Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Toestellen van die prijs en de iPhone in het bijzonder omwille van zijn grote kwetsbaarheid behoren een degelijke etui te hebben.
    Eigenlijk wordt design dan totaal nutteloos als je hem in zo een etui gaat steken.

    Die link heb ik trouwens twee weken geleden al gepost, maar werd nu van youtube gehaald.

    Comment


    • #17
      Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

      ik heb er onlang een samsung van een vriend in mijn handen gehad en was heel verrast over de lichtheid van het toestel. Het voelde voor mij ondanks het mooie scherm nogal speelgoed achtig aan.
      Het gewicht van de iphone komt natuurlijk door zijn 2 glasplaten.
      Meer gewicht tijdens een val creeert meer kinetische energie (massa * snelheid˛)

      op youtube zin genoeg filmpjes die de krasbestendigheid aantonen van die glasplaten door sleutel, messen,...

      Apple is gekend voor zijn design en zijn voorkeur voor liever met glas, allumium,.. te werken dan plastiek wat ook zijn prijs in de hoogte jacht.

      glas breekt natuurlijk gemakkelijk dan plastiek maar is imho krasbestendiger.

      resultaten van een droptest tussen de iphone 4S en Samsung II
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #18
        Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Eigenlijk wordt design dan totaal nutteloos als je hem in zo een etui gaat steken.
        Ja, dat is inderdaad wel zo, maar bij mij overweegt "hier" toch functionaliteit tov disign. Het is een stuk gereedschap dat mij helpt in mijn beroepsbezigheid en het mag wel mooi ogen, maar de prijs ervan is ook mooi. 600 € is voor mij nog altijd 24.000 oude Bfr en daar wordt nogal eens licht over gegaan.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

          voor mij speelt het ook geen enkele rol hoe het eruit ziet, het moet werken zoals het hoort en toch wel tegen een stootje kunnen , een ongelukje is al snel gebeurt....
          en als het op design aankomt, vind de galaxy toch wel stukken mooier dan de iphone , dus dat zit alvast goed....
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #20
            Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            juist wel,
            afhankelijk van type, mag je cover gemaakt zijn van plastiek,
            bij andere van glas,

            Iphone zal wel zijn reden hebben om glas te gebruiken ipv plastic,
            maar goed nogmaals:
            Zowel de Galaxy S als de iPhone hebben een capacitief scherm.
            De keuze voor glas is enkel de look.
            Last edited by Franciskine; 20 november 2011, 17:59.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Zowel de Galaxy S als de iPhone hebben een capacitief scherm.
              De keuze voor glas is enkel de look.
              Heb het nadien ook gezien (vond niet direct antwoord op vraag vandaar ;-) )

              nu moet ik wel zeggen,
              de laatste keer dat ik een gsm liet vallen...
              zal ongeveer 6jaar geleden zijn (en nu snel hout vastgrijpen )
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                Een capacitief scherm heeft spijtig genoeg het nadeel minder goed met een stylus om te kunnen ... het gaat wel met een specifieke versie maar meestal hebben die een redelijk dikke punt.

                Nu ja, op een tablet is dat geen probleem maar op een kleine scherm van een smartphone is dat even wennen ... vaak zonder stylus dus.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                  Inderdaad speciale stylussen nodig,
                  maar op iphone nog nooit echt het gevoel gehad het nodig te hebben,

                  op mijn vorige samsung star,
                  daar heb ik wel meermaals gevloekt op het scherm, (maar das ivm zo'n galaxy / iphone echt speelgoed).
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                    Heb in een vorig leven een HTC HD2 gehad, destijds dé "iPhone" killer, met een zeer groot, mooi en ook capacitief scherm.

                    Wel....ik kon er totaal niet mee overweg....

                    Nadien lang getwijfeld om toch eens een iPhone te proberen ( die dan OOK een capacitief scherm heeft, en bovendien nog kleiner is !!!! )

                    Raar maar waar: met het scherm van de iPhone heb ik géén problemen. En het formaat van de GSM is ideaal. De HTC HD2 was ietsje groter, maar net té groot om nog handig te zijn voor een GSM.

                    Besluit: er is toch nog een groot onderling verschil in al die capacitieve schermen en wellicht ook in de software die ze aanstuurt.
                    ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
                      Besluit: er is toch nog een groot onderling verschil in al die capacitieve schermen en wellicht ook in de software die ze aanstuurt.
                      Tussen mijn iphone4 en mijn Samsung Galaxy II is er echt geen verschil te merken, deze aanraakschermen zijn van dezelfde kwaliteit ....... Mag ook wel voor hun prijs!
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                        Wat velen doen is een beschermfolie op hun scherm plaatsen en afhankelijk van het materiaal of de dikte kan dit een invloed hebben op de gevoeligheid.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Tussen mijn iphone4 en mijn Samsung Galaxy II is er echt geen verschil te merken, deze aanraakschermen zijn van dezelfde kwaliteit ....... Mag ook wel voor hun prijs!
                          Ik ga me vandaag zo'n S2 eentje bestellen. dat wordt de eerste kennismaking met Android voor mij. Heb er vorig weekend wat mee gespeeld en was onder de indruk. Voor €417 (incl. btw) kan ik niet sukkelen om het eens uit te testen.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Ik ga me vandaag zo'n S2 eentje bestellen. dat wordt de eerste kennismaking met Android voor mij. Heb er vorig weekend wat mee gespeeld en was onder de indruk. Voor €417 (incl. btw) kan ik niet sukkelen om het eens uit te testen.
                            Da's wel echt goedkoop in vergelijking met andere prijzen die ik heb gezien . . . waar heb je die gevonden?
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Da's wel echt goedkoop in vergelijking met andere prijzen die ik heb gezien . . . waar heb je die gevonden?
                              Bij Gigavolt.nl -> http://gigavolt.nl/Samsung-Galaxy-S-II-Black-n777m1070
                              Ik zie nu dat hij nog een beetje in prijs is gezakt (€408). Er komt €14,95.
                              verzendkosten bij voor België.
                              Heb al met een aantal mensen (Belgen) gesproken die er besteld hebben en ze zijn er tevreden van.
                              Mvg Tim

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                                Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Bij Gigavolt.nl -> http://gigavolt.nl/Samsung-Galaxy-S-II-Black-n777m1070
                                Ik zie nu dat hij nog een beetje in prijs is gezakt (€408). Er komt €14,95.
                                verzendkosten bij voor België.
                                Heb al met een aantal mensen (Belgen) gesproken die er besteld hebben en ze zijn er tevreden van.
                                Nice, ik heb dus 130 euro betaald om hem 5 maanden te mogen gebruiken

                                Nu ja, dat is altijd wel met dit soort spullen. Je kan wachten en bijna met een obsolete model kopen of je kan teveel betalen. In ieder geval is dit een mooie prijs voor een high-end smartphone. Niet twijfelen als je er eentje wil kopen zou ik zeggen.

                                http://tweakers.net/pricewatch/27772...100-zwart.html

                                Comment

                                Working...
                                X