Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SSID en Wachtwoord van Telenet...waar vinden? (voor install Linksys Router)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SSID en Wachtwoord van Telenet...waar vinden? (voor install Linksys Router)

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Simpel als je de handleiding neemt en de setup volgt! Tien seconden gezocht via Google.

Connect network cable, open browser and go to 192.168.1.1
    Enter username and password
    Username may be blank
    Password = admin

Blablabla ... ik ga niet de hele handleiding overtypen!
    Ja ik begrijp jou wel hoor.
    Ik heb altijd mijn plan moeten trekken
    En dat lukte vrij aardig.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

In mijn Telenet modem zitten een aantal aansluitingen (UTP, stroom, telefoonaansluitingen, coax)
      Mijn vraag is vooral deze:
      Moet ik mijn mijn LinkSys dus gewoon in één van de UTP's steken?
      Dat heb ik namelijk gedaan, en ik vermoed dus dat daarom naar dat SSID en paswoord word gevraagd.
      Is die modem van Telenet namelijk niet beveiligd/versleuteld??
      trouwens dat paswoord moet minstens 8 carracters bevatten anders word de knop "volgende" niet actief, en kan ik dus niet verder in de wizzard!!

PS: @Verseg: een handleiding is er niet meer bij hoor. Het is alleen een CD-rom met een install-wizzard daarop. Als die niet werkt zoals het hoort, dan sta je natuurlijk met je pis in de wind hé!
      Last edited by dréten; 10 november 2011, 09:15.

Comment

Uw linksys e1200 router via netwerkkabel verbinden met een van de netwerkpoorten op je telenet modem/router.

Sluit wel de kabel die van je telenet modem router aan op de internet netwerkpoort op de linksys e 1200 router, en niet op 1 van de 4 andere netwerkpoorten!

Vooraleer aan te sluiten zet zowel de telenet modem router als de linksys spanningsloos.
        Hierna verbind je de kabels.
        Dan zet je de linksys onder spanning
        Hierna zet je de telenet modem/router onder spanning.

Hiermee zal de telenet modem/router automatisch een IP adres toewijzen aan de linksys router.
        Sluit je PC aan via netwerkkabel op de linksys router voor configuratie, dus niet op de telenet modem router/router.
        Hierna typ je het ip adres van de linksys router in, in internet explorer (denkelijk 192.168.1.1)
        En zo kan je na het ingeven van gebruikersnaam en wachtwoord, de linksys router configureren (draadloos, beveiliging, etc...)

Succes!
        Last edited by PVA; 10 november 2011, 10:39.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          In mijn Telenet modem zitten een aantal aansluitingen (UTP, stroom, telefoonaansluitingen, coax)
          Mijn vraag is vooral deze:
          Moet ik mijn mijn LinkSys dus gewoon in één van de UTP's steken?
          Dat heb ik namelijk gedaan, en ik vermoed dus dat daarom naar dat SSID en paswoord word gevraagd.
          Is die modem van Telenet namelijk niet beveiligd/versleuteld??
          trouwens dat paswoord moet minstens 8 carracters bevatten anders word de knop "volgende" niet actief, en kan ik dus niet verder in de wizzard!!

PS: @Verseg: een handleiding is er niet meer bij hoor. Het is alleen een CD-rom met een install-wizzard daarop. Als die niet werkt zoals het hoort, dan sta je natuurlijk met je pis in de wind hé!
          Normaal moet je geen gegevens invullen! De verbinding tussen telenet modem/router en linksys router gebeurd automatisch!
          Zorg wel dat je de kabels goed aansluit zoals hierboven beschreven.

Manual staat ook op cd rom.
          Maar deze cd rom heb ik nog nooit gebruikt voor installatie van een router.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Die modem van telenet is inderdaad beveiligd, maar daar hoef je ook niet in. Alle instellingen daar gebeuren door de telenet-installateur.
            Bepaalde instellingen kan je wel doen via "my telenet" (zoals het uitschakelen van de routerfunctie).

