Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Ik keur de vleesindustrie niet af, integendeel. Trouwens waar heb ik dat beweerd?
    'het laatste overblijvende wild neerknallen ' waar heb ik dat beweerd?
    En wie beweerd er dat het laatste wild gaat afgeknald worden? Uit wiens brein is dat in godsnaam ontsproten? Gewoon fundamentalisme is dat, misschien een beetje te vergoelijken door de reusachtige oogkleppen.
    Leer lezen. Ik heb nergens gezegd dat je dat beweerde. Mijn zin waaruit je deze stukjes knipte was een vraag. Even mezelf quoten;
    Maar betekent dat dan dat we moeten/mogen neerkijken op deze vleesindustrie, deze afkeuren, en zeggen "ik ga dan maar het laaste overblijvende wild nog afknallen"?
    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      Met goedkeuring van Pieter Kat van www.loinaid.org; een tof tekstje over de hypocrisie van jagers in het algemeen, en van jagen op leeuwen in het bijzonder. Enjoy!!
      Maar dat keur ik óók niet goed. Dieren afknallen voor de fun, daar ben ik resoluut tegen.
      Ik heb hier ook al meermaals aangehaald dat het slechts dan verantwoord is indien het gebeurt voor consumptie.
      Jij scheert hier elke jager over dezelfde kam... is dat echt zo? Zijn dat allemaal mensen zonder scrupules... niet dus
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

ik overtreed mijn eigen regels door toch te reageren
        sorry ;-)
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Leer lezen. Ik heb nergens gezegd dat je dat beweerde. Mijn zin waaruit je deze stukjes knipte was een vraag. Even mezelf quoten;
          Het was wel suggestief.
          En ik heb deze vraag beantwoord.
          Maar waarom sleur je er deze vraag bij.
          'moeten we dan het laatste stukje wild afknallen' waar slaat dat op, darr is toch nergens sprake van.
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Maar waarom sleur je er deze vraag bij.
            'moeten we dan het laatste stukje wild afknallen' waar slaat dat op, darr is toch nergens sprake van.
            Voluit ja, toch als het gaat over fazanten. Deze exoten zijn ooit ingevoerd louter voor de jacht en brengen niets bij aan onze natuur, noch aan onze biodiversiteit. Dus, afschieten dat zootje. En doe de Indische ganzen, halsbandparkieten, roodwangschildpadden, nijlganzen, etc er maar bij. Maar dat is dan weer een andere discussie.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Voluit ja, toch als het gaat over fazanten. Deze exoten zijn ooit ingevoerd louter voor de jacht en brengen niets bij aan onze natuur, noch aan onze biodiversiteit. Dus, afschieten dat zootje. En doe de Indische ganzen, halsbandparkieten, roodwangschildpadden, nijlganzen, etc er maar bij. Maar dat is dan weer een andere discussie.
              Lap... voor een beestje dat hier al +/- een duizendvijfhonderd zit.
              En nog altijd niet geïntegreerd
              Ik denk dan onmiddelijk aan iets anders, maar dat is ook weer een andere discussie
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Lap... voor een beestje dat hier al +/- een duizendvijfhonderd zit.
                En nog altijd niet geïntegreerd
                Ik denk dan onmiddelijk aan iets anders, maar dat is ook weer een andere discussie
                Dus als ik het goed begrijp wil dit zeggen dat als het ingevoerd is het mag afgeschoten worden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Dus als ik het goed begrijp wil dit zeggen dat als het ingevoerd is het mag afgeschoten worden .
                  Heb je goed begrepen!
                  Maar om misverstand te vermijden, enkel voor dieren en planten.
                  Mvg.
                  Robert

Comment

Jochen, je hele focus ligt op de safari-jacht in Afrika en voor jou is jacht overal ter wereld gelijk. Ik ben al vele malen in Zuid-Afrika geweest en ken ook de obsessie van de "locals" met geweren en hun jachtmagazines (zoals Jag & Hunt). Ik was enkele keren mee op een jacht waar het wrattenzwijn werd gezocht en gevonden. In alle eerlijkheid had ik er gen spijt van dit me te maken en voelde me ook niet schuldig. Ja, het is een ongelijke strijd maar dat is het bij veeteelt ook.
                    Nu, aan de andere kant werd ik ook al door Ann Turner uitgenodigd bij haar project in Zuid-Afrika waar ze voor het WWF de leiding heeft over de bescherming van de met uitsterven bedreigde Ground Hornbill. Samen met haar medewerkers hebben we een heel leuke BBQ gehad.
                    Het is mijn vaste overtuiging dat beide werelden perfect met elkaar kunnen omgaan, dat er een zekere verstandhouding is tussen beiden.
                    Een lokale game keeper die een oude leeuw een stuk vlees heeft besprenkeld met een product die de leeuw suf maakt om een goed betalende Amerikaan is voor mij ook triestig maar valt voor mij niet te vergelijken met een konijn, fazant of everzwijn die hier wordt geschoten.
                    Dat is voor mij de nuance waar ik heen wil.

Comment

Heb je goed begrepen!
                      Het wordt interessant ... Weer van uit een andere hoek bekeken...eigen dieren en planten eerst...
                      Kan u me het waarom ook uitleggen?
                      Want ik zie niet goed in wat bv een fazant kan misdoen aan onze biotoop. Die dieren lopen hier al meer dan 1500 jaar rond.
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Het wordt interessant ... Weer van uit een andere hoek bekeken...eigen dieren en planten eerst...
                        Kan u me het waarom ook uitleggen?
                        Want ik zie niet goed in wat bv een fazant kan misdoen aan onze biotoop. Die dieren lopen hier al meer dan 1500 jaar rond.
                        Niet gemakkelijk om kort uit te leggen, dus simpel gezegd en met een voorbeeld.
                        Als je giraffen zou introduceren in Europa, dan zal de hulst op termijn verdwijnen. Bij hulst zijn de onderste bladeren voorzien van stekels. Bovenaan niet. Die stekels onderaan zijn er om te verhinderen dat bv de reeën er van zouden eten. Giraffen zouden bovenaan, waar geen stekels zijn, het hele lover kaal eten en de struik zal afsterven.
                        Als je nog eens in een bos komt, kijk eens waar Amerikaanse eik groeit. De aanwezigheid van organismen (vogels, insecten, fungi, etc.) op Am. eik en inlandse eik verhoudt zich ca 1 op 10.
                        Fazanten, die ondanks ze al zo lang hier zijn, bezetten ook biotoop van onze dieren.
                        Waar Nijlganzen broeden, durft geen enkele andere gans of eend in de buurt te komen.
                        De exotische waterplant grote waternavel palmt onze waters in. Ga maar eens kijken aan de Maas.
                        En zo kunnen we nog wel wat doorgaan.
                        Mvg.
                        Robert

Comment

... En zo kunnen we nog wel wat doorgaan.
                          Nog dertig pagina's, jongens. Zet 'm op!

Daarna wordt het weer tijd om over winterbanden te keuvelen.
                          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

ik ben deze topic reeds aan het volgen van het begin
                            zoals het filmpje waar hier deze topic voor opstart is hoeft het voor mij echt niet
                            vind het heel erg om naar te kijken

maar ik woon ik een heel groen gebied met veel bos
                            en dan vind ik geplande jacht op wild kunnen
                            een hert is licht en klein en brengt meestal geen schade toe een je auto
                            maar je mag dan nog van geluk spreken als je dit overkomt

naar een everzwijn is een ander paar mouwen
                            en ze zijn hier massaal aanwezig
                            laatst me nog rot geschrokken toen ik van Genk terug huiswaard reed in de nacht
                            en er in de verte een dier te zien was,
                            dacht eerst aan een hond maar korten bij gekomen was het een everzwijn en nog geen kleintje ook

het moet jou maar overkomen

een van de twee afgelopen week hier in ons dorp

dus voor we moord en brand gaan schreeuwen
                            moeten we ook de gevolgen van deze dieren onder ogen kunnen zien
                            en je moet maar toevallig op de verkeerde plek zijn op het verkeerde moment
                            ik keur jacht in het algemeen niet goed
                            maar als er te veel dieren zijn moet er ingegrepen kunnen worden.

PS hier tegenover mij liggen velden waar het op momenten niet te doen is van het knallen en soms korter bij dan je lief is
                            dan zijn die enkele hazen die er rond dartelen ook weer verdwenen of die vos die een lekker kippetje ook wel lust
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Nog dertig pagina's, jongens. Zet 'm op!

Daarna wordt het weer tijd om over winterbanden te keuvelen.
                              Je hebt gelijk
                              De standpunten zullen voor eeuwig en altijd onverenigbaar blijven.... dus is het best die oeverloze discussies te stoppen, wat ik ook ga doen
                              Edoch ik zal het niet laten een stuk wild te schieten om het daarna, met veel smaak, te consumeren.
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01
                                Heb je goed begrepen!
                                Begin dan alvast maar je patatjes te vernietigen, plus alle andere ingevoerde gewassen.
                                Er zal niet erg veel overschieten met jouw selectiecriterium.
                                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Working...
                                X