido eraan toe gaan weet ik niet,
            maar bij onze thai: dat zijn harde trainingen, scheen tegen scheen trappen, full contact...
            ik zou aanraden:
            ga van elke sport eens een training bekijken...
            dan zal je snel merken wat je wel of niet wilt...


            ook bij mma... denk ik dat je toch een lichte macho sfeer kan tegenkomen...
            hangt ook af van de trainer.
            Onze trainers dulden het niet dat je daar wat stoer staat te doen...
            (en "straffen" dit ook af).
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #21
              Re: gevechts- of verdedigingssporten.

              Ik heb ooit eens een documentaire gezien betreffende het Israëlische leger. Die mannen hebben hun eigen gevechtsport ontwikkeld, waarvan de naam mij momenteel ontsnapt.
              Het zag er mij heel effectief uit... er werd daar niet gekeken naar wat mooi is...
              Een trap in de ballen bijvoorbeeld was een van de favorieten...
              Veel hangt af van wie er tegenover je staat. Doorgewinterde gangsters die aarzelen niet, en de kans dat je iets succesvol kan ondernemen is dan ook klein.
              Straatboefjes daarentegen zullen eerder aarzelen, en het is die aarzeling die de kans op succes doet toenemen. Ook, de eerste slag, actie moet afdoend zijn, zo niet.....
              The real thing is ook heel wat anders dan wat oefenen in clubverband.
              Ik ga mijn leven niet riskeren voor een portefeuille of een gsm
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #22
                Re: gevechts- of verdedigingssporten.

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Ik heb ooit eens een documentaire gezien betreffende het Israëlische leger. Die mannen hebben hun eigen gevechtsport ontwikkeld, waarvan de naam mij momenteel ontsnapt.
                Het zag er mij heel effectief uit... er werd daar niet gekeken naar wat mooi is...
                Een trap in de ballen bijvoorbeeld was een van de favorieten...
                Veel hangt af van wie er tegenover je staat. Doorgewinterde gangsters die aarzelen niet, en de kans dat je iets succesvol kan ondernemen is dan ook klein.
                Straatboefjes daarentegen zullen eerder aarzelen, en het is die aarzeling die de kans op succes doet toenemen. Ook, de eerste slag, actie moet afdoend zijn, zo niet.....
                The real thing is ook heel wat anders dan wat oefenen in clubverband.
                Ik ga mijn leven niet riskeren voor een portefeuille of een gsm
                ik zal helpen:

                Krav Maga

                Dat zou idd de meest effectieve sport zijn.
                omdat ze idd geen rekening houden met regels, enkel jezelf verdedigen telt...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #23
                  Re: gevechts- of verdedigingssporten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  op punt 4: Dat durf ik wel te beweren: eer ze deftige slag recht op mijn ribben geven moet er al veel gebeuren... (Thai dekking zit op dat vlak best goed).

                  Akkoord, maar breekt die deftige slag dan bv jouw arm niet?
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #24
                    Re: gevechts- of verdedigingssporten.

                    Afhankelijk natuurlijk...

                    vergeet niet dat een mid en high kick ook geblokt worden met de armen.
                    Dat je getraind word om die dingen af te weren.

                    Zelfde met stokslag...
                    Mispakt u niet hoe hard een been kan zijn...

                    Natuurlijk,
                    als de stok een baseball bat is, dan is het alweer wat anders,
                    (vandaar dat ik zeg: afhankelijk van de situatie).
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #25
                      Re: gevechts- of verdedigingssporten.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Zelfde met stokslag...
                      Mispakt u niet hoe hard een been kan zijn...
                      Ik heb het niet over een slag met een stok, maar over een stoot. Daar werkt nauwelijks dekking tegen (doet veel te veel pijn), daarvoor ga je opzij moeten gaan.

