Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Ik denk toch dat een e-reader nog altijd een betere leeservaring biedt dan een tablet. Het e-ink scherm is minder vermoeiend voor de ogen, zeker als je langere tijd gaat lezen. Een e-reader gaat ook veel langer mee, ong 2maanden voordat je moet opladen.
En via wifi kun je rechtstreeks e-books downloaden. Met deze e-reader kun je rechtstreeks van bol.com e-books downloaden. Samen met dit leeslampje heb je een mooi combinatie, want zo een e-reader geeft geen licht uit zijn eigen.
Wil je iets opzoeken, dat kan ook met wikipedia of google search. En dan stel ik mij de vraag wat een tablet meer biedt ?
Ik heb er zelf geen (een e-reader), maar heb er wel eentje vast gehad van een collega. Naar zijn ervaring is het ook de beste oplossing voor echte lees-fanaten. Het type scherm (e-ink) leest zeer goed, zeker op het strand bv, in volle zon (vergeleken met bv een iPad). Autonomie is ook onovertroffen, wat het nog meer ideaal maakt als reiscompagnon.
Wat ook fijn is (bij de sony) is het feit dat je met een pen tekst kan markeren, aankruisen etc (zoals in een echt boek), en aantekeningen maken. Ze worden ook allemaal netjes bijgehouden, zodat je ze achteraf snel kan terugvinden. Ook ezels-oren kan je "aanmaken". Je hebt zelfs de keuze uit verschillende geurkaartjes die je in het apparaatje kan steken : van oud-muf tot glimmend-scherp*
*sorry, dat laatste heb ik er bijgefantaseerd
Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db And why do we fall, Bruce?
Hier zijn beide in huis, een iPad1, en de Sony e-reader.
Om boeken te lezen is de e-reader echt wel in het voordeel, zeker als je dat buiten wil doen. Het is heel makkelijk mee te nemen, en past zeker in een handtas.
Je kan met de e-reader op het net, maar die is daar duidelijk niet voor gemaakt. Daarvoor is de iPad dan weer véél beter.
Ik lees ook wel eens op de iPad, maar kan het alleen aanraden voor strips (ComicFlow), en alleen binnen.
Levensduur van de batterij van de e-reader is ook vele malen langer.
Als je echt dagelijks wil lezen, dan is de e-reader echt wel een fantastisch ding. Wil je ook in het donker lezen, dan zal je er een lampje moeten bijkopen.
.
Als je echt dagelijks wil lezen, dan is de e-reader echt wel een fantastisch ding. Wil je ook in het donker lezen, dan zal je er een lampje moeten bijkopen.
Indien je een Sony hebt, dan neem je toch gewoon de cover met dat lampje in. Dat is niet alleen
handig en mooi, maar bovendien sfeervol indien je in een duistere kamer wilt lezen. En ik lees altijd, overal... Na de boekdrukkunst zou in een gerechtvaardigde wereld eigenlijk de e-reader zijn welverdiende plaats moeten innemen. Een fantastisch ding.
Voor één keer kan en mag ik het schrijven: BETER DAN HET BOEK!!!!
Op de iPad lees ik kranten en tijdschriften, echte boeken gaan op de Kobo. Niet alleen leest de Kobo prettiger (zeker als je langer dan een half uurtje leest), hij ligt ook veel beter in de hand.
Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.
Indien je een Sony hebt, dan neem je toch gewoon de cover met dat lampje in. Dat is niet alleen
handig en mooi, maar bovendien sfeervol indien je in een duistere kamer wilt lezen. En ik lees altijd, overal... Na de boekdrukkunst zou in een gerechtvaardigde wereld eigenlijk de e-reader zijn welverdiende plaats moeten innemen. Een fantastisch ding.
Voor één keer kan en mag ik het schrijven: BETER DAN HET BOEK!!!!
Ik kom er gewoon niet toe op de iPad boeken te lezen. Ik ben veel te rap afgeleid door alle andere mogelijkheden die op de Ipad zitten Hoor ik een mailtje binnenlopen...lap, afgeleid...eerst eens kijken van wie, misschien wel direct antwoorden...effe op het internet...ene link na de andere en op 't einde van de dag geen enkel blad gelezen. Ik ben dus maar weer overgestapt op gewone boeken, maar dan moet de iPad uit de buurt of.....ja, je raadt het al. Niet aan te raden als je rap afgeleid bent, zo'n iPad.
Een e-reader schept dat probleem allicht minder.
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
ik ben van een e reader overgestapt op een ipad.....zou niet meer terug willen
heeft me door veel donkere uurtjes in het ziekenhuis geholpen, een tijdschrift lezen is de max op een ipad
zeker fotografietijdschriften
op mijn computer staat het programma callibre en daar kunnen al je boeken ondergebracht worden en met een muisklik naar je e reader of ipad overgezet worden, is trouwens gratis op het net te verkrijgen
ik heb ondertussen heel wat boeken.....super vind ik het
Inderdaad. Een e-reader is echt niet geschikt om op internet te gaan.
Trouwens ook niet om kranten op te lezen. Of een magazine. Vind ik.
Daarom met de e-reader ook geen afleiding. Maar gewoon om boeken
op te lezen, is de e-reader onovertroffen.
Ik dacht dat jij meer de man was van de papieren nostalgie - met vulpennen en zo...
Baai de wee: ik heb vandaag mijn Pelikan Souveran 800 ( red striped ), Pelikan Green O Green en Montblanc Meisterstück eens bovengehaald. Ik had rood-groen-en-zwart nodig....om véél cijfertjes te noteren.
Alle uitvluchten zijn goed om weer es naar de vulpen te grijpen hé
Last edited by Alfa Centauri; 19 december 2012, 08:13.
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
Oei - "ook gij", Doudeke ???
Ik dacht dat jij meer de man was van de papieren nostalgie - met vulpennen en zo...
Baai de wee: ik heb vandaag mijn Pelikan Souveran 800 ( red striped ), Pelikan Green O Green en Montblanc Meisterstück eens bovengehaald. Ik had rood-groen-en-zwart nodig....om véél cijfertjes te noteren.
Alle uitvluchten zijn goed om weer es naar de vulpen te grijpen hé
Ik heb nog altijd mijn vulpennen, hoor. Visconti, Meisterstuck, maar de Pelikan
(600) heb ik weer verkocht. En inderdaad schrijf ik alles met de hand en zo. En
doe dit dagelijks en graag.
En toch een e-reader. Sony. Gekregen en verliefd op geworden. Bij papieren
boeken heb ik altijd een hekel aan grote formaten. Zoals de Millenium trilogie;
ik lees niet graag zo'n lange pagina's. Die heb ik dus pas nu, op de e-reader
gelezen. Want met de e-reader zijn alle boeken gelijk. Ik heb hem nu een kleine
drie maanden en er tweehonderd boeken op gelezen. Met plezier. Met genoegen.
Een tablet pc heb ik maar één dag gehad en weer teruggebracht. Maar ook daar
heb ik spijt van. Voor kranten e.d. is het toch veel fijner dan een laptop. Fijn om
's nachts naar te grijpen ook. Ik denk dat ik hem ga terughalen.
Ik moet zelfs opletten met al die fijne spulletjes want voordat ik het weet ben ik
nog een gelukkig mens...
Comment