Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet alles in België is slecht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Niet alles in België is slecht

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    ....... De factuur op naam van degene waar moet gewerkt worden en het werk door derden in het zwart en dan wordt dat "zelf uitgevoerd werk".
    zo doen we het hier altijd...
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Als 'genieter' van dividend uit mijn eigen BVBA, kan ik je verzekeren dat er 48% procent belastingen worden geheven. Nl 33% vennootschapsbelasting en 15%, en geen 25%, dividenden belasting.
      Kijk maar na....
      Die 15% stamt nog van vele jaren geleden. kWist niet dat dat nog bestond.
      En dan moet ik je toch nog teleurstellen. Ik kom met moeite boven de 43%.
      Hoe kom ik daar aan?

Belastbare vennootschapswinst = toename reserves + dividenden + verworpen uitgaven
      Reserves is de eigenlijke winst, dus toegevoegd aan de vennootschapsreserves of over te dragen winst of hoe dan ook genoemd
      Verworpen uitgaven zijn de fiscaal niet aftrekbare kosten die boekhoudkundig zijn afgetrokken en fiscaa bij de winst zijn te voegen (bijvoorbeeld 25% autokosten, 31% restaurant, ...)
      dividenden is de uitgekeerde niet gereserveerde winst.
      Stel nu dat je winst bestaat uit 100.000 dividenden en niets meer. Dan is de belasting 33.000, blijft 67.000. Juist? Ja.
      Dan houdt de vennootschap 15% in als voorheffing op 67.000 en krijg je netto 56.950 of 43,05% uitbetaald.
      Terzijde, als je bvba 33% vennootschapsbelasting betaalt is je vennootschap geen KMO.
      En als dat 33% is maak je ook niet optimaal gebruik van de fiscale spitstechnolgie. zie de post van Theokus)
      Je bvba zal dat waarschijnlijk wel doen en dan is de belastingvoet dus nog lager dan 43%
      Maar jij laat het achterste van je tong ook niet zien hé?

Comment

Heel simpel miléén. De factuur op naam van degene waar moet gewerkt worden en het werk door derden in het zwart en dan wordt dat "zelf uitgevoerd werk".
        Als ik een factuur maak voor geleverd werk van bv 10.000€, en ik laat het werk uitvoeren door mensen die ik zwart betaal ben ik niet goed bezig hé

1: voor de fiscus is die 10.000€ netto winst, ik kan nl het zwarte geld niet inbrengen hetgeen inhoudt dat ik in feite belasting betaal op een winst die ik gedeeltelijk niet gemaakt heb

2: waar ga ik het geld halen om het zwart te betalen, van mijn witte inkomsten? Nogmaals kassa voor de fiscus...
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ze komen bij mij materialen aankopen
          In 't zwart met factuur? Leg dat eens uit.
          En dat laatste was dat een bedreiging?

Neen. Verkeerd uitgedrukt.
          Ik bedoel: Ik zie en weet veel meer over deze dingen dan ik hier vertel.

Comment

Als ik een factuur maak voor geleverd werk van bv 10.000€, en ik laat het werk uitvoeren door mensen die ik zwart betaal ben ik niet goed bezig hé

1: voor de fiscus is die 10.000€ netto winst, ik kan nl het zwarte geld niet inbrengen hetgeen inhoudt dat ik in feite belasting betaal op een winst die ik gedeeltelijk niet gemaakt heb

2: waar ga ik het geld halen om het zwart te betalen, van mijn witte inkomsten? Nogmaals kassa voor de fiscus...
            OK, dan had ik het anders begrepen. Ik dacht dat jij leverancier van materialen bent.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Je draait nu het zaakje wel om.
              Je zei dat die vloerders bij jou komen materiaal halen om in het zwart te vloeren.
              Zo begrijp ik post 59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Die 15% stamt nog van vele jaren geleden. kWist niet dat dat nog bestond.
                En dan moet ik je toch nog teleurstellen. Ik kom met moeite boven de 43%.
                Hoe kom ik daar aan?

Stel nu dat je winst bestaat uit 100.000 dividenden en niets meer. Dan is de belasting 33.000, blijft 67.000. Juist? Ja.
                Dan houdt de vennootschap 15% in als voorheffing op 67.000 en krijg je netto 56.950 of 43,05% uitbetaald.