                      Je moet bij een slag (zwaai) zeker niet proberen op het wapen te blokken. Inkomen en de man nemen is de boodschap. Mispak u niet aan hoe zwak een been maar is. Met stok bedoel ik een houten staf van 4 cm diameter en ongeveer 1m30. Dat is sterk en zwaar. Daarboven zijn er ook een aantal aanvalstechnieken specifiek gericht naar de zwakkere botten. Kuitbeen is minder sterk dan scheenbeen, het spaakbeen is minder sterk dan de ellepijp en de pols en enkel zijn echt heel zwak.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #26
                        Re: gevechts- of verdedigingssporten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        ik zal helpen:

                        Krav Maga

                        Dat zou idd de meest effectieve sport zijn.
                        omdat ze idd geen rekening houden met regels, enkel jezelf verdedigen telt...
                        net daarom is het een krijgskunst en geen sport. Regels zijn voor sporten, in de zuivere krijgskunsten als krav maga, ninjutsu (heet eigenlijk anders, maar best bekend onder die naam) jiu jitsu (ook wel als sport te beoefenen), aikido, hapkido,... zijn eigenlijk nooit voorzien op competitie met reglementen. Er zijn een aantal bewegingen, maar geen regelemten. Ik kan als aikidoka iemand in zijn kloooten stampen en dat aikido noemen, omdat enkel jezelf en anderen verdedigen telt.
                        Last edited by putor; 14 december 2011, 09:05.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #27
                          Re: gevechts- of verdedigingssporten.

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          Je moet bij een slag (zwaai) zeker niet proberen op het wapen te blokken. Inkomen en de man nemen is de boodschap. Mispak u niet aan hoe zwak een been maar is. Met stok bedoel ik een houten staf van 4 cm diameter en ongeveer 1m30. Dat is sterk en zwaar. Daarboven zijn er ook een aantal aanvalstechnieken specifiek gericht naar de zwakkere botten. Kuitbeen is minder sterk dan scheenbeen, het spaakbeen is minder sterk dan de ellepijp en de pols en enkel zijn echt heel zwak.
                          Ok en dan komen we weer op wat ik hiervoor al zei:
                          je weet nooit wat je tegenstander van vechtsport kan...

                          als ik tov steven seagal sta... jah dan ben ik zwaar gejost,
                          sta ik tegenover het typisch 18jarige boefje... dan is het weer een andere situatie,
                          (al snap ik niet waarom hier een discussie van gemaakt word).

                          als je niet inkomen kan, zal ik liever blokken a la thai als los in de ribben te nemen.
                          een stoot dan heb je met iemand te maken die er verstand van heeft... (gemiddeld persoon zal zwaaien met een stok)
                          en hopelijk genoeg voor hem.

                          want een stoot ontwijk je gemakkelijker,
                          is zelfde met een frontkick,
                          zijwaarts wegpushen (perfect mogelijk) en idd inkomen...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #28
                            Re: gevechts- of verdedigingssporten.

                            hier zijn kenners aan het woord.
                            ik heb precies nog veel te leren.

                            Comment


                            • #29
                              Re: gevechts- of verdedigingssporten.

                              @ Control-Z: als je enkele jaren aan vechtsport doet, dan vergaar je die kennis ;-)

                              bij ons zitten er mannen die allerlei gevechtsporten (krijgstkunsten om correcte woorden te gebruiken
                              beoefenen...

                              voor en na training, tonen zij dan hun speciallekes,
                              altijd fijn, en je leert er veel van
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #30
                                Re: gevechts- of verdedigingssporten.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                want een stoot ontwijk je gemakkelijker,
                                is zelfde met een frontkick,
                                zijwaarts wegpushen (perfect mogelijk) en idd inkomen...
                                maar wie slim is stoot pas als de tegenstander uit evenwicht is zich moeilijk kan verdedigen. Gewoon rechtoe rechtaan aanvallen als iemand in een goede stevige houding staat is gewoon dom.
                                The Knight That Says Ni...kon

                                Comment

                                Working...
                                X