Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

    Ik heb beide toestellen dus niet echt een voorkeur :

    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

    Ik heb geen iphone en wil er ook geen, maar echt wetenschappelijk is deze test niet. Je zou dit 20x moeten herhalen met 20 telefoons en steeds op dezelfde manier moeten laten vallen. Gewoon met de losse hand loslaten dan valt de telefoon elke keer anders.

    Comment


    • #3
      Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

      Hier is de Iphone 4 van 1 week oud vanop 80cm hoogte op de laminaatvloer gevallen.
      Frontglas was helemaal verbrijzeld. Verzekering verwittigd en 2 dagen later werd de Iphone door een courierdienst opgehaald. De verzekering voorziet een vervangtoestel, maar de courier had een Samsung bij. Beloofde hersteltijd van 8 dagen liep uit tot 3 weken, maar uiteindelijk werd een splinternieuwe Iphone geleverd. Qua gebruikscomfort gaat de voorkeur toch naar naar de Iphone die ondertussen een rubberen valbescherming heeft gekregen. Met de Samsung is hier geen droptest gedaan.

      Comment


      • #4
        Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

        But will it blend?
        Ik denk dat je met 20 val-testen niet toekomt om iets degelijks te kunnen zeggen... (tenzij het verschil echt heel erg groot is).

        't Is vooral zonde van de vernielde telefoon lijkt mij, vooral als er bescherming voor bestaat...

        Comment


        • #5
          Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

          Ik ken beide toestellen niet, maar weet wel dat mijn Samsung galaxy S veel minder glad is dan de Samsing die mijn vriend heeft. Je koopt geen mooi plat toestel om er een lelijke plastig hoes omheen te vouwen vind ik. Hoe glad de toestellen hier genoemd zijn weet ik niet, maar fabrikanten zouden er wat mij betreft best voor mogen zorgen dat hun toestellen niet spekglad zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

            heb het nog niet getest met mijn galaxy s2 en ga het ook niet doen, maar het geeft wel een goed gevoel als je weet dat het ding toch vrij stevig gebouwd is en niet voor het minste in frutsels valt.....
            heb hem nu een paar weken in mijn bezit en ben er heel tevreden mee, is een leuk speeltje en voldoet voor wat ik hem wil gebruiken...
            het iets groter scherm vind ik alvast een voordeel tov de iphone omdat ik het ding ook gebruik als kleine port...

            tot hiertoe een zeer tevreden gebruiker en ben heel blij niet voor de iphone gekozen te hebben.
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

              Mijn iPhone 3GS is gevallen van +- 20cm en rechter hoek is helemaal stuk. Hij is al van hoger gevallen zonder schade. Het hangt allemaal af van hoe een telefoon valt

              Maar toch mooi dat de Samsung blijkbaar helemaal niets heeft
              ::: Flickr :::

              Comment


              • #8
                Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                Samsung Galaxy S is spijtig genoeg al twee keer gevallen maar gelukkig nog heel.

                Eerste keer van op +. 50 cm op tegels en tweede keer vanuit bovenzakje van vest (+-1m50) op gladde beton. Die dat een krasje kan vinden in mijn toestel mag het altijd aantonen.

                Maar dat wil niet zeggen dat iedereen evenveel geluk zal hebben ... trouwens als je op ruwe asfalt iets laat vallen is de kans groot dat eender wat beschadigd zal zijn.
                De ene ondergrond is de andere niet.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                  wat voor type touchscreen heeft die galaxy?
                  is dit zelfde type als bij de iphone?

                  vind het een belachelijke test...
                  collega van mij heeft iphone waar een auto is over gereden...
                  op de home knop na... werkt die nog (glas wel verbrijzeld).

                  maar alles hangt af,
                  van hoe hij valt,

                  en hem zoals in dit filmpje laten vallen...
                  lijkt mij nu niet de beste vergelijking...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                    in ieder geval valt het toch wel op hoe degelijk dat ding gemaakt is in vergelijking met de iphone
                    mijn dochter de hare (iphone) is ondertussen ook al eens gevallen en ......ja hoor, kapot..
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      in ieder geval valt het toch wel op hoe degelijk dat ding gemaakt is in vergelijking met de iphone
                      mijn dochter de hare (iphone) is ondertussen ook al eens gevallen en ......ja hoor, kapot..
                      zucht hangt af van type touchscreen,
                      sommige touchscreen werken op warmte geleiding,
                      andere werkelijk op touch,
                      andere via statische elektriciteit,

                      afhankelijk van die opbouw hebben ze andere materialen,

                      kan zijn dat beide hetzelfde zijn,
                      kan zijn dat kwaliteit beter is,

                      maar wedden dat ze op de iphone site een filmpje hebben over hoe hun iphone beter is als die galaxy?
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                        Zucht, heeft er geen fluit mee te maken.


