Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: l

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
    Dit was maar om een beetje "geleerdheid" bij mijn post te plaatsen, voor heel wat woorden heb ik wikipedia mogen raadplegen en andere antwoorden heb ik al helemaal niet gelezen omdat het een hele andere woordenschat is dan ik geleerd heb in mijn 3 jaar kleuter-, 6 jaar lager- en 7 jaar middelbaar onderwijs
    Dan hebben we hetzelfde aantal jaren school gelopen , technisch onderwijs om precies te zijn

Comment

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Haha, we zijn met z'n allen massaal OT gegaan, de TS incluis
      Maar eerlijk, waarom zo'n topic starten: wie kan nu niet verontwaardigd zijn bij die beelden? Daar is toch geen discussie bij mogelijk..
      Wie? Die schutters al zeker niet, maar die zullen wel niet op dit forum zitten.
      En hoeveel kliks heeft dit topic al opgeleverd? Hoor je ze al rinkelen?
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

In dit topic wordt meer op elkaar geschoten dan jagers dat op elkaar plegen te doen. Besef dat wel !
        AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

Comment

.

Hetgeen ik gewoon niet snap, is dat mensen er plezier uit halen om dieren dood te schieten. Alleen al dat aspect zet voor mij het hele jachtgegeven op de helling.
          waarom snap je dat niet? De jager, en oké niet alle, dood zo min voor zijn plezier als een slachter. Als ik plezier wil beleven aan het schieten ga ik wel kleiduifschieten. Dan denk ik er in de verste verte niet aan om dieren te gaan doden. Het zou trouwens ook véél goedkoper zijn...
          Kan je dan echt niet begrijpen dat wij die dieren doden om op te eten?
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            je bedoeld waarschijnlijk mensachtige praktijken....beesten doen zoiets niet.
            grt,bouk.
            Predatoren verdoven hun prooien anders ook niet, dat kan er behoorlijk ruw aan toegaan zenne.
            Kort genoeg Bouk?
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Dat klopt helemaal. Ik lust graag vlees.
              En als ik meer zou moeten betalen voor een stuk dier dat een gegarandeerd levenscomfort + pijnloze dood kreeg, dan deed ik dat.
              dát kan
              Zoek maar op Wikipedia WAGYU rund.

Een uittreksel: De malsheid van het Wagyu-vlees wordt mede verkregen door de runderen te masseren, klassieke muziek te laten horen en bier te laten drinken.
              Prijskaartje kan oplopen tot 1.000€ de kg. Duizend dus.

Blij dat ik je van dienst kon zijn
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Doet dat pijn, die onweerstaanbare drang om alles in het belachelijke te trekken?
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Op deze uitspraak was ik eigenlijk nog aan het wachten,
                  dus als we de koeien los laten lopen (wild he) en met dat perfect nekschot afmaken (als je zo perfect kan mikken)... dan is het plots voor jou minder beestachtig?

Deze opmerking... maakt het net allemaal een beetje grappiger...
                  Zo zie je maar hoe veel je van de jacht afweet. Een nekschot wordt niet toegepast op groot wild. Dat is al de tweede maal dat je dat hier komt verkondigen.
                  Het wordt gedood met een bladschot, en ik ga het hier niet nog eens uitleggen. Zoek het zelf maar eens op.

Maar grappig is het wel...
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Doet dat pijn, die onweerstaanbare drang om alles in het belachelijke te trekken?
                    Hoe bedoel je?
                    Jij vroeg iets en ik heb je een valabel antwoord gegeven. Dat vlees bestaat echt.
                    En nee hoor dat doet helemaal geen pijn, daar komt zelfs endorfine bij vrij
                    Als ik iemand kan helpen.
                    Last edited by mil1; 7 december 2011, 17:23.
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
                      In dit topic wordt meer op elkaar geschoten dan jagers dat op elkaar plegen te doen. Besef dat wel !
                      Dat moet dan wel heel weinig zijn want, moest je het niet weten, jagers schieten niet op elkaar
                      Maar ik begrijp je wel
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Zo zie je maar hoe veel je van de jacht afweet. Een nekschot wordt niet toegepast op groot wild. Dat is al de tweede maal dat je dat hier komt verkondigen.
                        Het wordt gedood met een bladschot, en ik ga het hier niet nog eens uitleggen. Zoek het zelf maar eens op.

Maar grappig is het wel...
                        Ik heb die kennis in het begin van een voorstander meegekregen,
                        ik baseer mij op iemand die jacht aan het goed praten was, (zie post 43).
                        Dus kunnen we concluderen dat de voorstanders er geen verstand van hebben, en dus eigenlijk niet weten wat ze verdedigen?

Maar grappig is het wel dat zelfs de voorstanders er geen verstand van hebben.

Ik wacht op weer een "op de man reactie" van u. (je mag mij beledigen hoor, ik sta er voor open).
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
                          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Dat moet dan wel heel weinig zijn want, moest je het niet weten, jagers schieten niet op elkaar
                          Maar ik begrijp je wel
                          En ze blijven maar missen. Slechte schutters!
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            En dat is je volste recht!
                            Maar het is en was niet de vraag van TS. En dat je als anti-jacht adept niet echt bij de vraag bleef? Bwah, was inderdaad wel te verwachten en er zijn erger dingen in het leven dan "rond de pot draaien", zolang het maar niet de deze is.
                            Tutut, pot is pot hé
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              .
                              Dus kunnen we concluderen dat de voorstanders er geen verstand van hebben, en dus eigenlijk niet weten wat ze verdedigen?

Maar grappig is het wel dat zelfs de voorstanders er geen verstand van hebben.

Ik wacht op weer een "op de man reactie" van u. (je mag mij beledigen hoor, ik sta er voor open).
                              net zo weinig als de tegenstanders hè
                              En ik weet niet dat Voltigeur, want daar heb je het over, een voorstander is van het jachtgebeuren; die conclusie laat geheel voor uw rekening.
                              Wat ik wel weet is dat hij de dingen nuchter bekijkt, onbevooroordeeld en daarna zijn mening onverbloemd neerpent.
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                En ze blijven maar missen. Slechte schutters!
                                Doordenkertje hé
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X