Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skiën!!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Skiën!!!!!

Het is bijna zover, het skiseizoen komt er aan... Wij gaan opnieuw voor een 10tal dagen weg, maar zitten nog met 1 groot probleem: WAAR?!

Eisen: Vooral blauwe pistes (ik ben nog geen prof op de latten), gezellig dorpje om te vertoeven, geen grote apres-ski (aangezien we gaan om te skiën en niet om te zuipen ), een wellness in het hotel zou aangenaam zijn.

Iemand ervaringen met hotels/skigebieden waar je positieve/negatieve ervaringen aan over gehouden hebt? Er zijn waarschijnlijk nog mensen die hier in geïnteresseerd zijn en wat info kunnen gebruiken.

Dit jaar word mijn 3de jaar, hieronder mijn ervaringen van de voorbije 2 jaar:

FR-Risoul: Was mijn eerste jaar op de latten, veel mooie groene pistes, perfect voor een beginner! Lange bus reis (denk een 20tal uur) en een kruip-kotje als hotelkamer, slechte organisatie in het hotel zijn de minpuntjes. Tof dorpje, redelijk klein maar gezellig voor een avondwandeling.

FR-La Plagne/Belle Plagne:Deze keer niet met een organisatie geboekt, via Thomas Cook een bungalow/hotelkamer geboekt met bijhorende busreis (Pierre & Vacance in FR). Zeer proper en aangenaam huisje, stuk groter dan in Risoul, wij hadden 1tje met zicht op de pistes. Zeer uitgebreid skigebied (Paradiski) met blauwe/rode/zwarte pistes, dus voor elk wat wils! Ook hier een kleine dorpskern waar de winkeltjes vroeg gesloten zijn. Voor de rest alleen maar lof over deze reis.

Laat die recensies maar komen!
    Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience

Re: Skiën!!!!!

Elbigenalp - Tirol - Austria @ Hotel Stern http://www.hotel-stern.at

hotel is zeer aantrekkelijk, vooral qua prijzen en het eten is uitstekend!
    Er zijn wel thema avonden in het hotel maar niemand verplicht jou hieraan deel te nemen, je blijft evengoed rustig op jou hotelkamer om bijvoorbeeld televisie te kijken...
    Het dorpje Elbigenalp is vrij rustig en heeft zijn pittoreske stijl nog helemaal behouden.

Skiën doen wij te Bach (Jöchelspitze - http://www.lechtaler-bergbahnen.at/) of anders (meestal dus) naar het sneeuw zekere skigebied Warth-Schröcken - Vorarlberg (http://www.warth-schroecken.com/).

neem zeker eens een kijkje op http://www.wintersporters.nl voor heel veel reviews!

Succes!
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Livigno
      mooi Italiaans dorpje, vlakbij Zwiterse grens, Tax-Free trouwens vanwege de ligging.
      Het dal is een goede 200 meter breed waardoor je in feite als je dat wens altijd in de zon kan skiënen daar op beide zijdes skipistes zijn.
      Voor Langlaufers is er in het dal een voorziening.
      In totaal iets meer dan 200km skipistes....

Ook mooi om te bezoeken: naar de Mottolino (één van de bergen/skipistes) kan je het dorpje Trepalle vinden: het hoogste Europese bewoonde dorp.

Wel waarschuwing: Livigno wordt niet voor niets Klein-Tibet genoemd.... kan daar steenkoud zijn in de herfst en winter.

In de zomer trouwens fantastisch uitgerust voor Mountainbikers en wandelaars.

aanraders van hotels:

Compagnoni: http://www.hotelcompagnoni.com/
      Piccolo Tibet: http://www.piccolotibet.it

Wij kiezen altijd voor Compagnoni: een niet duur, mooi familiehotel (de schoonouders verkiezen het duurdere en klassiekere hotel Posta).
      Voordeel aan Livigno is: vrijwel geen enkel hotel bevind zich op meer dan 50 meter van een skipiste.
      De andere skipistes in het dal zijn ook makkelijk te bereiken met het gratis openbaar vervoer
      Last edited by Biohazard79; 7 november 2011, 08:27.
      Mijn Blog
      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Niemand anders?
        Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
          Niemand anders?
          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          neem zeker eens een kijkje op http://www.wintersporters.nl voor heel veel reviews!

Succes!
          ik val in herhaling ik weet het...
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Tignes Tignes Tignes....
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
              tignes tignes tignes....
              :g:g:g

Comment

****KUCH**** beetje stof op dit topic zeg...

Aan de TS; misschien kan je ook hier een beetje inspiratie opdoen?
                Heb mij daarop meteen aangemeld hoor...
                Heel knappe reviews en actuele sneeuwberichten: http://www.alpinforum.com/forum/index.php

Comment

Ik hou niet van skiën.
                  Dus geen recensies van mijn kant. Excuseer.

Comment

Eén adres:

Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Wie zou zoiets nu weer uitgevonden hebben? Dat, en rolluiken! Sorry, voor mij is sneeuw
                      iets om zo vlug mogelijk weg te schoffelen.

Comment

Voor mij ook doudeke; omdat sneeuw ruimen op het voetpad voor uw woning nu éénmaal moet hé,
                        als je het niet doet riskeer je een fikse boete op te lopen.

maar ik verheug mij al op de hopen sneeuw die ik binnenkort in de Alpen hoop aan te treffen.

Comment

Voor mij ook doudeke; omdat sneeuw ruimen op het voetpad voor uw woning nu éénmaal moet hé,

maar ik verheug mij al op de hopen sneeuw die ik binnenkort in de Alpen hoop aan te treffen.
                          Voor mij mag het in de Alpen zo veel sneeuwen als het maar kan. Hier hoef ik het niet, al heb ik winterbanden onder mijn wagen.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Wie zou zoiets nu weer uitgevonden hebben? Dat, en rolluiken! Sorry, voor mij is sneeuw
                            iets om zo vlug mogelijk weg te schoffelen.
                            Sneeuw: ik moet er niet aan denken, ik vindt het al erg als ik de deur van de ijskast open.
                            Toch ken ik een mooi gebied: Hintertux gelegen in een zijtak van het Zillertal.
                            Het is daar sneeuwzeker want ik heb ze daar hartje zomer zien skiën, dus daar zullen meer sporters komen dan zuipers.

Comment

Persoonlijk ruim ik ook sneeuw voor mijn deur, je bent immers burgerlijk verantwoordelijk voor accidenten die het niet ruimen zou kunnen meebrengen. Maar heb geen weet van verbaliseren aan diegenen die dit niet doen. In de wet staat van alles waaraan om één of andere reden geen gevolg wordt gegeven.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X