Maar jij laat het achterste van je tong ook niet zien hé?
                Als je gelijk hebt heb je gelijk, ik heb die 33% bij die 15% gewoon opgeteld, hetgeen dom is natuurlijk.
                Chance dat ik een boekhouder heb, ik zou verdorie nog te veel betalen aan de fiscus

Maar het was maar een reactie op het feit dat er op dividend geen belasting betaald moest worden. En 43% is toch al een serieus bedrag hé. Wat zou men willen, dat het nog eens bij je privé belastingaangifte moet gevoegd worden?
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Je draait nu het zaakje wel om.
                  Je zei dat die vloerders bij jou komen materiaal halen om in het zwart te vloeren.
                  Zo begrijp ik post 59.
                  De hulpmaterialen, de aankoop van de tegels wordt door de eigenaar zelf, op factuur, gekocht.
                  Maar we wijken af
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Neen. Verkeerd uitgedrukt.
                    Ik bedoel: Ik zie en weet veel meer over deze dingen dan ik hier vertel.
                    Ik meestal ook
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Als je gelijk hebt heb je gelijk, ik heb die 33% bij die 15% gewoon opgeteld, hetgeen dom is natuurlijk.
                      Chance dat ik een boekhouder heb, ik zou verdorie nog te veel betalen aan de fiscus

Maar het was maar een reactie op het feit dat er op dividend geen belasting betaald moest worden. En 43% is toch al een serieus bedrag hé. Wat zou men willen, dat het nog eens bij je privé belastingaangifte moet gevoegd worden?
                      Ik wil de staat niet verdedigen. En ik ken ook de bedragen niet. Maar gesteld het is geen bvba dan zou je vennootschapswinst dus de private winst zijn. Je begrijpt wel wat ik bedoel. Om dan aan een gemiddeld tarief van 43% te komen ben je een verdomd succesvol zakenman en geef je ruim aan, geloof me.

Anderzijds, om een gemiddeld tarief van 15% belasting te betalen (als dat je enig inkomen zou zijn) heb je een niet zo hoog inkomen (of veel aftrekken, lening en dergelijke). Anders gezegd. Stel dat je een inkomen zou hebben van 67.000 euro en je betaald slechts 15% belasting mag je als private persoon toch niet klagen? Of wel?

Comment

Heel simpel miléén. De factuur op naam van degene waar moet gewerkt worden en het werk door derden in het zwart en dan wordt dat "zelf uitgevoerd werk".
                        Tegenwoordig is dat ook al niet meer zo evident.
                        Maar meestal wordt er door de btw een compromis voorgesteld.
                        Indien je dat niet aanvaardt ligt de bewijslast bij jou. Dagboek, getuigen, enz,enz.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Tegenwoordig is dat ook al niet meer zo evident.
                          Maar meestal wordt er door de btw een compromis voorgesteld.
                          Indien je dat niet aanvaardt ligt de bewijslast bij jou. Dagboek, getuigen, enz,enz.
                          Heb ik zelf allemaal meegemaakt bij de bouw van mijn woning. Maar dat was in de tijd dat er met ambtenaren ook nog te "praten" viel door de gewone werkmens.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik wil de staat niet verdedigen. En ik ken ook de bedragen niet. Maar gesteld het is geen bvba dan zou je vennootschapswinst dus de private winst zijn. Je begrijpt wel wat ik bedoel. Om dan aan een gemiddeld tarief van 43% te komen ben je een verdomd succesvol zakenman en geef je ruim aan, geloof me.

Anderzijds, om een gemiddeld tarief van 15% belasting te betalen (als dat je enig inkomen zou zijn) heb je een niet zo hoog inkomen (of veel aftrekken, lening en dergelijke). Anders gezegd. Stel dat je een inkomen zou hebben van 67.000 euro en je betaald slechts 15% belasting mag je als private persoon toch niet klagen? Of wel?
                            Het gaat mij over de totaliteit van de belasting, op 100.000€ wordt er 43.000€ afgehouden.
                            Ik vind dat voldoende...
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Het gaat mij over de totaliteit van de belasting, op 100.000€ wordt er 43.000€ afgehouden.
                              Ik vind dat voldoende...
                              Als ik 100.000 zou krijgen wordt er ietsje meer dan 43.000 afgehouden, wees gerust.

Bovendien krijg jij nooit 100% van de dividenden, maar 67%.
                              Tenzij je bij die 1000 grootste bedrijven zit, natuurlijk.

Comment

Als ik 100.000 zou krijgen wordt er ietsje meer dan 43.000 afgehouden, wees gerust.

Bovendien krijg jij nooit 100% van de dividenden, maar 67%.
                                Tenzij je bij die 1000 grootste bedrijven zit, natuurlijk.
                                Ik krijg ong. 57%.
                                Ttz (-33% vennootschapsbelasting) dan -15%
                                Dus als de BVBA 100.000€ voorziet gaat er 33% vennootschapsbelasting af = 67.000
                                Dan 67.000 - 15%= 56.950€
                                Maar wees gerust zoveel dividend trek ik niet
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X