Een draadloze (niet professionele) router heeft normaal 5 ethernet-aansluitingen : 1 WAN poort (die je aansluit aan de modem van telenet) en 4 andere (dat is een ingebouwde switch met 4 poorten, hieraan kan je PC's met een netwerkkabel aansluiten).
            Om de router in te stellen, moet je deze eens met de "draad" aansluiten met je computer zodat je de instellingen kan doen...

Weet je nu eigenlijk al op die router je PC een IP heeft gegeven (via DHCP) en wat z'n adres is ?
            Kan je eens zo ipconfig /all doen, en de gegevens hier eens neerplanten ?
            We hebben alleen het IP van je netwerkkaart nodig, en dat gateway-IP...

Is die router een nieuwe ? Want als iemand bv. die DHCP in de router heeft uitgeschakeld (wat ik gewoonlijk doe), en het ip van je router heeft veranderd (wat ik ook gewoonlijk doe, want ik gebruik de 10.0.0.x range) kan je nog lang bezig zijn...
            Desnoods kan je het ding ook eens resetten, dan staat alles terug in z'n fabriekinstellingen.
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Die modem van telenet is inderdaad beveiligd, maar daar hoef je ook niet in. Alle instellingen daar gebeuren door de telenet-installateur.
              Bepaalde instellingen kan je wel doen via "my telenet" (zoals het uitschakelen van de routerfunctie).

Een draadloze (niet professionele) router heeft normaal 5 ethernet-aansluitingen : 1 WAN poort (die je aansluit aan de modem van telenet) en 4 andere (dat is een ingebouwde switch met 4 poorten, hieraan kan je PC's met een netwerkkabel aansluiten).
              Om de router in te stellen, moet je deze eens met de "draad" aansluiten met je computer zodat je de instellingen kan doen...

Weet je nu eigenlijk al op die router je PC een IP heeft gegeven (via DHCP) en wat z'n adres is ?
              Kan je eens zo ipconfig /all doen, en de gegevens hier eens neerplanten ?
              We hebben alleen het IP van je netwerkkaart nodig, en dat gateway-IP...

Is die router een nieuwe ? Want als iemand bv. die DHCP in de router heeft uitgeschakeld (wat ik gewoonlijk doe), en het ip van je router heeft veranderd (wat ik ook gewoonlijk doe, want ik gebruik de 10.0.0.x range) kan je nog lang bezig zijn...
              Desnoods kan je het ding ook eens resetten, dan staat alles terug in z'n fabriekinstellingen.
              Aha!!
              eindelijk komt er klaarheid in de zaak.
              na 17:30h zal ik je info eens uitproberen als ik thuiskom.
              volgens mij is het een "nieuwe" router hoor, maar ik weet dat niet 100% zeker (de technieker heeft namelijk mijn "slechte" router(die ik twee weken terug naar een Telenet verdeler als selfkit had gehaald) weggenomen en er een andere uit zijn kamionette gehaald), dus zal ik hem eens resetten.
              en ik moet dus wel degelijk mijn gisteren aangekochte router via UTP aan mijn laptop leggen om in te stellen, Aha!! Dat had ik dus nog niet gedaan!! ik had hem tot nu gewoon aan de TN-router gelegd via de Gele UTP-poort (internet-in)
              Last edited by dréten; 10 november 2011, 11:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                en ik moet dus wel degelijk mijn gisteren aangekochte router via UTP aan mijn laptop leggen om in te stellen, Aha!! Dat had ik dus nog niet gedaan!! ik had hem tot nu gewoon aan de TN-router gelegd via de Gele UTP-poort (internet-in)
                Lees mijn reactie in #30 nog eens.

