Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skiën!!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Skiën!!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Persoonlijk ruim ik ook sneeuw voor mijn deur, je bent immers burgerlijk verantwoordelijk voor accidenten die het niet ruimen zou kunnen meebrengen. Maar heb geen weet van verbaliseren aan diegenen die dit niet doen. In de wet staat van alles waaraan om één of andere reden geen gevolg wordt gegeven.
    Van boetes heb ik ook geen weet ...
    Maar het moet je maar overkomen dat iemand iets breekt op jouw besneeuwd en spekglad voetpad , en je dan verantwoordelijk stelt

greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

Comment

Re: Skiën!!!!!

Letterlijk staat er in het politiereglement:

Art. 1.3.4.2.
      Bij gladheid of sneeuwval is de hoofdbewoner, hoofdgebruiker, de bewoner van de benedenverdieping en, bij ontstentenis van deze, de eigenaar van ieder gebouw of stuk grond verplicht :
      a) sneeuw of ijs weg te ruimen van de voetpaden en stoepen die grenzen aan zijn gebouw of het perceel grond dat hij bewoont, gebruikt of waarvan hij eigenaar is, alsook dezelfde gedeelten te bestrooien met strooizout, zand, zaagsel of fijne as
      b) te zorgen dat de sneeuw of het ijs, bij het wegruimen, wordt gebracht op de uiterste rand van het voetpad of de stoep, derwijze dat er voor de voetgangers voldoende ruimte overblijft en er tevens voldoende openingen aanwezig zijn voor het afvloeien van het dooiwater. Tevens dienen de brandkranen en riooldeksels vrij te blijven. Bij een te smal voetpad of stoep zal de sneeuw of ijs op de weg opgehoopt worden, zo dicht mogelijk bij de boordsteen van het voetpad of de stoep maar op die wijze dat de greppels en riooldeksels vrij blijven.

Inbreuken op deze bepaling worden gesanctioneerd met een administratieve geldboete van 120 EUR.
      of je wel of niet van sneeuw houdt; smaken verschillen nu éénmaal, voor mij mag het sneeuwen, graag zelfs want heb dat veel liever dan de sch**tregen en wind van de voorbije dagen.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
      X