Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Google: verander ssid om niet in wifi-database te komen
Collapse
X
-
-
Re: Google: verander ssid om niet in wifi-database te komen
Ok Jan!
Soms zie ik hier een popup van FireFox(?) die toelating vraagt voor bepaling van mij locatie.
Ik weet wel niet of er dit mee te maken heeft.
-
Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk berichtDit is toch te gek voor woorden
Jan
Comment
-
Tja,
Je SSID kan uit de ether geplukt worden, het is een publiek medium.
Google geeft je de mogelijkheid om aan te geven dat je dat niet wenst, sympathiek van hen.
Of Google een database mag aanleggen van SSID's gekoppeld aan de locatie en eventueel andere gegevens is een kluif voor juristen.
Off-topic, mijn SSID is al jaren test_virus_quarantine, nooit last van ongewenste bezoekers gehad
Comment
-
In Nederland mocht het dus niet zomaar. Daarom heeft Google de database vernietigd. Ze gaan hem nu weer vullen. Je moet nu je SSID aanpassen (_nomap) om te voorkomen dat je geregistreerd wordt. Veel mensen, inclusief de tweede kamer, vinden dat deze opt-out-regeling moet worden vervangen door opt-in. Terecht, anders is straks mijn SSID thuis_notomtom_nomicrosoft_noop_nomap.....
Trouwens, hoeveel procent van de mensen is in staat om zijn SSID aan te passen?
Jan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk berichtTrouwens, hoeveel procent van de mensen is in staat om zijn SSID aan te passen?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtUiteraard zou did opt-in moeten zijn. Hoeveel procent weet dat je SSID moet aanpassen om niet opgenomen te worden? Van dat percentage is dan nog een gedeelte dat niet weet hoe je dat moet doen. Wat met al die FON SSID's van BGC en TN hotspots? Daarvan weet het grootste deel van de gebruikers al zeker niet hoe je alles aanpast.
Het is voor mij alvast Chinees
WalterD850
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk berichtHet is voor mij alvast Chinees
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk berichtOff-topic, mijn SSID is al jaren test_virus_quarantine, nooit last van ongewenste bezoekers gehad
Ik heb mijn SSID al van in het begin aangepast ... en ook de broadcast uitgeschakelt ...
Dit helpt al een stuk, alleen wil mijn nieuwe BluRay speler niet dat ik manueel de SSID ingeef, dus moet ik nu de broadcast even aanzetten, BluRay verbinden en dan terug afzetten en hopen dat hij dan verbonden blijft ...
Nu vind ik persoonlijk dat niemand recht heeft om je persoonlijke WiFi network op jouw locatie online te gooien ... dat is toch inbreuk op privacy volgens mij ... het blijft me wel opvallen hoe snel je in een straat een unsecured WiFi signaal kan opvangen ... ongelooflijk.
Laatst had de buurvrouw problemen met haar BBOX2 ... komt er een technieker langs ... zit een uur te prullen en komt dan doodleuk te vertellen dat ze de wpa2 moet uitschakelen, want dat was het probleem ... roflmao ... ongelooflijk toch !Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Zoals velen waarschijnlijk blijf ik met de vraag zitten ...wat betekend dat in lekentaal.Last edited by Macroshopper; 16 november 2011, 11:36.'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk berichtZoals velen waarschijnlijk blijf ik met de vraag zitten ...wat betekend dat in lekentaal.
Anderzijds kan het ook zijn dat wij tot een uitstervende soort behoren ,de weinige nog overblijvende analfabeten op BD in dit opzicht.....
WalterD850
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk berichtDie is goed
Ik heb mijn SSID al van in het begin aangepast ... en ook de broadcast uitgeschakelt ...
Erger nog is dat sommige clients van een AP met een hidden SSID continue berichten versturen met die SSID in het bericht om de AP te detecteren. Een kwaadwillende kan dit onderscheppen en een fake-AP opzetten met die SSID. Bingo, al je data gaat via die AP en is, gedeeltelijk, leesbaar. Niet doen dus.
JanLast edited by schollaert; 16 november 2011, 12:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk berichtZoals velen waarschijnlijk blijf ik met de vraag zitten ...wat betekend dat in lekentaal.
Google maakt gebruik van openbaar verstuurde wifi-gegevens van draadloze toegangspunten en gegevens van gps-systemen, mobiele zendmasten en sensoren om locatieservices te verbeteren en de locatie van
Jan
Comment
Comment