Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intel Core i7 2600K goed voor fotobewerking?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Intel Core i7 2600K goed voor fotobewerking?

Heb je die al erin gestoken ? Zoja, dan ga je zien, dat er totaal geen problemen zijn en wordt de interne kaart automatisch uitgechakeld. En zelfs als die niet uitgeschakeld wordt, dan heb je toch beeld. Dus daar moet je echt geen zorgen over maken.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Ik heb de ATI HD5670 er net in geplaatst en heb nu in apparaatbeheer 2 videokaarten staan

Is het niet verstandig om de videochip van de i7 2600K in de bios uit te schakelen, want ze wordt dan toch nergens nog voor gebruikt en neemt dan ook geen geheugen weg of zorgt voor driver conflicten
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

Comment

Dat gaat geen driver problemen geven, maar in dit geval zal ik het inderdad gewoon uitschakelen, tenzijn je bijvoorbeeld 3 of 4 schermen moet aansluiten en dan is die extra videochip wel eens nuttig. Door het uitschakelen maak je ook wat extra geheugen vrij, dat normaal gezien door de interne grafische chip wordt afgesnoept. Ik had vroeger op mijn AMD Phenom II X4 systeem ook een interne en een externe kaart en het werkt gewoon perfect naast elkaar zonder driverconflicten.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
          1x SSD: Crucial M4 128GB
          2x Hard Disk: Raid 0 - Hitachi Deskstar
          Raid 0 vind ik een groot risico... je verdubbelt je kans op het verliezen van data... als één van de twee disken crasht (en dat doen ze gegarandeerd) dan ben je alles kwijt.

persoonlijk gebruik ik een RAID 1 voor m'n systeem en een RAID 5 voor m'n files... neem geregeld een offline backup en sync ze verder nog eens online via crashplan.com ...

Ik gebruik wel een RAID 0 voor m'n scratch files en temporary files, vermits ik die mag verliezen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
            Dat gaat geen driver problemen geven, maar in dit geval zal ik het inderdad gewoon uitschakelen, tenzijn je bijvoorbeeld 3 of 4 schermen moet aansluiten en dan is die extra videochip wel eens nuttig. Door het uitschakelen maak je ook wat extra geheugen vrij, dat normaal gezien door de interne grafische chip wordt afgesnoept. Ik had vroeger op mijn AMD Phenom II X4 systeem ook een interne en een externe kaart en het werkt gewoon perfect naast elkaar zonder driverconflicten.
            Oké, bedankt voor de info
            Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              Raid 0 vind ik een groot risico... je verdubbelt je kans op het verliezen van data... als één van de twee disken crasht (en dat doen ze gegarandeerd) dan ben je alles kwijt.

persoonlijk gebruik ik een RAID 1 voor m'n systeem en een RAID 5 voor m'n files... neem geregeld een offline backup en sync ze verder nog eens online via crashplan.com ...

Ik gebruik wel een RAID 0 voor m'n scratch files en temporary files, vermits ik die mag verliezen...
              Op mijn werkcomputer is snelheid belangrijk, daarom de keuze voor Raid 0.
              Als backup gebruik ik mijn server in Raid-1 en als tweede backup gebruik ik externe harde schijven die beurtelings na een backup gemaakt te hebben netjes buitenhuis worden opgeborgen.
              Sony A7 mkIII

Comment

Als je op de juiste manier backup't en je meeste programma's toch op die SSD staan, speelt die RAID 0 inderdaad niet veel een rol voor de betrouwbaarheid.

Op het werk hebben ze mijn werkstation volledig op RAID 0 gezet (die PC was aangekocht voor ik daar begonnen was) : daar was ik niet bijster gelukkig mee.
                Het ding werkt na 4 jaar nog altijd, maar ik vrees er een beetje voor of het zal blijven werken . Er zitten 2 WD Velociraptors in : die zijn naast snel gelukkig ook betrouwbaar...
                Groeten,

Polleke

Comment

Als backup gebruik ik mijn server in Raid-1 en als tweede backup gebruik ik externe harde schijven die beurtelings na een backup gemaakt te hebben netjes buitenhuis worden opgeborgen.
                  Ik zou dan gewoon 2 ssd's steken. Eentje voor de software en een andere voor de scratchdisk en je materiaal. Zeker met de huidige prijzen van de gewone schijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Ik zou dan gewoon 2 ssd's steken. Eentje voor de software en een andere voor de scratchdisk en je materiaal. Zeker met de huidige prijzen van de gewone schijven.
                    In mijn laptopke heb ik 1 TB harddiskruimte, die na 2 jaar bomvol staat. Voor een desktop lijkt 2 TB nu zowat standaard geworden. Iemand die HD video wil bewerken heeft bakken ruimte nodig.
                    een SSD voor 1 TB kost mij toch iets teveel (een 3000 €, 2x 512 GB kosten ongeveer de helft (dus dat lost niet veel op)) : dan is een RAID 0 een pakken goedkopere optie. En die harddisk prijzen zullen wel terug zakken : de eerste fabrieken van harde schijven zijn trouwens al terug opgestart...

SSD's voor data zijn nog altijd veel te duur, om een harddisk te vervangen.
                    Last edited by polleke_cgc; 14 november 2011, 11:47.
                    Groeten,

Polleke

Comment

De voorspellingen vraag versus productie schijnen aan te geven dat de situatie ivm de HD's zich pas zal normaliseren in Q3 2012 ...

harde-schijven-raken-nu-echt-op

Comment

Als snelheid belangrijk is dan ga je voor RAID 10
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Als snelheid belangrijk is dan ga je voor RAID 10
                          Altijd gedacht dat hardwarematige RAID 5 de snelste was. En als je echt zeker wil zijn kan je die nog eens via hardware laten mirroren.

Comment

Hardwarematig is uiteraard het snelst, maar RAID 5 is eigenlijk de traagste oplossing door alle berekeningen nodig om 1 harddisk "overbodig" te maken.
                            Je hebt al een behoorlijk snelle hardware-matige controller nodig om RAID 5 er goed door te jagen. Met softwarematige-controllers ben je voor RAID 5 helemaal niets (zeker niet als je je server ook voor andere zaken inzet).

RAID 0 is een pak sneller, omdat die berekeningen daar gewoon niet nodig zijn, en een gewone controller dat aankan. Daar worden gewoon de clusters verdeeld over meerdere harddisken. Veel rekenwerk is daar niet aan.
                            Over de risico's van RAID 0 moeten we het niet hebben zeker...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Daarom dien je ook steeds een backup te maken op verschillende stations.
                              Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Hardwarematig is uiteraard het snelst, maar RAID 5 is eigenlijk de traagste oplossing door alle berekeningen nodig om 1 harddisk "overbodig" te maken.
                                Je hebt al een behoorlijk snelle hardware-matige controller nodig om RAID 5 er goed door te jagen. Met softwarematige-controllers ben je voor RAID 5 helemaal niets (zeker niet als je je server ook voor andere zaken inzet).

RAID 0 is een pak sneller, omdat die berekeningen daar gewoon niet nodig zijn, en een gewone controller dat aankan. Daar worden gewoon de clusters verdeeld over meerdere harddisken. Veel rekenwerk is daar niet aan.
                                Ook niet vergeten dat de RAID ingebouwd op de meeste hedendaagse moederborden eigenlijk Software Raid is...
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X