Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-books op iPad plaatsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• e-books op iPad plaatsen

Ik heb van een vriend enkele e-books toegezonden gekregen.

Ze staan in mijn dropbox, maar ik zou ze op de iPad zélf willen plaatsen.

Hoe doe ik dat ?
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: e-books op iPad plaatsen

via pc te doen

http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f9...ad-zetten.html

als je nog ebooks moet hebben laat maar weten, heb er een ..... 3800-tal....
    allemaal NL...
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Bedankt ! (tu)

Ik heb ondertussen gevonden ... ....dat DROPBOX ze ook OP de iPad plaatst.

Ik dacht dat ik steeds van uit DROPBOX las, maar ik heb nu een boek in DROPBOX gewist en het staat blijkbaar nog steeds op de iPad....

Enfin, zo kan het blijkbaar ook.

Comment

Ik neem aan dat je de Dropbox App al op je iPad hebt staan? http://itunes.apple.com/nl/app/dropbox/id327630330?mt=8

Dan open je daarin de map met je eBoeken, tikt links op een eBoek, even laten laden en tik dan rechtsboven op het pijltje en dan open met bijv. iBooks.

Voor meer info en eBoeken; Het iPod touch en iPad Forum
        .
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Ja hoor, Tom, ik heb Dropbox haast overal zitten.

Maar ik dacht dat de boeken niet daadwerkelijk overgezet werden naar mijn Ipad-boekenkast; ik dacht dat ik rechtstreeks vanuit Dropbox las.

Streaming reading dacht ik....

Maar de boeken worden dus wél op de iPad geplaatst.

Door de e-books ben ik nu weer gaan lezen.

Comment

Ja door de eBoeken ben ik ook weer meer gaan lezen.

Maar als je ze opent zoals ik hierboven heb beschreven dan worden ze dus bewaard op je iPad
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

Comment

updateje...
              Ongeveer 7800 nederlandstalige ebooks nu al.
              Ben zelf ook begonnen met boeken die ik in mijn kast heb staan om te zetten naar epub... (leuk hoor... gans boek scannen, opslaan in zowel .doc als PDF en dan boek in .doc checken (scannen is nooit 100% correct) en aanpassen, dan opslaan in .epub (ik gebruik atlantis) en dan via Sigil de cover erbij zetten).

Je kan ook veel info over ebooks en hoe zelf ebooks maken vinden op :

gezellig forumpje, ben er ook lid van geworden
              Mijn Blog
              D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Ik zit nog altijd te twijfelen om me zo'n ebook reader aan te schaffen. Ik sta op en ga
                slapen met boeken. Mijn vrouw zegt dat ons huis rond mijn boeken gebouwd is. Maar
                ik twijfel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik zit nog altijd te twijfelen om me zo'n ebook reader aan te schaffen. Ik sta op en ga
                  slapen met boeken. Mijn vrouw zegt dat ons huis rond mijn boeken gebouwd is. Maar
                  ik twijfel...
                  ik ben overgestapt van boeken naar epubs, gewoon omdat anders onze huiskamer meer op een bib lijkt dan op een huiskamer

het is makkelijk, maar heeft ook nadelen...
                  1. ook al kopieren sommige tabs/ereaders het gebaar, het gewoon vast hebben en bladzijden omslaan van een gewoon boek is nog altijd een vertrouwd gevoel
                  2. een boek heeft geen stroom nodig
                  3. niet alle boeken bestaan als e-book (ik ga de mijne die niet als ebook bestaan omzetten... het zijn er zo een 100 tal)
                  4. je kan niet al je boeken in je e-reader steken, 7600 boeken nemen bijv. 5 Gig in beslag.
                  5. indien je je boeken op je pc opslaat is het soms moeilijk een boek te vinden, in de map lees je bijv. alleen de naam van het bestand... Een oplossing is Calibre... maar die kopieert alle boeken nog eens naar een andere folder op je pc bij import EN bij grote hoeveelheden ebooks duurt het uren voor alles geimporteerd is.
                  Mijn Blog

Comment

ik twijfel...
                    Koop geen eReader maar een tablet zoals de iPad, daar kun je niet alleen eBoeken mee lezen, maar nog veel meer, dus daar heb je dan ook meer aan!

Meer info over de iPad kun je o.a. hier vinden; www.iPadforum.tk
                    Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                      ik ben overgestapt van boeken naar epubs, gewoon omdat anders onze huiskamer meer op een bib lijkt dan op een huiskamer

1. ook al kopieren sommige tabs/ereaders het gebaar, het gewoon vast hebben en bladzijden omslaan van een gewoon boek is nog altijd een vertrouwd gevoel
                      3. niet alle boeken bestaan als e-book (ik ga de mijne die niet als ebook bestaan omzetten... het zijn er zo een 100 tal)
                      4. je kan niet al je boeken in je e-reader steken, 7600 boeken nemen bijv. 5 Gig in beslag.
                      5. indien je je boeken op je pc opslaat is het soms moeilijk een boek te vinden, in de map lees je bijv. alleen de naam van het bestand... Een oplossing is Calibre... maar die kopieert alle boeken nog eens naar een andere folder op je pc bij import EN bij grote hoeveelheden ebooks duurt het uren voor alles geimporteerd is.
                      Mijn vrouw is ook zot op lezen en boeken...

Hoe kom jij aan 7600 boeken zonder een fortuin te betalen?

Nu is 5 GB toch niet echt een probleem. In de ebook reader van mijn vrouw past een micro SD kaartje, en een kaartje van 16 GB vink ik voor minder dan 20€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht

Dank voor uw uitvoerig antwoord. Ach, misschien moet ik het maar gewoon proberen.
                        Vind ik er niks aan, kan ik het tablet nog altijd gebruiken als onderlegger, of er iemand
                        anders mee ongelukkig maken.
                        Maar ik vouw nog altijd graag ezelsoren, bij sommige boeken krabbel ik dolgraag in de
                        marge. Zodra ik het boek dan uit heb, en het bevalt me erg, koop ik me dan een nieuw,
                        onbeschreven exemplaar om in de kast te zetten.
                        En dan is er nog het zoeken. Naar Gent, Antwerpen of Brussel gaan. Daar snuisteren in
                        een boekenwinkel (terwijl mijn vrouw shopt) en gelukkig als een geile aap met een zak
                        vol nieuwe en tweedehands boeken naar huis gaan.
                        Misschien moet ik een manier vinden om de twee te combineren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                          Koop geen eReader maar een tablet zoals de iPad, daar kun je niet alleen eBoeken mee lezen, maar nog veel meer, dus daar heb je dan ook meer aan!

Meer info over de iPad kun je o.a. hier vinden; www.iPadforum.tk
                          Bedankt voor de link. Heb ik natuurlijk ook al aan gedacht, maar mijn boeken zijn een
                          beetje heilig voor me. Ik zet in mijn bibliotheek alleen maar literatuur. Daar wil ik ook
                          niets anders tussen. Het moet een beetje proper blijven voor me....

Comment

... Ik zet in mijn bibliotheek alleen maar literatuur.
                            Waarschijnlijk ken je dan ook het Gutenberg project? Erg veel (gratis) e-books beschikbaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                              Waarschijnlijk ken je dan ook het Gutenberg project? Erg veel (gratis) e-books beschikbaar!
                              inderdaad, maar de meesten al wat ouder.
                              recentere vind je makkelijk via usenet of torrents
                              Mijn Blog

Comment

Working...
                              X