Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-books op iPad plaatsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: e-books op iPad plaatsen

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Ik moet zelfs opletten met al die fijne spulletjes want voordat ik het weet ben ik
    nog een gelukkig mens...
    Ha ha ha, geluk zit niet in kleine spulletjes, zelfs in geen iPad of een tele-lens....
    Ze willen ons dat wel doen geloven hè....
    Maar ... het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik heb hem nu een kleine
      drie maanden en er tweehonderd boeken op gelezen.
      Ja wadde, 200 boeken op 3maand .... bij mij is het eerder 3boeken op 200maand ...
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Maar ... het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak
        Dat is vaak zo ja. Maar bij de "echte" dingen die ons hart verblijden dan
        weer niet. Zo ben ik nog altijd even gelukkig met mijn (Visconti) pen dan
        op de dag dat ik ze kocht. Het is prettig om ze vast te houden, om ermee
        te schrijven, en de illusie te hebben dat deze pen speciaal, heel speciaal,
        voor mij is gemaakt. Natuurlijk is dat niet zo, maar dat gevoel heb ik wel.
        Dat komt dan in de buurt van geluk.
        Zelfde met de Sony e-reader. Altijd en overal een paar honderd boeken bij,
        altijd en overal de mogelijkheid om te kunnen lezen. 's Nachts als de wereld
        stil en verlaten is, overdag te midden van alle drukte. Op een bankje in de
        stad, in de file, bij de dokter, in een café, thuis bij de televisie... altijd, overal.
        Dat komt dan in de buurt van geluk.
        En natuurlijk in de buurt van de meest asociale mens die je je kunt voorstelllen.

Comment

Ik heb hem nu een kleine
          waar haal jij nog de tijd om iets anders te doen en dan nog BD volgen. Jij slaapt niet veel zeker

De iPad is inderdaad heel leuk voor kranten en tijdschriften maar nadeel om boeken op te lezen is ook nog : hij wordt te heet na een tijdje, hij weegt te zwaar om in één hand vast te houden, last van reflecties op het scherm, vermoeiend voor de ogen en als de batterij plat is moet hij uren opladen en ondertussen kan je niet verder lezen. Ik heb de drie turven van Millenium dus maar op papier gelezen maar zo'n e-reader lijkt me wel wat.
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

ik heb millenium op de ipad gelezen.........super gewoon, zowel de ipad als millenium
            ik laad 's nachts mijn ipad op....durf wel eens een nachtje slapen.....en dan kan ik weer de ganse dag aan de slag met de ipad
            heb sinds gisteren de iphone 5 ......maar om daar boeken op te lezen...moet je van goede huize zijn ....met een verrekijker
            pfff, moet nog veel nakijken, kan wel al telefoneren en berichten verzenden, maar voor de rest.....hopelijk gaat hij beter dan mijn blackberry....
            groetjes aline

Comment

Ik heb hem nu een kleine
              200 boeken op 3 maand.
              Dat is gemiddeld 2 boeken per dag.
              Als een gemiddeld boek tussen de 200 en 300 pagina's telt (wat nog niet veel is), dan lees jij 25 pagina's per uur, 24u op 24u.
              Indrukwekkend.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                200 boeken op 3 maand.
                Dat is gemiddeld 2 boeken per dag.
                Als een gemiddeld boek tussen de 200 en 300 pagina's telt (wat nog niet veel is), dan lees jij 25 pagina's per uur, 24u op 24u.
                Indrukwekkend.
                Zal mijn dichterlijke vrijheid zijn om dan lukraak een getal te nemen. Maar ik
                lees er inderdaad wat op los. De Millennium trilogie heb ik in 5 dagen uitgelezen.
                Hoeveel bladzijden zijn dat per uur?

Comment

Zal mijn dichterlijke vrijheid zijn om dan lukraak een getal te nemen. Maar ik
                  lees er inderdaad wat op los. De Millennium trilogie heb ik in 5 dagen uitgelezen.
                  Hoeveel bladzijden zijn dat per uur?
                  Dat zijn een 300 bladzijden per dag, en dus perfect doenbaar.
                  Ik heb een Aspeke uitgelezen op de terugweg van vakantie. ca 10h in de auto, maar niet permanent lezen, want ik moest ook op mijn dochter en zoon letten die achter het stuur zaten. Dat heb ik trouwens op de iPad gelezen, mijn vrouw leest op de e-Reader.

Comment

Ik heb mijn tablet maar teruggehaald uit de Aldi. Maar boeken lezen lukt me
                    daar niet op. Veel te zwaar en te groot en te vermoeiend tegenover een echte
                    e-reader. Maar voor een magazine en de krant ideaal. Jammer dat ik die nooit
                    lees. Ik gebruik mijn tablet dan ook hoofdzakelijk om apps op te installeren, en
                    om mee te schaken.

Comment

Opgestookt door het Gutenberg project voor gratis e-boeken heb ik een paar maanden geleden een Aser IconiaTab aangeschaft met een HD-scherm waardoor deze uitstekend geschikt is om de kleinste letters goed te kunnen lezen, maar ook voor fotopresentaties met een voortreffelijke beeldkwaliteit. Maar het werd een ramp met die voor-geïnstalleerde e-readers apps van Kindle en Polaris, het bladeren was heel traag en de paginagrote instellen was ook ondoenlijk. Dus tot lezen kwam het niet met dat ding en ik had er al spijt van dat ik het gekocht had, totdat ik deze week eindelijk een goede e-reader app. gevonden had, de Aldiko book reader voor epub en pdf bestanden. Een tikje met de pen en je zit onmiddellijk op de volgende pagina, ook de pagina of tekstgrote is heel simpel in te stellen en aangenaam om te lezen. Dus voorlopig gaat hij niet de deur uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        ... de Aldiko book reader voor epub en pdf bestanden. Een tikje met de pen en je zit onmiddellijk op de volgende pagina, ook de pagina of tekstgrote is heel simpel in te stellen en aangenaam om te lezen...
                        Aldiko is inderdaad een fijne app. Heb hem ook. Maar het lukt me niet
                        om boeken om een tablet te lezen. Vind het te groot en te zwaar. Voor
                        het lezen gebruik ik dus nog altijd met veel plezier mijn Sony e-reader.
                        Dat is om je je favoriete pocketboek altijd bij je in de buurt hebt.

Comment

Ik gooi e-books in iTunes en dan synchroniseer ik (wel met een iphone).
                          Dan kan je ze gewoon lezen met de standaard iBooks app.
                          Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

. Voor
                            het lezen gebruik ik dus nog mijn Sony e-reader.
                            Dat is om je je favoriete pocketboek altijd bij je in de buurt hebt.
                            Ja, doudeke
                            Die had ik nu achteraf ook beter kunnen kopen.

Comment

Working...
                            X