Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google: verander ssid om niet in wifi-database te komen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Google: verander ssid om niet in wifi-database te komen

Dit is toch te gek voor woorden

Wie niet wil dat zijn router wordt opgenomen in de database van wifi-routers van Google, moet '_nomap' toevoegen aan zijn ssid. De router van degene die dat niet doet, komt standaard in de database, die Google gebruikt voor locatiebepaling.

Jan

Re: Google: verander ssid om niet in wifi-database te komen

Ok Jan!
    Soms zie ik hier een popup van FireFox(?) die toelating vraagt voor bepaling van mij locatie.
    Ik weet wel niet of er dit mee te maken heeft.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Dit is toch te gek voor woorden

Jan
      Hoezo?

Comment

Tja,
        Je SSID kan uit de ether geplukt worden, het is een publiek medium.
        Google geeft je de mogelijkheid om aan te geven dat je dat niet wenst, sympathiek van hen.
        Of Google een database mag aanleggen van SSID's gekoppeld aan de locatie en eventueel andere gegevens is een kluif voor juristen.

Off-topic, mijn SSID is al jaren test_virus_quarantine, nooit last van ongewenste bezoekers gehad

Comment

In Nederland mocht het dus niet zomaar. Daarom heeft Google de database vernietigd. Ze gaan hem nu weer vullen. Je moet nu je SSID aanpassen (_nomap) om te voorkomen dat je geregistreerd wordt. Veel mensen, inclusief de tweede kamer, vinden dat deze opt-out-regeling moet worden vervangen door opt-in. Terecht, anders is straks mijn SSID thuis_notomtom_nomicrosoft_noop_nomap.....

Trouwens, hoeveel procent van de mensen is in staat om zijn SSID aan te passen?

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Trouwens, hoeveel procent van de mensen is in staat om zijn SSID aan te passen?
            Uiteraard zou did opt-in moeten zijn. Hoeveel procent weet dat je SSID moet aanpassen om niet opgenomen te worden? Van dat percentage is dan nog een gedeelte dat niet weet hoe je dat moet doen. Wat met al die FON SSID's van BGC en TN hotspots? Daarvan weet het grootste deel van de gebruikers al zeker niet hoe je alles aanpast.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Uiteraard zou did opt-in moeten zijn. Hoeveel procent weet dat je SSID moet aanpassen om niet opgenomen te worden? Van dat percentage is dan nog een gedeelte dat niet weet hoe je dat moet doen. Wat met al die FON SSID's van BGC en TN hotspots? Daarvan weet het grootste deel van de gebruikers al zeker niet hoe je alles aanpast.

Het is voor mij alvast Chinees

Walter
              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Het is voor mij alvast Chinees
                Dat was de bedoeling
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                  Off-topic, mijn SSID is al jaren test_virus_quarantine, nooit last van ongewenste bezoekers gehad
                  Die is goed

Ik heb mijn SSID al van in het begin aangepast ... en ook de broadcast uitgeschakelt ...

Dit helpt al een stuk, alleen wil mijn nieuwe BluRay speler niet dat ik manueel de SSID ingeef, dus moet ik nu de broadcast even aanzetten, BluRay verbinden en dan terug afzetten en hopen dat hij dan verbonden blijft ...

Nu vind ik persoonlijk dat niemand recht heeft om je persoonlijke WiFi network op jouw locatie online te gooien ... dat is toch inbreuk op privacy volgens mij ... het blijft me wel opvallen hoe snel je in een straat een unsecured WiFi signaal kan opvangen ... ongelooflijk.

Laatst had de buurvrouw problemen met haar BBOX2 ... komt er een technieker langs ... zit een uur te prullen en komt dan doodleuk te vertellen dat ze de wpa2 moet uitschakelen, want dat was het probleem ... roflmao ... ongelooflijk toch !
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Zoals velen waarschijnlijk blijf ik met de vraag zitten ...wat betekend dat in lekentaal.
                    Last edited by Macroshopper; 16 november 2011, 11:36.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                      Zoals velen waarschijnlijk blijf ik met de vraag zitten ...wat betekend dat in lekentaal.

Anderzijds kan het ook zijn dat wij tot een uitstervende soort behoren ,de weinige nog overblijvende analfabeten op BD in dit opzicht.....

Walter
                      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Die is goed

Ik heb mijn SSID al van in het begin aangepast ... en ook de broadcast uitgeschakelt ...
                        SSID broadcast uitzetten help niets. Het introduceert zelfs meer security risico's. De SSID wordt namelijk als leesbare tekst verstuurd in probe berichten tussen AP en clients. De sniffer van Google vindt je SSID dus zonder problemen.

Erger nog is dat sommige clients van een AP met een hidden SSID continue berichten versturen met die SSID in het bericht om de AP te detecteren. Een kwaadwillende kan dit onderscheppen en een fake-AP opzetten met die SSID. Bingo, al je data gaat via die AP en is, gedeeltelijk, leesbaar. Niet doen dus.

Jan
                        Last edited by schollaert; 16 november 2011, 12:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                          Dit is de uitleg van Google zelf:

Google maakt gebruik van openbaar verstuurde wifi-gegevens van draadloze toegangspunten en gegevens van gps-systemen, mobiele zendmasten en sensoren om locatieservices te verbeteren en de locatie van

Jan

Comment

Working...
                          X