Is inderdaad het simpelste om te doen ... maar kan begrijpen dat voor mensen die er niet veel mee bezig zijn alles wat Chinees lijkt.
                Probleem is dat als je één stap overslaat of verkeerd doet, er niets meer gaat.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ja ik begrijp jou wel hoor.
                Ik heb altijd mijn plan moeten trekken
                En dat lukte vrij aardig.
                Theo ... een mens moet altijd zijn plan trekken in het leven maar niet iedereen kan van alles verstand hebben en dat kan je niemand kwalijk nemen.
                Ik kan geen tand vullen maar wel een router configureren ... mijn tandards net andersom! Daarom bestaat er zoiets als communiceren ... kan je anderen vragen je bij te staan.
                Als er echter een handleiding is, dan volg je die of raadt je die eerst aan ... op elke vraag volgt meestal een heel geleuter dat er niets mee te maken heeft.
                Last edited by VerSeg; 10 november 2011, 12:41.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Zo zag de bedrading er bij mij uit en zo zou die er bij TS ook moeten uitzien,
                  dacht ik toch,
                  gezien hij het router gedeelte van de modem heeft uitgeschakeld.
                  In ieder geval heb ik die Switch nodig voor mijn digicorder en de technieker van Telenet heeft toen mijn draadloze router ook op de Switch aangesloten en alles werkte perfect.
                  Ik kon direct naar de webpagina van mijn router gaan om daar alle nodige instellingen te doen.
                  Aan de Switch hangt ook de iMac van mijn vrouw met kabel.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Tot hiertoe allemaal bedankt voor jullie inbreng.
                    Ook de minder relevante comments.
                    Ik ga vanavond na de "job" één en ander even nagaan.
                    Tot hoors

Comment

stand van zaken:
                      'k Ben in mijn nieuwe LinkSys router geraakt via http://192... en met het paswoord "admin" zoals jullie me al eerder hadden geleerd ;-)
                      Dat lukte echter alléén nadat ik de Telenet modem met een tandenstokertje in zijn gaatje had geprikt (gereset dus ;-). blijkbaar moet die door een eerdere gebruiker gelocked geweest zijn ('t zal dus een occasie zijn dat de technieker uit zijn kamionette heeft gehaald).
                      ik kreeg vervolgens een hele reeks tabbladen:
                      Instellingen, draadloos, beveiliging, toegangsbeleid, beheer, status...
                      op de tab instellingen vond ik een knopje "opnieuw opstarten"
                      dat heb ik dan maar ingedrukt.
                      En oepla! tinternet door de lucht.(op zo'n 8m afstand en doorheen 2 snelbouwstenen muren houd ik gemiddeld op speedtest.net zo'n 15Mbps over.
                      Misschien zou het nog beter kunnen met een netwerkkaartje van het N-type. Ik weet echter niet of dat wel kan vervangen worden in mijn HP-laptop??
                      Nu nog even beveiligen, en als het voor de rest werkt blijf ik er dus vanaf.
                      Hopelijk moet ik die procedure niet elke keer herhalen als ik de router zonder stroom heb gezet

bedankt voor jullie welwillende onbaatzuchtige en dikwijls betere hulp dan TN.
                      Er is trouwens ondertussen een ellenlange klachtenbrief naar hun onderweg.
                      Eens zien wat ze zullen antwoorden.
                      Ik heb ze alvast ook geschreven dat ik niet content ben met een antwoord in de aard van: " we hebben ter compensatie uw telemeter op nul gezet"
                      Last edited by dréten; 11 november 2011, 15:18.

Comment

Nog een paar opmerkingskes :

- Die netwerkkaart op je laptop kan je normaal niet vervangen (voor zover ik weet toch niet), wat je wel kan doen is deze uitschakelen, en er eentje in de PCMCIA-poort pluggen.
                        - In je nieuwe draadloze router moet je wel zorgen dat de beveiliging (meestal WPA2 ofzo) opstaat, anders kan iedereen die "goesting" heeft meegenieten van je netwerk...
                        - Eigenlijk vreemd dat je niet in je router geraakt als die telenetmodem nog niet "ok" was : normaal moet je zelfs in je router geraken, als die telenet-modem niet is aangesloten....

Allé : het werkt, en dat is het voornaamste, hé.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Nog een paar opmerkingskes :

- Die netwerkkaart op je laptop kan je normaal niet vervangen (voor zover ik weet toch niet), wat je wel kan doen is deze uitschakelen, en er eentje in de PCMCIA-poort pluggen.
                          - In je nieuwe draadloze router moet je wel zorgen dat de beveiliging (meestal WPA2 ofzo) opstaat, anders kan iedereen die "goesting" heeft meegenieten van je netwerk...
                          - Eigenlijk vreemd dat je niet in je router geraakt als die telenetmodem nog niet "ok" was : normaal moet je zelfs in je router geraken, als die telenet-modem niet is aangesloten....

