Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SSID en Wachtwoord van Telenet...waar vinden? (voor install Linksys Router)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SSID en Wachtwoord van Telenet...waar vinden? (voor install Linksys Router)

De "Telenet technieker" is vandaag langsgeweest om mijn probleem met mijn trage/kort bereik Fibernet Wifi-modem "op te lossen".
    Na wat zoeken, prutsen en tenslotte een andere modem te hebben gezet, kwam hij tot de conclusie dat de enige oplossing een draadloze router achter de Telenet-modem was.
    Ik dus een linksys-router E1200 aangeschaft.
    Doch het setup-programma vindt mijn Telenet-modem niet, en vraagt mij om het SSID en het wachtwoord in te tikken.
    Is dat dan dat SSID-nummer wat op dat Telenet-modemstickertje staat?
    En voor het wachtwoord ook dat wat op het stickertje staat na "WPA-PSK"
    't Is maar, ik heb dat daarstraks al ingetikt en het werkt niet....
    En ik heb dus nog niet geknoeid aan één van beide(SSID of Paswoord), want mijn Telenet modem/router is net nieuw.

Wie helpt me verder?

Dank u!!
    Last edited by dréten; 9 november 2011, 18:16.

Re: SSID en Wachtwoord van Telenet...waar vinden? (voor install Linksys Router)

Software van de router al geïnstalleerd?
    Last edited by theokus; 9 november 2011, 18:18.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Software van de router al geïnstalleerd?
      't Is nou net die welke vastloopt op dat SSID en wachtwoord, Theokus.

Comment

Je zal eerst je telenet router in bridged mode moeten zitten (dit verloopt via de website van telenet onder "my telenet". Daarmee zorg je ervoor dat de routerfunctie van die telenet modem/router wordt uitgeschakeld, en dat je enkel nog een modem hebt van telenet...
        Om je draadloze router te installeren is het best die eerst bedraad aan je netwerk aan te sluiten.
        Zorg dat je netwerkkaart van je PC z'n instelling automatisch ophaalt (dat is standaard zo).
        Dan heb je 2 mogelijkheden : met wat geluk is er software bij je router meegeleverd en kan je alles instellen via een wizard.
        Ofwel surf je naar de webpagina van je router en doe je dat manueel. Het IP van je router kan je vinden door een "IPconfig /all" te doen in een dosbox. Je vindt het dan onder "gateway".

Die SSID en dergelijke is enkel nodig voor draadloos surfen, en moet je dan in je nieuwe router instellen. Anders kan iedereen die dicht genoeg geraakt op je draadloos netwerk...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          De "Telenet technieker" is vandaag langsgeweest om mijn probleem met mijn trage/kort bereik Fibernet Wifi-modem "op te lossen".
          Na wat zoeken, prutsen en tenslotte een andere modem te hebben gezet, kwam hij tot de conclusie dat de enige oplossing een draadloze router achter de Telenet-modem was.
          Ik dus een linksys-router E1200 aangeschaft.
          Doch het setup-programma vindt mijn Telenet-modem niet, en vraagt mij om het SSID en het wachtwoord in te tikken.
          Is dat dan dat SSID-nummer wat op dat Telenet-modemstickertje staat?
          En voor het wachtwoord ook dat wat op het stickertje staat na "WPA-PSK"
          't Is maar, ik heb dat daarstraks al ingetikt en het werkt niet....
          En ik heb dus nog niet geknoeid aan één van beide(SSID of Paswoord), want mijn Telenet modem/router is net nieuw.

Wie helpt me verder?

Dank u!!
          Tik dit eens in de browser:

Zo kan je in de router geraken.
          En de SSID vinden....

Als dit jouw EERSTE router is vind ik wel raar dat die de SSID vraagt.
          Die SSID maak jij zelf aan.
          Last edited by theokus; 9 november 2011, 18:38.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Je zal eerst je telenet router in bridged mode moeten zitten (dit verloopt via de website van telenet onder "my telenet". Daarmee zorg je ervoor dat de routerfunctie van die telenet modem/router wordt uitgeschakeld, en dat je enkel nog een modem hebt van telenet...
            Om je draadloze router te installeren is het best die eerst bedraad aan je netwerk aan te sluiten.
            Zorg dat je netwerkkaart van je PC z'n instelling automatisch ophaalt (dat is standaard zo).
            Dan heb je 2 mogelijkheden : met wat geluk is er software bij je router meegeleverd en kan je alles instellen via een wizard.
            Ofwel surf je naar de webpagina van je router en doe je dat manueel. Het IP van je router kan je vinden door een "IPconfig /all" te doen in een dosbox. Je vindt het dan onder "gateway".

Die SSID en dergelijke is enkel nodig voor draadloos surfen, en moet je dan in je nieuwe router instellen. Anders kan iedereen die dicht genoeg geraakt op je draadloos netwerk...
            Ik had al de draadloze functie uitgeschakeld hoor Polleke.
            Mijn PC is bedraad hoor anders kon ik jullie niet oproepen
            Het IP denk ik gevonden te hebben via de website van mijntelenet en vervolgens in de tab geavanceerd.
            Ik heb geluk hoor, er is een installatiewizzard bij de router geleverd, maar die kan mijn Telenet modem dus niet vinden, en vraagt dus om het SSID en wachtwoord daarvan.
            Als ik dat vervolgens overneem van het stickertje op mijn Telenet-modem, dan lukt de verbinding ook niet.
            Dat is nu net het probleem

Comment

Ik had al de draadloze functie uitgeschakeld hoor Polleke.
              Mijn PC is bedraad hoor anders kon ik jullie niet oproepen
              Het IP denk ik gevonden te hebben via de website van mijntelenet en vervolgens in de tab geavanceerd.
              Ik heb geluk hoor, er is een installatiewizzard bij de router geleverd, maar die kan mijn Telenet modem dus niet vinden, en vraagt dus om het SSID en wachtwoord daarvan.
              Als ik dat vervolgens overneem van het stickertje op mijn Telenet-modem, dan lukt de verbinding ook niet.
              Dat is nu net het probleem
              Telenet-modem > router > kabel >> pc.
              Dat stickertje heb je toch niet nodig.
              Een SSID maak jij zelf aan.