                        De iPhone4 is vooraan en achteraan van GLAS .... daar moet ge nu toch geen tekeningetje bij hebben zeker....
                        Doordat er zoaveel glas in zit is het ding ook ZWAARDER

                        De GalaxyII ( die ongetwijfeld een zeer goede GSM zal zijn ) is van licht PLASTIC gemaakt: een el cheapo feeling, maar wél met het voordeel dat hij lichter is en minder breekbaar.

                        Vergelijk het met een remote control van uw TV-toestel: hoe dikwlijks dondert dat niet op de grond....die dingen gaan toch niet zo snel stuk hé....


                        Je moet gewoon rekening houden met de bouw van het toestel: géén iPhone in je overhemdzakje steken: een halve euro van de grond rapen of uw veters binden is al genoeg om je iPhone naar de knoppen te helpen....
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Zucht, heeft er geen fluit mee te maken.


                          De iPhone4 is vooraan en achteraan van GLAS .... daar moet ge nu toch geen tekeningetje bij hebben zeker....
                          Doordat er zoaveel glas in zit is het ding ook ZWAARDER

                          De GalaxyII ( die ongetwijfeld een zeer goede GSM zal zijn ) is van licht PLASTIC gemaakt: een el cheapo feeling, maar wél met het voordeel dat hij lichter is en minder breekbaar.

                          Vergelijk het met een remote control van uw TV-toestel: hoe dikwlijks dondert dat niet op de grond....die dingen gaan toch niet zo snel stuk hé....


                          Je moet gewoon rekening houden met de bouw van het toestel: géén iPhone in je overhemdzakje steken: een halve euro van de grond rapen of uw veters binden is al genoeg om je iPhone naar de knoppen te helpen....
                          juist wel,
                          afhankelijk van type, mag je cover gemaakt zijn van plastiek,
                          bij andere van glas,

                          Iphone zal wel zijn reden hebben om glas te gebruiken ipv plastic,
                          maar goed nogmaals:

                          op het bmw forum is een mercedes altijd in panne,
                          en bij een ducati forum zijn de japanse motoren ook slecht :-)
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            De GalaxyII ( die ongetwijfeld een zeer goede GSM zal zijn ) is van licht PLASTIC gemaakt: een el cheapo feeling, maar wél met het voordeel dat hij lichter is en minder breekbaar.
                            Samsung heeft ooit eens de reden opgegeven waarom het de meeste toestellen in een soort plastic maakt en niet meer in metaal zoals voorheen veel merken deden en sommigen nog doen.
                            Het heeft met twee zaken te maken.
                            Door plastic te gebruiken kunnen ze de straling reduceren doordat het vermogen minder groot moet zijn dan tegen dat de antenne in een deels metalen behuizing zit.
                            Ook voor GPS zou het niet gebruiken van metaal een voordeel opleveren voor het ontvangst.
                            Het is ook niet voor niets dat de Galaxy S vorig jaar al het toestel was met de kleinste straling. Of ge van die straling last hebt of niet laat ik ieder voor zich bepalen, geen enkele studie heeft tot nu toe iets deftig kunnen bewijzen.
                            Mij lijken die twee zaken aanvaardbare en duidelijke standpunten van Samsung.
                            Glas is natuurlijk ook een oplossing maar dat is toch zoveel breekbaarder dan plastic.
                            Ik geef toe dat de iPhone wel wat heeft van look, al is dat ieder zijn mening maar hij blijft door dat glas toch zeer fragiel.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bouwkwaliteit iPhone 4 tov Samsung Galaxy II

                              Toestellen van die prijs en de iPhone in het bijzonder omwille van zijn grote kwetsbaarheid behoren een degelijke etui te hebben.
                              Als je eens rondkijkt op sites zoals bvb. coolblue vind je er tientallen. De betere en meest praktische kosten natuurlijk vlug 50€ en meer, maar als je dat vergelijkt met de prijs van alleen maar een frontglas is dit volgens mij meer dan zijn prijs waard.
                              Dat het de design van de i-Phone misschien geweld aandoet, kan ik inkomen, maar voor mij is dit van ondergeschikt belang, als mijn i-Phone maar beschermd is. Diegenen die dergelijke toestellen ter beschikking krijgen van een bedrijf zullen daar misschien anders over denken. En er zijn er ook die graag willen laten zien dat ze een i-Phone bezitten.
                              Mijn i-Phone is één keer op de grond gedonderd (parket) toen het uit een binnenzak van mijn vest was gegleden bij het voorover buigen. En het was juist die enkele keer dat het niet in zijn etui stak door plaats gebrek. Dit toestel is zo glad dat het erg gemakkelijk uit kledij glijdt. Gelukkig ben ik er vanaf gekomen met een paar schrammen op het frontglas.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X