Allé : het werkt, en dat is het voornaamste, hé.
                          jaja, maar ik heb gisteravond de router afgezet, en deze morgen moest ik dus weer via de kabel naar de instellingen om terug op de knop "opnieuw opstarten" te drukken. pas dan had ik weer draadloos internet.
                          Waar kan ik ervoor zorgen dat ook dat in orde komt.
                          Beveiliging staat ondertussen ook al op hoor ;-)
                          En dat ik niet in mijn eigen router geraakte toen de TN-bak nog niet ok was zal aan mijn eigen onkunde gelegen hebben zeker (samenloop van omstandigheden zegt men dan)

Comment

ik neem aan dat je internetkabel begint bij de modem en ergens in het bureel uitkomt ofzo ?

dan moet je je linksys router in het bureel installeren, en je internetkabel in de GELE poort insteken (router heeft altijd 5 poorten, 1 ingang en 4 uitgang)
                            je pc's steek je in 1 van de uitgangen en dit zou zonder verdere installatie moeten werken (1e installatie doe je best altijd via kabel)

je kan dit nakijken om via je browser volgende link in te typen : http://192.168.1.1 (die andere die hier stond, 192.168.0.1 is die van dlink etc)
                            dan zal hij vragen voor in te loggen, en dat doe je standaard met admin (naam leeg , paswoord is admin)
                            vandaaruit ga je naar je laatste tabblad "STATUS" en zie je bij IP-adres internet: een IP adres staan, als je de nieuwe Fibernet modem hebt zou dat moeten beginnen met 192.168.0.xxx
                            als je een "klassieke" modem hebt begint dat met 81 of 84 (kunnen nog 3 andere zijn ook)
                            het mag zowiezo nooit beginnen met 169. want dat geeft aan dat hij geen verbinding heeft kunnen maken met je telenet modem
                            als dat allemaal klopt , en je kan gewoon surfen dan kan je je draadloos ook gaan beveiligen
                            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                              ik neem aan dat je internetkabel begint bij de modem en ergens in het bureel uitkomt ofzo ?

dan moet je je linksys router in het bureel installeren, en je internetkabel in de GELE poort insteken (router heeft altijd 5 poorten, 1 ingang en 4 uitgang)
                              je pc's steek je in 1 van de uitgangen en dit zou zonder verdere installatie moeten werken (1e installatie doe je best altijd via kabel)

je kan dit nakijken om via je browser volgende link in te typen : http://192.168.1.1 (die andere die hier stond, 192.168.0.1 is die van dlink etc)
                              dan zal hij vragen voor in te loggen, en dat doe je standaard met admin (naam leeg , paswoord is admin)
                              vandaaruit ga je naar je laatste tabblad "STATUS" en zie je bij IP-adres internet: een IP adres staan, als je de nieuwe Fibernet modem hebt zou dat moeten beginnen met 192.168.0.xxx
                              als je een "klassieke" modem hebt begint dat met 81 of 84 (kunnen nog 3 andere zijn ook)
                              het mag zowiezo nooit beginnen met 169. want dat geeft aan dat hij geen verbinding heeft kunnen maken met je telenet modem
                              als dat allemaal klopt , en je kan gewoon surfen dan kan je je draadloos ook gaan beveiligen
                              OK. Bedankt voor de handleiding ;-)
                              Enig idee hoe ik voorkom dat ik moet herstarten nadat ik de boel een tijdje zonder spanning heb gezet? 'k Heb dat nu wél al twee dagen niet gedaan, dus ik weet niet echt of het nu nog altijd zo is als eergisteren, maar toch.

Comment

Ik schakel dagelijks mijn router uit, dus ik zou het vreemd vinden dat die settings verloren zouden gaan bij uw router...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X