Tik dit eens in de browser:

Zo kan je in de router geraken.
              En de SSID vinden....
              ==================================================
              En hoe zou uw pc uw router vinden zonder kabel??
              Of heb je daar een adapter insteken die draadloos verbinding zou maken met de router?
              Last edited by theokus; 9 november 2011, 18:50.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Misschien toch maar eens de telenet modem stroomloos zetten zodat je een nieuw ip adres krijgt.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als het niet lukt met die software, zou ik het gewoon manueel doen. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Die SSID's van telenet heb je niet meer nodig (want de draadloze router van telenet gebruik je toch niet meer).

als die IP van theokus niet werkt, dan kan je die ook opzoeken met die "ipconfig /all".

Dan gewoon surfen naar dat ip-nr en dan zou je de webpagine van je linksys router moeten zien.
                  Voor telenet hoef je normaal enkel het type verbinding (normaal is dat iets als "dynamic IP (DHCP)" op te geven, en dan de beveiligingsparameter voor je draadloze verbinding.
                  Daar zal je dan dus wel terug die SSID + de key moeten ingeven.
                  Als je dezelfde gebruikt als bij telenet, zal je niets moeten wijzigen op je PC's die er verbinding mee maken...

Het IP van je router : het zou me verwonderen dat dat op de site van Telenet zou staan... Dat is een lokaal IP, en daar heeft telenet NIETS mee te maken.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Misschien toch maar eens de telenet modem stroomloos zetten zodat je een nieuw ip adres krijgt.
                    Goed idee

Of eerst alles uitzetten: router, modem en pc.
                    Alles aansluiten en pc weer starten.
                    ==================================================
                    Zonder kabel zal het niet lukken
                    Dus kabel van router naar pc he of hij moet een adapter hebben in zijn pc.
                    Last edited by theokus; 9 november 2011, 18:57.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Laat ons vooral duidelijk blijven hé!
                      vanaf nu heet mijn telenet-bakje: MODEM, en mijn eigen LinkSys-bakje: ROUTER.
                      OK?
                      want als iedereen hier vanaf nu rijp en groen van modem en router begint, dan zal ik door het bos de bomen niet meer zien hoor

Wat heb ik dus gedaan:
                      Ik heb Wireless uitgezet op de Telenet-MODEM.
                      vervolgens heb ik de ROUTER op een UTP ingang van de MODEM aangesloten via de bijgeleverde UTP.
                      Daarna heb ik dus de CD-rom bij de ROUTER in mijn Laptop gestopt en het installatiewizzard opgestart.
                      Die begint dus "We zijn bezig uw Linksys E1200 in te stellen" en "verbinding zoeken met het netwerk"...
                      Na een paar minuten houdt dat zoeken op en komt deze melding:
                      Dus wat moet ik nu doen??
                      Last edited by dréten; 9 november 2011, 19:03.

Comment

Laat ons vooral duidelijk blijven hé!
                        vanaf nu heet mijn telenet-bakje: MODEM, en mijn eigen Dlink-bakje: ROUTER.
                        OK?
                        want als iedereen hier vanaf nu rijp en groen van modem en router begint, dan zal ik door het bos de bomen niet meer zien hoor

Wat heb ik dus gedaan:
                        Ik heb Wireless uitgezet op de Telenet-MODEM.
                        vervolgens heb ik de ROUTER op een UTP ingang van de MODEM aangesloten via de bijgeleverde UTP.
                        Daarna heb ik dus de CD-rom bij de ROUTER in mijn Laptop gestopt en het installatiewizzard opgestart.
                        Die begint dus "We zijn bezig uw Linksys E1200 in te stellen" en "verbinding zoeken met het netwerk"...
                        Na een paar minuten houdt dat zoeken op en komt deze melding:
                        Dus wat moet ik nu doen??
                        SSID invullen.
                        Wachtwoord invullen > iets wat je gemakkelijk onthoudt.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          SSID invullen.
                          Géén wachtwoord > zou ik dus niet doen.
                          Vergeet je dat wachtwoord dan ben je gezien.
                          (heb ik dus zelf nog nooit gedaan dus om die reden)
                          Maar dat gaaaaaaat niet, Theokus!!
                          Ik moet de beide invullen voor ik verder kan!!

Comment

Maar dat gaaaaaaat niet, Theokus!!
                            Ik moet de beide invullen voor ik verder kan!!
                            Heb ik aangepast intussen.....
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Die software links laten liggen, want blijkbaar heb je hetzelfde voor als ik met mijn Dlink : nl. dat die software niet werkt...

Open een dosbox en tik daar "ipconfig /all" in.

Je router bevat een DHCP-server, die je pc een IP heeft gegeven.
                              In dat lijstje dat je met die ipconfig krijgt staat onder je bedrade netwerkkaart een IPnr. bij gateway.

open je webbrowser en tik die ip in. Veel kans dat dat dus dus 192.168.0.1 is, maar het kan evengoed iets anders zijn. Vandaar dat je die ipconfig nodig hebt...

Daarmee geraak je dus in de webpagina van je router, en daar kan je ZONDER de software op dat CD'tje evengoed de nodige instellingen doen...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X