Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frustrerende eigenschap van het forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Frustrerende eigenschap van het forum

Toen ik op het forum kwam vanmorgen zag ik al direct een spambericht staan in het onderdeel "camera's". Volgens het profiel was de spammer nog online en had hij/zij/het al 6 berichten gepost. Bij het rapporteren van deze spam moet je telkens een minuut wachten met als resultaat dat de spammer (die geen restricties heeft) sneller kan spammen dan men kan rapporteren
    Uiteindelijk ging hij offline na 16 berichten...

Vreemd dat er nu nog maar 10 spamberichten staan, 6 zijn dus gewist, de andere niet (mod die niet overal mag modereren?)

Edit: ze zijn allemaal weg :-)
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Re: Frustrerende eigenschap van het forum

Had er ook een aantal gemeld. Hoewel een Mod bijna het equivalent is van Superman/Superwoman is die nog niet sneller dan het licht, dat zijn ze nog aan het onderzoeken in CERN... :-D

Comment

Geen probleem met de snelheid van de mods, het is het melden dat sneller zou mogen gaan... 1 minuut wachten tussen meldingen...
      bye, Maurice
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Geen probleem met de snelheid van de mods, het is het melden dat sneller zou mogen gaan... 1 minuut wachten tussen meldingen...
        gewoon niet allemaal apart melden.
        kleine begeleidende tekst erbij voor de MOD is al voldoende.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat Bouk zegt maakt het inderdaad een stuk eenvoudiger, een kleine reply schrijven dat de moderator verwittigd is via het uitroepteken.
          Wanneer iedereen dat uitroepteken gebruikt ( wat normaal is wanneer niemand al een reply geschreven heeft dat de spam al gemeld is ) krijgen de moderatoren dus van iedere gebruiker die het uitroepteken gebruikt een email . . . gevolg . . . ik had ongeveer 50 emails in mijn postvak voor 16 spamberichten . . .
          Als we van iedere spammer één melding krijgen is dat voldoende, zijn overige spamberichten vinden we dan automatisch zeer snel terug
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            . . . ik had ongeveer 50 emails in mijn postvak voor 16 spamberichten . . .
            Is toch een teken dat we allemaal oplettend zijn, neen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht

Is toch een teken dat we allemaal oplettend zijn, neen
              Absoluut waar
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Kan een gebruiker niet automatisch geblokkeerd worden als er op korte tijd een aantal spammeldingen binnenkomen?
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Kan een gebruiker niet automatisch geblokkeerd worden als er op korte tijd een aantal spammeldingen binnenkomen?
                  Geen flauw idee, ik zou denk van niet want anders had dit mijn inziens al lang toegepast geweest . . . we hebben onze administrator van het probleem op de hoogte gebracht maar hij had ook geen kant en klare oplossing voor dit probleem ( IP adressen blijken van overal te zijn dus die blokkeren had ook niet direct zin.
                  En hoe maak je een onderscheid tussen spamberichten en een BD lid dat bvb 4 of 5 posts maakt in verschillende andere forumonderdelen.
                  Ikzelf reageer soms ook binnen de 5 min op verschillende topics ( schopjes bvb ), dan automatisch geblokt worden lijkt me dan niet opportuun.
                  Nu, dat zijn enkel mijn denkpistes . . . in ieder geval bedankt voor het meedenken aan de oplossing van dergelijk probleem.

Comment

Heb het niet over snel reageren, maar over spammeldingen.

Als 3 of 5 mensen een bericht melden als spam, moet er iets loos zijn.

Comment

Heb het niet over snel reageren, maar over spammeldingen.

Als 3 of 5 mensen een bericht melden als spam, moet er iets loos zijn.
                      [Mod-LesC]Waarom? Die hebben allemaal hetzelfde spambericht gezien!

Vanmorgen was er één spammer, met 16 spamberichten. De Mods kregen wel 32 meldingen daarvan (en nog een paar extra, nadat de spammer alweer was opgeruimd; d'er is nu eenmaal een tijdsvertraging tussen melding en ontvangst).
                      Ik zou tevens willen verwijzen naar
                      Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Inderdaad, zoals Francis zegt: de eerst post een reply met daarin dat de Mods verwittigd zijn. De volgende hoeven dan geen uitroepteken meer aan te klikken (als zou ik het interessant vinden, softwarematig, mocht dat uitroepteken na een dergelijke melding inactief worden.
                      Let daarbij op dat je het spambericht niet citeert (quote), zoals sommigen wel eens doen.
                      Wij kunnen zo'n spammer en zijn berichten met één veeg weghalen, maar moeten daarna wel controleren of er in reply's geen links meer voorkomen.
                      [/Mod]
                      Last edited by LesC; 30 november 2011, 11:45.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dju, dat blauw leest moeilijk.
                        Zal stoppen met te rapporteren.

Comment

Dju, dat blauw leest moeilijk.
                          Zal stoppen met te rapporteren.

Oei, de eerste die daar melding van maakt. En rood gebruiken we weer voor wat anders. Voorkeur voor een ander kleurtje?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            De volgende hoeven dan geen uitroepteken meer aan te klikken (als zou ik het interessant vinden, softwarematig, mocht dat uitroepteken na een dergelijke melding inactief worden.
                            Op het forum van userbase krijg je netjes een melding "dit bericht werd reeds gemeld".

Je moet een minuut wachten tussen meldingen maar niet tussen spampostings, ergens is dat niet logisch

Voorstellen: Geen links in de eerste x postings, moderated registratie, betere "controlevraag", moderated postings tot je x postings gedaan hebt (eventueel slechts 1).
                            bye, Maurice
                            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Voorkeur voor een ander kleurtje?
                              Wit??
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment