Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Nieuwsflash: pompoen is nog niet dood als je hem opeet. Planten kunnen communiceren met elkaar en elkaar ertoe aanzetten om het tanine-gehalte te verhogen als grazers en bladereneters zich er overmatig te goed aan doen, maar in staat tot leiden zijn ze niet.
    En tot lijden waarschijnlijk ook niet?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Nieuwsflash: pompoen is nog niet dood als je hem opeet. Planten kunnen communiceren met elkaar en elkaar ertoe aanzetten om het tanine-gehalte te verhogen als grazers en bladereneters zich er overmatig te goed aan doen, maar in staat tot leiden zijn ze niet.
      Lijden...
      Zeg dan dat je niets eet dat kan pijn kan lijden. Als je plantaardig materiaal eet maak je nog steeds cellen dood.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Wil je mij a.u.b. geen woorden in de mond leggen, en ook geen zaken beginnen verdraaien tot ze jou goed uitkomen?
        Waar heb ik gezegd dat er nooit eens een "mis" wordt geschoten?
        Waar heb ik gezegd dat alle jagers heilig zijn? (wel wordt letterlijk beweerd door sommigen dat alle jagers asociale eenzaten zijn en nog meer van dat moois)
        Waar heb ik gezegd dat alle mensen die tegen de jacht zijn, hypocriet zijn?
        als ik daarnet zei van mijn ervaringen,
        dan was je reactie dat het via via horen zeggen was,

dus jij verdraait de zaken ook al.

je zegt:
        hazerug: geboren worden, warm opgegroeid en op natuurlijke wijze gespeend door mama haas, minimum een jaar in de vrije natuur loslopen, rennen en spelen, en dan een hopelijk pijnloos nek- of kopschot.
        (ok, ze kunnen ook na een paar maand worden overreden door iemand die onderweg is naar de slager om een zeer verantwoord en politiek correct kogelbiefstukje )
        Dus je suggereert dat meestal zo'n pijnloos (heb jij al zo'n schot meegemaakt, ik kan niet zeggen of pijnloos is... maar als er mensen kogels in hun hoofd overleven, zullen dieren het ook kunnen) schot het direct verlost...
        en ik denk dat 1/10 zo'n perfect nekschot kan geven...

je verbloemt jouw hobby en krijgt het op je zenuwen als mensen het niet eens zijn met jouw tunnelvisie.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          als ik daarnet zei van mijn ervaringen,
          dan was je reactie dat het via via horen zeggen was,

dus jij verdraait de zaken ook al.

je zegt:

Dus je suggereert dat meestal zo'n pijnloos (heb jij al zo'n schot meegemaakt, ik kan niet zeggen of pijnloos is... maar als er mensen kogels in hun hoofd overleven, zullen dieren het ook kunnen) schot het direct verlost...
          en ik denk dat 1/10 zo'n perfect nekschot kan geven...

je verbloemt jouw hobby en krijgt het op je zenuwen als mensen het niet eens zijn met jouw tunnelvisie.
          - Ik heb nergens gezegd dat JOUW verhaal van horen zeggen was, ik deed een algemene uitspraak, niet eens iemand gequote of namen genoemd.

- Als je niet kan zeggen of het pijnloos is omdat je 't nog niet hebt meegemaakt, dan hoef je hier ook niet te ouwehoeren dat het pijnloos is en dieren doet afzien, want dat kan je dan evenmin weten lijkt me.

- Wanneer jagen mijn hobby wordt, dan zal ik jou daar als eerste over inlichten, maar gelieve mij vooralsnog geen activiteiten toe te schrijven die ik niet doe.

- En lees er nog eens al jouw reacties en die van je medestanders op na, en weet mij dan eens te zeggen wie hier last heeft van tunnelvisie of een paardenbril (kijk, paarden zijn nu wel een hobby van me. Niks verkeerd hoop ik dat we er bovenop gaan zitten?)
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

En tot lijden waarschijnlijk ook niet?
            dat ook ja. Lijden en lijdzaam toezien en dat soort dingen hoort niet tot mijn gebruikelijk vocabularium. Maar ik zal Voltigeursgewijs antwoorden 'echt verkeerd was het niet he'.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

- Als je niet kan zeggen of het pijnloos is omdat je 't nog niet hebt meegemaakt, dan hoef je hier ook niet te ouwehoeren dat het pijnloos is en dieren doet afzien, want dat kan je dan evenmin weten lijkt me.
              Dus jij mag ouwehoeren dat het pijnloos is, als ik dat in vraag stel mag ik er niet over praten?

tunnel.

Omdat je er zoveel vanaf leek te weten, had ik het vermoeden dat het een hobby van jou was, was dus helemaal niet negatief bedoeld...

visie.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

dat ook ja. Lijden en lijdzaam toezien en dat soort dingen hoort niet tot mijn gebruikelijk vocabularium. Maar ik zal Voltigeursgewijs antwoorden 'echt verkeerd was het niet he'.
                Putor, daarom dat ik de vraag stelde, en niet zei dat je verkeerd was, want jouw leiden klopte ook.

Comment

Als jij het sarcasme in die uitspraak niet zag, dan heb je waarschijnlijk oogproblemen. Maar ik vrees eerder voor de figuurlijke kortzichtigheid...
                  Mijn sarcasme-meter werkt perfect, dank U. Maar ik heb eenvoudigweg geen zin in het lichtvoetig toontje die je deze discussie probeert te geven, en evenmin in het minimaliseren van de situatie. Het gaat hier om zeer belangrijke zaken, iets wat mij nauw aan het hartligt.

Wat oogproblemen betreft; ook nog iets in te brengen tegen de feiten die ik opsomde op pg2? Selectief doof/blind? Of past het adjectief "kortzichtig" eerder bij jezelf?

Typisch trouwens, deze persoonlijke aanvallen. Speel aub de bal en niet de man. Of zijn de argumenten uitgeput?
                  http://www.theafricabug.com

Comment

Wat zitten jullie hier toch te palaveren?
                    Allemaal naar Holland mannekes, daar hebben ze een nieuwe sport:
                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    hier....regelmatig in de polder wezen jagen.
                    daarna kleiduiven schieten, was leuker en minder bloederig.
                    grt,bouk.

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
                    ... ps, ik heb de email verstuurd zoals in het artikel te lezen stond
                    Ik ook (zonder commentaar).
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

Ik ook (zonder commentaar).
                      Jos, pas op, want grappig zijn wordt hier geenszins op prijs gesteld...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        geen wezen(s) hoor Jos.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Om tot de essentie te komen
                          Wat is nu het verschil tussen:

- een dier, onder gecontroleerde omstandigheden, doden tijdens een jacht om daarna te consumeren en
                          - een dier, onder gecontroleerde omstandigheden, doden in een slachthuis om daarna consumeren?

hypocrisie van de consument ??

In de voedselketen staan dieren nu eenmaal lager dan de mens en DIT feit is puur natuur.
                          Iemand die vlees op zijn bord wenst eet per definitie een gedood dier

grt
                          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                            Wat is nu het verschil tussen:

- een dier, onder gecontroleerde omstandigheden, doden tijdens een jacht om daarna te consumeren en
                            - een dier, onder gecontroleerde omstandigheden, doden in een slachthuis om daarna consumeren?
                            Dit is een makkelijke

Slachthuis:
                            + Er is geweten hoeveel dieren er zijn
                            + De dieren gaan VOLLEDIG verwerkt worden voor consumptie ("volledig nuttig")
                            + De beestjes sterven een "pijnloze" dood
                            - Velen leven onder miserabele omstandigheden, maar daar zorgt de biocultuur meer en meer voor een oplossing

Jagen:
                            + Je weet dat het dier 100% natuur is
                            - Je weet niet hoeveel dieren er zitten en met de jacht kan je de populatie enorm verminderen
                            - De dieren "kunnen" een pijnlijke dood hebben
                            - Sommigen doen dit gewoon als hobby
                            - Anderen doen het om het op te eten, maar er wordt veel afval overgelaten

Ik ga veel liever wandelen in het bos en zeggen tegen de kleine: "kijk daar een schattig konijntje, dit is hier zijn biotoop, maakt een holletje blablabla" dan "kijk daar een schattig konijntje, de jager gaat het straks komen doodschieten omdat dit natuurbeheer is".
                            Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

In de voedselketen staan dieren nu eenmaal lager dan de mens en DIT feit is puur natuur.

grt
                              dat is geen feit en het is niet puur natuur, dat is puur cultuur. Toen de mens nog 100% in en met de natuur leefden werd er regelmatig eentje opgegeten hoor.

In de middeleeuwen zijn in Europa de wolven uitgeroeid omdat de mens nu eenmaal niet natuurlijk aan de top van de voedselketen staat. De idee ontwikkelen om een diersoort volledig uit te roeien en dat in de praktijk brengen is geen natuur, maar cultuur.
                              In Zuid-Oost Azië botsen de tijger-behoud programma's ook regelmatig met de lokale bevolking omdat er wel eens een tijger met een dorpeling vandoor gaat.
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Wat is nu het verschil tussen...
                                ArCoSs heeft het perfect uitgelegd. Heeft niks met hypocriet te maken.

Wat ons het recht geeft om te beslissen over de dood van eender welk dier in de vrije natuur?
                                Wat ons het recht geeft om te doden "voor het plezier"? Zie hoger.
                                Wat ons het recht geeft om te denken dat we de hele biotoop beter beheren dan Moeder Natuur zélf? Terwijl we nog niet eens 1/100 van de soorten in kaart hebben gebracht.

Wie "ja" antwoordt op één van bovenstaande vragen, die is pas hypocriet.

We zijn ondertussen een pagina verder, maar nog niemand die durft de uitdaging op te nemen; geef me één onpartijdige studie waaruit blijkt dat jagen kan als onderdeel van natuurbeheer, laat staan noodzakelijk is.

link naar die desbetreffende post van mij
                                Last edited by Jochen; 25 november 2011, 20:01.
                                http://www.theafricabug.com

Comment

Working...
                                X